خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۲۵

  • تشکر بشار اسد از رهبر معظم انقلاب: مردم ایران را در پیروزی‌های سوریه شریک می‌دانیم
  • در دیدار سید حسن نصرالله با آیت‌الله العظمی نوری همدانی مطرح شد: تاکید بر حمایت همه جانبه از جبهه مقاومت برای مقابله  با  استکبار  و  دشمنان اسلام
  • آیت‌الله خاتمی: سلاحی که مسلمانان غزه را می‌کشد مسلمانان میانمار را نیز می‌کشد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: سازمان‌های بین‌المللی در کشتار مسلمانان میانمار شریک هستند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: باید از فرصت حج برای منافع مسلمانان و بشریت بهره برد
  • آیت‌الله مروجی طبسی: ایجاد محور مقاومت تنها راه برون‌رفت از بحران میانمار است

** جام جم ۹۶/۶/۲۵
*  هیچ جریانی در مجلس دهم، حاکم نیست
غلامعلی حدادعادل با حضور در برنامه تلویزیونی دستخط در ارزیابی وضعیت سیاسی مجلس دهم تصریح کرد: تصور می‌کنم یک مجلسی است که هیچ جریانی از جریانات سیاسی حاکمیت مطلق ندارد.
مجلسی است که دو سه جریان به یک شکلی با هم در توازن و تعادل هستند. از دو سه طرف به هم فشار می‌آورند، ولی در برآیند این فشارها هیچ جریانی حاکم نیست.
** همشهری ۹۶/۶/۲۵
*  دسترسی به اماکن نظامی، پرونده‌ای ملغی شده است
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در هیچ یک از مراکز نظامی ایران فعالیت یا تحقیقات هسته‌ای وجود ندارد، گفت: آژانس در صورت ارائه مستندات کافی شیوه‌های فراوانی برای رفع ابهام دارد و موضوع دسترسی به اماکن نظامی غیر ضرور و ملغی شده است.
*  هشدار درباره تبعات همه پرسی کردستان عراق
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و ژنرال خلوصی آکار همتای ترک وی درباره همه پرسی استقلال کردستان عراق تلفنی گفت و گو کردند؛ طرفین آثار و پیامدهای اجرای این همه پرسی در کردستان عراق بر امنیت، صلح و ثبات منطقه، از جمله کشورهای ایران و ترکیه را منفی و خطرناک توصیف کردند.
باقری و خلوصی آکار با برشماری تبعات سوء اجرای همه پرسی در کردستان عراق بر مصالح مردم منطقه، هماهنگی بین کشورهای همسایه عراق در مخالفت با برگزاری همه پرسی و ممانعت از اجرای طرح‌های تجزیه طلبانه در منطقه که می‌تواند کشورها را گرفتار مشکلات عدیده سیاسی، اجتماعی و امنیتی کند، ضروری دانستند.
** کیهان ۹۶/۶/۲۵
*  تشکر بشار اسد از رهبر معظم انقلاب/مردم ایران را در پیروزی‌های سوریه شریک می‌دانیم
بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در پیام تبریکی به رهبر معظم انقلاب تشکر قدرشناسانه خویش را ابراز کرد و ملت‌های ایران و سوریه را شریک پیروزی‌های اخیر نامید.
بخشی از پیام رئیس‌جمهوری سوریه به این شرح است:
ما ضمن اینکه مردم ایران را که همراه ما در جنگ علیه تروریسم خون تقدیم نمود، در این پیروزی شریک می‌دانیم از طریق حضرت‌عالی تشکر عمیق خود را از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم و حمایت از مردم ما برای آزادسازی خاک میهن خود از لوث تروریست‌های تکفیری ابراز می‌دارم.
حضرت امام، والاترین مراتب مودت، احترام و قدرشناسی اینجانب از شخص کریم حضرت‌عالی را پذیرا باشید.
*  سلاحی که مسلمانان غزه را می‌کشد مسلمانان میانمار را نیز می‌کشد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ادعای غربی‌ها برای بازرسی از مراکز نظامی ایران در راستای اجرای برجام، تصریح کرد: مردم و مسئولان اجازه فضولی به اجانت درباره مراکز نظامی کشور را نخواهند داد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با ‌اشاره به نسل‌کُشی و کشتار مسلمانان میانمار توسط حکومت این کشور، اظهار داشت: بدون تردید در پشت صحنه این جنایات «رژیم صهیونیستی» قرار دارد و این موضوع را نماینده ویژه سازمان ملل گفته است که حامی اصلی ارتش میانمار «رژیم صهیونیستی» است، تردیدی نیست همان سلاحی که مسلمانان غزه را می‌کُشد مسلمانان میانمار را نیز می‌کُشد.
*  سازمان‌های بین‌المللی در کشتار مسلمانان میانمار شریک هستند
امام جمعه قم با تاکید بر لزوم محکومیت کشتار مسلمانان میانمار گفت: هر چند در صحبت‌های مسئولان محکومیت مشاهده می‌شود و اقداماتی انجام شده است اما جمهوری اسلامی باید پرچمدار شود و کشورهای اسلامی را برای رسیدگی به مظلومان آماده کند.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم خاطرنشان کرد: سازمان ملل فقط در دو خط کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار را محکوم کرده اما هیچ راهکار عملی را دنبال نمی‌کند، اکنون سازمان کنفرانس اسلامی هم غایب است و کاری نمی‌کند، بسیاری از افراد که در این سازمان هستند در توطئه‌های آدم‌کشی مسلمانان شریک و تجهیز‌کننده داعش هستند به همین علت نمی‌خواهند کاری را انجام دهند.
** شرق ۹۶/۶/۲۵
*  حفظ و تقویت جبهه مقاومت  خط قرمز  نظام اسلامی است
حجت‌الاسلام علی سعیدی، در جمع ائمه جمعه و جماعات و مبلغین کاشان، با اشاره به شرایط و وضعیت کنونی منطقه و جایگاه ایران در تحولات آن دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حفظ و تقویت جبهه مقاومت را خط قرمز نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی تلاش زیادی را در راستای خارج‌کردن سوریه از جبهه مقاومت انجام دادند، اما با مجاهدت‌های انجام‌شده توطئه آنان خنثی شد.
*  فرار ۴٠ درصد از مسلمانان میانمار به بنگلادش
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از فرار ۴۰ درصد از مسلمانان میانمار به بنگلادش خبر داد. استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد تعداد پناهندگان روهینگیا که از ۲۵ آگوست از مرزهای میانمار با بنگلادش عبور کرده‌اند، به ۳۸۹‌ هزار نفر رسیده است.
** ایران ۹۶/۶/۲۵
*  اروپا حمایت خود از برجام را با صدای بلند اعلام کند
سفیر روسیه در تهران موضع مسکو نسبت به توافق هسته‌ای ایران را «روشن و بدیهی» خواند و گفت: «روسیه و چین موضعی مشخص دارند؛ اکنون نوبت اروپا است که حمایت خود از برجام را با صدای بلند اعلام کند.»
«لوان جاگاریان» گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور کامل بر تعهدات خود درخصوص برجام پایبند است و تاکنون حتی یک بند از آن را هم نقض نکرده است. چه درخصوص ذخایرآب سنگین و حجم غنی سازی اورانیوم.»
*  توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد «منطقه امن» در «ادلب» سوریه
ششمین نشست آستانه روز گذشته با توافق کشورهای ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه امن چهارم در ادلب سوریه با موفقیت به پایان رسید.
هیأت‌های ایران، روسیه و ترکیه عصر دیروز با صدور بیانیه‌ای در نشست عمومی مذاکرات آستانه خاطرنشان کردند که مناطق چهارگانه امن در سوریه مطابق تفاهمنامه چهارم ماه مه‌۲۰۱۷ (۱۴ اردیبهشت ۹۶) ایجاد می‌شود و سه کشور حامی این روند، نظام آتش بس را تضمین و بر ادامه مبارزه با تروریسم بین‌المللی تأکید دارند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۲۵
*  فرمانده سپاه شهریار اقدامات احتمالی یک تروریست بازداشت‌شده را تکذیب کرد
سرهنگ پاسدار امین‌الله یامینی فرمانده سپاه شهریار با تکذیب اظهاراتی که به نقل از وی در رسانه‌ها منتشر شده است، اظهارکرد: فردی در شهریار دستگیر شده و این درست است اما اینکه به نقل از بنده گفته شده که این فرد قرار است ۳۰۰ عملیات تروریستی در ایام محرم انجام دهد، صحت ندارد و متاسفانه رسانه‌ها در نقل قول اظهاراتم دچار اشتباه شده‌اند.
** وطن امروز ۹۶/۶/۲۵
*  برخی سفرای ایران در سفارتخانه‌ها «مشغول کسب و کارند»
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی سفارتخانه‌های ایران، سفرا در حوزه ماموریت خود فعال نیستند و به کسب و کار مشغولند.
محمد‌علی پورمختار با تاکید بر اینکه برخی سفارتخانه‌های کشورمان در سایر کشورها غیرفعال هستند، ادامه داد: وزارت امور خارجه باید رویه انتخاب سفرا را حداقل در کشورهایی که مراودات بیشتری با جمهوری اسلامی ایران دارند، تغییر دهد و افرادی خارج از این وزارتخانه که قدرت و کارآیی بیشتری دارند را انتخاب کند.
*  دبیرکل حزب‌الله لبنان با آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی دیدار کرد
دبیرکل حزب‌الله لبنان در نخستین ساعت حضور آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در لبنان با حضور در محل اقامت ایشان با وی ملاقات کرد. در این ملاقات سیدحسن نصرالله ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جبهه مقاومت افزود: هیچگاه حمایت‌های جنابعالی را از یاد نخواهیم برد. در این دیدار همچنین آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی بر حمایت از جبهه مقاومت در مقابل دشمن مشترک مسلمانان بلکه همه مظلومان یعنی استکبار و صهیونیسم و ایادی منطقه‌ای آنان تاکید کرد.
** جوان ۹۶/۶/۲۵
*  ذخیره سازی اورانیوم ایران در کره شمالی کذب محض است
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی نسبت به ذخیره اورانیوم ایران در کره شمالی، اظهار کرد: ایران برجام را پذیرفته و در چارچوب آن حرکت می‌کند و با توجه به اینکه توان غنی‌سازی بیشتر اورانیوم را دارد، اما از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عدول نمی‌کند.
وی همچنین افزود: ذخیره‌سازی اورانیوم غنی‌سازی شده ایران توسط کره شمالی دروغ محض است چرا که احساس می‌کنند از برجام بهانه‌ای برای فشار به ایران ندارند و به دنبال گره زدن سرنوشت ایران به کره شمالی هستند تا از این طریق جنجال و بلوایی علیه کشورمان ایجاد کنند.
*  منع فروش هواپیما به ایران، نقض برجام است
علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشاره به مصوبه مجلس نمایندگان امریکا در خصوص منع فروش هواپیما به کشورمان، اظهار کرد: اقدام امریکایی‌ها درخصوص ممنوعیت فروش هواپیما به ایران قطعاً نقض برجام است و البته ما به هواپیمای امریکایی نیازی نداریم.
وی سپس با بیان اینکه این اقدام نشانه دیگری است که نباید به امریکا و متحدانش دل ببندیم ادامه داد: جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف خود نیازی به امریکایی‌ها ندارد و در طول سال‌هایی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد نیز هیچ‌گاه غربی‌ها به مردم ایران روی خوش نشان ندادند، بنابراین این کارشان غیرمنتظره نبود.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۲۵
*  یک عده شب تا صبح منتظرند که درهای آمریکا چه زمانی باز می شود
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: یک عده شب تا صبح منتظرند که درهای آمریکا چه زمانی باز می شود. حال آن که چهل سال است مشخص شده آسمان آمریکا بارشی برای ما ندارد و اگر داشت برای نوکرهای خودشان یعنی شاهان گذاشته می‌داشت، ما امروز نیازمند خودباوری، عزت نفس و تکیه بر خود هستیم ما کی و کجا در ۳۰۰ سال گذشته چنین اقتداری داشتیم؟
*  در میانمار پاکسازی قومی صورت گرفته است
سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آن چه در میانمار در حال وقوع است، پاکسازی قومی اقلیت مسلمانان روهینگیا است.
عفو بین‌الملل گفته بر اساس شواهد و مدارک وجود نیروهای امنیتی وگروه‌های خودسر لباس شخصی در شمال استان راخین تمامی روستاهایی را که اقلیت مسلمان در آنها سکونت دارند به آتش کشیده و به طرف مردم در حال فرار تیراندازی کرده‌اند.
** رسالت ۹۶/۶/۲۵
*  برجام غیرقابل مذاکره و یک توافق بین‌المللی است
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با ولادیمیر پوتین درجمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور روسیه علاقه‌مند به گسترش روابط است و روابط موجود می‌تواند پیشرفت‌های بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه در خصوص همکاری در حوزه‌های نظامی، انرژی هسته‌ای، حمل و نقل و… گفتگو کردیم، افزود: در مذاکره تاکید شد برجام غیرقابل مذاکره و یک توافق همه جانبه بین‌المللی است و همه باید به آن متعهد باشند.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۲۵
*  ارسال اولین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ایران برای آوارگان میانماری
اولین محموله از کمک‌های انسان دوستانه ایران برای کمک به آوارگان میانماری بامداد روز جمعه از تهران به بنگلادش ارسال شد.
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، ریاست تیم ایران را برای سفر به بنگلادش جهت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به آوارگان میانماری و بررسی وضعیت آن‌ها بر عهده دارد.
اولین محموله کمک‌های انسان دوستانه ایران به کمک جمعیت هلال احمر به بنگلادش ارسال می‌شود تا در اختیار آوارگان میانماری قرار داده شود.
*  آمادگی‌ ارتش جهت مقابله‌ به‌مثل تحرکات دشمن
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در یادواره شهدای مشق عشق با اشاره به مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم با بیان اینکه تهاجم همه‌جانبه علیه ایران را آمریکا پشتیبانی می‌کند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در هر سطح و سطوحی در برابر اقدامات و تحرکات دشمن مقابله‌به‌ مثل کند.
** آرمان ۹۶/۶/۲۵
*  پیام رئیس مجلس به همتای عراقی
رئیس مجلس، شهادت جمعی از مردم عراق و زائران ایرانی در استان ذیقار عراق را تسلیت گفت و پیگیری فوری موضوع و رسیدگی به مداوای مجروحان را از مسئولان خواستار شد. در پیام علی لاریجانی خطاب به همتای عراقی خودش آمده است: «جای تردید وجود ندارد که این وقایع ناشی از درماندگی و استیصال تروریست‌ها و حامیان آنها و به دلیل پیروزی و موفقیت‌های بزرگ و پی در پی دولت، ملت، نیروهای مسلح و حشد الشعبی عراق در صحنه سیاسی و میدانی در مبارزه با تروریسم تکفیری است؛ توفیقات مهمی که با عنایت الهی و مرجعیت معظم دینی آینده‌ای درخشان را برای ملت بزرگ عراق رقم زده است.
*  تعیین وقت پرونده تخلفات انتخاباتی
رئیس‌کل دادگا‎ه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تخلفات انتخاباتی گفت: در حال حاضر شش کیفرخواست برای استانداران و بعضی از فرمانداران استان تهران صادر شده و پرونده در مجتمع قضائی کارکنان دولت مطرح شده و در حال رسیدگی است. عباس پوریانی افزود: برای این پرونده تعیین وقت شده و قطعا این استانداران به‌عنوان متهم احضار و دفاعیات آنها استماع و در نهایت رأی مقتضی براساس نظر قاضی صادر خواهد شد.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۲۵
*  افزایش ۴۷ درصدی فروش نفت به کره جنوبی
قیمت‌های مناسب ایران در فروش نفت، صادرات به کره جنوبی را در ماه آگوست ۲/۴۰ درصد و در هشت ماه نخست امسال ۷/۴۶ درصد بیشتر کرد. آمارهای گمرکی نشان داد کره جنوبی،‌پنجمین وارده کننده نفت جهان، ماه گذشته میلادی ۵۵/۱ میلیون تن یا روزانه ۳۶۵ هزار و ۶۴۱ بشکه نفت از ایران خریده است.
** آفرینش ۹۶/۶/۲۵
*  آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کرد
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: این کشور تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را در چارچوب موافقتنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با این کشور تمدید کرد اما درمورد اینکه این موافقتنامه باید حفظ شود یا خیر هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:‌ معافیت برخی از این تحریم‌ها (علیه ایران) نباید به عنوان نشانه‌ای از موضع رئیس جمهور دونالد ترامپ یا دولت وی درمورد موافقتنامه هسته‌ای ایران تلقی شود. این معافیت تحریم‌ها همچنین نباید به عنوان مجوزی برای رفتار بدخواهانه رژیم ایران تلقی شود.
*  مخالفت روسیه با ایجاد فاصله ۶۰ کیلومتری بین نظامیان ایران و مرز اسرائیل
روسیه با درخواست اسرائیل برای حفظ فاصله ۶۰ تا ۸۰ کیلومتری بین نیروهای ایرانی حاضر در سوریه و مرز اسرائیل مخالفت کرد. مسکو در مقابل درخواست اسرائیل تنها وعده حفظ منطقه حائلی به عرض پنج کیلومتر بین نیروهای نزدیک به ایران و اسرائیل را داده است.
این خبر را روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر کرده است.
** قدس ۹۶/۶/۲۵
*  ابوظبی و ریاض در تیررس موشک‌های یمن هستند
رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: کشورهای عربستان و امارات در تیررس، موشک‌ها قرار دارند و پهپادهای یمنی بزودی بمباران اهداف خود در عربستان را آغاز خواهند کرد. عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنان تلویزیونی خود فاش کرد: یگان موشکی یمن تجربه موشکی موفقیت آمیزی علیه ابوظبی انجام داده‌اند.
*  ایرانیان پیام رسان انقلاب در جهان باشند
آیت‌الله العظمی نوری همدانی با حضور در جمع ایرانیان مقیم لبنان به بیان مهم‌ترین وظایف ایرانیان خارج از کشور پرداخت و تاکید کرد: ایرانیان در هر نقطه‌ای از جهان که باشند رسالت بزرگی دارند و باید پیام رسان انقلاب باشند. وی افزود: مسئولیت شما خاص است و آن رساندن پیام انقلاب است، اما هر فردی سه مسئولیت دارد که شامل مسئولیت فردی، اجتماعی و شغلی می‌شود. وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم از مسائل میانمار غافل باشیم، ما نمی‌توانیم نظاره‌گر باشیم که مسجدالاقصی در دست دشمن است و باید به فکر روزی باشیم که فلسطین به ما برگردد.
** اعتماد ۹۶/۶/۲۵
*  هیچ برنامه‌ای برای دیدار وزرای خارجه ایران و امریکا در نظر گرفته نشده است
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تشریح برنامه سفر وزیر امورخارجه و رییس‌جمهور به نیویورک در مورد درخواست امریکا برای دیدار میان وزرای خارجه ایران و ایالات متحده امریکا گفت: «هیچ برنامه‌ای برای انجام چنین دیداری در نظر گرفته نشده و تا آنجا که اطلاع دارم چنین درخواستی نیز مطرح نشده است.»
** شهروند ۹۶/۶/۲۵
*  لایه‌های امنیتی در کنار مرزها امسال شدت گرفته است
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با تأکید بر این‌که زائران باید برای خروج از کشور حتما ویزا بگیرند، بیان کرد: امسال لایه‌های امنیتی در کنار مرزها به‌خصوص مرز مهران شدت گرفته و نیروی انتظامی با متخلفان ازجمله کسانی که بدون ویزا درصدد خروج از کشور هستند، برخورد می‌کند.
مجید آقابابایی ادامه داد: از اوایل مهرماه نیز ۱۲ دفتر موقت برای صدور ویزای اربعین حسینی در ۱۲ شهر کشور شروع به کار خواهند کرد.
** صبح نو ۹۶/۶/۲۵
*  نخست وزیر انگلیس بر اهمیت برجام تاکید کرد
ترزامی نخست وزیر بریتانیا در جریان دیدار با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در لندن، بر اهمیت توافق هسته‌ای قدرت‌های جهان با ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی تاکید کرده است. تیلرسون برای مذاکره و گفت و گو درباره تلاش‌های امداد و نجات پس از توفان ایرما، بحران هسته‌ای و موشکی کره شمالی و دیدار با وزرای خارجه سایر کشورهای جهان و بن بست سیاسی لیبی به لندن سفر کرده است.
*  سوال از شهردار تهران در دستور کار شورا
ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفته است: «انتصاب معاون و مدیران شهری حق طبیعی شهردار تهران است؛ در صورتی که شهردار تهران مجددا به وعده خود در خصوص استفاده از بانوان و جوانان در سطوح مدیریت شهری عمل نکند، سوال از نجفی را از طریق هیات رئیسه پیگیری می‌کنیم.»
** بهار ۹۶/۶/۲۵
*  ملت از گزینه‌های روی میز نمی‌ترسد
وزیر اطلاعات با بیان اینکه در فرهنگ اسلام زندگی با ذلت معنایی ندارد، گفت: ملت ایران از گزینه‌های روی میز نمی‌ترسد و راز و رمز عزت و اقتدار ایران اسلامی شهادت طلبی است.
حجت‌الاسلام سید محمود علوی افزود: مسلمانان دو راه زندگی با عزت و مرگ با شرافت را انتخاب می‌کنند.
وی با بیان اینکه ملتی که از مرگ بترسد ظالمان آن را تهدید می‌کنند و در نهایت موجب پذیرش ذلت است، خاطرنشان کرد: ملتی که در برابر مرگ نترسد و به استقبال آن برود به هیچ عنوان زیر بار ذلت نمی‌رود.
*  نشست احتمالی ۱+۵ در نیویورک
نماینده دایم ایران در سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل کمیسیون مشترک برجام تشکیل خواهد شد یا خیر؟ گفت: معمولا در سفرهایی که وزیر امور خارجه به مجمع عمومی دارد، چون سایر وزیران ۱+۵ هم حضور دارند، کمیسیون مشترک تشکیل شده است.
غلامعلی خوشرو افزود: امسال هم فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای برگزاری چنین نشستی پیشنهاد داده است اما هنوز برگزاری آن قطعی نیست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
روحانیت آماده پاسخ به شبهات در فضای مجازی باشد
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی استقرار نظام اسلامی با محوریت ولایت دینی را یک مسئله جدید در جهان عنوان کرد و گفت: دشمن تمام قد در مقابل این امر ایستاده است، به تعبیر مقام معظم رهبری تا امروز هیچ کشوری جز ایران یک تنه در مقابل نظام سلطه جهانی ایستادگی نکرده است. لذا دشمنان نظام اسلامی ساکت نخواهند نشست و قطعاً به هرحربه ای برای رسیدن به اهداف خود متوسل می شوند. دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به شبهات فضای مجازی، اظهار کرد: روحانیت باید برای مقابله با هجمه‌ها و شبهات دشمن، خود را به علم روز تجهیز کند.
ایجاد محور مقاومت تنها راه برون‌رفت از بحران میانمار است
رسا/آیت‌الله مروجی طبسی ضمن محکوم کردن قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار اظهار داشت: جای تعجب است که برخی از ملت‌های اسلامی چرا در رفتار آنان نشانه‌هایی از مسخ شدن دیده می‌شود؛ بر این اساس بی‌تفاوتی برخی از ملل اسلامی زمینه نزدیکی الگوی رفتاری آنان را به ساحت حیوانی فراهم کرده است. عضو جامعه مدرسین با انتقاد از سکوت و حرکت منفعل برخی از نهادها و شخصیت‌های ایرانی در مواجهه با نسل‌کشی مسلمانان میانمار، شکل پذیرفتن هسته مقاومت در میانمار را تنها راه چاره حل این بحران دانست و اظهار داشت: هسته‌های مقاومت اسلامی فکر تقویت و ایجاد محور این مقاومت مقدس را در میانمار فراهم کنند.
باید از فرصت حج برای منافع مسلمانان و بشریت بهره برد
حوزه/‌حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی پنج شنبه شب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا که در حرم حضرت معصومه(س) گفت: داعش و جریان‌های تکفیری ایجاد شده خرابی‌های بسیاری را در کشورهای اسلامی به دنبال داشته است؛ اما امیدواریم بیداری امت اسلامی فراگیر شود و روزی برسد که به لطف خداوند متعال از ظرفیت بزرگ و فرصت آسمانی و انسانی حج به نفع امت اسلامی و به نفع بشریت استفاده کنیم.عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه امت اسلامی باید از تفرقه پرهیز کند، گفت: افرادی که آتش جنگ را برافروخته‌اند هیچ هدفی جز تضعیف قدرت نظام اسلامی ندارند.
 سپاه: بمب ۱۰ تنی با قدرت تخریب زیاد داریم!
میزان/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ما در سال‌های اخیر توانسته‌ایم به مرکز کنترل فرماندهی آمریکا نفوذ کنیم، اظهار داشت: ما اسنادی در اختیار داریم که رفتار آمریکایی‌ها در عراق و سوریه را نشان می‌دهد و می‌دانیم که آمریکایی‌ها در اینجا چه کردند، از کنار چه چیزی عبور کردند و چطور از داعش حمایت کردند. اگر به ما اجازه بدهند و این اسناد منتشر شود، آمریکایی‌ها بیشتر از گذشته افشا و مفتضح خواهند شد. سردار حاجی‌زاده  همچنین گفت: صنایع دفاعی به پیشنهاد نیروی هوافضای سپاه یک بمب ۱۰ تنی ساخته که این بمب در اختیار ما است و قدرت تخریب زیادی دارد.
 بسته شدن کنسولگری رژیم صهیونیستی در نیویورک
فارس/روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» اعلام کرد کنسولگری این رژیم در نیویورک به دلیل وجود بسته‌ای مشکوک بسته شده است.بر اساس این گزارش، در این بسته یک پودر سفید رنگ مشکوک به علاوه پیام تهدیدی خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وجود داشته است.
 سوریه با نیروهای مورد حمایت آمریکا می‌جنگد
تسنیم/ «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، اعلام کرد که دولت سوریه هم با «نیروهای دموکراتیک سوریه»- که مورد حمایت آمریکا هستند- و هم با داعش و هم با هر نیروی خارجی، که حضوری غیرقانونی در این کشور دارند، خواهد جنگید.
 روسیه: آمریکا به توافق هسته‌ای ایران پایبند بماند
باشگاه خبرنگاران/نماینده روسیه در سازمان ملل، در آستانه آغاز اجلاس مجمع عمومی خاطرنشان کرد: در نشستی که احتمالا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی برگزار می‌شود، پیام ما به آمریکا حفظ برجام خواهد بود.نبنزیا در ادامه افزود: این فقط پیام ما نیست؛ بلکه پیام تمام طرف‌های حاضر در توافق هسته ای و حتی کشورهای خارج از این توافق است.
ارتش میانمار ۶۲ روستا را به آتش کشیده است
مهر/دیده بان حقوق بشر تصاویر ماهواره‌ای جدیدی از مناطقی که ارتش میانمار و شبه نظامیان افراطی بودایی در آراکان نابود کرده اند، منتشر کرد. در بیانیه دیده بان حقوق بشر آمده است، تصاویر و داده های موجود نشان می دهد ارتش میانمار ۶۲ روستا را به آتش کشیده و ۹۴۸ ساختمان را از ۲۵ آگوست تا ۱۴ سپتامبر ویران کرده است.
پیکر ۱۰ نفر از شهدای ایرانی حادثه تروریستی عراق وارد کشور شد
مهر/ پیکر ۱۰ نفر از شهدای حادثه تروریستی عراق از مرز شلمچه تحویل و به سردخانه های بهشت رضوان و بیمارستان ولی عصر خرمشهر منتقل شدند. در عملیات تروریستی که چند روز پیش در رستوران الفدک ناصریه به وقوع پیوست تروریست‌ها به مردم بی گناه و تعدادی از زایران که در محل توقف داشتند حمله کردند. دراین جنایت تعدادی از زایران ایرانی در این حادثه مجروح و شهید شدند.
شلیک موشک بالستیک «زلزال۱» نیروهای یمنی به مواضع مزدوران سعودی
مهر/ارتش و کمیته های مردمی یمن درحملات تلافی جویانه علیه متجاوزان سعودی محل تجمع مزدوران سعودی در شمال صحرای میدی را با موشک بالستیک «زلزال۱» و گلوله های خمپاره‌ای هدف قرار دادند.از سوی دیگر، پایگاه القمعه الشیخ در منطقه عسیر در جنوب عربستان نیز هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت.درهمین حال، گفته می شود که شش تن از مزدوران سعودی در مناطق مختلف شهرک صرواح به وسیله نیروهای یمنی کشته و زخمی شدند.
 آمریکا از همه‌پرسی کردستان عراق حمایت نمی‌کند
تسنیم/کاخ سفید،در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده بارها به رهبران دولت اقلیم کردستان تأکید کرده است که همه‌پرسی تمرکزها را از تلاش‌ها برای شکست گروه داعش و نیز برقراری ثبات در مناطق آزاد‌شده، منحرف می‌کند.»کاخ سفید گفته که واشنگتن به این دلیل نگران است که برگزاری همه‌پرسی در مناطق مورد مناقشه یک اقدام «تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده» است و لذا از دولت اقلیم کردستان می‌خواهد این همه‌پرسی را لغو کند.
داعش مسؤولیت انفجار لندن را پذیرفت
ایسنا/ وقوع انفجار در ایستگاه متروی “پارسونز گرین” در غرب لندن ۲۹ زخمی برجای گذاشت. چند ساعت بعد از اینکه پلیس این انفجار را تروریستی خواند داعش مسؤولیت این انفجار را بر عهده گرفت.ترزا می، نخست وزیر انگلیس سطح هشدار تروریستی در کشور را در بالاترین سطح اعلام کرد.
دبیرکل اپسکو: ایران برای توسعه فضایی آماده است
ایرنا/ دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) درباره ارزیابی خود از دستاوردهای فضایی جمهوری اسلامی ایران گفت: به نظر من، دولت ایران برای برنامه توسعه فضایی آماده است.«لی شین جون» افزود: ما در اپسکو بر پایه دستاوردهای دولت ایران، برای به اشتراک گذاری یافته های دیگر اعضا آمادگی داریم.
سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد دلاری چینی‌ها در ایران
ایرنا/رییس کل بانک مرکزی گفت: با رایزنی‌ها ی مختلفی که با مسئولان بانکی چین انجام شده است این کشور تا کنون حدود ۳۵ میلیارد دلار تسهیلات و فاینانس، برای اقتصاد ایران در نظر گرفته است. دکتر ‘ولی الله سیف’ افزود: این حجم از تسهیلات و تامین مالی، بیانگر آینده روشن و مثبت فضای اقتصادی کشور و نشان دهنده عزم جدی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و چین است. او با اشاره به یادداشت تفاهم بانک مرکزی با بانک توسعه چین(cdb) تا سقف معادل ۱۵ میلیارد دلار در پکن گفت: این یادداشت تفاهم در دیدار با مسئولان این بانک به امضا رسید و نهایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *