خبرروز ۱۳۹۶/۰۵/۰۷

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: آیت الله مشکینی در حوادث بسیار پیچیده انقلاب باشهامت ایستاد
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: خوش‌بینی را کنار بگذارید در برابر دشمنان محکم بایستید
  • آیت‌الله نمازی: ‌آمریکایی‌ها بارها نشان داده‌اند اهل مذاکره نیستند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم گروه‌هایی دربرابر ولایت فقیه شکل بگیرند
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: حوزه علمیه مسیر کسب مدرک و استخدام نیست
  • آیت‌الله بهشتی: زندگی کریمانه را از سیره‌نورانی کریمه‌اهل‌بیت(س) بیاموزیم

** جام جم ۹۶/۵/۷
*  ادامه پیشروی ارتش سوریه در شرق استان حمص
ارتش و نیروهای مسلح سوریه با ادامه پیشروی در شرق استان حمص، مناطق جدیدی را آزاد کردند. منابع میدانی روز جمعه اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه عملیات برای مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش، در عمق بادیه بر تپه ام خصم و کوه القلیلات مسلط شدند.
*  نقطه مثبت قالیباف، عمگرایی است
محسن هاشمی، عضو شورای شهر پنجم با حضور در برنامه تلویزیونی دستخط گفت: آقای قالیباف نقطه مثبتش در عمل‌گرایی است.
این نقطه‌ای مثبت در یک مدیر است که خود را در اتاق دربسته حبس نکند و کارها رابه دیگران واگذار نکند و تنها به خود توجه نداشته باشد، پای کار بیاید و این از حسن‌های آقای قالیباف است که مدیر عملگراست.
** همشهری ۹۶/۵/۷
*  پاسخ دادستان تهران به ادعاهای معاون احمدی‌نژاد
عباس جعفری دولت‌آبادی با تکذیب ادعاهای حمید بقایی معاون محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم از وضعیت زندان‌ها گفته است، حمید بقایی مجددا با اتهامات جدید تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و پرونده قبلی وی به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.
*  تشدید بازرسی‌ها بهانه جدید آمریکا در برجام
سنای آمریکا روز پنجشنبه طرح تحریم‌های جدید ضد روسیه، ایران و کره شمالی را با نود و هشت رای موافق در برابر دو رای مخالف به تصویب رساند.
مجالس نمایندگان هم با چهارصد و نوزده رای موافق در برابر سه رای مخالف هفته قبل این طرح را تصویب کرده بود.
** کیهان ۹۶/۵/۷
*  انتخاب اعضای کابینه با نظر رهبری کذب محض است
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در گزارشی با رد شایعه چینش کابینه دوازدهم با نظر رهبری، دغدغه اصلی رهبر انقلاب اسلامی در خصوص کابینه دولت دوازدهم را منتشر کرد.
در بخشی از این گزارش آمده است:
– رویکرد کلی رهبر معظم انقلاب در قبال دولت‌ها، رویکرد حمایتی است.
– بیشترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر حل مشکلات معیشتی مردم و قوی کردن اقتصاد کشور بوده است.
– رویه ثابت در همه دولت‌ها، هماهنگی با رهبری در انتخاب وزیران دفاع، امور خارجه و اطلاعات بوده است و این هم حسب تکالیفی است که در قانون اساسی برای رهبری در امور سیاست خارجی و دفاعی – امنیتی تعیین شده است.
– شایعات و القائات اخیر پایه در واقعیت ندارد و دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در قبال کابینه، به طور ذاتی معطوف به کارآمدی و انتخاب افرادی است که فکر و ذکر آنان، کار شبانه‌روزی و حل مشکلات مردم است.
*  تحریم‌های جدید آمریکا تجمیع تحریم‌های قبل نیست
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا، گفت: این تحریم‌ها تجمیع تحریم‌های قبل نیست و همه مسئولان ما اعلام کردند که این تحریم‌ها نقض روح و پیکره برجام است.
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت تاکید کرد: آمریکا با دین، انقلاب اسلامی و اسلام دشمنی و ناسازگاری دارد. آنها از ما راضی نخواهند شد مگر اینکه ما را به سوابق قبل و به نوکری، وابستگی و کنیزی برگردانند.
** شرق ۹۶/۵/۷
*  سفر آخوندی به آلمان برای جذب سرمایه در صنعت حمل ‌و نقل ایران
وزیر راه ‌و ‌شهرسازی با هدف رایزنی با مسئولان آلمانی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی و دریایی به این کشور سفر کرد. عباس آخوندی در این سفر، قرار است دیدارهایی را با وزیران دارایی، اقتصاد و امور خارجه این کشور داشته باشد.
*  نامه اسماعیل هنیه به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، درباره اوضاع رقت‌بار قدس و اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی به مقامات عالی کشورهای عربی و اسلامی از جمله رئیس‌جمهوری ایران نامه نوشت.
اسماعیل هنیه در نامه به حجت‌الاسلام حسن روحانی، به تشریح اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی و ضرورت بسیج امت اسلام برای مقابله با این رژیم تأکید کرده است.
** ایران ۹۶/۵/۷
*  حمایت رئیس جمهوری از پرتاب «سیمرغ»
در پاسخ به ادعای طرف‌های امریکایی رئیس ‌جمهوری کشورمان با تأکید بر اینکه امروز علم و تکنولوژی فضایی برای ما بسیار حائز اهمیت است، گفت: «هر چه توانمندی و قدرت ما در علوم مختلف بیشتر شود، اقتدار و عزت ما ارتقا خواهد یافت.» حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به مناسبت پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر سیمرغ به فضا و افتتاح پایگاه ملی فضایی امام خمینی(ره) در اینستاگرام خود افزود: «در پسابرجام، فرصت لازم به دست آمده تا هم از تجربه دیگران استفاده کنیم و هم با اراده و کوشش مضاعف متخصصان و دانشمندان خودمان بتوانیم دستاوردهای بیشتری که باعث بروز و توسعه ملی می‌شود، داشته باشیم.»
*  بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در ماهان کلنگ زنی شد
کلنگ ساخت نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی بخش ماهان با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به زمین زده شد. این مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی شامل دو نیروگاه تولید برق فتوولتائیک، هر یک به ظرفیت ۱۰ مگاوات است. همزمان عملیات اجرایی نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی بخش ماهان هم کلید خورد. همچنین با حضور وزیر نیرو مجتمع نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی مکران افتتاح شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۵/۷
*  تحریم‌های جدید آمریکا مساله تازه‌ای نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در مصوبه اخیر تحریم‌های خود به دنبال این است که شیب سرمایه‌گذاری به سمت ایران را از بین برده و ایران را نیز عصبی کند تا به اهداف خود برسد.
علی لاریجانی بیان کرد: رسانه‌ها باید حد و اندازه این مصوبه را درست ترسیم کنند و وقتی این تحریم‌ها را تحلیل می‌کنیم می‌بینیم ۹۰ درصد آنها درحال حاضر موجود است. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های جدید امریکا مساله تازه‌ای نیست، صدا و سیما و رسانه‌ها نباید اضطراب ایجاد کنند و نباید در دام تبلیغاتی آمریکایی‌ها بیافتیم.
*  صادرات نفت ایران به اروپا ۶ برابر شد
صادرات نفت ایران به اروپا در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷ با افزایش بیش از ۶ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹.۳۱۶ میلیون تن گذشت.
** وطن امروز ۹۶/۵/۷
*  برخی در داخل سیاست آمریکا در قبال سپاه را اجرا می‌کنند
آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در آغاز دومین جلسه مشترک هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان تصریح کرد: ما امروز شاهد مضاعف شدن تحریم‌ها هستیم، دشمن می‌خواهد به‌طور غیرمستقیم و با تخریب سپاه پاسداران به جنگ رهبری برود، سپاه بازوی رهبر انقلاب است و همیشه در مقابل دشمنان سینه سپر کرده و امنیت کشور را تأمین کرده و هر جا وارد شده بهترین خدمات را عرضه کرده، بنابراین نباید سپاه را به اسم تفنگدار محکوم کنیم و همان سیاست آمریکا را در داخل به اجرا بگذاریم. دشمن هم می‌خواهد ما بگوییم این نظام در طول ۳۸ سال جز اعدام چیز دیگری نداشته است.
*  توطئه تروریستی در کربلا خنثی شد
بسیج مردمی عراق تلاش برای هدف قرار دادن کربلای معلا با یک‌تانکر بمب‌گذاری شده ازطریق صحرای‌الانبار را خنثی کرد. بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق و کنترل هوایی با استفاده از پهپاد، راننده تانکر و همراهش را هدف قرار داده و تانکر را ضبط کرد.
** جوان ۹۶/۵/۷
*  تحریم‌ها بهترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران است
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: ‌در هیچ مقطعی، آمریکایی‌ها مایل نبوده‌اند رابطه‌ای بر پایه احترام متقابل با ایران داشته باشند. کمال خرازی در گفت و گو با روزنامه لوموند فرانسه افزود: اعمال تحریم‌های اخیر بهترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران است. خرازی تصریح کرد: محترم نشمردن حقوق و قوانین بین‌المللی و توافقات گذشته در موضوع پرونده هسته‌ای ایران، نمونه دیگری از این دشمنی است.
** آفتاب یزد ۹۶/۵/۷
*  سخنرانی‌های ائمه جمعه از پیش تعیین شده نیست
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تهران اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که هر امام جمعه‌ای، سخنرانی از پیش تعیین شده‌ای از سوی ستاد سیاست گذاری ائمه جمعه را بیان می‌کند در حالی‌که این چنین نیست.
*  ان‌شاءالله به کابینه‌ای که مد نظر رئیس جمهور و ماست، برسیم
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در حاشیه سومین کنگره سراسری یک حزب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین جلسات فراکسیون امید با رئیس جمهور گفت: «هفته گذشته به ایشان گزارشی دادیم، در عین حال با ایشان ارتباط داریم که ان‌شاءالله به کابینه‌ای که مد نظر ایشان و ما است، برسیم.» پیش از این نیز فراکسیون مستقلین و امید جلساتی را با رئیس جمهور در رابطه با کابینه دولت آینده برگزار کردند.
** رسالت ۹۶/۵/۷
*  خوش‌بینی را کنار بگذارید در برابر دشمنان محکم بایستید
آیت الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: خدمت به انقلاب و نظام ولایی برای مسئولان ما یک فرصت است که همه باید این فرصت را غنیمت شمرده و به‌فکر خدمت به مردم باشند. وی افزود: دشمن با تمام قوا به جنگ با ما آمده و رسماً علیه ملت ایران حرکت می‌کند که باید محکم در مقابل آنها ایستاد و خوش‌بینی را کنار گذاشت و راه مقابله حداقل اقدام متقابل است.وی در خاتمه از حجت الاسلام رئیسی به عنوان فردی انقلابی، متدین و دلسوز نظام و انقلاب یاد کرد.
*  واکنش آیت‌الله خاتمی نسبت به تحریم سپاه
آیت‌الله سید احمد خاتمی در حاشیه مراسم سالگرد شهدای گمنام پارک موزه دفاع مقدس تبریز به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران بیشتر شامل سپاه پاسداران است که آنها را خارج از مردم ایران و تروریست می‌دانند در حالی که کاملاً از ارزش و جایگاه والای سپاه در بین مردم ایران با خبر هستند. امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دنیای امروزی که در آن زندگی می‌کنیم، دنیای گرگ‌هایی مانند دولت استکباری آمریکاست، گفت: اگر در مقابل‌گرگ توانایی دفاع نداشته باشیم همه‌چیز را خواهد درید و از این رو باید در مقابل آنها و سایر دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی مسلح باشیم تا اجازه ندهیم آمریکا هر غلطی خواست بکند.
** مردم سالاری ۹۶/۵/۷
*  رشد بیش‌از ۳۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و چین
علی اصغر خاجی سفیر ایران در چین با اعلام اینکه روابط تهران و پکن در همه زمینه‌ها با گسترش قابل توجهی همراه بوده است، از افزایش بیش‌از ۳۰ درصدی مبادلات تجاری دو کشور در نیمه اول سال‌جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
*  معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه تشکیل می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، از تشکیل معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه خبر داد. مجتبی ذوالنوری اظهار داشت: در وزارت امورخارجه کشور معاونت دیپلماسی اقتصادی با حوزه گسترده درنظر گرفته شده است که بعد ازتایید هیات دولت و ریاست جمهوری ضعف در اقتصاد بین‌المللی جبران خواهد شد.
** آرمان ۹۶/۵/۷
*  اضافه شدن ۶ شرکت ایرانی به لیست تحریم‌ها
در پی آزمایش موفقیت آمیز ایران در شلیک موشک به فضا، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۶ شرکت زیر مجموعه یک شرکت ایرانی اعمال کرد. اسامی شرکت‌های فعال در برنامه موشکی ذکر شده در این لیست تحریمی جدید: صنایع شهید کریمی، صنایع شهید رستگار، صنایع شهید چراغی، صنایع شهید ورامینی، صنایع شهید کلهر، صنایع امیرالمؤمنین(ع).
*  عراق خواهان افزایش واردات گاز از ایران
معاون وزیر نفت از رسیدن حجم صادرات گاز به عراق به میزان مورد توافق در قرارداد و نیز درخواست بغداد برای افزایش واردات گاز از ایران خبر داد.
حمیدرضا عراقی گفت: میزان صادرات به بغداد به روزانه هفت تا هشت‌میلیون مترمکعب رسیده است. او افزود: البته عراق درخواست افزایش واردات گاز را از ایران مطرح کرده است که در حال حاضر، بر اساس قرارداد صادر می‌کنیم.
** فرهیختگان ۹۶/۵/۷
*  فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور
اکنون نزدیک به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران با هزار فارغ التحصیل و ۸۰ هزار شاغل به تحصیل در سطح کشور فعالیت دارند. حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در مراسم اختتامیه دومین جشنواره علمی استادان این حوزه‌های علمیه با اعلام این مطلب گفت: «جامعه الزهرا(س) در حقیقت با حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها، هدایت‌ها و ایستادگی‌های آیت‌الله شرعی(ره) توانست به جایگاه کنونی برسد.
*  کمک به مردم یمن در حکم سیلی به آل سعود است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کمک ملت ما به مردم یمن در این جهاد بزرگ، مجاهدتی تاریخی است، گفت: «کمک به مردم یمن هم انسانی و هم در حکم سیلی به آل‌سعود است.»
محسن رضایی تاکید کرد: حمله عربستان به یمن هیچ مشروعیتی ندارد، زیرا مردم یمن به عربستان حمله و کسی را ترور نکردند.
** آفرینش ۹۶/۵/۷
*  ترامپ به دنبال جلوه دادن عدم پایبندی ایران به برجام است
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که دونالد ترامپ از این‌که مشاوران امنیت ملی او راهکاری برای این‌که چگونه آمریکا می‌تواند از برجام خارج شود در اختیار او قرار ندادند کلافه است و آن‌ها را موظف کرده است تا راهکاری را برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام ارائه دهند.
*  کابینه دولت پاکستان منحل شد
در پی سلب صلاحیت شدن از ‘نواز شریف'(نخست وزیر سابق پاکستان) توسط دادگاه عالی پاکستان، سخنگوی کاخ نخست وزیری از منحل شدن کابینه خبر داد و گفت که نواز شریف بعد از صدور حکم دادگاه، رسما دست از تمام مسئولیت های نخست وزیری کشید.
طبق روال قانونی در پاکستان، در صورت سلب صلاحیت شدن از نخست وزیر، کابینه وی خود بخود منحل می شود.
** قدس ۹۶/۵/۷
*  تشکیل کابینه مشترک وزارت نفت و قوه قضائیه برای بررسی «قرارداد توتال»
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی عالی انرژی با اشاره به بررسی قرارداد توتال در این شورا، گفت: چند روز گذشته این شورا تشکیل جلسه داده و این قرارداد را بررسی کرده است.
محمد خالدی با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از قوه قضائیه و وزارت نفت در حال بررسی حقوقی قرارداد توتال هستند، ادامه داد: در چند روز آینده نتیجه بررسی‌ها اعلام خواهد شد و نسخه‌ای از گزارش در اختیار نمایندگان قرار داده خواهد شد.
*  تورم ۳ رقمی پایدار است
بنابر اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در تیرماه ۱/۰ درصد افزایش یافت و به ۳/۱۰ درصد رسید. بر اساس این گزارش، نرخ تورم در تیرماه سال جاری به ۳/۱۰ درصد رسید که نسبت به تورم ۲/۱۰ درصدی خردادماه ۱/۰ درصد رشد داشته است.
** اعتماد ۹۶/۵/۷
*  امروز فلسطین معیاری برای مسلمانی همه است
دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: حمایت و فعالیت در ارتباط با مستضعفان و فلسطین اختصاص به زمان و رویداد خاصی مانند روز جهانی قدس ندارد.
زهرا مصطفوی، دختر امام خمینی تصریح کرد: ملت بی‌تردید در مقابل توطئه جدید علیه مسجد‌الاقصی نیز ساکت نخواهد نشست و با همه توان در صیانت از قبله نخست اسلام و جایگاه عروج رسول مکرم اسلام گام به میدان خواهد نهاد. امروز فلسطین، معیاری است برای مسلمانی همه ما.
*  نگرانی سندرز از رفتار با ایران
برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت یکی از مخالفان طرح جدید تحریم ایران است. وی در توییتر خود نوشت: من قویا حامی تحریم‌ها علیه روسیه و کره شمالی هستم اما درباره موضع رییس‌جمهور ترامپ در قبال ایران، خیلی نگرانم. متعاقب اظهارات ترامپ درباره اینکه او پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای تایید نخواهد کرد، من نگرانم که تحریم‌های جدید (علیه ایران) این توافق را به خطر اندازد.»
** شهروند ۹۶/۵/۷
*  تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه جنایات در مسجدالاقصی و کشتار در میانمار
درپی جنایات وحشیانه و بی شرمانۀ اخیر رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اشغالی و کشتار بی‌رحمانۀ نمازگزاران مسجدالاقصی و همچنین کشتار مسلمانان بی‌گناه و بی‌پناه میانمار توسط افراطی‌های نژادپرست، ظهر روز جمعه همزمان در تهران، قـم، مشـهد، شـیراز، تبـریـز و اصفهان پس از اقامه نماز جمعه، راهپیمایی اعتراض آمیز علیه عاملان و سران این جنایات برگزار شد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۵/۷
*  در مکالمات با وزیر کشور از ابطال انتخابات صحبت نشده است
اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به وزارت کشور درباره تکرار ادعاهای اخذ رای پس از ساعت ۲۴ در روز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پاسخ داد. اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان با اشاره به اینکه در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌وگوهای مرتبط با انتخابات با وزیر محترم کشور بر همین نکته تاکید شده که بعد از ساعت ۲۴ «اخذ رای فاقد اعتبار است» تاکید کرده است: ‌در این مکالمات هرگز از «ابطال انتخابات» صحبتی نشده است با رجوع به متن مکالمات با وزیر محترم کشور می‌توان غیر واقعی بودن در بحث ابطال را دریافت.
*  امیدواریم حجم تبادل تجاری تهران و مسقط به ۵ میلیارد دلار برسد
حجت‌الاسلام محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان در دیدار با عبدالله بن ناصر الحراصی، رئیس رادیو  و تلویزیون عمان از روابط ممتاز دو کشور تجلیل کرد.
او از آغاز تحول در تقویت روابط اقتصادی و حرکت به سوی تعاملات اقتصادی خبر داد و گفت: امیدواریم تا پنج سال آینده حجم تبادل تجاری میان دو کشور به پنج میلیارد دلار برسد.
** صبح نو ۹۶/۵/۷
*  حد و مرزی برای پیشرفت علمی قائل نیستیم
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص آزمایش ماهواره سیمرغ در پایگاه ملی فضایی کشورمان، ضمن تقبیح این اظهارات آن را مصداق مداخله در امور داخلی و نشانه‌ای از مخالفت دولت آمریکا با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک کشورهای مستقل عنوان کرد و گفت: حد و مرزی برای پیشرفت علمی قائل نیستیم.
*  همه گزینه‌های ایران روی میز است
علی اکبر ولایتی، عضو هیات نظارت بر برجام در واکنش به تصویب تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، با بیان اینکه آقای ترامپ هم در سیاست داخلی و هم خارجی خود، روشی را در پیش گرفته است که در نهایت به ضعف آمریکا هم در داخل و هم در صحنه بین‌‌المللی منجر خواهد شد، گفت: همه گزینه‌ها پیش روی ماست و تصمیم‌های لازم، مقتضی و قدرتمندانه‌ای را اتخاذ خواهیم کرد.
** بهار ۹۶/۵/۷
*  ادبیات و رفتار آمریکا نشانگرسوءنیت است
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی یک پیام توئیتری نوشت: ایران بر خلاف آمریکا، با حسن نیت، خود را با متن و روح برجام تطبیق داده است، اظهار و اقدامات آمریکا سوء نیت را نشان می‌دهد.
ظریف در ادامه با بیان اینکه هر کلمه‌ای در برجام به دقت مورد مذاکره قرار گرفته بود، افزود: ایران موشک‌هایی را که طراحی شده‌اند برای داشتن ظرفیت حمل سلاح‌های هسته‌ای را تولید نمی‌کند.
وی در پایان تاکید کرد: ایران سلاح‌های هسته‌ای تولید نکرده و نخواهد کرد. لذا قطعا نمی‌تواند چیزی را که برای حمل آنها طراحی شده باشد، تولید کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آیت‌‌الله مشکینی در حوادث بسیار پیچیده انقلاب باشهامت ایستاد
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی باتسلیت فرارسیدن دهمین سالگرد ارتحال آیت‌‌الله مشکینی تصریح کرد: ایشان عالمی برجسته، روحانی پرنفوذ، و از پیشگامان انقلاب محسوب می‌شد که صلابت، شجاعت و حسن نیت او زبانزد عام و خاص بود.
این مرجع تقلید درادامه با اشاره به برخی فضایل و ویژگی‌های اخلاقی ورفتاری آن مرحوم از جمله زندگی ساده وبدون تشریفات آیت‌‌الله مشکینی تأکید کرد: بعد از انقلاب شخصیت انقلابی او آشکار شد و در حوادث بسیار مهم و پیچیده انقلاب، در مقابل طوفان‌هایی که در آن زمان بود باشهامت ایستاد و از خود فداکاری بی‌نظیری نشان داد.
استاد برجسته حوزه قم در پایان اظهار کردند: یاد و خاطره این مرد بزرگ فراموش نشده و در تاریخ حوزه و انقلاب به یادگار خواهد ماند.
‌آمریکایی‌ها بارها نشان داده اند اهل مذاکره نیستند
رسا/آیت الله نمازی  با بیان اینکه رییس جمهور نامتعادل آمریکا مداوم علیه ملت ایران رجزخوانی می‌کند متذکر شد: ترامپ باید از سلف‌های ناصالح خود عبرت بگیرد که چگونه در برابر سد آهنین ملت ایران هیچ غلطی نتوانستند بکنند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به تصویب طرح تحریم‌ها علیه ملت ایران گفت:‌ آمریکایی‌ها بارها نشان داده‌اند اهل منطق و مذاکره نیستند چنانکه ما ساعت‌ها با کشورهای ۱+۵ مذاکره کردیم اما آنها به تعهدات خود نه تنها وفادار نبودند، بلکه تحریم‌های جدید را نیز تصویب کردند، بنابر این امت اسلامی باید اقتدار داشته باشد چرا که دشمن منطق را درک نمی‌کند و گویا باید همواره با زور با آنها سخن گفته شود.
حوزه علمیه مسیر کسب مدرک و استخدام نیست
حوزه/ آیت‌‌الله موسوی اصفهانی در اختتامیه دوره «رسم عاشقی» گفت: ورود به حوزه و تحصیل در این مکان مقدس لیاقت می‌خواهد و اگر کسی برای مدارج علمی و استخدام در ادارات به حوزه علمیه آمده است، هدف خوبی را برای ورود به این رشته مقدس انتخاب نکرده است، باید با هدف الهی وارد حوزه شوید.
عضو جامعه مدرسین بااشاره به اهمیت تحصیل در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: تحصیل در حوزه و رشته مقدس روحانیت بسیار با اهمیت است، چرا که طلبگی ادامه راه انبیاء الهی است.
زندگی کریمانه را از سیره نورانی کریمه اهل بیت(س) بیاموزیم
حوزه/ آیت‌‌الله بهشتی ضمن تبریک  دهه کرامت اظهار داشت: سیره نورانی خاندان پیامبر(ص) برای همه ما بهترین سرمشق برای زندگی و کسب سعادت دنیا و آخرت است و بایدبکوشیم زندگی کریمانه را از سیره نورانی کریمه اهل بیت(س) الگوگیری کنیم.
عضو جامعه مدرسین افزود: به خصوص این که امام رضا(ع) را عالم آل‌محمد(ص) و حضرت معصومه(س) را بانوی کرامت نامیده‌اند، این برای حوزویان و دانشگاهیان ما و همه امت ما، منبع الهام است تا ما از بُعد علمی و معرفتی ایشان برای رشد و پیشرفت مادی و معنوی جامعه خویش الگوگیری کنیم.
نباید اجازه دهیم گروه‌هایی دربرابر ولایت فقیه شکل بگیرند
رسا/ آیت‌‌الله فاضل لنکرانی به تبیین اهمیت حمایت فراگیر روحانیت از ساحت ولایت پرداخت و گفت: هر گونه کوتاهی و صف آرایی در مقابل ولایت در حکم واقفیه‌ بودن در عصر حاضر است. عضو جامعه مدرسین، گفت: دنیاپرستی و توجه به دنیا، انسان را وادار می‌کند که یک اصل محکم دینی مثل امامت را زیر پا بگذارد؛ وی تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم در جامعه ما گروه‌هایی شکل بگیرند که اولین و اصلی‌ترین هدف آن‌ها صف آرایی در مقابل فقیه زمان باشد.
شکست تکفیری‎ها در ۴۸ ساعت توسط حزب الله
رسا/ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به بررسی عملیات نظامی علیه تروریست‌های تکفیری در عرسال پرداخت و گفت: ما نبرد حساس و مهمی را برای آزادی جرود عرسال انجام دادیم و هدف از این عملیات از بین بردن کسانی بود که این منطقه را اشغال کرده و از عرسال برای ضربه زدن به لبنان و همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان و مسیحیان و بروز فتنه در کشور استفاده می‌کنند، بود.
شیخ نعیم قاسم در بررسی عملیات نظامی علیه تکفیری‌ها در عرسال تأکید کرد که مزدوران صهیونیستی در مدت ۴۸ ساعت شکست خوردند.
هیلی: نمی‌توان به ایران اعتماد کرد!
باشگاه خبرنگاران/نماینده آمریکا در سازمان ملل با اعلام اینکه این کشور نمی‌تواند به ایران اعتماد کند، از از ادامه روند فشار آوردن واشنگتن به تهران خبر داد.
نیکی هیلی، در اظهاراتی بی‌اساس علیه کشورمان آورد: «مسئله ایران همیشه به موضوع بی‌اعتمادی باز می‌گردد. حمایت گسترده ایران از تروریست‌ها بیانگر این است که نمی‌توان به این کشور اعتماد کرد.
شلیک موشک زلزال ۱ به مکان تجمع مزدوران سعودی
باشگاه خبرنگاران/ نیروهای مقاومت یمنی درپاسخ به جنایتهای متجاوزان سعود موشک زلزال ۱ را به سوی مکان تجمع مزدوران وابسته به سعودی در شمال صحرای میدی پرتاب کردند.
جنگنده‌های سعودی ۹ مرتبه دو منطقه «حرض» و «میدی» را در استان حجه یمن بمباران کردند.
راهپیمایی مردم نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی
حوزه/ اعضای جنبش اسلامی نیجریه به مناسبت بزرگداشت کشتار مردم در روز قدس سال ۲۰۱۴ به خیابان‌ها ریختند. وتظاهرات مسالمت‌آمیزی  برگزار کردند. شیعیان نیجریه همچنین خواستار آزادی شیخ ابراهیم زاکزاکی، و همسرش از حبس شدند.
دادگاه آمریکایی ایران را به جریمه نقدی محکوم کرد
باشگاه خبرنگاران/ دادگاهی در آمریکا ایران را به پرداخت ۲۰۹ میلیون دلار غرامت محکوم کرد.قاضی کریستوفر اعلام کرد که ایران باید به خاطر بمب‌گذاری حماس در بیت المقدس به قربانیان این حمله و اعضای خانواده آنها غرامت پرداخت کند.
ترامپ تحریم‌های ایران، را امضا می‌کند
باشگاه خبرنگاران جوان/ شبکه خبری فاکس نیوز در پیامی نوشت: کاخ سفید اعلام کرده است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را امضا می‌کند. به این ترتیب گمانه‌زنی‌ها درباره وتوی احتمالی این طرح از سوی او پایان یافت.
آمریکا: انگلیس، فرانسه و آلمان آزمایش موشکی ایران را محکوم کردند
باشگاه خبرنگاران/ وزارت خارجه آمریکا ، آزمایش موشکی ایران را متناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست.
وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پرتاب موشک فضایی ایران را محکوم می‌کنند؛ در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده، نیز آمده است: ایران با شلیک موشک ماهواره بر سیمرغ در روز ۲۷ ژوئیه، بار دیگر نشان داد که فعالیت‌هایش با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ناسازگار است.
 تحریف واقعیت ایران؛ فصل تاریک در تاریخ آمریکا
ایرنا/ تارنمای آمریکایی بیزینس اینسایدر در تحلیلی نوشت: تحریف واقعیت‌ها علیه ایران با انگیزه‌های سیاسی از سوی دولت ترامپ، اعتماد طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای را جلب نمی‌کند و فصل تاریک دیگری را در تاریخ آمریکا رقم می‌زند.تارنمای خبری همچنین افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره برجام نوشت: وی توانایی محدودی در اقدام یکجانبه علیه این توافق دارد.
این تارنما با یادآوری اینکه پاره کردن برجام از ابتدا شعار انتخاباتی ترامپ بوده است، افزود: اکنون با توجه به شکست در لغو قانون بیمه اوباماکر، وی تلاشش را برای تخریب برجام دوچندان خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *