خبرروز ۱۳۹۶/۰۴/۱۱

آیت‌الله یزدی: هیچ کس را اعلم از آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌بینم
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پیام تبریک به آیت‌الله العظمی سیستانی: وحدت مردم و تبعیت از مرجعیت راه پیروزی بزرگ را فراهم ساخت
آیت‌الله اعرافی: توجه جدی به آموزه‌های دفاع مقدس از شاخصه‌های حوزه انقلابی است
فرمانده کل سپاه: سپاه برای مردم جان می‌دهد و خود را غمخوار و دلسوز مردم می‌داند
وزیر دفاع: هر گونه تهدید با پاسخ شدید ایران مواجه خواهد شد
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس: ایران و حزب‌الله  دست برتر در مبارزه با داعش را دارند

** جام جم ۹۶/۴/۱۱
*  تحرکات خاندان آل سعود برای برکناری ملک سلمان
مجتهد، فعال توییتری عربستان از آغاز یک جنبش در بین خاندان آل سعود برای برکناری سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور خبر داد. به گفته این فعال توییتری، قرار است این جنبش از احمد بن عبدالعزیز حمایت کرده و او را برای بر عهده گرفتن زمام امور کشور قانع کند. مجتهد افزود: این جنبش به دنبال صدور بیانیه‌ای مبنی بر صلاحیت نداشتن ملک سلمان برای ادامه حکومت به دلیل آلزایمر و ابطال تصمیم او مبنی بر انتصاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهدی خود است.
*  انفجار تروریستی در حومه شرقی حلب
فرمانده عملیات شکست محاصره فرودگاه نظامی «کویرس» حلب در یک انفجار تروریستی ترور شد. سرتیپ ستاد «وهیب صقر» و «غسان الراشد» سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه بر اثر یک انفجار تروریستی کشته شدند.
** همشهری ۹۶/۴/۱۱
*  پیام تشکر نخست وزیر عراق از آیت‌الله العظمی سیستانی
حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در پیامی خطاب به آیت‌الله العظمی سیستانی از نقش او در جنگ با تروریست‌های داعش تقدیر کرد.
در نامه‌ نخست وزیر عراق به فتوای ۳ سال پیش آیت‌الله العظمی سیستانی اشاره شده در آن او خواستار بسیج نیروهای داوطلب مردمی عراق در حمایت از نظامیان عراقی در میدان جنگ علیه داعش شده بود.
نخست وزیر عراق این فتوا و بسیج نیروها را باعث نجات کشور عراق دانسته است.
*  هرگونه تهدید با پاسخ شدید ایران مواجه خواهد شد
وزیر دفاع گفت:‌ایران هرگز مقابل دشمن کوتاه نخواهد آمد و تهدیداتی که از جانب دشمن می‌شود با پاسخ شدید ایران مواجه خواهد شد.
سردار حسین دهقان با اشاره به وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا افزود: آمریکا تحت هر شرایطی به دنبال اعمال فشار علیه ایران است و تحریم‌ها اقدام جدیدی نیست. وی افزود: دربخش دفاعی نیازی نداریم که چشم به خواسته‌های آمریکا بدوزیم و یا اینکه به خواسته‌های آنها تمکین کنیم؛ مسیر ایران در زمینه فعالیت‌های موشکی و دفاعی مشخص است.
** کیهان ۹۶/۴/۱۱
*  عذر بانک مرکزی در عدم نظارت بر موسسات مالی پذیرفته نیست
حجت‌الاسلام‌ محمد جعفر منتظری در نشست خبری به مناسبت هفته قوه‌قضائیه:
– اهانت به رئیس‌جمهور در روز قدس توسط هر جناح و گروهی این حرکت انجام شود، از نظر ما محکوم است.
– کیفرخواست ۶ نفر از مدیران تلگرامی بازداشت‌شده صادر شد.
– در خصوص تخلفات و جرایم انتخاباتی در مجموع ۲۷۷ شکایت داشتیم. تعدادی از این شکایات رسیدگی شد که برخی منجر به صدور قرار منع تعقیب و برخی هم کیفرخواست شد.
– هر هفته بین ۱۶ تا ۱۸ هزار کانال و سایت یا موارد مستهجن یا خلاف عفت عمومی و دین فیلتر می‌شود.
– مردم هیچ اعتمادی به موسسات مالی بی‌مجوز نداشته باشند.
بانک مرکزی می‌گوید نیروی لازم را برای نظارت ندارد که این عذر پذیرفته نیست.
*  ۴ کشور عربی با تاسیس پایگاه نظامی در بحرین آماده حمله به قطر می‌شوند
برخی منابع خبری نوشته‌اند کشورهای تحریم‌کننده قطر قصد دارند ضمن تشدید تحریم‌ها علیه دوحه، پایگاهی نظامی هم در بحرین تاسیس کنند تا در صورت تسلیم نشدن قطر علیه این کشور به زور وارد عمل بشوند.
خالد العطیه وزیر دفاع قطر در واکنش به فشارهای سعودی اعلام کرده «حمله (تبلیغاتی و سیاسی) و محاصره، به منزله اعلام جنگ بدون خونریزی است».
** شرق ۹۶/۴/۱۱
*  تکذیب خبر قتل‌های دسته‌جمعی به دست گروه‌های تکفیری
دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان خبر قتل‌های دسته‌جمعی به دست گروه‌های تکفیری یا عوامل بیگانه در استان را تکذیب کرد و گفت: دستگاه قضائی با کسانی که در فضای مجازی به انتشار این‌گونه اخبار اقدام می‌کنند، برخورد قاطعی خواهد کرد.
*  رئیس اسبق کمیته امداد درگذشت
سیدرضا نیری، رئیس اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره) و از مبارزان و اعضای با‌سابقه حزب مؤتلفه اسلامی، دعوت حق را لبیک گفت.
** ایران ۹۶/۴/۱۱
*  تنها راه حاکمیت در دنیای کنونی، رجوع به آرای مردم است
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کرد: در مورد امام معصوم(علیه السلام) مانند حضرت امیرمؤمنان علی(علیه السلام) که امامت و حاکمیت او از سوی خداوند به وسیله پیغمبر اکرم(صلی‌الله علیه‌و‌آله) تعیین شد و حدیث متواتر غدیر یکی از شواهد زنده آن است. ولی بدیهی است که برای اجرای حاکمیتش نیاز به کمک مردم دارد و در اینجاست که بیعت مردم نقش مهمی در اجرای آن حاکمیت خواهد داشت.
وی افزود:‌ تنها راه برای حاکمیت در دنیای کنونی همان دموکراسی و رجوع به آرای مردم است منتها گاهی نتیجه آن ایده‌آل خواهد بود مثل اینکه اکثریت قاطع مردم در انتخابات شرکت کنند و اکثریت قاطع به شخص خاصی رأی دهند، این نوع دموکراسی که حاکمیت اکثریت مطلق است ایده‌آل است.»
*  هشدار نشریه امریکایی  علیه جنگ با ایران
مجله امریکایی نشنال اینترست در گزارشی به دلایل عدم ورود امریکا به یک جنگ تمام عیار با ایران و روسیه و بشار اسد در سوریه پرداخته و گفته هدف امریکا جنگ با ایران نیست.
این گزارش با بیان اینکه طرح‌ریزی اهداف بلند پروازانه کارشناسان تروریسم در امریکا و برخی افراد نزدیک به دولت ترامپ علیه ایران، بشار اسد و روسیه در سوریه خطرناک و غیرضروری است یکی از دلایل اجتناب از رویارویی با این سه قدرت در سوریه را عدم توانایی امریکا در شکست داعش در سوریه خواند.  
** جمهوری اسلامی ۹۶/۴/۱۱
*  ارتباطات و فضای مجازی را نمی‌توان از زندگی مردم حذف کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه فناوری ارتباطات و فضای مجازی را نمی‌توان از زندگی مردم حذف کرد، گفت: همزمان با مبارزه جدی و کاستن از هرگونه تهدید ارزشهای اسلامی و اهداف ملی، جامعه باید از فرصت‌های فضای مجازی بهره‌مند شود.
*  داعش از زمان ظهورش ۵۱ حمله به کشورهای غربی انجام داده
در نتایج یک تحقیق، از زمانی که داعش “خلافت” خود را در ژوئن ۲۰۱۴ اعلام کرد، ۵۱ حمله در هشت کشور غربی انجام شده است. فرانسه کشوری است که در معرض بیشترین حملات قرار گرفته و شاهد ۱۷ حمله بوده و پس از آن ایالات متحده با ۱۶ حمله و سپس آلمان با هفت حمله قرار دارد.
** وطن امروز ۹۶/۴/۱۱
*  تظاهرات مدافعان شیخ عیسی قاسم
مردم بحرین بار دیگر در حمایت از آیت‌الله عیسی‌قاسم، رهبر شیعیان این کشور و محکومیت محاصره تحمیلی بر شهرک الدراز تظاهرات کردند. بر این اساس، ساکنان شهرک‌های المقشع، ستره، بوری و سماهیج، جمعه‌شب به نشانه حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم به خیابان‌ها آمدند.
*  تحرکات مشکوک در عرسال
تلویزیون العالم از شکل‌گیری حرکت‌هایی در مرزهای عرسال خبر داد و تاکید کرد عناصر تروریستی داعش و النصره به همراه جنگ‌افزارهای سنگین، در این منطقه مستقر شده‌اند. وزیر دفاع لبنان تصریح کرد ارتش لبنان برای مقابله با هر چیزی که امنیت این کشور را تهدید کند، کاملاً آمادگی دارد.
** جوان ۹۶/۴/۱۱
*  سپاه ‌برای مردم جان می‌دهد، شنیدن زخم زبان سخت نیست
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه و مردم متعلق به یکدیگر هستند عنوان کرد که ما برای مردم جان می‌دهیم پس برایمان سخت نیست که زخم زبان‌ها را به جان بخریم.
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری گفت: سپاه خود را غمخوار و دلسوز مردم می‌داند و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی آنها را به اندازه سلاح و تجهیزات بلکه بیشتر از آن، امنیت‌زا می‌داند و در این مسیر همه توان خود را به کار خواهد بست.
*  جرمی کوربین خواهان منع فروش سلاح به عربستان
جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: کشورهایی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند یا غیرنظامیان را می‌کشند نباید به سلاح انگلیس دست یابند.
وی گفت: حزب ما خواهان تعلیق فروش سلاح به عربستان شده است. ما بارها استفاده از این سلاح از سوی عربستان در جنگ یمن را محکوم کرده‌ایم.
** آفتاب یزد ۹۶/۴/۱۱
*  تورم تک رقمی به‌زودی بازمی‌گردد
رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: «با وجود موفقیت‌های حاصله در زمینه کاهش مستمر نرخ تورم و حفظ این دستاورد در چهار سال گذشته، افزایش نرخ تورم به ۱۰.۲ درصد در خرداد ماه سال جاری، حاکی از ریسک‌های موجود پیرامون حفظ دستاوردهای حاصله در زمینه مهار تورم است و امید است با تقویت انضباط پولی و مالی و اتخاذ راهکارهای موثر، به‌زودی شاهد بازگشت مجدد نرخ تورم به سطوح تک‌رقمی باشیم.»
*  نیروهای عراقی به کرانه رود دجله رسیدند
نیروهای عراقی توانستند در ادامه پیشروی در منطقه قدیمی موصل بر محله‌های جدید در این منطقه تسلط یافته و تروریست‌های داعش را از این محله‌ها بیرون برانند. رائد جودت، رئیس پلیس فدرال عراق دیروز اعلام کرد: نیروهای پلیس محله الشفاء را آزاد کرده و به کرانه رود دجله رسیدند.
** رسالت ۹۶/۴/۱۱
*  کوچک‌ترین حرکت ناشایست بیگانگان پاسخ داده می‌شود
محمد اسماعیل کوثری در خصوص پرتاب موشک‌های سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه عنوان کرد: سپاه، بسیج و همه نیروهای مسلح ایران اسلامی در آمادگی کامل برای هرگونه پاسخی به کوچک‌ترین حرکت ناشایست بیگانگان هستند.
وی با بیان اینکه حملات موشکی سپاه به دیرالزور ضرب شست بسیار مختصر و محدودی به دشمن بود، البته قبول نمی‌کنیم که کوچک‌ترین ناامنی برای ملت و مردم ایران به وجود بیاید گفت: دشمن خیال نکند که دست ایران بسته است بلکه باید بداند و درک کند که ما از هیچ احد، فرد یا افرادی در خارج از کشور برای اتخاذ مواضع امنیتی خود اجازه نمی‌گیریم.
*  وحدت مردم و تبعیت از مرجعیت راه پیروزی بزرگ را فراهم ساخت
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پی آزادسازی موصل از دست تروریست‌های تکفیری داعش پیام تبریکی خطاب به آیت الله العظمی سیستانی منتشر کرد.
متن این پیام بدین شرح است: با توکل به خداوند سبحان و عنایات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه) و هدایت های حضرتعالی نیروهای نظامی و مردمی عراق توانستند آن سرزمین مقدس را از عناصر پلید تکفیری و داعشی پاکسازی نمایند. بی شک حفظ وحدت در میان گروه‌های مردمی و تبعیت از مرجعیت راه این پیروزی  بزرگ را هموار ساخت. اینجانب ضمن التماس دعای خیر و تبریک این موفقیت، توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسئلت می کنم.
** مردم سالاری ۹۶/۴/۱۱
*  حضور نمایندگانی از ۳۰ کشور دنیا در ایران برای بررسی معضل گرد و غبار
گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران از حضور نمایندگان و کارشناسان ۳۰ کشور در ایران در جریان برگزاری کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار که ۱۲ تا ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود خبر داد.
*  افزایش ۳۸ درصدی صادرات ایران به سومالی
دفترعربی ـ آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش ۳۸ درصدی صادرات ایران به سومالی طی سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ خبر داد.
«مهرداد فلاح» معاون دفتر عربی- آفریقایی گفت: صادرات کشورمان به سومالی طی سال ۱۳۹۴، ۲۲ میلیون دلار بوده که در سال ۹۵ با افزایش هشت میلیون دلاری به ۳۰ میلیون دلار رسیده است.
** آرمان ۹۶/۴/۱۱
*  احتمال تغییر دبیرکلی جامعه روحانیت
آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی که در حال حاضر دبیر کلی جامعه روحانیت مبارز را بر عهده دارد از آیت‌الله محسن مجتهدشبستری خواسته است تا دبیر کلی این تشکیلات مرکزی روحانیت را بر عهده بگیرد.
آیت‌الله مجتهد شبستری تاکنون پاسخی نداده است، برخی محافل نیز خبر می‌دهند که مجتهد شبستری از اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود.
** آفرینش ۹۶/۴/۱۱
*  بررسی طرح دوفوریت مجلس در برابر تحریمهای جدید آمریکا
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از اقدامات مقابله جویانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برابر طرح تحریم‌های جدید در سنای آمریکا خبرداد. نقوی حسینی اعلام کرد تحریم های جدید در کمیسیون امنیت مورد بحث قرار گرفت که براساس آن طرحی جامع تهیه و تنظیم شد.
نقوی حسینی با تاکید بر قید دوفوریت بودن این طرح اذعان داشت: انتظار داریم این طرح با حداکثر آرا در صحن علنی تصویب شود و گامی باشد در مقابل دشمنی‌های آمریکا علیه ملت و کشور ایران.
*  پیش نویس قرارداد پرداخت بدهی بابک زنجانی با وزارت نفت امضا شد
وکیل بابک زنجانی از امضای پیش نویس قرارداد پرداخت بدهی بابک زنجانی با وزارت نفت خبر داد اما در عین حال اظهار کرد که اختلاف نظر روی میزان مبلغ بدهی همچنان باقی است.
‎رسول کوهپایه‌ زاده افزود: وزارت نفت مدعی است مبلغ خسارت، بیشتر از مبلغ موجود در دادنامه است.
** قدس ۹۶/۴/۱۱
*  کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه شد
سردار اسماعیل‌کوثری نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعنوان جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه معرفی شد.
*  هشدار موشکی
کیهان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر داعش در دیرالزور نوشت: سپاه پاسداران ایران با مرگبارترین موشک‌ها به آمریکا در دیرالزور هشدار داد و توانمندی خود را به رخ کشید.
** خراسان ۹۶/۴/۱۱
*  میتینگ جلادها در حومه پاریس
کنفرانس سالانه منافقین در حومه پاریس با حضور پررنگ تروریست ها و معارضان سوری تشکیل شد و  نصر الحریری عضو هیئت معارضان سوریه در این میتینگ پیشنهاد تشکیل جبهه ای واحد علیه دمشق و تهران را داد.
در این نشست منافقین که با عنوان «گردهمایی سالانه» در منطقه ویلپنت در حومه پاریس برگزار شد، علاوه بر عده‌ای منافق اجاره ای و اجیر شده؛ برخی نمایندگان از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا، نمایندگانی از اتحادیه اروپا، مسئولان برخی کشورهای عربی از جمله سعودی ها و سران گروهک های تروریستی از جمله معاندان سوریه حضور داشتند.
*  ایران و حزب‌الله دست برتر در مبارزه با داعش را دارند
آسوشیتدپرس خبرگزاری آمریکایی در تحلیلی نوشت: آمریکا هم اکنون از ائتلاف کردی-عربی برای حمله به رقه – مرکز خلافت داعش – حمایت می کند؛ اما به نظر می رسد این ائتلاف برای شکست دادن گروه سخت جانی چون داعش کافی نیست؛ چه اینکه در سوی دیگر میدان، بشار اسد با لشکری انبوه از همپیمانان قدرتمندی چون ایران، روسیه و حزب ا… دست برتر را در میدان نبرد این کشور در اختیار دارد.
** اعتماد ۹۶/۴/۱۱
*  وزیر اقتصاد به مجلس می‌رود
علیرضا رحیمی، نماینده تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز همزمان با جلسه مهم رسیدگی به موضوع موسسات اعتباری به ویژه کاسپین و آرمان با حضور مسوولان ارشد بانک مرکزی، دادستانی، ناجا، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و سازمان بازرسی کل کشور در کمیسیون اصل نود، وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصاد به سوال‌های بیش از ٨٠ نماینده در همین موضوع پاسخ خواهد گفت.
** شهروند ۹۶/۴/۱۱
*  جلسه دادگاه ۷ فعال سیاسی اصلاح‌طلب ۱۷ تیر برگزار می‌شود
آذر منصوری با انتشار متنی در اینستاگرام از برگزاری چهارمین دادگاه ٧ فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ۱۷ تیرماه خبر داد. آذر منصوری، محمدرضا خاتمی، محمد نعیمی‌پور، محسن صفایی‌فراهانی، حمیدرضا جلایی‌پور، حسین کاشفی و علی شکوری‌راد تاکنون در سه جلسه دادگاه برای پاسخگویی به اتهامات وارد شده حاضر و از خود دفاع کرده‌اند.
*  نیروهای متدین اجازه سوءاستفاده از فرمان آتش به اختیار رهبری را ندهند
معاون سیاسی سپاه با تأکید بر این‌که برای اجرای فرمان آتش به اختیار نیاز به شناخت صحیحی وجود دارد، گفت: نیروهای متدین، هوشمندانه اجازه سوءاستفاده از این فرمان رهبری را ندهند. سردار رسول سنایی‌راد همچنین گفته است: این فرمان رهبر انقلاب نباید مورد سوءاستفاده فرصت‌طلبان قرار گیرد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۴/۱۱
*  فعالیت منافقین در فرانسه نقطه ابهام در روابط دو کشور است
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، پیش از بازگشت به تهران در واکنش به نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، حضور و فعالیت منافقین در فرانسه را نقطه ابهام در روابط ایران و فرانسه عنوان کرد. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در گفت و گوهایمان با مسئولان فرانسه، حضور منافقین را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.
*  دستاوردهای بغداد، به تقویت تهران می‌انجامد
جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در یادداشتی با اشاره به دستاوردهای دولت عراق در مبارزه علیه داعش نوشت: توسعه کنترل سیاسی و نظامی بغداد به مناطق بازپس گرفته شده از داعش، منجر به افزایش قدرت تهران می‌شود، در حالی که آمریکا باید بداند ایران یک رقیب است.
** صبح نو ۹۶/۴/۱۱
*  هیچ کس را اعلم از آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌بینم
آیت‌الله یزدی در مصاحبه با نشریه «حاشیه» با اشاره به جلسات فقهی رهبر معظم انقلاب با فقها و توانایی و احاطه مقام معظم رهبری به مسائل فقهی و اصولی می‌گوید: «ایشان هم در قم درس خوانده و هم در مشهد. محافل علمی نجف را هم در سفری دیده بودند. استعداد و دقت فراوانی هم داشتند و دارند. شاید بتوان گفت از برخی فقهای شورای نگهبان هم بیشتر درس خوانده بودند.
او در بخش دیگری از سخنانش به معیار اعلمیت اشاره می‌کند و می‌گوید: «اختلاف مبنایی بنده با برخی در مفهوم اعلمیت است. اعلمیت یعنی چه؟ آیا اعلمیت فقط در مسائل مبتلابه روزه، حج، جهاد و… و فتواست یا اعلمیت در امامت و رهبری و مایحتاج الیه مسلمین هم هست؟ من با این مبنا هیچ کس را اعلم از آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌بینم. به خودشان هم گفته‌ام.»
*  امیر قطر پیروزی عراق را بر داعش تبریک گفت
«تمیم بن حمد آل ثانی» تلگراف‌های جداگانه‌ای برای «فواد معصوم» رئیس جمهور و «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق ارسال و طی آن پیروزی‌های نیروهای مسلح و امنیتی عراق بر گروه تروریستی و تحت کنترل درآوردن شهر موصل را تبریک گفت.
*  گریه خطیب داعشی بر «ابوبکر البغدادی»
یکی از خطیبان نماز جمعه داعش در شهر تلعفر به هنگام آوردن نام ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه تروریستی گریه کرده و لحظاتی سکوت کرده است. به‌رغم اینکه داعش هنوز کشته شدن بغدادی را تأیید یا تکذیب نکرده ولی گریه این خطیب نماز جمعه و لغزش زبانی وی نشان می‌دهد که خبر کشته شدن سرکرده داعش احتمالاً صحت دارد.
** بهار ۹۶/۴/۱۱
*  در جریان احضار استانداران نیستم!
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در رابطه با احضار تعدادی از استانداران و فرمانداران به قوه قضائیه در رابطه با تخلفات انتخاباتی گفت: باید به همه پرونده‌ها رسیدگی شود. قوه قضائیه باید به همه تخلفات در هر جایی که صورت گرفته است، رسیدگی کند.
او در پاسخ به این سوال که اتهامات این افراد چیست، اظهار داشت: من چندان در جریان پرونده این افراد نیستم، ‌معمولا این تخلفات در رابطه با طرفداری از یک نامزد است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
توجه جدی به آموزه‌های دفاع مقدس از شاخصه‌های حوزه انقلابی است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی طی سخنانی در نشست امضای تفاهم نامه جدید میان سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: به لطف الهی اهتمام به مساله دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثار و شهادت با جدیت هر چه تمام در حوزه‌های علمیه دنبال می‌شود و ما آماده همه نوع همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این عرصه از جمله سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس هستیم.
عضو جامعه مدرسین بیان داشت: وقتی سخن از حوزه انقلابی می‌شود بی شک یکی از شاخصه‌ها و مولفه‌های مهم آن توجه به بحث دفاع مقدس و تلاش در زمینه ترویج آموزه‌ها و معارف آن است.
زائران نگران امنیت و عزت حج امسال نباشند
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با بیان اینکه بنا بر این شد در سال گذشته تلاش خود را برای اعزام حجاج انجام دهیم ابراز داشت: سعودی‌ها به‌علت اینکه مذاکرات را دیر شروع کردند و شروط ما را نپذیرفتند حج انجام نشد.
وی با بیان اینکه قصد مسؤولان نظام و مراجع این نبود که حج سال گذشته تعطیل شود یادآور شد: امسال دولت سعودی از ما دعوت کرد و ما نیز پذیرفتیم و مذاکرات قاطعانه‌ای انجام شد.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در مذاکرات به عربستان تاکید کردیم که عزت، امنیت و حرمت زائر ایرانی در سفر حج حفظ شود و در غیر این صورت سفر حج را نمی‌پذیریم.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه خداوند میزبان سفر حج است خاطرنشان کرد: زائران هیچ نگرانی نداشته باشند و مردم ما نیز مردم فهیمی هستند و نباید نگران باشند.
گزارش سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی درباره خان‎شیخون جعلی است
فارس/ وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای گزارش صادره سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی درباره حمله شیمیایی به خان شیخون را رد کرده و آن را جعلی خواند.
وزارت خارجه سوریه خواستار کمیته حقیقت یاب در حادثه خان شیخون شد و اعلام کرد که هدف اصلی از تشکیل چنین کمیته‌هایی اتخاذ مواضع ضد سوری است.
در این بیانیه آمده است: کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه حمله شیمیایی خان شیخون واقع در جنوب ادلب به مدارکی که تروریست‌ها در ترکیه ارائه کردند، استناد کرده است؛ مدارکی که به هیچ وجه گویای حقیقت نیست.
تلاش دموکراتها برای اثبات نداشتن صلاحیت روانی ترامپ
صداوسیما/ گروهی از دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا حرکتی را برای فعال کردن متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا آغاز کرده‌اند که زمینه را برای برکناری دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به علت نداشتن سلامت روانی فراهم می‌کند.
جیمی راسکین از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه کرده است که براساس آن کمیته ویژه نظارت و بررسی تشکیل خواهد شد تا مشخص کند آیا ترامپ برای فعالیت به عنوان رئیس جمهور از صلاحیت روانی برخوردار است یا خیر. علاوه بر راسکین، ۲۴ عضو دموکرات دیگر در مجلس نمایندگان آمریکا نیز این طرح را امضا کرده‌اند.
عربستان مسئول کشتار مردم یمن است
ایرنا/ کارشناس سیاسی خاورمیانه و رئیس موسسه شیعه شناسی آمریکا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با مسئول دانستن عربستان سعودی در قبال وضعیت وخیم انسانی در یمن، نوشت: کشتار شهروندان و تخریب این کشور ریشه در جنگ افروزی رژیم سعودی دارد. «عباس الکاظم» افزود: این جنگ برای عربستان سعودی تاکنون ۷۰ میلیارد دلار هزینه داشته است. حال آنکه نتیجه این جنگ، چیزی جز کشتار شهروندان، قحطی و گرسنگی، شیوع وبا و تخریب این کشور، نداشته است.
داعش ۱۲ نفر را در قفس‌های آهنی به آتش کشید
تسنیم/ یک منبع امنیتی در استان کرکوک گفت: عناصر گروه تروریستی داعش شنبه شب ۱۲ غیرنظامی از جمله یک خانواده چهار نفره اهل منطقه الحویجه را به بهانه ترک کردن سرزمین خلافت و فرار به سمت کرکوک به آتش کشیدند. وی افزود: داعش این غیرنظامیان را هنگام فرار به سمت ناحیه العلم در شرق استان صلاح الدین در جاده ارتباطی ناحیه الریاض به کوه حمرین بازداشت کرد. این منبع تصریح کرد: عناصر داعش دست‌ها و پاهای این ۱۲ غیرنظامی را بسته و آنها را در قفس‌های آهنی قرار داده و با ریختن نفت روی آنها به آتش کشیدند.
آماده باش کامل در زندان‌های رژیم صهیونیستی
ایرنا/ رژیم صهیونیستی با ادعای تهدید اسرای فلسطینی دربند این رژیم علیه زندانیان اسرائیلی، در زندان‌های خود آمادباش کامل اعلام کرد. اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی در پی اعلام ممنوع بودن ملاقات خانواده اعضای جنبش حماس با فرزندان زندانی خود، تصمیم به آماده باش کامل در بازداشت گاه‌های این رژیم گرفت. رژیم صهیونیستی اخیرا خانواده‌های اسرای جنبش حماس را از ملاقات با فرزندان‌شان در زندان‌های خود منع کرده است
خواسته‌های عربستان و متحدانش طوری تنظیم شده که رد شود
 ایسنا/ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی در رم اعلام کرد: همه خواسته‌هایی که کشورهای محاصره کننده قطر ارائه دادند با این هدف تدوین شده که از سوی دوحه رد شود. وی همچنین خواسته‌های کشورهای عربی از قطر را نقض حاکمیت قطر خواند. وی افزود: قطر هیچ ترس و نگرانی ندارد و آماده مقابله با هر گونه تبعات و پیامدهای این مساله پس از پایان مهلت تعیین شده از سوی کشورهای تحریم کننده است.
هواپیماهای آمریکا عناصر داعش را از رقه به مکانی نامعلوم می‌برند
ایسنا/ نماینده پارلمان سوریه با اشاره به نخ‌نما شدن سیاست‌های خصمانه غرب در قبال دولت سوریه، گفت: هواپیماهای آمریکایی اینک عناصر داعش را از سوریه به مکان نامعلوم منتقل می‌کنند. “عمار الاسد” عضو پارلمان سوریه تصریح کرد که همه جهانیان اینک با سیاست‌های خصمانه غرب در قبال دولت سوریه که با هدف اثبات دست داشتن این دولت در نسل‌کشی در این کشور، دنبال می‌شود، آشنا شده‌اند و می‌دانند که حکومت‌های غربی و آمریکا با انتشار فیلم‌های ساختگی و بیان دلایل بی‌پایه و اساس سعی می‌کنند دولت سوریه را مجرم جلوه دهند.
عربستان و اسرائیل برای مقابله با ایران به ‌هم نزدیک شدند
فارس/ «یوسی ملمان» تحلیلگر ارشد امنیتی اطلاعاتی صهیونیست طی یادداشتی در «میدل‌ایست‌آی» تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی سطح تماس‌های خود را طی سال‌های اخیر با هدف مقابله با ایران افزایش داده‌اند. ملمان با بیان اینکه عربستان و رژیم صهیونیستی بر پایه منافع مشترک و جهت متوقف کردن برنامه هسته‌ای و گسترش تسلط ایران بر منطقه، به هم نزدیک شده‌اند، می‌نویسد: «درپی این چشم‌انداز استراتژیک، مقامات نظامی، دولتی و اطلاعاتی اسرائیل با همتایان سعودی خود دیدار کردند.» وی همچنین از دیدارهای متعدد رؤسای مختلف سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» با رئیس شورای امنیت ملی عربستان خبر داد.
حمله رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه در حومه القنیطره
مهر/ رژیم صهیونیستی یک موضع ارتش سوریه در نزدیکی نبع الفوار در حومه القنیطره را بمباران کرده است. در همین حال رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این حمله در پاسخ به خمپاره‌ای که به اراضی اشغالی شلیک شده بود صورت گرفته است. این چندمین بار طی برهه اخیر است که رژیم صهیونیستی با تجاوز به خاک سوریه، مواضع ارتش این کشور را مورد حمله قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *