خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۲۲

  • ارتش سوریه از تسلط کامل بر ۸۵ درصد خاک این کشور خبر داد
  • آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با شهردار قم: خدمت به محرومان و ضعفا را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید
  • آیت‌الله نمازی: حفظ منابع طبیعی و انفال نیاز به سیاست گذاری و عزم ملی دارد
  • آیت‌الله اراکی: امروز شاهد جنگ نظام سرمایه‌داری با بشریت هستیم
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: مبلغان ابعاد سیاسی قیام امام‌حسین(علیه‌السلام) را برجسته کنند
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: همه پرسی در کردستان  مصائب مردم این منطقه را رقم خواهد زد

** جام جم ۹۶/۶/۲۲
*  به برجام پایبند بوده‌ایم ایران هم پایبند باشد
نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای که در نشست شورای حکام قرائت شد، اعلام کرد: «ایالات متحده به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و انتظار دارد ایران هم به طور دقیق تعهداتش را اجرا کند.» واشنگتن همچنین تأکید کرده است که «همانطور که [یوکیا] آمانو دبیر کل آژانس گفت، آژانس تفاوتی میان سایت‌های نظامی و غیرنظامی قائل نیست و در قبال ایران هم همان استاندارد جهانی را اعمال می‌کند.»
*  ظریف برای رایزنی با مقامات روسیه به سوچی می‌رود
وزیر امور خارجه کشورمان امروز در راس هیاتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات روسیه عازم «سوچی» می‌شود. این سفر در چارچوب رایزنی‌های مستمر بین مقامات ایران و روسیه انجام می‌شود و به نظر می‌رسد مسائل دوجانبه و تحولات منطقه بویژه اوضاع سوریه و همچنین ششمین نشست روند آستانه درباره سوریه از جمله مهم‌ترین محورهای مورد گفت‌وگو در این سفر یک روزه باشد.
** همشهری ۹۶/۶/۲۲
*  ادعاهای رئیس سیا علیه ایران
ما یک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با ادعای چانه‌زنی ایران و القاعده گفت: ایران همیشه با القاعده یک چانه‌زنی دو جانبه داشته و از اغلب آنها حفاظت کرده است و این حفاظت مشروط بر این بود که اگر ما از شما حفاظت می‌کنیم شما به ما در تهران حمله نکنید.
*  دیده‌بان حقوق بشر، عربستان را متهم کرد
دیده بان حقوق بشر طی گزارشی نیروی هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن را به کشتن غیر نظامیان از جمله کودکان متهم کرده است.
دیده بان حقوق بشر با متهم کردن عربستان به نادیده گرفتن غیر نظامیان در جریان جنگ، گفته که این حملات مصداق جنایت جنگی است.
** کیهان ۹۶/۶/۲۲
*  طرح غافلگیر کردن دشمن در جنگ احتمالی آینده
سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) به همراه معاونین خود از قرارگاه پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش بازدید کرد. سرلشکر رشید در جمع فرماندهان، مدیران و کارشناسان عالی‌رتبه قرارگاه پدافند هوایی ضمن تأکید بر لزوم ارتقاء آمادگی رزمی و دفاعی کشور و بازتولید قدرت بازدارندگی، نکات مهمی درباره روش و چگونگی غافلگیر کردن دشمن در جنگ احتمالی آینده با استفاده از ابتکارات جدید و از طریق «قدرت ترکیبی» برای شکست دشمن بیان کرد.
*  تسلط کامل ارتش سوریه بر ۸۵ درصد خاک این کشور
ارتش روسیه اعلام کرده دولت سوریه کنترل ۸۵ درصد از مناطق کشور را در اختیار دارد و تروریست‌ها فقط ۱۵ درصد خاک این کشور را در تصرف دارند.
نیروهای سوریه و رزمندگان محور مقاومت موفق شدند در روزهای اخیر با عقب راندن عناصر گروه تروریستی داعش در استان مرکزی حمص و همچنین استان دیرالزور محاصره این شهر را شکسته و بسیاری از چاه‌های نفتی را نیز آزاد کنند.
** شرق ۹۶/۶/۲۲
*  دادگاه بقایی ٢۵ مهرماه
دادگاه حمید بقایی ۲۵ مهر برگزار می‌شود. وکیل بقایی از محاکمه موکل خود در ٢۵ مهر خبر داد. بقایی پیرامون اظهاراتش پس از آزادی از زندان، با قرار کفالت آزاد شده بود. سیدعلی‌اصغر حسینی، افزود: موکل بنده آقای حمید بقایی معتقد است باید دادگاه به صورت علنی برگزار شود تا مردم در جریان حقایق ماجرا قرار گیرند. اتهامات مندرج در کیفرخواست دادستان تهران همان موارد قبلی است و نکته جدیدی وجود ندارد».
*  حتی یک رأی باطل نشد
علی‌اصغر احمدی، معاون سیاسی سابق وزیر کشور گفت: در انتخابات گذشته، حتی یک رأی در هیچ شعبه‌ای باطل نشد و همکارانم در ستاد انتخابات بدون کوچک‌ترین جانبداری، مسئولیت‌های قانونی خود را دنبال کردند و انتخابات با سلامت، امنیت، مشارکت و رعایت مر قانون و حق‌الناس برگزار شد.
** ایران ۹۶/۶/۲۲
*  ادعای سفر سردار سلیمانی به اقلیم کردستان
رسانه‌های کردی مدعی شدند که فرمانده سپاه قدس ایران پس از دیدار با برخی مقامات در سلیمانیه راهی اربیل شده است تا در مورد مسأله همه پرسی استقلال کردستان با مقامات کرد گفت‌وگو کند.
این رسانه مدعی شده است که سردار سلیمانی تلاش دارد تا بارزانی همه پرسی را لغو کند. مقامات ایرانی به طور صریح و شفاف اعلام کرده‌اند که انجام همه‌پرسی در اقلیم کردستان را در شرایط فعلی منطقه به نفع اکراد عراق و نیز دولت مرکزی نمی‌دانند.
*  خواهان تعامل با سایر قوا با حفظ‌ شأن وزارت کشور هستم
اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید سیاسی وزارت کشور گفت: بنده خواهان تعامل با سایر قوا بویژه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و سایر مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز با حفظ‌ شأن و استقلال وزارت کشور هستم.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۲۲
*  توافق ایران و پاکستان برای خط اعتباری ۵۰۰ میلیون یورویی
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اجرای توافق خط اعتباری دوطرفه ۵۰۰ میلیون یورویی بانک‌های مرکزی ایران و پاکستان و گشایش شعب بانکی در دو کشور باید در ۳ ماه آینده تحقق یابد.
محمد نهاوندیان در دیدار با وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر لزوم برداشتن فوری‌ترین گام‌ها در حوزه بانکی و حمل و نقل بین دو کشور، گفت: باید شاهد جهش در مناسبات اقتصادی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد یورو باشیم.
*  رای منفی مجلس عراق به همه پرسی جدایی اقلیم کردستان
مجلس عراق در جلسه دیروز خود با تصویب طرحی، با اجرای همه‌پرسی در اقلیم کردستان مخالفت کرد.
مجلس عراق با اکثریت آراء و البته بدون حضور نمایندگان کرد، برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق را رد کرد. نمایندگان کرد در اعتراض به گنجاندن رای‌گیری در مورد رفراندوم اقلیم کردستان در دستور کار پارلمان، جلسه را ترک کرده و از سالن خارج شدند.
** وطن امروز ۹۶/۶/۲۲
*  دیدار جمعی از مسؤولان با آیت‌الله هاشمی شاهرودی
جمعی از مسؤولان نظام، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم صبح دیروز (سه‌شنبه ۲۱ شهریور) با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی برای تبریک عید غدیرخم با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند و فرارسیدن عید ولایت را به وی تبریک گفتند. در این دیدار همچنین میهمانان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بازگشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از سفر زیارتی به عتبات عالیات را خیر مقدم گفتند و سلامت و توفیق ایشان را در انجام مسؤولیت‌های محوله از سوی مقام معظم رهبری در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار شدند.
*  جلسه ویژه کمیسیون امنیت‌ملی برای بررسی جنایات در میانمار
سید‌حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از تشکیل جلسه ویژه این کمیسیون برای بررسی ابعاد جنایات درمیانمار علیه مسلمانان روهینگیا خبر داد و گفت: این جلسه چهارشنبه ۲۲ شهریور برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه در این جلسه ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه حضور خواهد داشت، ادامه داد: در این جلسه ضمن بررسی ابعاد جنایات در میانمار  اقدامات عملی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با آن نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
** جوان ۹۶/۶/۲۲
*  درخواست تفسیر رجل سیاسی در شورای نگهبان
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره نتایج آخرین جلسات شورای نگهبان برای بررسی و تفسیر عنوان «رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر» به عنوان یکی از ملاک‌ها و ویژگی‌های رئیس جمهور اظهار داشت: در آخرین جلسه، حضرت آیت‌الله یزدی رسما درخواست تفسیر اصل ۱۱۵ قانون اساسی را مطرح کردند که نسبت به این درخواست یکسری نظرات تفسیری ارائه و جمع‌بندی شد و از طرفی، با توجه به تکلیف شورای نگهبان در جزء ۵ بند ۱۰ سیاست‌های کلی انتخابات برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی، در نهایت شاخص‌های رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر احراز خواهد شد.
*  استقلال کشور از برکات دفاع مقدس است
سرلشکر محمد باقری در بیست و هشتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت اظهار داشت: وقتی به گذشته برمی‌گردیم و نگاه می‌کنیم، می‌بینیم جمهوری اسلامی ایران چه صحنه‌های سختی را پشت سر گذاشته است؛ ملاحظه می‌کنیم با وجود همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها ما سربلند بودیم و توانستیم استقلال و تمامیت ارضی کشور را حفظ کنیم و توطئه دشمنان را نقش بر آب سازیم؛ این در واقع از برکات دفاع مقدس است.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۲۲
*  با روسیه و ایران بر سر سرنوشت «ادلب» اختلافی نداریم
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش با ایران و روسیه بر سر سرنوشت استان ادلب که عمدتا در کنترل تروریست‌های جبهه‌النصره قرار دارد، اختلافی ندارد.
*  حمایت از برجام به نفع همه کشورهاست
اوبر ودرین، وزیر خارجه اسبق فرانسه در سخنانی گفت: ‌در حال حاضر اصلی‌ترین مانع پیشروی توافق برجام، آمریکاست که از همان ابتدا با آن مخالفت کرد، به ویژه آنکه ترامپ، به صورت جدی به دنبال برهم زدن برجام است. وی با تاکید بر آنکه آژانس بارها تعهد ایران به اجرای توافق هسته‌ای را تایید کرده است، اظهار داشت: به نفع همه کشورها از جمله ایران و اروپاست که از برجام حمایت کنند.
** رسالت ۹۶/۶/۲۲
*  در رفتار با ایران تجدید نظر کنید
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله از کشورهای خلیج فارس خواست تا در رفتار با ایران تجدیدنظر کنند و به سمت تفاهم با تهران حرکت کنند. شیخ قاسم گفت: ایران در هیچ یک از این کشورها طمعی ندارد و تاریخ نشان می دهد که ایران از زمان پیروزی انقلاب مبارک اسلامی با تجاوزهای مختلفی مواجه شده که کشورهای خلیجی با حمایت آمریکا باعث آن بودند اما ایران هیچ‌گاه دست به تجاوزگری به این کشورها نزده بلکه همواره دست دوستی و برقراری رابطه به سمت آنها دراز کرده است.
*  ایران به جمع۶ کشور صاحب فناوری شبیه‌ساز پرواز پیوست
محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به طراحی وساخت آلات پروازی ویژه شبیه‌سازی پروازشدند. این شبیه‌سازپرواز دیروز با حضوردکتروحید احمدی معاون پژوهش وفناوری وزیرعلوم دردانشگاه تربیت مدرس رونمایی شد.
فناوری ساخت این دستگاه تا کنون در اختیار کشورهایی مانند هلند، فرانسه، ژاپن، آمریکا و آلمان بوده است و ایران ششمین کشورصاحب این فناوری به شمارمی‌رود.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۲۲
*  احتمال استیضاح رئیس دیوان محاسبات به دلیل تبرئه نجومی بگیران
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از احتمال استیضاح رئیس دیوان محاسبات به جهت تبرئه نجومی‌بگیران خبر داد. امیر خجسته با بیان اینکه متأسفانه دیوان محاسبات به وظایف اصلی خودش در این باره عمل نکرد، ادامه داد: مدت زیادی از وقت کشور با جار و جنجال‌های زیاد درباره حقوق‌های نجومی گرفته شد؛ اما در عین ناباوری دیوان محاسبات گفت چیزی نبوده و کسانی هم که حقوق نامتعارف گرفتند آن را بر می‌گردانند.
** آرمان ۹۶/۶/۲۲
*  ادعای جیبوتی درباره ایران
صد و چهل و هشتمین نشست اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه به ریاست جیبوتی و با حضور وزیران خارجه کشورهای عربی و احمد ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب برگزار شد.
محمود علی یوسف، وزیر خارجه جیبوتی که ریاست این نشست را بر عهده داشت مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی شد و گفت: از تهران می‌خواهیم که پایبند به سیاست حسن هم‌جواری باشد.
*  مجوز رئیس جمهوری برای فروش اراضی تجاری
با پیشنهاد وزرای عضو کمیسیون لوایح دولت که در روزهای اخیر به استناد ماده ۱۱۵ قانون محاسبات مورد تایید حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی قرار گرفته، مقرر شده است بیش از ۱۰ فقره از اراضی و املاک متعلق به دولت با کاربری تجاری که در برخی استان‌های جنوبی کشور واقع شده‌اند و جمع مساحت آنها بالغ بر ۵۵ هزار متر مربع می‌شود، فروخته شده و مبالغ به‌دست‌آمده، به حساب درآمد عمومی کشور واریز شود.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۲۲
*  اگر دیگران از برجام خارج شوند برجامی باقی نخواهد ماند
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی روز گذشته اظهار کرد: «اگر برجام باقی بماند همچنان به آن متعهد خواهیم بود و اگر فرو بریزد، سیاست خود را در بازگشت به وضعیت گذشته به شدت دنبال خواهیم کرد.»
کمال خرازی در خصوص وضعیت برجام در صورت خروج سایر کشورها گفت: «اگر دیگران از برجام خارج شوند،‌ برجامی باقی نخواهد ماند.»
*  دیدگاه آمریکا بر هم زدن توافق هسته‌ای است
علی اکبر ولایتی در دیدار با اوبرودرین، وزیر اسبق امور خارجه فرانسه با بیان اینکه دیدگاه دولت جدید آمریکا بر هم زدن توافق هسته‌ای است، گفت: «این در تضاد با سیاست موافق فرانسه نسبت به برجام است.» وی افزود: «ایران نفوذ و تاثیرگذاری خوبی در منطقه دارد و می‌توانیم همکاری‌های خوبی را با فرانسه داشته باشیم.»
** آفرینش ۹۶/۶/۲۲
*  آمریکا با خروج از برجام ضرر خواهد کرد     
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت دوازدهم در نشست خبری هفتگی گفت:
– امروز فضای حقوقی و بین المللی تغییر کرده و اگر کشوری از جمله آمریکا از این قرارداد خارج شود، ضرر خواهد کرد.
– تا کنون برنامه ریزی هایی برای سفر رییس جمهوری به نیویورک انجام شده که اعلام می شود.
– در زمینه حضور زنان در ورزشگاه ها اقداماتی صورت گرفته و چون موانع هنجاری و شرعی دارد، احتیاج به صبر و حوصله‌ی بیشتری است.
*  مخالفان سوری در مذاکرات آستانه شرکت می‌کنند
مخالفان سوری تاکید کردند که در دور ششم مذاکرات آتی آستانه درباره سوریه شرکت خواهند کرد.
یحیی العریضی، سخنگوی هیات مخالفان سوری در مذاکرات آستانه، مشارکت این هیات در دور ششم مذاکرات آستانه درباره سوریه را که روزهای چهاردهم و پانزدهم سپتامبر جاری برگزار می‌شود، را تایید کرد.
** قدس ۹۶/۶/۲۲
*  اتحادیه اروپا نسبت به جنایات میانمار موضع‌گیری کند
امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار سفیر هلند با اشاره به تحولات میانمار و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان این کشور، سکوت و بی‌توجهی جامعه بین‌المللی در قبال این اتفاقات را محکوم کرد و افزود: انتظار ما از اتحادیه اروپا و کشور هلند این است که در این خصوص اتخاذ موضع کرده و تلاش خود را برای جلوگیری از ادامه این فاجعه انسانی به کار گیرد.
*  جلوگیری ترامپ از شکل‌گیری اتحاد ایران و قطر
پایگاه «بلومبرگ» روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه نوشته است که تلاش هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای مصالحه قطر و کشورهای تحریم کننده به رهبری عربستان، با هدف احیای جبهه واحد علیه ایران صورت گرفته است.
ترامپ چند روز پیش پس از دیدار با امیر کویت در واشنگتن، در چند تماس تلفنی با مقامات قطر و عربستان، آن‌ها را به گفت وگوی مستقیم ترغیب کرد.
** خراسان ۹۶/۶/۲۲
*  انتقاد شدید رئیس کمیسیون انرژی مجلس ازانتصابات جدید در وزارت نفت
رئیس کمیسیون انرژی مجلس به انتصابات اخیر در وزارت نفت واکنش نشان داد.
حسنوند در رابطه با تغییر مدیرعامل شرکت ملی حفاری و انتصاب فردی ضعیف و با سابقه ناکارآمدی محرز گفت: هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در آینده‌ای نزدیک در این باره جلسه‌ای اضطراری برگزار خواهد کرد.
*  توسعه سواحل مُکران اقدام و عمل می‌خواهد نه شعار
دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: باید از منابع کشور برای توسعه سواحل کشور استفاده کنیم تا بتوانیم آینده خوبی را در راستای برنامه‌های دریا محور ترسیم کنیم، به شرط این‌که مسئولان اقدام و عمل را در دستور کار قرار دهند نه این‌که بگویند طرح داریم، طرح داریم، طرح داریم.
** اعتماد ۹۶/۶/۲۲
*  توضیحات معاون سیاسی سپاه در مورد کمک به میانمار
معاون سیاسی سپاه گفت: این موضوع که عده‌ای ورود مستشاری سپاه به سوریه و عراق و مقابله با تکفیری‌ها در آن مناطق را دستمایه‌ای قرار می‌دهند تا این پرسش را مطرح کنند که «چرا سپاه تاکنون برای کمک به مسلمانان میانمار وارد عمل نشده است»، قیاسی مع‌الفارق را مرتکب شده‌اند. سردار سنایی‌راد با اشاره به بیانیه رسمی سپاه با مضمون اعلام آمادگی این نهاد جهت کمک‌رسانی به مردم مظلوم میانمار، گفت: علاوه بر این موضوع که ورود مستشاری ایران به سوریه و عراق، پس از درخواست دولت‌های رسمی این دو کشور صورت گرفت، نباید از نظر دور نگه داریم که شرایط جغرافیایی ایران و میانمار بسیار متفاوت‌تر از شرایط مجاورت جغرافیایی ایران با سوریه و عراق است.
*  ایران خطوط برق و نیروگاه‌های سوریه را بازسازی می‌کند
سرپرست وزارت نیرو با اشاره به انعقاد چندین تفاهم‌نامه مشترک میان طرف ایرانی و وزیر برق سوریه، گفت: عمده این قراردادها مربوط به بازسازی تجهیزات برق، نیروگاه‌ها و خطوط انتقال است تا بتوانیم خدمات بهتری را در اختیار مشترکان سوری قرار بدهیم.
ستار محمودی گفت: بدین منظور شرکت‌های ما با ظرفیت بالای کاری و حرکت در مسیر دانش روز در تلاش برای بازسازی و توسعه ظرفیت زیرساخت‌های اصلی سوریه همچون آب، برق و تاسیسات بهداشتی آب و فاضلاب خواهند بود.
** شهروند ۹۶/۶/۲۲
*   مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای یک توهم است
فیلیپ گورون، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر تلاش دونالد ترامپ برای یافتن راهی برای مذاکره مجدد توافق هسته‌ای تأکید کرد: مذاکره دوباره بر سر توافق هسته‌ای با ایران یک توهم محض است.
*  شورای امنیت فردا درباره میانمار تشکیل جلسه می‌دهد
اعضای شورای امنیت سازمان ملل نشستی را درباره خشونت‌ها در میانمار که باعث فرار بیش از ٣٠٠‌هزار تن از اقلیت روهینجا به کشور بنگلادش شده، برگزار می‌کنند. این نشست به درخواست انگلیس و سوئد و در پی تشدید نگرانی‌های بین‌المللی از افزایش خشونت‌ها در ایالت راخین در غرب میانمار برگزار می‌شود.
** صبح نو ۹۶/۶/۲۲
*  اقدام یکجانبه واشنگتن علیه برجام، برخلاف منافع ماست
مجلس اعیان انگلستان در نامه‌ای به «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور از لندن خواست در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران، صراحت بیشتری به خرج دهد.
در این نامه آمده است: «انگلستان به عنوان یکی از مذاکره کنندگان کلیدی برجام در حمایت از توافقی که توانست از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند، صریح باشد.»
*  اقدام مشترک ایران و افغانستان برای احیای هامون
آرزو اشرفی زاده مسئول امور تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به همکاری ایران و افغانستان برای تهیه سند راهبردی مشترک گفته است: «احیای تالاب هامون یکی از موضوعاتی است که از طریق کمیته آب مشترک دنبال می‌شود.»
** بهار ۹۶/۶/۲۲
*  اسرائیل مصمم به مقابله با ایران
نخست وزیر اسرائیل با ادعای این که ایران مسئول دو حمله تروریستی علیه یهودیان در سال‌های دهه‌ ۹۰ میلادی در آرژانتین است، گفت: ایران کماکان اصلی‌‌ترین حامی تروریسم در جهان است.
بنیامین نتانیاهو در یک مراسم در محل سفارت رژیم صهیونیستی در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین که در سال ۱۹۹۲ هدف حمله قرار گرفت و هیچ‌گاه بازسازی نشد به تکرار ادعاهای خود مبنی بر دست داشن ایران در ماجرای حمله به این سفارت‌خانه در سال ۱۹۹۲ پرداخت. نتانیاهو همچنین مدعی شد که ایران مسئول حمله به ساختمان مجمع یهودیان در آرژانتین (آمیا) در سال ۱۹۹۴ است.
*  ایران به دنبال طرح کیفرخواست علیه میانمار
حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران برای جلوگیری از نسل کشی مسلمانان در میانمار باید موضوع را از طریق شورای امنیت و طرح کیفرخواست در دیوان بین‌المللی کیفری پیگیری کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
خدمت به محرومان و ضعفا را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید
رسا/آ‌یت الله العظمی صافی گلپایگانی دردیدار با شهردار قم با اشاره به سوابق عظیم مذهبی شهر قم، گفت: حفظ هویت قم به عنوان شهر بزرگ مذهب اهل البیت(ع) و علم و دانش بسیار مهم است؛ هویّت دینی در بالاترین شکل درشهر قم باید مشاهده شود.ایشان درادامه تصریح کردند: پیشرفت قم باید در همه جنبه‌های اسلامی باشد نکته دیگررسیدگی به محرومان و ضعفا است در برنامه‌ها و فعالیت های خود، از توجه به این قشر عزیز جامعه، غافل نشوید، و اساس را، خدمت به آنها قرار دهید.
حفظ منابع طبیعی و انفال نیاز به سیاست گذاری و عزم ملی دارد
حوزه/ آیت الله نمازی، در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان، با تاکید بر لزوم آمادگی کامل دستگاه های مرتبط برای مهار حوادث طبیعی با انتقاد از عدم آمادگی  بعضی از دستگاه های مرتبط  در حوادث غیر مترقبه کشورمان، گفت : قبل از هرگونه حادثه‌ای کارشناسان باید برنامه ریزی درستی نسبت به مهارکردن و به حداقل رساندن خسارات داشته باشند. عضو جامعه مدرسین منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع را سرمایه های ملی دانست و گفت: حفظ انفال و منابع طبیعی در مقابل حوادث و تصرف دیگران نیاز به برنامه ریزی، سیاست گذاری و عزم ملی دارد.
مبلغان ابعاد سیاسی قیام امام حسین را برجسته کنند
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی در همایش پرچمداران بصیرت با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی در جامعه تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید این را بدانند که بصیرت افزایی در جامعه وظیفه اصلی مبلغان است و آن‌ها باید در ایام تبلیغی با تبیین مساله غدیر و عاشورا به مردم درس ولایت مداری بدهند. عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: هدف اصلی دشمنان اسلام جدایی دین از سیاست است از این رو مبلغان باید این مساله را بیان کنند که امام حسین(ع) برای مشکلات سیاسی جامعه به شهادت رسید نه برای انجام کارهای عبادی فردی، چون در ظاهر یزید و معاویه هم نماز خوان بودند.
امروز شاهد جنگ نظام سرمایه‌داری با بشریت هستیم
مهر/ آیت‌الله اراکی در جلسه افتتاحیه کنفرانس فرهنگ گفتگو بین ادیان درلبنان گفتگو با تمام عقلا و اصحاب ادیان بر اساس انواع این عقول را ممکن و ثمر بخش دانست و با ارائه پیشنهاد به مؤسسین دانشگاه معارف لبنان برای ایجاد بخش ویژه‌ای برای گفتگوی ادیان در این دانشگاه، از آمادگی مجمع جهانی تقریب و دانشگاه مذاهب برای همکاری در این زمینه خبر داد.عضو جامعه مدرسین با نفی وجود هرگونه اختلاف و جنگ بین ادیان، ادیان را حامیان بشریت دانست و افزود: امروز شاهد جنگ نظام سرمایه‌داری با بشریت هستیم و سردمداران نظام سرمایه‌داری در راستای اهداف شوم خود از اصحاب ادیان برای ضربه زدن به دین استفاده می‌کنند که باید اصحاب ادیان با هوشیاری جلوی این توطئه‌ها بایستند.
همه پرسی در کردستان مصائب مردم این منطقه را رقم خواهد زد
تسنیم/ دریابان شمخانی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دستاوردهای اخیر محور مقاومت در برابر تروریسم تاکید کرد: سیاست داعش پروران برای اعمال راهبرد ناامن سازی منطقه از طریق ابزار تروریسم، فرجام تلخی را برای طراحان این فتنه بدنبال داشت. دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اثرات ضد امنیتی طرح برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق خاطر نشان کرد: اکنون که با همت کشورهای خط اول مبارزه با تروریسم به پایان حضور فیزیکی عناصر تکفیری وابسته نزدیک می‌شویم، برخی اقدامات نسنجیده می‌تواند خطر شکل گیری منازعات جدید و بازتولید ناامنی را افزایش دهد.
ایران برجام را نقض نکرده است
باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه سابق استرالیا پس از دیدار با علی اکبر ولایتی اظهار کرد: ما متعهد به روابط دو جانبه با ایران هستیم. گرات ایوانز افزود: برای ایجاد صلح و ثبات باید با یکدیگر همکاری کنیم و همچنین در رابطه با برجام از سوی استرالیا حمایت کامل خود را اعلام می کنیم و از کسانی که در این رابطه می‌خواهند سنگ اندازی کنند ناخشنود هستیم. وی افزود:هیچ مدرکی مبنی بر نقض برجام از سوی ایران وجود ندارد.
نتانیاهو: اسرائیل از جدایی کردستان حمایت می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درحالیکه بارها اعلام کرده اجازه تشکیل دولت فلسطینی مستقل را نمی‌دهد، از تاسیس یک دولت کُردی مستقل حمایت کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته طی بیانیه‌ای تصریح کرد: اسرائیل اگرچه «پ.ک.ک» را یک سازمان تروریستی می‌داند اما از تلاش کردها برای داشتن یک دولت مستقل حمایت می‌کند.
ترامپ احتمالا مقدمات اعلام پایبند نبودن ایران به برجام را فراهم می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی دیلی کالر نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا مواضع سختی در قبال تهران در نظر گرفته است و احتمالا مقدمات اعلام پایبند نبودن ایران به برجام را فراهم می‌کند. در این گزارش آمده است: «رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی پیشنهادهای مشاوران ارشد ملی خود است تا با شبه‌نظامیان طرفدار ایران در کشورهایی، چون عراق، سوریه و یمن مقابله کند.»
کاهش قابل توجه کمک های مالی به فلسطینیان
باشگاه خبرنگاران/ سازمان ملل از کاهش قابل توجه کمکهای مالی به فلسطینیان به علت تداوم سیاست های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی خبر داد.کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد کمکهای مالی کشورهای و سازمانها به فلسطینیان در فاصله سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ سی و هشت درصد کاهش یافته است.
قطر: ایران کشور شریفی است
باشگاه خبرنگاران/ سلطان بن سعدالمریخی، وزیر دولت قطر در امور خارجه در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره مصر گفت:  ایران ثابت کرد که کشور شریفی است و هرگز ما را مجبور به بازگشایی یا بستن سفارتمان در اینجا و آنجا نکرده است. او افزود: کشورهای محاصره کننده قطر پس از ۱۰۰ روز هنوز هیچ دلیلی که ثابت کند قطر از تروریسم حمایت می‌کند، ارائه نکرده‌اند و هدف کشورها تحریم کننده قطر تغییر نظام این کشور است.
افزایش اسلام‌هراسی و خصومت علیه مسلمانان سوئیس
حوزه/ طی همایشی که روز گذشته در دانشگاه فریبورگ سوئیس برگزار شد، کمیسیون فدرال مبارزه با نژادپرستی این کشور، نسبت به افزایش نژادپرستی، تبعیض و خصومت علیه مسلمانان هشدار داد. برگزارکنندگان همایش، اسلام‌هراسی در سوئیس را نتیجه مستقیم تبلیغات سیاستمداران و پوشش‌های یک جانبه خبری مطبوعات و رسانه‌های غربی در خصوص اسلام دانستند که منفی‌نگری‌های پیرامون اسلام را بزرگنمایی می‌سازند.
حمایت مجدد موگرینی از توافق هسته‌ای با ایران
صداوسیما/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: روشن است است که حمایتی که ما از اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران کردیم و می کنیم به دنیا نشان داده است که با شکیبایی، پشتکار، دیپلماسی و خواست سیاسی، ‘منع اشاعه هسته ای’ امکان پذیر است.موگرینی در ادامه گفت: ما مذاکرات با ایران را که به توافق برجام منتهی شد طی چند سال و با موفقیت انجام دادیم. در این مذاکرات، اتحاد جامعه بین الملل کلیدی بود.
ایران به روح برجام پایبند نیست
صداوسیما/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به بازبینی کامل سیاست مان درباره ایران ادامه می دهیم و این روند مطمئنا تغییر نخواهد کرد، ما تلاش می کنیم با آنها مقابله کنیم. هدر نائورت گفت: ما معتقدیم ایران به روح برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند نیست زیرا توافق برنامه جامع اقدام مشترک خواستار صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی شده است. معتقدیم که ایران به آن پایبند نیست و معتقدیم که آنها به روح آن عمل نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *