خبرروز ۱۳۹۶/۰۳/۲۵

شهادت اسوه عدالت و تقوا امیرالمؤمنین، علی‌بن‌ابیطالب علیه السلام را تسلیت و تعزیت می‌گوییم

  • آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: شـب قـدر مبدأ تاریخ کمال بشریت است
  • آیت‌الله مصباح یزدی: نباید از سر دادن شعار مرگ بر آمریکا غا فل شویم
  • آیت‌الله خاتمی: رسم مسلمانی این نیست برخی دلشان برای مذاکره با ترامپ لک بزند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: جامعه در مقابل ایتام و افراد تحت پوشش بهزیستی مسئول است
  • آیت‌الله مدرسی: برخی به دنبال سست کردن اعتقادات مردم هستند

** جام جم ۹۶/۳/۲۵
*  تعرفه واردات از مناطق آزاد ۱۳ درصد افزایش یافت
معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در بخشنامه‌ای اعلام کرد، تخفیف ۱۵ درصدی تعرفه واردات از مناطق آزاد لغو و این تخفیف با کاهش ۱۳ درصدی به ۲ درصد رسید.
*  حمایت اکثر اعضای شورای حکام از ادامه برجام
رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در جلسه دیروز شورای حکام اکثر کشورها از ادامه اجرای برجام و تلاش‌های آژانس حمایت کردند.
همچنین دفتر سازمان‌های بین‌‌المللی آمریکا در وین، اعلام کرد: آمریکا از گزارش دوم ژوئن درباره راستی آزمایی و نظارت در ایران و تایید این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال ادامه دادن به نظارت و راستی آزمایی درباره اجرای تعهدات ایران به مفاد توافق است، استقبال می‌کند.
** همشهری ۹۶/۳/۲۵
*  تا خروج آخرین تکفیری در کنار عراق خواهیم ایستاد
ایرج مسجدی، سفیر ایران پس از حضور در مراسم سومین سالگرد تاسیس حشدالشعبی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: سلام مقامات ایران را به نیروهای مسلح عراق و نیروهای حشدالشعبی می‌رسانم و تا خروج آخرین تکفیری و پاک کردن سرزمین عراق از گروهک‌های تروریستی در کنار ملت عراق خواهیم ایستاد.
*  درخواست برای تعویق نشست بعدی آستانه
میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه برای شرکت در این نشست در حال آماده‌سازی هستیم تصریح کرد: ما در ابتدا می‌خواستیم این نشست در دوازدهم ژوئن برگزار شود اما به ما گفته شد که تا آن زمان آمادگی لازم حاصل نخواهد شد و از همین رو، برگزاری این نشست به چهارم و پنجم ژوئیه موکول شد.
بوگدانف درباره علت تمدید زمان مذاکرات گفت: زیرا شرکای ایرانی و ترک ما گفتند قادر نخواهند بود تمامی پیش‌نویس‌های اسنادی را که ما ارائه داده‌‌ایم و قرار است در نشست آتی بر سر آن توافق کنیم، مورد مطالعه قرار دهند.
** کیهان ۹۶/۳/۲۵
*  با هرگونه تحرک تروریستی قاطعانه برخورد می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در تهران، گفت: با تلاش‌های گسترده نیروهای مقتدر امنیتی و اطلاعاتی بسیاری از اقدامات تروریستی کشف و خنثی شده است.
وی با اعلام اینکه هرگونه تحرک تروریستی با برخورد قاطع و متقابل مواجه خواهد شد، اظهار داشت که با تشدید برخورد ملت‌های منطقه، به پایان حیات گروهک‌های تروریستی نزدیک می‌شویم.
*  آمریکا ۱۲۰ سرکرده داعش را از رقه خارج کرد
«عمار الاسد» عضو پارلمان سوریه خبر داد، آمریکا با هلی‌کوپتر ۱۲۰ عضو و سرکرده داعش که دارای ملیت آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و دیگر کشورهای غربی بودند، را از شهر «رقه» خارج و به شهر «السخنه» در حومه «تدمر» منتقل کرد. آمریکا احتمالاً با این اقدام خود، تلاش می‌کند، جلوی پیشروی ارتش سوریه و مقاومت به سمت شرق و دیرالزور را بگیرد.
** شرق ۹۶/۳/۲۵
*  معارضین سوری سر سفره افطار منافقین
به‌تازگی تصاویری منتشر شده است که حکایت از میزبانی سازمان تروریستی منافقین از معارضین سوری دارد.
بر‌اساس‌این تصاویر، نصر الحریری، مذاکره‌کننده ارشد معارضین سوری، سر سفره افطار گروهک تروریستی منافقین حاضر شده و با سرکرده این گروهک خوش‌وبش کرده است.
** ایران ۹۶/۳/۲۵
*  آوارگی ۱۶۰ هزار سوری طی حملات ائتلاف در رقه
پائولو پینه‌رو، رئیس کمیسیون سازمان ملل در امور رسیدگی به جرایم جنگی به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: حملات هوایی شدت یافته ائتلاف تحت رهبری امریکا در رقه سوریه به کشته شدن تعداد «سرسام‌آوری از غیرنظامیان» منجر شده و کوچ اجباری ۱۶۰ هزار نفر را به دنبال داشته‌است. این مسئول سازمان ملل افزود: ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه منجر به کاهش خشونت‌ها در ادلب و حلب شده است.
*  تکمیل ۲۰هزار طرح نیمه تمام
سید مهدی نیازی مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از آغاز شهریور ۱۳۹۲ تاکنون ۲۰ هزار طرح نیمه تمام با سرمایه ۷۶۰ هزار میلیارد ریال تکمیل و بهره‌برداری شد که برای ۳۱۷ هزار نفر اشتغالزایی داشت.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۳/۲۵
*  انتخاب سه باره ایران در هیئت مدیره اجلاس بین‌المللی کار
«علی ربیعی» وزیر کار ایران که برای شرکت در یکصد و ششمین اجلاس بین‌المللی کار در ژنو بسر می‌برد، در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: ایران با ۲۳۲ رای به عضویت هیات مدیره انتخاب شد و این امر که یک کشور در سه دوره پیاپی موفق به کسب آرا از مجمع بین‌المللی کار شود، اتفاقی نادر است.
*  ناوگروه جمهوری خلق چین امروز در منطقه یکم نداجا پهلو می‌گیرد
ناوگروه کشور چین متشکل از دو فروند ناو رزمی و یک فروند ناو پشتیبانی به همراه یک بالگرد، امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندر عباس پهلو می‌گیرد.
این ناوگروه جهت انجام فعالیت‌های آموزشی، در چند روز گذشته در بندر کراچی پاکستان نیز پهلو گرفته بود.
** وطن امروز ۹۶/۳/۲۵
*  نیروی ویژه ضد تروریستی تشکیل شود
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیروز جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل داد تا به بررسی ۲ عملیات تروریستی هفته گذشته در تهران بپردازد. نمایندگان در پایان این نشست به این جمع‌بندی رسیدند که در صورت امکان یک نیروی ویژه ضد تروریستی تشکیل شود.
** جوان ۹۶/۳/۲۵
*  اقدام علیه ایران، تمام پایگاه‌های امریکا را ناامن خواهد کرد
مشاور عالی فرمانده کل قوا هشدار داد چنانچه امریکا بخواهد جنگی را علیه ایران آغاز کند، تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه نا امن خواهد شد و ایران قادر است تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر از مرزهای خود را از لحاظ موشکی تحت پوشش قرار دهد.
سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: هدف نهایی از جنگ‌ها تحمیل اراده سیاسی یک کشور بر دولت و ملت دیگر کشورها است و این گونه تحمیل‌ها یا با تصرف بخشی از خاک کشور یا حاکم کردن نوع خاصی از حکومت میسر خواهد شد.
*  تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان تمدید شد
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از موافقت رسمی هیات رئیسه مجلس با تمدید سه ماهه مهلت تحقیق و تفحص (تا پایان مرداد) خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد افزود: طی مدت باقی مانده هم باید بازرسی‌های انجام شده را جمع بندی کنیم و هم بررسی بیشتری در خصوص برخی از بنگاه‌های اقتصادی زیر مجموعه صندوق ذخیره داشته باشیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۳/۲۵
*  دولت خود را نیازمند مشورت با صاحبنظران می‌داند
اسحاق جهانگیری گفت: در دولت یازدهم سعی شد ارتباط میان دولت و دانشگاه بیشتر شود و ظرفیت علمی و فکری دانشگاهها در توسعه و پیشبرد برنامه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت از دانش، تجربیات و پیشنهادات دانشگاهیان در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند و همواره در تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها خود را نیازمند مشورت با صاحبنظران و اصحاب فکر و اندیشه می‌داند.
*  اعتراض به ابطال ۱۷۰ هزار رای در انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان
عبدالرضا‌ها‌شم‌زایی رئیس سنی مجلس دهم، با اشاره به تایید اعتبارنامه نماینده منتخب اصفهان در مجلس اعلام کرد: باتوجه به ابطال بیش از ۱۷۰ هزار رای در انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان، نسبت به اعتبارنامه نماینده منتخب اعتراض کردیم تا فرآیند انتخابات مورد بررسی قرار گیرد. او در ادامه تاکید کرد که ایرادی به صلاحیت فردی نماینده منتخب نداشت.
** رسالت ۹۶/۳/۲۵
*  نباید از سر دادن شعار مرگ بر آمریکا غا فل شویم
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نباید از سر دادن شعار مرگ بر آمریکا غافل شویم.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به ویژگی‌های دین اسلام اظهار کرد: این دین علاوه بر اینکه دین صلح است، می‌گوید که با دشمن سرسخت باشید. یاران رسول اکرم(ص) نسبت به کفار سرسخت، اما بین خودشان مهربان بودند، اسلام دین رحمت است، اما این دین علیه کفار، شدید است.
وی با اشاره به ضرورت سر دادن شعار مرگ بر آمریکا اظهار کرد: ما باید به دشمنان خودمان بگوییم که از شما بیزار هستیم تا زمانی که به خداوند ایمان بیاورید، باید شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم.
*  رسم مسلمانی این نیست برخی دلشان برای مذاکره با ترامپ لک بزند
امام جمعه موقت تهران گفت: رسم مسلمانی این نیست برخی دلشان برای مذاکره با ترامپ لک بزند.
آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم شب قدر در مصلای امام خمینی(ره) در ساری با بیان اینکه نوع دیگر دینداری که در قرآن آمده، دینداری سوداگرانه است، افزود: دینداری شعاری یعنی اینکه در شناسنامه افراد، مسلمان نوشته شده است اما از مسلمانی هیچ خبری نیست. وی با بیان اینکه رسم مسلمانی این نیست که لاتی مثل ترامپ بیاید نعره بکشد کسانی هم دلشان لک بزند برای مذاکره با آنها، خاطرنشان کرد: دینداری صادقانه یعنی دین را به عرصه زندگی خود بیاوریم.
** مردم سالاری ۹۶/۳/۲۵
*  شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز اصلاح شد
 با تصویب هیأت وزیران، مصوبه مربوط به شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز اصلاح شد.
بر این اساس، شرکت‌های اکتشاف و تولید که صددرصد سهام آنها متعلق به اشخاص ایرانی است و بنا بر ضرورت‌های عملیاتی در خارج از ایران به ثبت رسیده‌اند (مانند شرکت‌های پتروپارس و پتروایران) با تشخیص و تأیید وزارت نفت به عنوان شریک ‏شرکت‌های معتبر نفتی خارجی حضور دارند و با حضور در فرآیند اجرای قرارداد، امکان انتقال و توسعه دانش فنی و مهارت‌‌های مدیریتی و مهندسی مخزن به آنها میسر می‌گردد.
*  تهدید و تحریم راه‌حل مشکلات میان کشورها نیست
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: محاصره، تحریم، تهدید و مجازات نمی‌تواند برای حل بحران در شورای همکاری خلیج فارس نتیجه بخش باشد. تلویزیون الجزیره به نقل از وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: حل مشکلات میان کشورها از طریق فشار، تهدید و تحریم ممکن نیست.
** آرمان ۹۶/۳/۲۵
*  ورود رئیس قوه قضائیه به ماجرای موسسات مالی و اعتباری
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه بخشنامه چگونگی رسیدگی به شکایات علیه شرکت‌های تعاونی اعتباری و موسسات مالی و اعتباری را ابلاغ کرد.
در ابلاغیه رئیس قوه قضائیه به مراجع قضائی سراسر کشور آمده است: نظر به هماهنگی‌های لازم در مورد چگونگی رسیدگی به شکایات علیه شرکت‌های تعاونی اعتباری و موسسات مالی و اعتباری، بدین وسیله مقرر می‌شود دادستان‌های سراسر کشور مکلفند در رسیدگی به پرونده‌های این موسسات هماهنگی لازم را با دادستان محترم کل کشور معمول دارند.
** فرهیختگان ۹۶/۳/۲۵
*  اولین بار نیست که سعودی‌ها دیگران را علیه ایران تحریک کرده‌اند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «امروز جان کری، وزیر امور خارجه اوباما فاش کرد که رهبران برخی کشورهای منطقه به من و اوباما پیشنهاد می‌کردند ایران را بمباران کنید؛ چرا که تنها راه حل مساله هسته‌ای ایران، بمباران است. اولین بار نیست که سعودی‌های دیگران را علیه ایران تحریک کرده‌اند.» رضایی ادامه داد: آل سعود ۴۰ سال است بغض و کینه خود را علیه ملت ما نشان داده و هر بار هم سرش به سنگ خورده است.
وی در پایان تاکید کرد: اگر از این سر به سنگ خوردن‌ها عبرت نگرفته و بار دیگر بخواهند نسبت به ایران غلطی بکنند، با سر خواهند رفت.
*  شکایت از دونالد ترامپ
۱۹۶ عضو دموکرات با طرح شکایتی در یک دادگاه فدرال، دونالد ترامپ را به نقض قانون اساسی به سبب کسب سود از معاملات تجاری با دولت‌های خارجی متهم کردند؛ این بیشترین تعداد اعضای کنگره است که تا کنون ازیک رئیس جمهوری مستقر شکایت کرده‌اند.
این نمایندگان تاکید دارند که رئیس جمهوری آمریکا ماده‌ای در قانون اساسی موسوم به «درآمدزایی» را نقض کرده است.
** آفرینش ۹۶/۳/۲۵
*   آتش سوزی برج «گرانفل» لندن با ۶ نفرکشته و ۵۰ تن زخمی مهار شد
یکی از برج های لندن طعمه حریق شد که در این حادثه ۶ نفر کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند. پلیس می گوید احتمال تلفات این حادثه بیشتر از شش نفر اعلامی تاکنون است. رسانه‌های انگلیس نوشتند مسلمانانی که برای سحری ماه رمضان بیدار شده بودند اشخاص دیگر را از آتش سوزی برج گرانفل لندن مطلع کردند.
*  مراسم سوگواری مولای متقیان امام علی(ع) در حضور رهبر معظم انقلاب
در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی(علیه‌السلام)، مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر‌معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
** قدس ۹۶/۳/۲۵
*  مبارزه با رانت‌خواری را باید از مکتب علی(ع) آموخت
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در برنامه «چشمه معرفت» با بیان اینکه مبارزه با رانت‌خواری را باید از مکتب علی(ع) آموخت، گفت: امام علی(ع) با مسئله رانت‌خواری در هزار و ۴۰۰ سال پیش مبارزه کردند، امیرمومنان(ع) فرمودند، سهمیه‌ها مساوی است و من نمی‌توانم برادر خود با دیگران را فرقی بگذارم.
وی افزود: منظور از رانت خواری استفاده کردن از خدمات ویژه است، یعنی مثلا برادر یا بستگان کسی سرکار و مسئولیتی آمده از فرصت استفاده کنند و امتیازات ویژه‌ای بگیرند.
*  علی(ع) منادی وحدت امت اسلامی
آیت‌الله جوادی آملی در گفت و گوی اختصاصی با قدس تاکید کرد: مولای متقیان منادی وحدت‌گرایی و وحدت آفرینی در جامعه عصر خویش است.
امیرمؤمنان(ع) وحدت را منت بزرگ خدای سبحان بر مردم دانسته است و می فرماید: خداوند بر این امت، منت گذارده و بین آنان الفت و اتحاد ایجاد کرده است که در سایه آن زندگی کنند و به کنف حمایت آن پناهنده شوند، این نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهایی برایش بگذارد، زیرا از هر بهایی گرانقدرتر و از هر چیزی پر ارزشی، با ارزش‌تر است.
وی افزود: در سیره مولی الموحدین(ع) وحدت، آن قدر مهم است که ایشان با وجود مصایب سنگین، بشدت، حافظ اتحاد جامعه اسلامی بودند، صبر حضرت علی(ع) نیز برای حفظ وحدت بود.
** خراسان ۹۶/۳/۲۵
*  گزارش کمیسیون امنیت ملی از نحوه اجرای برجام بعد از ماه رمضان
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:  دومین گزارش ۶ ماهه کمیسیون بعد از ماه مبارک رمضان ارائه می شود. نقوی حسینی  افزود: کمیسیون موظف است  هر ۶ ماه یکبار گزارشی از حسن اجرای برجام به مجلس ارائه کند.
*  علیه ایران و همراه عربستان هستیم
رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد موضع خود نسبت به بحران فعلی قطر اعلام کرد که کنار کشورهای عربستان، امارات، بحرین، مصر و علیه ایران است. فرج گفت: من آماده دشمنی با عربستان‌ و مصر نیستم؛ من مخالف هرگونه نفوذ ایرانی در منطقه عربی هستم، منطقه عربی برای عرب‌هاست؛ ما با عربستان و مصر هستیم.
** اعتماد ۹۶/۳/۲۵
*  تغییرات کابینه در حوزه اقتصادی لازم است
دبیرکل حزب کارگزاران انتخاب وزرای فعال‌تر و با برنامه‌های بهتر را اولویت روحانی در تعیین کابینه آتی دانسته و گفت: وزرای دولت دوازدهم بهتر است در کارشان به اهداف و برنامه‌هایی که روحانی در جریان انتخابات اعلام کرده، پا برجا باشند.
غلامحسین کرباسچی گفت: باید اولویت‌های دولت به سمت وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت و معدن، راه و شهرسازی و مجموعه‌های اقتصادی مانند بانک مرکزی که با فعالیت‌های اقتصادی مرتبط هستند برود.
** شهروند ۹۶/۳/۲۵
*  رهبر معظم انقلاب برای حراست از احکام دین، استقلال فرهنگی و احترام به آزادی ها از تعبیر «آتش به اختیار» استفاده کردند
نایب‌رئیس مجلس با بیان این‌که عبارت «آتش به اختیار» شامل همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: «آتش به اختیار» دوطرفه است.
علی مطهری درباره عبارت «آتش به اختیار» در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: فکر می‌کنم مقام‌معظم‌رهبری برای حراست از احکام دین و استقلال فرهنگی و احترام به آزادی‌ها این تعبیر را به‌کار بردند.
*  تولید نفت ایران افزایش یافت
جدیدترین گزارش اوپک نشان می‌دهد تولید نفت ایران پس از ۲ماه متوالی کاهش در اردیبهشت‌ماه اندکی افزایش یافته است و عربستان با وجود اعلام کاهش تولید ۳ماه متوالی است که افزایش دارد.
براساس آمارهای اوپک، ایران در سه‌ماهه نخست ‌سال ٢٠١٧ یعنی ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس روزانه ٣‌میلیون و٧٩٧‌هزار بشکه نفت تولید کرده است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۳/۲۵
*  آغاز هفتمین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و سوئیس
هفتمین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و سوئیس از روز ۲۳ خرداد در برن آغاز به کار کرد.
هیات حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل دبیر ستاد حقوق بشر، در اولین برنامه خود با حضور در دادگاه کانتون سولوترن، ضمن بازدید از این دادگاه، با رئیس دیوان عالی آن گفت و گو کرد.
در ادامه، در جلسه‌ای با حضور دادستان کانتون راهکارهای سریع در دادرسی و چگونگی صدور احکام کیفری به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
*  تکذیب مجدد خرید خودروهای لوکس قاچاق از سوی وزارت امور خارجه
روابط عمومی وزارت امور خارجه بار دیگر اعلام کرد که خبر مربوط به خرید خودروهای لوکس قاچاق شده به ایران، توسط این وزارتخانه به هیچ وجه صحت ندارد.
بر اساس این اطلاعیه، وزارت امور خارجه در دولت یازدهم جز هفت پژو پارس برای مصارف خود آن هم از محل درآمد حاصل از فروش خودروهای فرسوده، هیچ خودروی دیگری و تحت هیچ شرایطی خریداری نکرده است.
** بهار ۹۶/۳/۲۵
*  ادعای طرح سوال ۸۰ نماینده از روحانی بی‌اساس است
حسینعلی‌امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از طرح مطالب بی‌اساس در مورد سئوال نمایندگان از رئیس‌جمهور ابراز تاسف کرد و گفت: طرح ادعاهایی نظیر اینکه ۸۸ نماینده مجلس سوال از رئیس‌جمهور را امضاء کرده‌اند، خلاف‌واقع است و هیچ گونه پایه و اساسی ندارد.
 *  افزایش مبادلات با ارمنستان
سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان با امضای تفاهم نامه‌ای در جهت افزایش حجم معاملات تجاری دو کشور به ویژه در راستای تجارت حلال اقدام کردند. سازمان ملی استاندارد طی تفاهم نامه‌ای ۱۱ بندی به منظور بهبود و تقویت روابط و گسترش همکاری در زمینه‌های گوناگون مشترک بر اساس روابط قدیمی و پایدار دو جانبه میان دو کشور اقدام کردند. از دیگر اهداف این تفاهم نامه همکاری دو جانبه و افزایش حجم معاملات تجاری میان ایران و ارمنستان و نیز توسعه همکاری‌های سودمند دو جانبه در زمینه صنعت حلال و نیز حذف موانع فنی تجارت است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
شب قدر؛ مبدأ تاریخ کمال بشریت
رسا/آ‌یت الله العظمی صافی گلپایگانی در نوشتاری به مناسبت فرا رسیدن شبهای قدر تأکید کرد: شب قدر، شب نور، رحمت و شب نزول قرآن و مَطلع خیرات و سعادات، و هنگام نزول برکات و سرآغاز زندگی نوین بشر و مبدأ تحوّل و تاریخ کمال واقعی انسان‎ها است.
ایشان در ادامه تصریح کردند: از جمله وظایف مهمّ در این شب‎ها، تجدید عهد با ولیّ امر عصر(ع) و خواندن دعای معروف: «اَللهم کُن لِوَلِیکَ…» می‎باشد؛ باید همگان این شب را غنیمت بدانیم؛ برای کسب معارف دین، توبه، تجدید عهد، درخواست خیر، سعادت، هدایت و امنیت برای همه بنی نوع بشر.
جامعه در مقابل ایتام و افراد تحت پوشش بهزیستی مسئول است
حوزه/آیت الله فاضل لنکرانی در جمع ایتام و اعضای تحت پوشش بهزیستی استان قم گفت: خداوند متعال سفارشات اکیدی روی مساله ایتام و بی سرپرستان دارد؛ تا جایی که پیامبر و امام علی(ع) به حدی در این زمینه کوشا بودند که درس امروز جامعه ما و بشریت را می‌توان از این رویکرد نورانی دریافت کرد. عضو جامعه مدرسین  درادامه بیان کرد:در هیچ دینی چون اسلام تا این حد به هواداری از ایتام و بی سرپرستان تاکید نشده است؛ مردم و مسئولین همگی در مقابل ایتام وظیفه دارند و همه باید خود را در مسیر حل مشکلات آنها مسئول بدانند.
برخی به دنبال سست کردن اعتقادات مردم هستند
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با تاکید بر اینکه انسان باید به تعلیم خود بپردازد و خود را بشناسد  اظهار داشت: انسانی که معرفت نفس دارد می تواند معرفت حق را داشته باشد.عضوجامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروزه متاسفانه برخی در کشور منکر حق و باطل می شوند و نسبت به این مسئله مهم، بی اهمیت بوده و به دنبال سست کردن ارکان اعتقادات مردم هستند. وی همچنین گفت: امروزه بسیاری از گرفتاری ها و مصیبت ها در جامعه وجود دارد و به واسطه اینکه امیرالمومنین(ع) الگوی ما هستند و این کشور، کشور امام زمان(عج)است توقع نداریم که شاهد این گونه مسائل باشیم.
نتایج جنگ سوریه آینده منطقه را تعیین می کند
حوزه/شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله با تاکید بر اینکه نتایج جنگ سوریه آینده منطقه را تعیین می کند و شکست داعش در سوریه و عراق به طور مستقیم با سرنوشت و آینده و هویت منطقه در ارتباط است، گفت: لبنان اولین کشوری است که از این مسئله نفع می برد و باید با امید گرفتن از دستاورد های ارتش عراق و سوریه به جنگ در منطقه “جرود عرسال و “رأس بعلبک” ادامه دهد تا داعش را ریشه کن کرده و از وطن و ملت حمایت کند.
رویارویی کشتی نیروی دریایی ایران و ناوهای جنگی آمریکا در تنگه هرمز
باشگاه خبرنگاران/ مقامات آمریکایی دیروز (چهارشنبه)، مدعی شدند یک فروند کشتی متعلق به نیروی دریایی ایران شب گذشته در تنگه راهبردی هرمز، با استفاده از نورافکن و لیزر برای یک بالگرد آمریکایی مزاحمت ایجاد کرده است. به گفته مقامات آمریکایی این بالگرد نظامی از سوی دو ناو جنگی این کشور همراهی می‌شد. ناوشکن «یو اس اس کول» و «یو اس اس باتان» دو کشتی جنگی بودند که این بالگرد نظامی را همراهی می‌کردند.  
 رسانه صهیونیستی: ایران به مرز اسرائیل نزدیک شد
جام نیـوز/ پایگاه صهیونیستی “یدیعوت احرونوت” با انتشار گزارشی تحت عنوان “ایران در حال محکم کردن جای پای خود در منطقه است و به مرزهای اسرائیل نزدیک می شود” به گمانه زنی و فضاسازی در این رابطه پرداخته است.در این گزارش آمده است:«ایران به زودی مرحله اول از طرح الحاق کشورهای خاورمیانه به خود را به پایان می رساند. بر اساس برآوردهای اطلاعاتی، سومین مرحله از طرح ایران در مرزهای اسرائیل به پایان خواهد رسید.
۹۲۰ هزار نفر به جمعیت جویای کار کشور در سال گذشته اضافه شد
مهر/وزیر صنعت گفت: ۹۲۰ هزار نفر به جمعیت جویای کار کشور در سال گذشته افزوده شده است. نعمت زاده همچنین در مراسم افتتاح کارخانه تولید لوله ورامین گفت: قبلا تولید لوله تا قطر ۳ متر هم در کشور داشتیم اما این اولین بار است که در خاورمیانه با استفاده از فلز لوله هایی با این قطردرایران تولید می شود.وی با یادآوری اینکه یکی از اهداف جدی دولت یازدهم و دوازدهم افزایش سرمایه و اشتغال با کمک بخش خصوصی است، گفت: تکلیف ما و مجلس کمک برای بهبود فضای کسب و کار در کشور است.
حمایت اروپا از توافق هسته ای
فارس/وزیر خارجه نروژ با بیان اینکه اروپا از توافق هسته ای حمایت می کند، گفت: ایران کاملا به برجام پایبند بوده و ما دلیلی نداریم که از عدم پایبندی ایران صحبت کنیم. وزیر خارجه نروژ همچنین گفت: در باره حادثه تروریستی تهران با مردم ایران همدردی می کنم.
انهدام دو تیم تروریستی در کردستان و چابهار
صداوسیما/وزیر اطلاعات از انهدام دو تیم تروریستی در کردستان و چابهار خبر داد.حجت الاسلام علوی با اشاره به حمله تروریستی عناصر تکفیری به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل گفت: مابقی تروریست ها که می خواستند در یک پادگان نظامی منطقه چابهار عملیات کنند، دستگیر شدند.وی افزود: در کردستان هم یک تیم تروریستی را زیر ضربه برده و متلاشی کردیم که همه اینها از طرف عربستان حمایت می شدند.وی افزود: طی عملیات اخیر یکی از نیروهای جان بر کف وزارت اطلاعات از خطه گیلان به فیض شهادت نائل شد.وی همچنین گفت: عربستان سعودی اسپانسر تیم های تروریستی در ایران است.
تصمیم گیرنده اصلی کاخ سفید در مورد ایران وزیر دفاع آمریکا است
مهر/رئیس شورای آمریکایی-ایرانی گفت: «جیمز متیس» از تصمیم گیرندگان اصلی کاخ سفید در مورد ایران است .«بنت جانسون» سناتور سابق آمریکایی  با انتقاد از سیاست خارجی ترامپ گفت: تمامی سیاست های وی تصنعی و غیرحرفه ای هستند. سیاست خارجی وی در دستان «جیمز متیس» وزیر دفاع، «مک مستر» مشاور امنیت ملی، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه و «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا است.
۲ کشتی جنگی آمریکایی در دوحه پهلو گرفتند
فارس/ شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد ۲ کشتی جنگی آمریکایی برای انجام رزمایش مشترک با نیروی دریایی قطر، در بندر «دوحه» پهلو گرفتند.همزمان با این اقدام با وجود انتقادهای بیشمار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دوحه و وارد کردن اتهام حمایت از تروریسم به این کشور، خبرگزاری قطر از امضای قرار داد خرید جنگنده های اف.۱۵  از آمریکا به ارزش ۱۲ میلیارد دلار خبر داد و خالد العطیه وزیر مشاور دولت قطر در امور دفاعی اعلام کرد که این توافق ۶۰ هزار فرصت شغلی برای آمریکایی ها ایجاد خواهد کرد.
قطر: همه ما در سوریه اشتباه کردیم
باشگاه خبرنگاران /نخست وزیر سابق قطر به ارتکاب اشتباهات در سوریه اقرار کرد و گفت حمایت آمریکا از بعضی گروه ها در سوریه اشتباه است. وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی پی بی اس گفت: آمریکا از گروه هایی حمایت می کرد که اقداماتشان اشتباه بود، ما می دانیم این گروه ها هنگامی که کارشان در سوریه به پایان رسید به سراغ ما می آیند».
اعتراف آمریکا به دخالت در امور داخلی ایران
باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه آمریکا در نشست پرسش و پاسخ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور گفت: برنامه ای برای دیدار با ایرانی ها تنظیم نشده است اما از عناصر داخلی که بتوانند به انتقال و تغییر صلح آمیز قدرت در این کشور به ما کمک کنند، پشتیبانی می کنیم.تیلرسون در این نشست مدعی شد: همچنان در حال بررسی سیاست کشور در قبال ایران هستیم و هنوز نتایج بررسی به رئیس جمهور گزارش نشده است. اما می توانم با جرات بگویم ایران همچنان در حال بی‌ثبات‌سازی منطقه است. ایرانی ها جنگجویان خارجی را اجیر و شبه نظامیان مسلح را به کل منطقه صادر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *