خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۱۲

هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) را تسلیت می گوییم

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: هشتم شوال روز عزای عالم اسلام است
  • رئیس جمهور: اگر سه قوه درکنار هم باشند در حل مشکلات توفیق خواهیم داشت
  • آیت‌الله خاتمی: آمریکا مذاکره نمی‌خواهد بلکه سلطه می‌خواهد
  • آیت‌الله اعرافی: طلبه عصر انقلاب باید هویت بین‌المللی داشته باشد
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: هدف آمریکایی‌ها تضعیف جایگاه منطقه‌ای ایران است

** جام جم ۹۶/۴/۱۲
*  داعش ۳۶۰ اثر تاریخی را در استان نینوا تخریب کرده است
منابع عراقی اعلام کردند: داعش حدود ۳۶۰ اثر تاریخی را در استان نینوا از زمان اشغال آن در سال ۲۰۱۴ تخریب کرده است.
این منابع افزودند: از میان این آثار به ۳۰۰ مسجد تاریخی و مرقد و کلیسا می‌توان اشاره کرد.
*  بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان برای آزادسازی موصل
۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن تبریک آزادسازی موصل به دولت، مجلس، مردم و حشدالشعبی عراق و همچنین مستشاران نیروی قدس سپاه پاسداران، آن را شکست فاحشی برای آمریکا و هم پیمانانش برشمردند.
** همشهری ۹۶/۴/۱۲
*  بر نیروهای داعش در دیاله عراق اشراف اطلاعاتی کامل داریم
امیر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به برخی درگیری‌های اخیر مرزی گفت: هم اکنون بخشی از نیروهای داعش و هوادارانشان در استان دیاله، عراق هستند که البته اشراف اطلاعاتی کامل روی آنها داریم.
وی تصریح کرد: نیروی زمینی در مرزهای غرب کشور هم مرز با استان دیاله مستقر هستند.
*  امنیت با دلار خریده نمی‌شود
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مشهد ضمن تبریک آزادسازی شهر موصل به مرجعیت دینی، دولت و ملت عراق گفت: موفقیت‌ خیره کننده جریان مقاومت در عراق و سوریه نشان داد که امنیت کالایی قابل خریداری با دلارهای نفتی نبوده و تنها به مجاهدت و فداکاری و اتکا به ظرفیت‌های بومی حاصل می‌شود.
** کیهان ۹۶/۴/۱۲
*  انتصاب حجت‌الاسلام محمدحسنی به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
*  رزمایش امنیت و اقتدار پایدار ۹۶ در دریای خزر آغاز شد
رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار ۹۶ با حضور ناوها و نیروهای نداجا از دیروز یکشنبه به مدت پنج روز در دریای خزر آغاز شد.
در این رزمایش قرار است که از تسلیحات، سامانه‌ها و تجهیزات جدیدی که توسط وزارت دفاع تولید شده و تحویل نیروی دریایی ارتش شده است، رونمایی و این تجهیزات تست عملیاتی و میدانی شوند.
** شرق ۹۶/۴/۱۲
*  پرونده‌ املاک نجومی و حقوق‌های نجومی در دادسرا
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گزارش پرونده‌های املاک نجومی و حقوق‌های نجومی به دادسرا فرستاده شده و این پرونده‌ها در حال رسیدگی است.
ناصر سراج افزود: تخلفات شهرداری نیز در دست پیگیری است و گزارش آن هم به دادسرا ارسال شده است.
** ایران ۹۶/۴/۱۲
*  اگر سه قوه درکنار هم باشند، در حل مشکلات توفیق خواهیم داشت
رئیس جمهوری در همایش سراسری قوه قضائیه که با حضور روسای قوه قضائیه و مقننه برگزار شد گفت: تردید ندارم که اگر سه قوه تحت فرامین رهبر معظم انقلاب و در کنار هم باشند بیش از پیش در حل و فصل مشکلات توفیق خواهند داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: نمی‌شود مسائل سیاست داخلی، سیاست خارجی، مباحث اقتصادی و امثال آنها را بدون همکاری حل و فصل کرد. همواره اگر توفیقی به دست آمده در سایه تعامل و همکاری همه قوا با هم بوده است.
*  تذکر به‌وزیر کار در مورد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران
پنج نماینده فراکسیون امید در جلسه دیروز مجلس نسبت به‌تسریع در صدورنامه آگهی ثبت انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران به‌ وزیر کار تذکر دادند.
این تذکر توسط غلامرضا حیدری، الیاس حضرتی، مصطفی کواکبیان، محمدرضا نجفی و محمد علی وکیلی امضا شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۱۲
*  آمریکا با شتاب به سمت پرتگاه حرکت می‌کند
«نوام چامسکی» نظریه پرداز آمریکایی گفت: در حالی که جهان برای نجات خود تلاش می‌کند، آمریکا با شتاب به سمت پرتگاه حرکت می‌کند.
*  پیروزی نهایی بر داعش در عراق امروز اعلام می‌شود
رائد شاکر جودت رئیس پلیس فدرال عراق امروز در گفت‌وگو با شبکه المیادین آزادسازی کامل منطقه شمال شرقی رود دجله را اعلام کرد.
وی افزود: امروز پیام پیروزی را به ملت عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ابلاغ خواهیم کرد.
*  ایران بزرگترین برنده جنگ سوریه است
«مردخای کیدار» کارشناس مسائل خاورمیانه در فلسطین اشغالی در تازه‌ترین مقاله خود ایران را بزرگترین برنده نهایی جنگ سوریه دانست و از رژیم صهیونیستی و همه دنیا خواست تا در اسرع وقت به این واقعیت اعتراف کنند.
** وطن امروز ۹۶/۴/۱۲
*  جای دولت بودم، همه قراردادهای اقتصادی با فرانسه را لغو می‌کردم
محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه در واکنش به نشست اخیر سران منافقین در پاریس و اقدام سفیر فرانسه در شورای امنیت علیه ایران گفت: جای دولت بودم نه تنها روابط سیاسی فرانسه را کاهش می‌دادم بلکه قراردادهای اقتصادی امضا شده با آنها را لغو می‌کردم.
وی با اشاره به نشست منافقین در پاریس گفت: به نظرم موضع فرانسه یک موضع بسیار توهین‌آمیز بود.
*  ترامپ یک تبلیغاتچی است
علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه هفتمین بازار فیلم اسلامی که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: آمریکا سروصدا زیاد دارد اما ترامپ یک هوچی و تبلیغاتچی است؛ مراکز فساد و قمارخانه را اداره کرده، از راه نامشروع به ثروت رسیده و سعودی‌ها را تلکه کرده است و همین‌گونه می‌خواهد دنیا را اداره کند.
** جوان ۹۶/۴/۱۲
*  مردم انتظار دارند حل مشکلات در اولویت قرار گیرد
سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین
با انتقاد از برخی حاشیه‌سازی‌ها در کشور گفت: همه باید مراقبت کنیم که اولویت‌های کشور فراموش نشود و مسائل فرعی جای مسائل اصلی را نگیرند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مردم انتظار دارند حل مشکلات اقتصادی در اولویت فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌ها قرار گیرد.
*  امیدواریم ایرانیان را در قدس ملاقات کنیم
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در پیام ویدئویی به اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از دولت و ملت ایران به دلیل ایستادگی و همراهی با مردم فلسطین قدردانی کرد و گفت: امیدواریم شما را در قدس شریف ملاقات کنیم، قدس از آن ماست و مردم ما به بازگرداندن سرزمین فلسطین و قدس ایمان‌ دارند.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۱۲
*  نشست منافقین در فرانسه ربطی به سفر اخیر ظریف به پاریس ندارد
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با برگزاری نشست منافقین در فرانسه با بیان اینکه این گروهک تروریستی با پرداخت پول، سیاه‌لشکرهایی را برای تجمع خود جمع‌آوری می‌کنند، تاکیدکرد: این نشست ربطی به سفر آقای ظریف به فرانسه ندارد و عموما آنها هر ساله در همین ایام گردهمایی خود را برگزار کرده و شو تبلیغاتی ایجاد می‌کنند، اما این گلایه نسبت به دولت فرانسه وجود دارد که چرا چنین مجوزی برای تجمع این گروه تروریستی صادر کرده است.
*  کره پول نفت ایران را به یورو می‌دهد
اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با اشاره به یکی از مصوبات جلسه روسای مجالس ایران و کره تصریح کرد: در این نشست دکتر لاریجانی موضوع بلوکه شدن پول‌ها‌ی ایران حاصل از فروش نفت در بانک‌ها‌ی کره‌ای را به دلیل تحریم‌ها‌ی بانکی گوشزد کرد که طرف کره‌ای پذیرفت پول ایران را به صورت یورو به کشورمان برگرداند.
** رسالت ۹۶/۴/۱۲
*  قوه قضائیه با نفوذی‌ها مقابله می کند
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه قوه قضائیه با نفوذی‌ها مقابله می کند، گفت: همه ارکان نظام ازقوه مقننه، مجریه و به ویژه قوه قضائیه باید دربرابردشمنی که برای تغییرنظام برنامه ریزی وطراحی کرده است بیدارباشند.
آیت الله آملی لاریجانی درهمایش سراسری قوای سه گانه که همزمان با هفته قوه قضائیه برگزارشد افزود: باید حواسمان باشد که در داخل نظام حرف های دشمن ازحلقوم چه کسانی درمی آید.
وی گفت: قوه قضائیه باید به طورویژه مقابل این نفوذ دشمن که فراترازنفوذ است بایستد زیرا کسانی که درداخل با امنیت کلی نظام مسئله دارند وچالش ایجاد می کنند اینها مصداق افساد فی الارض هستند.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۱۲
*  انتخابات شوراها در حوزه انتخابیه منصوریه خوزستان باطل می‌شود
عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: انتخابات شوراها در حوزه انتخابیه منصوریه خوزستان باطل خواهد شد.
قاسم میرزایی نیکو اظهار داشت: در حوزه انتخابیه منصوریه خوزستان میزان آرای اخذ شده ۱۲۵ درصد واجدین شرایط بوده است به این معنا که ۲۵ درصد بیشتر از حداکثر میزان رای داده شده است.
*  دیدار محمد جواد ظریف با مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
احمد اوزمجوو مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران با اشاره به این که جمهوری اسلامی‌ایران خود یکی از قربانیان استفاده از سلاح شیمیایی از سوی رژیم صدام در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله است، بر اصول اساسی ایران دائر بر مخالفت با هر گونه کاربرد سلاح شیمیایی و مردود بودن استفاده از آن تاکید کرد.
ظریف افزود: جمهوری اسلامی ‌ایران همواره تاکید کرده که هیچ گروهی حق استفاده از سلاح شیمیایی را در منازعات مسلحانه ندارد.
** آرمان ۹۶/۴/۱۲
*  شرط قطر برای قطع رابطه با ایران
یک روزنامه قطری ادعا کرده است که این کشور شرطی را برای قطع رابطه با ایران برای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تعیین کرده است.
روزنامه الشرق ادعا کرده است قطر حاضر است روابطش را با ایران قطع کند به شرط اینکه سایر کشورهای خلیج فارس از جمله امارات نیز روابط خود را با ایران قطع کنند. اشاره این روزنامه به روابط تجاری گسترده ایران و امارات متحده عربی بوده است.
*  ایران گاز مجانی به ترکیه نداده‌
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: تمامی مبادلات گازی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در چارچوب قانون بوده است.
عادل آذر درباره مباحث مطرح‌شده درباره فروش گاز ایران به ترکیه، افزود: براساس حسابرسی‌های دیوان محاسبات قراردادی بین جمهوری اسلامی و ترکیه در سال ۱۹۹۶ میلادی برای صادرات گاز منعقد شد که این قرارداد براساس قوانین بین‌المللی انجام شده است.
** آفرینش ۹۶/۴/۱۲
*  سه نفر از متهمان اهانت به رئیس جمهوری معرفی شدند
دادستان تهران با بیان اینکه گزارش و اطلاعات متهمان اهانت به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران، به دادستانی ارسال شد، گفت: سه نفر از متهمان این پرونده معرفی شدند و بقیه هم قرار است معرفی شوند.
*  هدف آمریکایی‌ها تضعیف جایگاه منطقه‌ای ایران است
رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری قوه قضائیه به مسایل بین‌المللی اشاره کرد و گفت: تصور می‌کنم آمریکایی‌ها در این چند ماه اخیر سیاست‌های خود را خیلی شفاف‌تر بیان می‌کنند. مقداری هم پیچیده عمل می‌کنند.
لاریجانی افزود: یکی از اهداف آن‌ها تضعیف جایگاه منطقه‌ای ایران است. برخی از طرح‌هایی که در سنا هم دنبال می‌کنند عنوان و مفاد آن همین است. چه درباره موشکی و چه در موضوع تروریسم که واقعا جای تاسف دارد.
** قدس ۹۶/۴/۱۲
*  هشتم شوال؛ روز جهانی بقیع
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در سالروز تخریب قبور ائمه(ع) بقیع توسط وهابیون طی یادداشتی اظهار کرد: اساس نقشه تخریب آثار و ابنیه اسلامی نقشه بسیار عمیق و خائنانه‌ای بوده که بیگانگان برای محو مستندات و شواهد عینی و اثری تاریخ اسلام کشیده بودند.
تخریب این بقاع، صرف نظر از هتک و توهین، موجب تزلزل و سستی مبانی تاریخ می‌‌شود و تخریب این مشاهد و آن‌ها را بدین صورت در آوردن که نه سنگ قبری داشته باشند و نه امتیازی و در معرض محو و فراموشی قرار بگیرند، خسارتش برای یک امت و ملت اگر از سوزاندن کتب تاریخ بیشتر نباشد، کمتر نیست.
*  هشتم شوال، روز عزای عالم اسلام است
آیت‌الله العظمی نوری همدانی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در پیامی اعلام کرد: هشتم ماه شوال سالروز تخریب قبور مطهر چهار امام مظلوم در قبرستان بقیع توسط رژیم بی‌منطق و قبیله‌ای آل سعود موجب تاثر قلوب مومنان شد و این روز به عنوان روز عزا در عالم اسلام محسوب می‌شود.
اما دشمنان اسلام ناب بدانند این قبور بی‌نشان، خود نشانه‌ای عظیم از حقانیت است و چراغ هدایت برای معرفت جویان حقیقت خواهد بود و هیچ گروه و یا قبیله‌ای نمی‌تواند با جاهلیت خود نور ایمان و صراط حق را از بین ببرد.
** خراسان ۹۶/۴/۱۲
*  امروز؛ امضای اولین قرارداد جدید نفتی با توتال برای آخرین فاز پارس جنوبی
پس از کش و قوس های فراوان و با گذشت ۹ ماه از امضای موافقت نامه اولیه، امروز قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت و کنسرسیومی به رهبری توتال فرانسه امضا می‌شود.
*  مرکز کنترل تسلیحات و منع اشاعه هسته‌ای: لفاظی آمریکا برجام را به خطر می‌اندازد
مرکز کنترل تسلیحات و منع اشاعه هسته‌ای که یک سازمان مستقر در واشنگتن برای ارتقاء صلح و امنیت از طریق پژوهش و تحلیل‌های کارشناسی به شمار می‌آید، به لفاظی‌های اخیر مقامات آمریکایی در قبال ایران، ازجمله نیکی هیلی، واکنش نشان داد و تاکید کرد: لفاظی‌های آمریکا در قبال ایران می‌تواند برجام را به خطر بیندازد. توافقی که سازمان ملل و اتحادیه اروپا از آن تمجید می‌کنند. در این پیام آمده است :با توافق هسته‌ای جهان جای امن‌تری است و آمریکا باید به این توافق پایبند بماند.
** اعتماد ۹۶/۴/۱۲
*  صاحبان قدرت، ظلم و جنایت را جایگزین رفاه و امنیت برای سایر کشورها کرده‌اند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: کشور ایران از جمله کشورهای قربانی ترور و سلاح‌های کشتار جمعی است برای همین همواره موضع سختی در رابطه با کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط کشورهای مختلف دارد.
سردار حسین دهقان گفت: برخی از نهادها و کشورها ادعا می‌کنند که با تروریست‌ها مقابله می‌شود اما در طرف دیگر قضیه شاهد پشتیبانی مالی، انسانی و پوشش‌های حقوقی از سران آنها هستیم. این به آن معناست که جهان ما جهانی است که صاحبان قدرت، ظلم و جنایت را جایگزین رفاه و امنیت برای سایر کشورها کرده‌اند.
*  انتصاب فرجی‌دانا و توفیقی در وزارت‌علوم و معاونت‌علمی
جمعی از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار انتصاب فرجی‌دانا و توفیقی در وزارت علوم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری شدند.
** شهروند ۹۶/۴/۱۲
*  اعدام‌‌های ‌سال ۶۷ عادلانه و قانونی بود
حجت‌الاسلام علی رازینی نخستین رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح، مسئول مستقیم رسیدگی به پرونده تخلفات نیروهای مسلح در سال‌های پایانی جنگ (۶۴ تا ۶٧) به بیان نکاتی درباره برخوردهای صورت‌گرفته و اقدامات گروهک تروریستی منافقین نیز پرداخته و درباره اعدام‌های ‌سال ۶٧ می‌گوید: مسئولان دخیل در این قضیه آقایان نیری، رئیسی، ری‌شهری، اشراقی، پورمحمدی بودند که از آنها باید سوال شود.
زیرا ما در متن قضیه نبودیم. ولی اجمالا باید بگویم که اگر امام بنا بود بی حساب و کتاب حکم اعدام بدهد آن‌طور که ضد انقلاب می‌گویند دیگر نیازی نبود که هیأت ٣ نفره تشکیل دهد.
وی افزود: رسیدگی‌ها در‌ سال ۶٧ عادلانه و کاملا طبق قانون بوده است.
*  طرح سوال از رئیس‌جمهوری تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شد
محمد علی وکیلی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرح سوال از رئیس‌جمهوری توسط تعدادی از نمایندگان اعلام کرد: طرح سوال از رئیس‌جمهوری درخصوص وضع موسسه‌های مالی و اعتباری در جریان نشست علنی مجلس تقدیم هیأت رئیسه شد. او گفت: این طرح سوال با ۱۱۹ امضا تهیه شده است.
علیرضا رحیمی، نماینده تهران و ازجمله اعضای فراکسیون امید نیز گفت که بیش از ٢٠ نفر از نمایندگان عضو این فراکسیون طی نامه‌ای به رئیس مجلس امضای خود را از این طرح سوال بازپس گرفتند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۱۲
*  انهدام ۹۵ درصد ذخایر سلاح شیمیایی اظهار شده توسط کشورهای دارنده
سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه در اجلاس ویژه بیستمین سالگرد اجرایی شدن کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و سی‌امین سالگرد حمله شیمیایی علیه مردم سردشت گفت: جمهوری اسلامی ایران با خرسندی شاهد است که در ۲۰ سال گذشته ۹۵ درصد از ذخایر سلاح‌های شیمیایی اظهار شده توسط کشورهای دارنده، تحت نظارت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی منهدم شده است.
*   قلمرو نفوذ ایران، ترکیه و قطر تهدیدی برای اسرائیل است
روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست با اشاره به تحولات اخیر در روابط میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تاثیر آن بر روابط ایران و ترکیه، نوشت: بحران قطر، تهران – آنکارا و دوحه را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است و این برای اسرائیل یک تهدید به شمار می‌آید.
** صبح نو ۹۶/۴/۱۲
*  طرح مجلس برای حمایت ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از برنامه موشکی و سپاه قدس
علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا در منطقه و تجهیز گروه‌های تروریستی علیه محور مقاومت، از اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تقویت برنامه موشکی و نیروی قدس سپاه پاسداران در طرح مقابله با اقدامات خصمانه دولت آمریکا خبر داد.
*  طلاق ۶ درصد افزایش و ازدواج ۲ درصد کاهش یافت
حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری با ارائه آماری از اقدامات این وزارتخانه در سال ۹۵ از افزایش ۶ درصدی طلاق در مقابل کاهش ۲ درصدی ازدواج در سال گذشته خبر داد.
** بهار ۹۶/۴/۱۲
*  حضرتی گزینه‌های تازه شهرداری را معرفی کرد
نماینده مردم تهران در مجلس که پیش از این در توئیتر خود دو گزینه اصلی شهرداری را در نزدیک به یک ماه پیش محمود حجتی و محسن هاشمی معرفی کرده بود. این بار خبر از گزینه‌های تازه داد.
الیاس حضرتی از اعضای فراکسیون امید مجلس در توئیتر خود نوشت: «مهندس افشانی استاندار فارس، محسن مهرعلیزاده، حسین مرعشی، محمود حجتی و رضا اردکانیان، گزینه‌های شهرداری تهران هستند.»
*  سوزاندن کسی که برای البغدادی گریه کرد!
یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که داعش شخصی را که در خطبه نماز جمعه از مرگ ابوبکر البغدادی پرده برداشته بود، به اتهام ایجاد آشوب داخلی در شهر تلعفر در آتش سوزاند.
داعش تنها چند ساعت پس از بازداشت ابوقتیبه وی را اعدام کرد و ابوقتیبه در مرکز شهر تلعفر و در جمع ده‌ها داعشی در آتش سوزانده شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آمریکا مذاکره نمی‌خواهد بلکه سلطه می‌خواهد
مهر/ آیت‌الله خاتمی در جمع دانشجویان بسیجی دوره خط امام(ره) استان فارس گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دو خط و جریان در عرصه مدیریت کشور بوده و هر دوره یک اسمی داشته است که یک روز چپ و راست و روزی دیگر اصول‌گرا و اصلاح‌طلب اما محتوا مهم است نه اسم، زیربنای فکری مهم است. وی بیان کرد: از اوایل انقلاب یک جریان خوش‌بین به غرب بودند و فرهنگ غرب را جلوتر از مسلمانان می‌دیدند چه بسا نماز شب هم می‌خواندند اما تفکرشان تفکر غربی بود و این تفکرهنوز هم است. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام راحل تا آخر عمرشان معتقد به مرگ بر آمریکا بودند اظهار داشت: آمریکا مذاکره نمی‌خواهد بلکه سلطه می‌خواهد و به فرموده امام، آمریکا شیطان بزرگ است.
طلبه عصر انقلاب باید هویت بین المللی داشته باشد
حوزه/ آیت‎الله‎ اعرافی در جمع طلاب شرکت کننده در دوره تابستانی مدرسه علمیه امام باقر(ع)  با اشاره به ذات تمدنی حوزه گفت: حوزه به این دلیل که ذات اسلام، ذاتی فراملی و فرازبانی، فرافرهنگی، عام، جهانی و بین‎المللی است، قطعا همین ویژگی‌ها را دارد. عضو‌جامعه ‌مدرسین با ذکر این مطلب که طلبه عصر انقلاب‌اسلامی بیش از هر زمان دیگر، باید این ذات و هویت بین‌المللی را با خود همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: قطعا چنین انتظاری از قم و حوزه می‌رود و این انتظار نیز به جا است. مدیر جامعه‎المصطفی(ص) العالمیه بیان کرد: انقلاب‎ها و جنبش‎هایی که در عالم بوجود آمده است انقلاب‎ها عموما انقلاب ملی، منطقه‌ای و اقلیمی است ولی انقلاب ما که برخاسته از حوزه بود با گستره و ذات بین‎المللی است.
تیراندازی به سمت نمازگزاران در نزدیکی مسجدی در فرانسه
فارس/ روزنامه دیلی میرور از تیراندازی به سمت جمعیت در نزدیکی مسجد آبراهام در شهر آویگدون در جنوب فرانسه خبر داد.روزنامه دیلی میل گزارش داد که این تیراندازی به سمت نمازگزارانی صورت گرفته که در حال ترک مسجد بودند. براساس آمارهای اولیه، ۸ نفر مجروح شده‌اند اما از شرایط آنها جزئیات بیشتری منتشر نشده است. پلیس در جستجوی ۲ مظنون نقاب دار این تیراندازی است که از صحنه گریخته‌اند.
کشف صدها دستگاه بیسیم و تجهیزات شنود توسط سپاه تهران
تسنیم/ اطلاعات سپاه تهران موفق شد صدها دستگاه بیسیم سازمانی، تجهیزات شنود و استراق سمع را در شمال تهران کشف و ضبط کند.یک منبع آگاه با تایید این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: این تجهیزات از یک باند شناسایی و کشف شد که به صورت سازمان یافته، اقدام به فروش این تجهیزات می‌کردند. وی ادامه داد: به دنبال پیگیری این پرونده، ۴ نفر از عناصر اصلی این باند توسط اطلاعات سپاه پاسداران، شناسایی و دستگیر شدند. به گفته این منبع آگاه، تجهیزات کشف شده از استان‌های مرزی و به صورت قاچاق وارد کشور شده بود.بر اساس این گزارش، تمام اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند و تمام ابزارها و تجهیزات شنود و جاسوسی این باند، کشف و ضبط شد.
ایران، اسد و حزب‌الله باید از سوریه بروند
تسنیم/ آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر مواضع این رژیم که خواهان برکناری بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است تاکید کرد. لیبرمن افزود: توافقی که اکنون از آن صحبت می‌شود و برخی برای پایان دادن به جنگ سوریه در حال فراهم کردن مقدمات آن هستند، از سوی اسرائیل قابل قبول نیست و ما به این توافق تا زمانی که حزب‌الله و ایران و اسد از سوریه دور نشوند، پایبند نخواهیم بود.
آمریکا و مزدوران تروریستش در انفجارهای اخیر دست دارند
تسنیم/ وزارت خارجه سوریه در دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت تاکید کرد که حملات تروریستی که چندین منطقه در دمشق و درعا را هدف قرار داده است، ماهیت حملاتی را که دولت آمریکا و مزدوران تروریست آن در منطقه به راه انداخته‌اند، آشکار می‌کند. وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که جامعه جهانی باید در نبرد علیه تروریسم و محاکمه کشورها و طرف‌هایی که اخیرا دست آن‌ها در حمایت از تروریسم رو شده است، متحد شود.در ادامه این نامه آمده است: ما از عدم محکوم کردن این اقدامات تروریستی از سوی کشورهایی که مدعی حمایت از مردم سوریه هستند از جمله دفتر استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه تعجب نمی‌کنیم.
پنجمین دور مذاکرات صلح سوریه در آستانه
باشگاه خبرنگاران/ هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به پنجمین کنفرانس بین‌المللی سوریه به ریاست حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه بامداد امروز دوشنبه ۱۲ تیر ماه ۹۶ تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد. هیات ایران در پنجمین کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه مطابق برنامه تنظیم شده، ظهر امروز وارد آستانه شده و برنامه کاری خود را آغاز خواهد کرد. نشست‌های کارشناسی کنفرانس آستانه پنج، عصر دوشنبه ۱۲ و سطح عالی کنفرانس، سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۳ و ۱۴ تیر ماه برگزار می‌شود.
قطر به راحتی بلعیده نمی شود
صداوسیما/ وزیر دفاع قطر در یک مصاحبه تلویزیونی ابراز امیدواری کرد اوضاع در روابط قطر با چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین بحرانی‌تر نشود. العطیه بار دیگر تاکید کرد قطر آمادگی دارد در صورت هر نوع دخالت نظامی، از خود دفاع کند. وی افزود: قطر کشور کوچکی نیست که هر کسی بتواند به راحتی آن را ببلعد. ما برای دفاع از کشورمان در آمادگی کامل قرار داریم. امیدواریم به مرحله‌ای نرسیم که شاهد دخالت نظامی باشیم، اما همواره آمادگی کامل خود را حفظ می‌کنیم. ما اینجا هستیم تا از کشور خود دفاع کنیم و این کار را خواهیم کرد.
گام بعدی در مواجهه با قطر، تعلیق عضویت آن در شورای همکاری خلیج فارس است
فارس/ رئیس مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی جده  گفت که اگر قطر مطالبات کشورهای عربی خلیج فارس را قبول نکند، گام بعدی تعلیق عضویت آن در شورای همکاری خلیج فارس است.این ژنرال سابق اطلاعات عربستان گفت، با این حال در صورت تعلیق عضویت قطر، این کشور روابط برجسته خود با کشورها مانند کویت و عمان را که قطع رابطه نکرده‌اند، از دست خواهد داد و دیگر حمایت دیپلماتیک این دو کشور را نخواهد داشت.انور عشقی همچنین اظهار داشت که در گام‌های بعدی شاید برخی از مقامات سابق و شخصیت‌های قطری به اتهام حمایت از تروریسم به دادگاه بین‌المللی احضار شوند.
درباره چگونگی مبارزه با تروریسم با آمریکا اختلاف داریم
مهر/ «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی تأکید کرد که میان واشنگتن و مسکو اختلافاتی بر سر درک چگونگی مبارزه با تروریسم وجود دارد. بر اساس این گزارش، وی گفت: ما با واشنگتن در تشخیص دولت قانونی در سوریه و نحوه مبارزه با تروریسم در این کشور اختلاف داریم. این مقام روسی افزود: در صورتی که واشنگتن مواضع سازنده‌ای در قبال پیشنهادات پوتین مبنی بر لزوم تشکیل یک جبهه فراگیرِ مبارزه با تروریسم اتخاذ کند، سوءتفاهمات با آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم رفع خواهد شد. وی تأکید کرد: روابط میان مسکو و واشنگتن در دوره ریاست جمهوری ترامپ نسبت به آنچه که در دوره اوباما شاهد آن بودیم، بدتر نشده است.
برملا شدن دوباره ادعاهای دروغ منافقین با هشتگ توئیتر
فارس/ سایت خبری اردنی ـ اماراتی «البوابه» امروز در مطلبی به استفاده کاربران فارسی‌زبان از یک هشتگ توئیتری برای نشان دادن منظور واقعی ایرانیان از «آزادی» و نمایش احساسات آنها نسبت به گروهک تروریستی منافقین پرداخته است. در این خبر آمده که «روز شنبه، پاریس میزبان نشست سالانه ایران آزاد بود که به میزبانی سازمان مجاهدین خلق و شاخه سیاسی آن یعنی شورای ملی مقاومت بود.» در ادامه آمده که منافقین «پیش از برگزاری مراسم مدعی شده بودند که این نشست، نمایانگر اراده ملت ایران است و صدها پیام حمایت از این گروه از داخل ایران واصل شده است.»نویسنده به تعارض واقعیت موجود با ادعاهای منافقین اشاره کرده و نوشته که با این حال، سیل هشتگی «ایران از مجاهدین خلق متنفر است» در توئیتر به راه افتاد که «این امر می‌تواند پیام متفاوتی (از ادعای منافقین) را برساند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *