خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۲۷

  • آیت‌الله سبحانی: افزایش جمعیت نیازمند یک خیزش جمعی است
  • رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان علوم انتظامی: برجام نشان داد آمریکا شیطان بزرگ است
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه باید مطالبه‌گر و پاسخگو باشد
  • آیت‌الله اراکی: مدافعان حرم ادامه دادن صحیح راه انقلاب را به ما آموختند
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: آمریکایی‌ها تار و پود برجام را تخریب کرده‌اند
  • نوری المالکی: اجازه تشکیل اسرائیل دوم را در شمال عراق نمی‌دهیم

** جام جم ۹۶/۶/۲۷
*  برجام محدود به ۲ کشور نیست
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای به شبکه ان‌بی‌سی اعلام کرد: توافق هسته‌ای ایران یک توافق خوب و محکم است که در راستای منافع همه طرف‌ها قرار دارد. وی افزود: این توافق تنها میان دو کشور نیست و تعهدی است که برعهده همه جامعه جهانی قرار دارد که یک طرف آن ایران قرار دارد و مورد حمایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.
*  اجازه تشکیل اسرائیل دوم را در شمال عراق نمی‌دهیم
نوری المالکی معاون رئیس‌جمهور عراق در دیدار با داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق گفت: اجازه تشکیل اسرائیل دوم را در شمال عراق نمی‌دهیم. وی در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت لغو برگزاری همه‌پرسی یا تعویق آن افزود: این اقدام مغایر قانون اساسی است و به نفع ملت عراق به شکل عام و کردها به شکل خاص نیست.
** همشهری ۹۶/۶/۲۷
*  اعتراض به تحریم چند شهروند ایرانی
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه چند شهروند ایرانی گفت: اقدام اخیر آمریکا صرفا در راستای تداوم سیاست ایران هراسی و ایران ستیزی دولتمردان حاکم بر کاخ سفید قابل تفسیر است. آمریکا ۳ روز پیش ۱۱ شخص و شرکت ایرانی را تحریم کرد.
*  وزرای علوم و نیرو مهرماه معرفی می‌شوند
بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت که دولت درباره گزینه‌های وزارت نیرو و علوم به جمع بندی نرسیده و احتمالا وزرای پیشنهادی اواسط مهرماه معرفی می‌شوند.
** کیهان ۹۶/۶/۲۷
*  برجام نشان داد آمریکا شیطان بزرگ است
رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان علوم انتظامی:
– تنها راه مقابله با نفوذ و طمع ورزی قدرت‌های سلطه‌گر به ویژه آمریکا، احساس توانایی ملت‌ها و دولت‌های منطقه و به کارگیری آن است اگر ما کوتاه بیاییم، دشمن جلو خواهد آمد.
– مسئولان کشور به این نتیجه رسیدند که مذاکره کنند و از بخشی از حق خود نیز صرف نظر کنند تا تحریم‌ها برداشته شود اما امروز می‌بینیم علی رغم همه قرارها و تعهدها و بحث‌های فراوان در مذاکرات، برخورد آمریکا با این مذاکرات و نتیجه آن، کاملا ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه است.
– آمریکایی‌ها بدانند ملت ایران بر مواضع شرافتمندانه و قدرتمندانه خود خواهد ایستاد و در مسائل مهم مربوط به منافع ملی، عقب نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد و پیش خواهد رفت.
– ملت ایران محکم ایستاده است و هر حرکت غلط نظام سلطه در قضیه برجام، با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.
– برجام نشان داد آمریکا شیطان بزرگ است.
– هیچ سازمان و نیرویی به اندازه نیروی انتظامی در مقابل چشم مردم قرار ندارد و بر همین اساس، «توانایی، قدرت، اقدام به موقع و رشادت این نیرو»، مایه افتخار و سربلندی برای نظام است.
– ما باید نیروی انتظامی در طراز جمهوری اسلامی و دولت اسلامی و یک جامعه اسلامی و قرآنی داشته باشیم و به توفیق الهی می‌توانیم به چنین هدفی برسیم.
– پایبندی به قانون و جرات و دلیری برای اجرای بی‌ملاحظه آن، وظایف اصلی نیروی انتظامی است.
*  حماس دولت خود در غزه را منحل و مسئولیت را به دولت وفاق منتقل کرد
جنبش حماس دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده دولت خود را در نوار غزه منحل و با برگزاری انتخابات عمومی موافقت کرده است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه روز گذشته خود «انحلال کمیته اداری در نوار غزه» را رسما اعلام کرده و از دولت وفاق در رام‌الله (کرانه باختری) خواسته تا «برای برعهده گرفتن مسئولیت‌ها و ایفای فوری وظایف» خود به نوار غزه بیاید.
** شرق ۹۶/۶/۲۷
*  استانداران باید برنامه‌های دولت را پیگیری کنند
وزیر کشور با بیان اینکه وجود نگاه توسعه‌ای برای استانداران امری ضروری و مهم است، گفت: تمامی استانداران باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و پیگیری کنند. استانداران باید اهل تعامل و همکاری و پتانسیل ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها را داشته باشند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: بر اساس ارزیابی‌هایی که داریم و تقاضایی که از سوی برخی از استانداران وجود دارد، دست به جابه‌جایی‌هایی زده‌ایم، برخی نیز چهار سال تجربه مدیریت در مقام استانداری دارند که جابه‌جایی آنها برایشان باعث کسب تجارب جدید خواهد شد.
*  دیدار وزیر  اطلاعات با فرمانده کل ارتش
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، در دیدارهای جداگانه‌ای با امیر سرلشکر دکتر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی – سیاسی آجا دیدار و گفت‌وگو کرد.
** ایران ۹۶/۶/۲۷
*  صدای ایرانیان را به گوش جهانیان می رسانم
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیروز پیش از عزیمت به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل درباره برنامه‌های این سفر گفت: «اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که با حضور سران بسیاری از کشورها برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای آن است که صدا و نظر ملت ایران به گوش جهانیان رسیده و شبهات و سؤالاتی که بعضاً میان افکار عمومی امریکا و غرب وجود دارد نیز زدوده شود». رئیس جمهوری گفت: «امروز در شرایطی هستیم که باید از فضای به وجود آمده در ارتباط ایران با جهان بهره ببریم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، به دنبال روابط گسترده و سازنده با کشورهای دوست در منطقه و جهان هستیم».
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۲۷
*  آغاز اجرای ۲ برنامه ملی ایجاد اشتغال با تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال فراگیر و روستایی خبر داد. محمدباقر نوبخت در مراسم آغاز اجرای ۲ برنامه ملی ایجاد اشتغال در محل سازمان برنامه و بودجه، طرح اشتغال فراگیر را طرح عام و اشتغال روستایی را طرح خاص اشتغال عنوان کرد.
*  کره‌شمالی، آمریکا را به “ویرانی خفت‌بار” تهدید کرد
کره شمالی به آمریکا هشدار داد که تبدیل به یک “غول نظامی جهانی” شده و آمریکا را به حمله هسته‌ای تهدید کرد. کره شمالی اعلام کرد، آماده دست زدن به حمله نابودگری است که برای دشمنانش “ویرانی نهایی و خفت بار” به ارمغان خواهد آورد.
** وطن امروز ۹۶/۶/۲۷
*  ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح متن برجام است
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موافقت مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح برجام است، اظهار داشت: باید اذعان کرد فروش هواپیما به ایران در متن و پیوست برجام تصریح شده است.
*  آغاز عملیات والفجر ۳ در مرزهای عراق و سوریه
فرمانده اتاق عملیات نیروهای همپیمان ارتش سوریه، شنبه در بیانیه‎ای اعلام کرد که عملیات «والفجر ۳» در مرزهای عراق و سوریه آغاز شد. همزمان، نیروهای عراقی و حشدالشعبی نیز عصر همان روز موفق به آزادسازی کامل منطقه عکاشات واقع در مرز عراق و سوریه شدند. براساس بیانیه صادرشده از فرماندهی اتاق عملیات نیروهای همپیمان ارتش سوریه، هدف از انجام عملیات والفجر ۳ آزادسازی منطقه شمال الوعر، وادی الرطیمه و الغزلانیه واقع در موازات مرز عراق است.
** جوان ۹۶/۶/۲۷
*  آمریکایی‌ها تار و پود برجام را تخریب کرده‌اند
رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه پیشین کنگره آمریکا را نقض برجام خواند و گفت: مسئولان آمریکایی که مدعی عمل نکردن ایران به روح برجام هستند، تار و پود برجام را تخریب کرده‌اند.
علی لاریجانی روز گذشته در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی، نقض برجام از سوی آمریکا را به ضرر این کشور دانست و افزود: اگر تلاش کنند برجام را به هم بزنند، ایران با سرعت به شرایط هسته‌ای قوی‌تر از زمان پیش از برجام بر می‌گردد. وی گفت: آمریکایی‌ها نباید از روح برجام سخنی بگویند و باید بدانند اگر برجام برهم زده شود ایران قادر است بیش از زمان پیش بینی شده به حال نخست خود وحتی قدرتمندتر از قبل بر می‌گردد.
*  تاکید ایران و پاکستان بر بسیج همه امکانات برای کمک به مسلمانان میانمار
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش جمهوری اسلامی پاکستان در تماس تلفنی پیرامون زمینه‌های همکاری مشترک نیروهای مسلح دو کشور و نیز موضوع آوارگان مسلمان میانمار گفت و گو کردند.
سرلشکر باقری و ژنرال باجواد در تماس تلفنی با ناکافی دانستن اقدامات صورت گرفته در امداد رسانی به آوارگان مسلمان میانمار، بر لزوم بسیج همه امکانات در دسترس برای کمک هر چه سریع‌تر به آنها تاکید کردند.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۲۷
*  رهبر معظم ایران پدر وحدت شیعه و اهل سنت است
راجح الموسوی سفیر عراق در ایران در سفرش به استان مازندران، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پدر وحدت شیعه و اهل سنت است و طرفداران زیادی در جهان اسلام دارد، گفت:‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها برای ایران نیست بلکه برای تمام مسلمانان است و در حمایت از مسلمانان میانمار سخنان بسیار خوبی داشت. از خدا می‌خواهیم که او را حفظ کند.
*  نتانیاهو برای خروج از برجام به ترامپ برنامه می‌دهد
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در دیدار خود در روز دوشنبه با ترامپ در نیویورک در حاشیه‌ هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی‌سازمان ملل، پیشنهاد خود را در زمینه‌ خروج آمریکا از برجام به ترامپ ارائه دهد. به نقل از روزنامه تایمز اسراییل، نتانیاهو در برنامه پیشنهادی خود از یک روش مشخص برای لغو یا اصلاح برجام استفاده کرده است.
** رسالت ۹۶/۶/۲۷
*  افزایش جمعیت نیازمند یک خیزش جمعی است
استاد برجسته حوزه گفت: افزایش جمعیت نیازمند یک خیزش جمعی است. آیت‌الله جعفر سبحانی در همایش حوزه علمیه و جمعیت با اشاره به اینکه کاهش جمعیت و جلوگیری از فرزندآوری جنبه‌های فردی و جمعی یا دولتی دارد، تصریح کرد: در جنبه فردی اگر افراد برای ایجاد فاصله سنی میان کودکان یا به علت نبود وضعیت نامناسب اقدام به فرزندآوری نکنند، مشکلی نیست اما به شرطی که از راه حلال باشد. وی ادامه داد: اینکه رادیوها، گوینده‌ها و تلویزیون‌ها فریاد بزنند که اولاد کمتر زندگی بهتر، این یک خطر است، گاهی افرادی هستند که توان ندارند و فرزنددار نمی‌شوند اما اگر اولاد کمتر زندگی بهتر به یک فرهنگ تبدیل شود آینده جامعه در خطر می‌افتد، چرا که اگر روند کنونی ادامه داشته باشد، ۳۰ سال آینده جمعیت کشور کهنسال می‌شود.
*  لزوم ارائه الگوی جامع در زمینه حقوق شهروندی به دنیا
آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار مشاور رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی اظهار کرد: مسئولان در زمینه حقوق شهروندی وظایف بسیاری بر عهده دارند که عمل به آموزه‌های دینی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حقوق شهروندان باید در زمینه حقوق مظلومان نیز تلاش و فکر شود و لازم است رعایت حقوق بشر در رفتار و عمل افراد مشاهده شود. وی با بیان اینکه حقوق اسلام برای انسان‌ها بسیار جامع است، گفت: در زمینه حقوق جوامع باید دیدگاه اسلام در نظر گرفته شود. حقوق شهروندی نیز از این قضیه مستثنی نیست بلکه باید با نگاه به‌روز و جدید به این امر پرداخته شود تا الگوی جامع و اسلامی برای ارائه به جهانیان در دسترس داشته باشیم.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۲۷
*  مواضع غیرمنطقی آمریکا در تضاد با توافق هسته‌ای است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق هسته‌‌ای ‌ایران با ۱+۵ تاکید کرد: براساس تمام گزارش‌‌های موجود، ایران پایبندی خود را به توافق هسته‌ای نشان داده اما متاسفانه آمریکایی‌ها بویژه در زمان ترامپ مواضع غیرمنطقی را دنبال می‌کنند که با توافق هسته‌ای در تضاد است. علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه در دیدار با زیگفرید براک رییس مجلس نمایندگان بلژیک اظهار داشت: توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا نیست بلکه توافقی مورد اجماع جامعه جهانی است.
*  ادعای اسرائیل در خصوص  سایت‌های هسته‌ای ایران
روزنامه‌هاآرتص به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌اطلاعاتی درباره سایتهای مشکوک ایران دریافت کرده است اما از بیشتر آنها هیچ بازدیدی نکرده است. اسرائیلی‌ها مدعی هستند که این اطلاعات را مقامات غربی در اختیار آژانس قرار داده‌اند. مقامات اسرائیلی همچنین می‌گویند که این اطلاعات علاوه بر آژانس به اطلاع سایر قدرتهای جهانی که از طرفهای توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ نیز هستند رسیده است.  
** آرمان ۹۶/۶/۲۷
*  سفر هیات پارلمانی ایران به پرتغال
هیات پارلمانی مجلس به ریاست علی مطهری، نایب رئیس مجلس به منظور دیدار از کشور پرتغال، به این کشور سفر کرد. این هیات پارلمانی پس از ورود به شهر لیسبون در پرتغال از مسجد جامع این شهر بازدید و ضمن دیدار با هیات امنا و امام جماعت این مسجد، در نماز جماعت مغرب شرکت کرده و در پایان نیز دفتر یادبود را امضا کردند. این هیات قرار است با وزیر فرهنگ کشور پرتغال دیدار و گفت‌وگو کنند.
*  امین‌زاده با مراجع قم دیدار کرد
دستیار اسبق رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، صبح دیروز با برخی از مراجع قم دیدار کرد. الهام امین‌زاده در سفری به شهر قم با برخی از مراجع قم دیدار و گفت‌وگو کرد. پیش از این او در گفت‌وگویی خاطرنشان کرده بود که برنامه مدونی برای وزارتخانه علوم تهیه کرده تا در صورت نهایی شدن گزینه‌های تصدی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری آن را در اختیار رئیس جمهور بگذارد.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۲۷
*  با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان مخالفیم
شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه برگزاری همه پرسی را تامین کننده منافع اقلیم ندانسته و با آن مخالفیم، گفت: «هرگونه خدشه به تمامیت ارضی و وحدت سرزمینی عراق موجب بازبینی و تغییر جدی در روند همکاری موجود بین ایران و اقلیم خواهد شد.»
** آفرینش ۹۶/۶/۲۷
*  اجازه تجزیه عراق را نمی‌دهیم
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی بار دیگر مخالفت آنکارا با برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق از دولت مرکزی بغداد را اعلام کرد. اردوغان در این خصوص گفت: آنکارا اجازه تجزیه و تقسیم اراضی عراق را نمی دهد.وی ضمن انتقاد از پافشاری مقامات اقلیم کردستان بر لزوم برگزاری همه پرسی استقلال این اقلیم از دولت مرکزی عراق، افزود: برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم یک گام اشتباه به شمار می رود. گفتنی است، پیشتر بارزانی اعلام کرده بود که برگزاری همه پرسی قطعی است و دوره سخن گفتن از جایگزین برای این طرح گذشته است.
** قدس ۹۶/۶/۲۷
*  اجازه تقویت نقش ایران در سوریه را نمی‌دهیم
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که کشورش در تلاش‌های «حل و فصل بحران در سوریه فعالانه و با قدرت شرکت خواهد کرد.»
وی افزود: ما هرگز اجازه تقویت نقش ایران در آنجا را نخواهیم داد. وی گفت: تا زمانی که سوریه‌ای قوی و باثبات نبینیم، خشنود نخواهیم بود و این بدان معناست که اسد در سمت خودش باقی نخواهد ماند. نماینده آمریکا افزود که ایران نقش رهبری را در آنجا نخواهد داشت یا نقش پیشرو در این کشور بازی نخواهد کرد.
*  اعزام ۱۰ هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات در ایام محرم
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام ۱۰ هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات در ایام محرم خبر داد. حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد گفت: مبلغان باید نسبت به تبیین معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و پاسخگویی به شبهات اهتمام داشته باشند و نکات تبلیغی طلاب باید در زمینه مقوله راهبردی جمعیت هم باشد.
** خراسان ۹۶/۶/۲۷
*  رهبر معظم انقلاب از سوالات کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان استقبال می کنند
آیت‌الله مجتهدی شبستری عضو کمیسیون تحقیق خبرگان درباره این که جریان ضدانقلاب بارها ادعاهای تشریفاتی بودن این کمیسیون را طرح کرده است گفت: کمیسیون تحقیق مدام شرایط رهبری را بررسی می‌کند؛ تاکنون نقطه ضعف یا اشکال در شرایط رهبری ندیده‌ایم.
وی گفت: گاهی برخی مسائل بوده که برای ما به عنوان اعضای کمیسیون سوال شده است و براساس همین سوال خدمت رهبری رسیدیم و سوال یا شبهه خود را از ایشان پرسیده‌ایم و ایشان نیز استقبال کردند.
*  مدیران هیئت‌ها نباید سکولار باشند
آیت الله خاتمی گفت: هیئت های عزاداری و همچنین خطیبان این مراسم باید انقلابی باشند و مداح باید دنبال اشعار انقلابی باشد.امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که مدیران هیئت ها نباید سکولار باشند، اظهار کرد: مجلس حسینی شور دارد، باید رشد شعور نیز داشته باشد. وی خطاب به روحانیون این گونه مجالس گفت: روحانیون باید مطالعه داشته باشند و سنجیده سخن بگویند، از بیان سخن غیر قابل اثبات و شرکت در مراسم زیاد در یک روز پرهیز کنند.
** اعتماد ۹۶/۶/۲۷
*  ۳/۳ میلیون بیکار در کشور داریم
علی ربیعی اظهار کرد: در حال حاضر ٣/٣ میلیون بیکار در کشور داریم که باید برای یک میلیون نفر ورودی جدید نیز اشتغال ایجاد کنیم.
وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بهترین حالت رشد اقتصادی می‌تواند ۴٠٠ هزار شغل ایجاد کند و بنابراین ۶٠٠ هزار شغل در سال کسری داریم، گفت: با پیگیری‌های دکتر روحانی برنامه رشد فراگیر با برنامه اشتغال خصلت ضدفقر در دولت ارایه شده است.
*  سازمان‌های بین‌المللی برای نجات مسلمانان روهینگیا به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند
ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان که برای رسیدگی به بحران مسلمانان روهینگیا به بنگلادش سفر کرده است گفت: «تاکنون چند تیم از چند کشور آسیایی در این منطقه حضور یافته‌اند، اما تاکنون از فعالیت‌های گسترده سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری هیچ خبری نیست و برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر هیچ اقدام عملی جز محکوم کردن این فجایع انجام نداده‌اند.»
** شهروند ۹۶/۶/۲۷
*  دادگاه غیابی برای خاوری
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصدوهجدهمین نشست خبری:
– هیچ فردی به عنوان فرهنگی بودن بازداشت نمی‌شود.
– پرونده موسوم به دکل نفتی از لحاظ محتوا بزرگ بود و مدت‌ها طول کشید، کیفرخواست آن صادر شده و به دادگاه رفته، اما هنوز در دادگاه تعیین وقت نشده است.
– کسانی که در دولت یازدهم بودند و دوره‌شان تمام شده و در دولت جدید هم نیستند، ۱۲ نفر هستند که ۶ نفر از آنها گزارش پایان دوره خود را داده‌اند.
– از کسانی هم که در دولت دوازدهم هستند، ۹ نفر لیست و فهرست اموال خود را دادند.
– در خصوص شبکه‌های مختلف تلگرامی که جریانات ضدانقلابی هم درآن مرتکب جرایم سنگینی می‌شوند تلاش می‌کنیم تا برخورد شود.
– در جریان‌های حقوق‌های نجومی از ناحیه دولت کسی به عنوان متهم به دستگاه قضایی معرفی نشده است. قوه قضائیه نیز بر اساس گزارش‌های دیوان محاسبات در این زمینه عمل می‌کند که اگر آنان محکوم شدند باید مال اضافی را بازگردانند و حتی شاید مجازات هم بشوند.
– اتهامات ساسان آقایی و یغما فشخامی امنیتی است و در مرحله دادسرا قرار دارد کیفرخواست هم صادرنشده است.
– درباره پرونده منتسب به احمدی‌نژاد طبق قانون نظر داریم به آن عمل کنیم، اما قبول داریم که زمان برده است.
** صبح نو ۹۶/۶/۲۷
*  همه پرسی در کردستان عراق زمینه بروز درگیری‌های جدید در منطقه است
سردار سید مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در خصوص پیامدهای احتمالی ناشی از برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: همه پرسی در کردستان عراق زمینه بروز و ایجاد درگیری‌های جدیدی در منطقه و عراق است و زیان‌های فراوانی به بار خواهد‌ آورد.
*  ۱۲ میلیون نفر در فقر مطلق به سر می‌برند
سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد گفته است: «هم اکنون ۵/۱ میلیون دهک جامعه (۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر) در فقر مطلق به سر می‌برند و اگر بخواهیم سطح رفاه مردم را خیلی بالا ببریم این عدد خیلی بیشتر خواهد شد، دانش آموزان مهم‌ترین قشر تحت حمایت کمیته امداد هستند چرا که نمی‌خواهیم فقر به فرزندان نیازمند به ارث برسد.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزه باید مطالبه گر و پاسخگو باشد
رسا/ آیت‌الله اعرافی، در آیین کلنگ زنی ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شاهد یک هم زیستی مسالمت آمیز در نهایت وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی در کشورمان هستیم. مدیر حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به این که حوزه علمیه نقش مهمی در ترویج و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه دارد، گفت: در منشور و برنامه ریزی مدیریت حوزه بر حوزه مطالبه‌گر و پاسخگو تاکید شده است.
مدافعان حرم ادامه دادن صحیح راه انقلاب را به ما آموختند
رسا/ آیت‌الله اراکی دیشب در مراسم یادبود سرداران بی‌سر، اربعین شهید حججی و گرامیداشت ۳۰۰ شهید مدافع حرم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد تجاوز به مرزها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را تجاوز به حرم الهی توصیف کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که در معادلات جبهه مقاومت اسلامی اگر چه امام عصر(عج) حضور آشکار میان مردم ندارند؛ اما هویت حکومت جهانی مهدوی هیچ مرزی ندارد بر همین مدار دست حمایت و عنایت امام عصر(عج) با تمام وجود در دستاوردهای مقاومت اسلامی در شکست استکبار جهانی قابل لمس است. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه ملت ایران ایثار و شهادت را از مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) آموخته است، گفت: مدافعان حرم به ما آموختند که راه انقلاب را به درستی ادامه داده ایم.
بازتاب گسترده هشدار رهبر معظم انقلاب به آمریکا درباره هرگونه حرکت اشتباه در قبال برجام
باشگاه خبرنگاران/ سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص هشدار به آمریکا در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.شبکه المیادین با پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان گزارش داد: هر تحرک اشتباه در خصوص توافق هسته‌ای با پاسخ ایران مواجه خواهد شد. خبرگزاری رویترز نیز با پوشش سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد رهبر ایران روز یکشنبه هشدار داد هرگونه گام اشتباه از سوی آمریکا در خصوص توافق هسته ای میان تهران و قدرت‌های جهانی با پاسخ قاطع ایران همراه خواهد بود.
تیلرسون: ایران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود را شدت بخشیده است
باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس.نیوز، ایران را به ارتکاب اقدامات بی‌ثبات کننده متهم کرد.تیلرسون مدعی شد: ایران اقدامات بی ثبات کننده خود در یمن و سوریه را افزایش داده است، و اقدام به صدور تسلیحات برای حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی می‌کند. وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران همچنان برنامه فعالی در زمینه موشک بالستیک دارد، هیچ یک از این رفتارها مطابق با تعهد مقدماتی(برجام) نیست که همه دادند.
پادشاه بحرین تحریم اسراییل را محکوم کرد!
باشگاه خبرنگاران/ شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه – پادشاه بحرین – تحریم رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی را محکوم کرد.روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با انتشار خبری اعلام کرد پادشاه بحرین تحریم اسرائیل از سوی کشورهای عربی را محکوم کرد و از شهروندان بحرینی خواست (در صورت تمایل) به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند.این روزنامه افزود: پادشاه بحرین این سخنان را در خلال حضور در جشن اهدای کمک‌های مالی که در بنیاد سیمون ویزنتال در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار شد ایراد کرد.
بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از تأسیسات هسته‌ای کرج
فارس/ نماینده مردم قم و رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس  اظهار داشت: به منظور تهیه گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام، بعد از پایان تعطیلات تابستانی و آغاز به کار پارلمان در مهرماه، اعضای کمیسیون امنیت ملی از تأسیسات هسته‌ای کرج بازدید خواهند کرد. حجت‌الاسلام ذوالنوری افزود: یکی از مقدمات تهیه گزارش کمیسیون امنیت ملی از روند اجرای برجام، بازدید از مراکز و تأسیسات هسته‌ای کشور است که بر این اساس، در اولین جلسه کمیسیون در مهرماه، تاریخ بازدید اعضا از تأسیسات هسته‌ای کرج تعیین خواهد شد.
ایران در خاک سوریه، اروپا و آمریکا را شکست داد
باشگاه خبرنگاران/اندیشکده صهیونیستی بگین-سادات در جدیدترین پژوهش خود اذعان کرد ایران در خاک سوریه اروپا و آمریکا را شکست داده است.روزنامه رای الیوم باپرداختن به ابعاد مختلف این پژوهش همچنین با اشاره به روند مهاجرت آوارگان سوری به اروپا بیان می‌کند که به طور کلی همه پناهندگان سوری که وارد کشور‌های غیرعربی شده‌اند، در آن کشور‌ها خواهند ماند؛ این اندیشکده اذعان می‌کند که حضور این پناهندگان از هر جهت به زیان کشورهای غربی است.
نیروهای مقاومت و ملت‌های منطقه در آستانه پیروزی بر تروریسم هستند
ایرنا/ سفیر کشورمان در سوریه گفت: نیروهای محور مقاومت و ملت‌های منطقه در آستانه پیروزی نهایی بر تروریسم هستند. ترکابادی افزود: هدف ایران و محور مقاومت فقط پیروزی است، تنها به پیروزی می‌اندیشیم و در طول تاریخ می‌بینیم که حق پیروز بوده برغم اینکه رهروان آن در اقلیت باشند. وی ادامه داد: حضور ایران و روسیه در خاک سوریه با هماهنگی کامل و نظارت دولت دمشق است و درنشست آستانه ۶ بر احترام به حاکمیت ملی سوریه و یکپارچگی سرزمینی آن تاکید کردیم.
خروج از برجام اعتبار آمریکا را زیر سوال می‌برد
مهر/ «بن رودز» با انتشار پیامی در توئیتر خطاب به دولت «دونالد ترامپ» اعلام کرد: خروج از برجام موجب بروز بحران با ایران شده و اعتبار آمریکا را برای توافقات هسته ای دیگر برای مثال با کره شمالی، زیر سوال می‌برد. این کار (خروج از برجام) تبعات زیادی دارد.
رئیس موساد رهبری تلاش‌ها برای لغو برجام را به عهده دارد
تسنیم/ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی گزارش داد «یوسی کوهن»، رئیس سازمان جاسوسی موساد رهبری تلاش‌ها برای لغو توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) را به عهده دارد.
گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند. گزارش‌ها حاکی است مقابله با ایران محور اصلی سخنرانی وی را تشکیل خواهد داد.
جنگنده‌های عراقی داعش را در خاک سوریه بمباران کردند
تسنیم/عراق اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور برای نخستین بار از ماه فوریه گذشته، حملاتی هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه صورت دادند که این حملات با هماهنگی دولت سوریه انجام شد.این بیانیه افزود: این حملات هوایی با هماهنگی کمیته چهارگانه متشکل از ایران، سوریه، روسیه و عراق، انجام شده است.
حملات هوایی جنگنده‌های عراقی «به منفجر شدن ۳ خودروی بمب‌گذاری شده و انبار مهمات و تسلیحات جنگی و نیز کشته و زخمی شدن ده‌ها عنصر گروه جنایتکار داعش منجر شد».در این بیانیه همچنین به کشته شدن ۳۰۶ تن از عناصر داعش در جریان دیگر حملات در عراق اشاره شده است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی اتهام «ضعف» در برابر ایران را رد کرد
مهر/ آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقام دیدبان هسته‌ای سازمان ملل به ادعاهای رژیم صهیونیستی که این نهاد را به نشان دادن ضعف در امر نظارت بر توافق هسته ای ایران متهم کرده بود، پاسخ داد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد ادعای رژیم صهیونیستی گفت: تا امروز در بازرسی از سایت‌هایی که مشمول دسترسی‌های تکمیلی بوده اند، مشکلی نداشته ایم.
واکنش آژانس پاسخی است به گزارش رسانه صهیونیستی «هاآرتص» که در آن به نقل از برخی منابع ناشناس، عدم موافقت آژانس با بازدید از سایت‌های به زعم آنها مشکوک ایران، نشانه ضعف و عدم کامیابی این نهاد تلقی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *