خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۳۰

  • رهبر معظم انقلاب: حضور مردم در انتخابات نعمت بزرگی است
  • برآورد اولیه از میزان مشارکت مردم؛ بیش از ۴۰ میلیون نفر، ملت سنگ تمام گذاشت
  • آیت‌الله یزدی: منتخبین مردم در انتخابات با در نظر گرفتن خداوند برای مردم خدمت کنند
  • آیت‌الله مقتدایی: انتخابات موجب عزت و اقتدار اسلام و نظام می شود
  • آیت‌الله اعرافی: منتخبین مردم باید به وعده های خود عمل کنند
  • جدیدترین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری

** جام جم ۹۶/۲/۳۰
*  «عمر البشیر» در نشست سران عرب شرکت نمی‌کند
رئیس‌جمهور سودان از پادشاه عربستان سعودی به دلیل عدم حضور در نشست سران کشورهای اسلامی با آمریکا که در ریاض با مشارکت دونالد ترامپ برگزار می‌شود، عذرخواهی کرد.
خبرگزاری سودان گزارش داد که عمر البشیر، بنا به دلایل شخصی از حضور در این نشست عذرخواهی کرده است و طه الحسین، مدیر دفتر خود و وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری را به نمایندگی در این نشست و مشارکت در تمام فعالیت‌های آن مامور کرده است.
*  تظاهرات فداییان آیت‌الله عیسی قاسم پس از نمازجمعه
ساکنان منطقه سار، روز گذشته پس از اقامه نمازجمعه بنا به دعوت ائتلاف ۱۴ فوریه در تظاهرات «هرگز به زانو درنمی‌آییم» شرکت کردند. همچنین تظاهرات مشابهی در منطقه الدراز محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم برای اعلام حمایت از وی تا پای جان برگزار شد.
** همشهری ۹۶/۲/۳۰
*  آرای جابجا شده در صندوق‌ها شمارش می‌شوند
کدخدایی سخنگوی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس گفت: با توجه به برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، اگر کسی اشتباها رای خود را در صندوق دیگری انداخته باشد، آن آرا هم شمارش می‌شوند.
** کیهان ۹۶/۲/۳۰
*  ملت سنگ تمام گذاشت
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا صبح دیروز رسماً آغاز شد و با استقبال مردم و تشکیل صف‌های طویل تا ساعت ۲۴ تمدید شده و ادامه یافت و اخبار اولیه و غیررسمی تا لحظه تنظیم این گزارش، حاکی از مشارکت بالا و بیش از ۴۰ میلیون نفری است.
*  تیم ترامپ در ایام انتخابات ۱۸ بار با روسیه تماس برقرار کرده بود
مقام‌های آمریکایی می‌گویند «مایکل فلین» و سایر مشاوران کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در چند ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری این کشور حداقل ۱۸ مکالمه یا ایمیل مخفی و اعلام نشده با مقام‌های روسی داشته‌اند.
*  پیونگ‌یانگ به ما اعتماد کند
در پی بی‌توجهی پیونگ یانگ به تهدیدهای آمریکا رئیس‌جمهور آمریکا از آمادگی خود برای مذاکره با کره شمالی خبر داد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدارش با «هونگ سوک هیون» نماینده ویژه کره جنوبی از آمادگی خود برای تلاش جهت رسیدن به صلح در شبه جزیره کره از طریق دستیابی به توافقی با کره شمالی به شرط وجود «شرایطی مشخص» خبر داد.
** شرق ۹۶/۲/۳۰
*  انتخابات ایران را با دقت دنبال می‌کنیم
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه با تأکید بر اینکه درباره تحولات انتخابات ایران و نتایج احتمالی اظهارنظر نمی‌کند، گفت: انتخابات ایران را با دقت و ملاحظه بسیار دنبال می‌کنیم.
او افزود: قطعا این انتخابات مهمی است و تنها می‌توانم امیدوار باشم که همه شهروندان ایران به‌خوبی از حق رأی خود استفاده کنند.
** ایران ۹۶/۲/۳۰
*  سازوکار انتخابات در کشور ما اطمینان بخش است
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: حضور بنده در ستاد انتخابات کشور برای خسته نباشید برای همه دست اندرکاران انتخابات است. آنهایی که در شهر و روستاهای مختلف در راستای برگزاری انتخابات فرآیند رأی‌گیری انجام می‌دهند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جا دارد به همه دوستان اجرایی خسته نباشید عرض کنم، اظهار کرد: سازوکار انتخابات در کشور ما، سازوکار اطمینان بخشی است؛ یعنی قانونگذار یک بخش اجرا و یک بخش نظارت را پیش‌بینی کرده است که اگر این پیش‌بینی‌ها بدرستی عمل کنند، این سازوکار پیش‌بینی شده و ما تجربه سی و چند سال کشورداری و برگزاری انتخابات را داریم و این سازوکار، سازوکار اطمینان بخشی است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۳۰
*  بازتاب حضور گسترده مردم ایران پای صندوق‌های رای در رسانه‌های خارجی
– سی.ان.ان: حضور مردم ایران در انتخابات بسیار بالا است.
– خبرنگار نیویورک تایمز: طولانی‌ترین صف را در ۱۵ سال حضورم در تهران دیدم.
– فرانس ۲۴: رهبر عالی ایران خواستار حضور هر چه بیشتر مردم در انتخابات شد.
– آسوشیتدپرس: حضور گسترده مردم ایران در اولین انتخابات پس از توافق هسته‌ای.
– المیادین: ایرانیان به طور گسترده در شعبه‌های اخذ رای حاضر شدند.
– گاردین: در صف‌های طولانی انتخابات ایران، روابط آینده با غرب انتخاب می‌شود.
– الجزیره: انتخابات به صورت روان در حال برگزار شدن است.
– بی.بی.سی: مردم ایران برای انتخاب رئیس جمهور خود رأی می‌دهند.
*  حضور مردم در انتخابات نعمت بزرگی است
آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اولین ساعت آغاز اخذ رای پس از انداختن رای خود به صندوق در حسینیه امام خمینی(ره)، در توصیه به مردم و دست اندرکاران انتخابات اظهار کردند: خدای متعال را بر نعمت مردم سالاری و انتخابات و حضور مردم سپاسگزاری می‌کنم. این نعمت بزرگی است.
ایشان افزودند: بحمدالله مردم ما هم شکرگزار این نعمت هستند چون می‌بینید که شرکت می‌کنند. توصیه من این است که هر چه بیشتر شرکت کنند و هر چه زودتر پای صندوق‌ها بیایند. معتقدم کار نیک را باید در اول وقت آن انجام داد و تاخیر نباید انداخت.
مقام معظم رهبری ادامه دادند: معتقدم که انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است. سرنوشت کشور دست آحاد مردم است که رئیس قوه مجریه را انتخاب می‌کنند. به اهمیت این کار توجه کنند.
ایشان همچنین درباره انتخابات شوراها یادآور شدند: انتخابات شوراهای شهر و روستا هم مهم است زیرا کسانی انتخاب می‌شوند که خدمات شهری و روستایی یعنی مسائل روزمره مردم را در اختیار دارند. آن هم مهم است و باید با دقت،‌ ملاحظه و شناخت ان‌شاءالله شرکت کنند.
*  دعا می‌کنیم تا کشور اسلامی ایران آباد باشد
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم ملت ما تحت عنایت حضرت ولی عصر(عج) در همه زمینه‌ها سربلند و موفق باشد.
ایشان افزود: برای همه مسوولان و مردم دعا میکنیم و آرزوی سربلندی و عظمت برای ایران اسلامی و همه مردم در دنیا و آخرت داریم.
*  حضور مردم تایید و تقویت نظام جمهوری اسلامی است
حضرت آیت‌الله مظاهری پس از انداختن رای خود به صندوق، شرکت مردم در انتخابات را ضروری دانسته و تاکید کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات، به معنای تایید و تقویت نظام جمهوری اسلامی است و از این جهت که تقویت جمهوری اسلامی واجب است، شرکت در انتخابات نیز لازم است.
*  شرکت در انتخابات موجب حفظ و بالندگی نظام اسلامی است
آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: مردم با حضور پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد صالح و مومن به حفظ نظام که از واجبات است کمک می‌کنند.
*  مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کردند
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی پس از انداختن رای خود در صندوق اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم سرنوشت مملکت به دست بزرگواری بیفتد که در کارها عمل به دستورات الهی را مدنظر داشته باشد.
ایشان با بیان اینکه مردم همانند دیگر صحنه‌ها و انتخابات‌های گذشته همچنان در صحنه حضور داشته باشند، افزود: مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند.
*  دولت جدید فرانسه به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ پایبند است
فرانسوا سنمو سفیر فرانسه با تاکید بر پایبندی دولت جدید فرانسه به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: فرانسه همواره سیاست منطقی برقراری صلح و ثبات در منطقه را دنبال و برجام را نیز در این راستا ارزیابی کرده و به آن پایبند است.
** وطن امروز ۹۶/۲/۳۰
*  پذیرش سند ۲۰۳۰ یک فاجعه بزرگ و خیانت بود
امام جمعه موقت تهران گفت: پذیرش سند ۲۰۳۰ که سازمان ملل و یونسکو به ایران تحمیل کرد از جانب دولت یک فاجعه بزرگ و خیانت بود. آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: فردی که انتخاب می‌شود مدیریت اجرایی ۴ ساله کشور را به دست می‌گیرد. بنابراین باید بسیار صالح، پاک و فعال به فکر ضعفا و اسلام و پیاده کردن قوانین بویژه قانون اساسی باشد. وی ادامه داد: مناظره‌ها و رقابت‌ها تمام شد؛ اینک زمان رفاقت است. از امروز باید رقابت به رفاقت تبدیل شود، آنچه در مناظره گفته شد بر اساس نیت درونی منتخبان بود. از امروز به بعد وظیفه آنها اخوت، برادری، صفا، محبت و همکاری است.
*  هر کس رئیس جمهور شود انقلابی‌ها را برگزیند
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان پس از شرکت در انتخابات با ابراز امیدواری برای اینکه کارها در دست افراد انقلابی باشد، تاکید کرد: هر کس رئیس جمهور شد، افراد انقلابی را برای همکاری برگزیند.
** جوان ۹۶/۲/۳۰
*  افزایش موشک‌های مدرن در سیستم تسلیحاتی روسیه تا پایان ۲۰۱۷
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که موشک‌های مدرن در سیستم تسلیحاتی این کشور تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در سخنانی اعلام کرد نسبت موشک‌های مدرن در سیستم تسلیحاتی نیروهای موشکی راهبردی فدراسیون روسیه تا پایان سال به ۷۲ درصد خواهد رسید.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۳۰
*  انتخابات ایران، مسئله‌ای داخلی است
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در گفتگو با خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، گفت:«موضوع انتخابات، مسئله داخلی ایرانی‌هاست.»
وزیرخارجه عربستان، ایران را به اقدامات خصمانه و تهاجمی در منطقه متهم کرد و اظهارداشت: «ما وقتی به سیاست‌های ایران نگاه می‌کنیم، افراد مدنظر ما نیستند، بلکه به اقدامات توجه می‌کنیم.»
** رسالت ۹۶/۲/۳۰
*  رئیس جمهور منتخب خود را متعلق به همه ملت بداند
آیت الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز روزی تاریخی در تاریخ ملت ایران است گفت: همانگونه که از قرائن مشخص است، همه مردم از گروه‌های مختلف در این انتخابات شرکت می‌کنند.
*  مردم حماسه‌آفرین هستند
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم امروز مردم با حضور حماسی در انتخابات عظمتی را ایجاد کنند و مشت محکم به دهان دشمن بکوبند.
وی تأکید کرد: مردم ما در همه صحنه‌ها حماسه آفرین هستند و به نظام اسلامی تعهد دارند و برای حمایت از نظام ولایی اسلامی حضور دارند و فداکاری می‌کنند.
*  منتخب ملت باید هنر استوار نگه داشتن ستون مردم را داشته باشد
آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات حضرت علی(ع) مردم ستون دین هستند نه ستون سیاست گفتپ: رئیس جمهور و مسئولان باید هنر استوار نگه داشتن ستون مردم را داشته باشند. ستونی که روی زمین افتاده باشد مشکلی را حل نمی‌کند.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۳۰
*  دولت آینده موظف به ادامه اجرای طرح تحول سلامت است
هاشمی ‌وزیر بهداشت در خصوص برنامه‌های دولت دوازدهم در حوزه سلامت گفت: اول باید ببینیم چه فردی به عنوان رییس جمهور از سوی مردم انتخاب می‌شود، اما برنامه‌های حوزه سلامت در دولت آینده حتما باید ادامه برنامه دولت یازدهم باشد زیرا مطالبه اصلی مردم و از شعارهای انقلاب اسلامی است که باید زودتر از دولت یازدهم آغاز می شد.
** آرمان ۹۶/۲/۳۰
*  تصمیم ترامپ برای ارائه پرونده‌ای علیه اوباما
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای انحراف اذهان عمومی از انتقادهایی که درخصوص به اشتراک گذاشتن اسناد مهم اطلاعاتی با مقام‌های روس مطرح شده است، در پی تحقیق درخصوص تبادل اطلاعات باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره حملات سایبری است.
بر همین اساس، دولت ایالات متحده آمریکا به تحقیق درخصوص تبادل اطلاعات توسط دولت اوباما در رابطه با حملات سایبری می‌پردازد تا به این وسیله بتواند اذهان عمومی را از به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مقام‌های روس منحرف کند.
برنامه تبادل اطلاعات سایبری که مربوط به وزارت امنیت آمریکا می‌شود، در سال ۲۰۱۵ ایجاد و در سال ۲۰۱۶ و در زمان ریاست‌جمهوری اوباما اجرایی شد که براساس آن می‌توان میان دولت‌ها و شرکت‌ها به تبادل سایبری اطلاعات خاص درخصوص تهدیدهای سایبری و حملات‌ هکرها در فضای مجازی پرداخت.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۳۰
*  پیروز انتخابات، ملت بزرگ و شریف ایران است
علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی پس از انداختن رای خود در صندوق تاکید کرد حضور با شکوه مردم موجب ناکامی دوباره دشمنان خواهد شد.
ولایتی گفت: «همانگونه که تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بوده، پیروز نهایی انتخابات ملت ایران است.
*  استعفای ناطق نوری از ریاست بازرسی دفتر مقام معظم رهبری
یک منبع آگاه درباره دلیل استعفای او توضیح داده است: «آقای ناطق نوری چندی پیش با توجه به احساس وظیفه‌ای که برای دفاع از جناب آقای روحانی و دولت تدبیر و امید می‌کردند، تصمیم گرفتند به نفع ایشان به سخنرانی و اظهار نظر بپردازند.» او همچنین در ادامه عنوان کرد: «با توجه به اینکه ایشان بجد معتقدند مجموعه نهاد رهبری که در نزد مردم جایگاه والایی دارد نباید ابزار دست هیچ یک از جریانات سیاسی شود و سوء استفاده سیاسی و جناحی از این نهاد و سایر نهادهای انقلابی نادرست است و انتصاب خود به دفتر مقام معظم رهبری را در تلاقی با این دیدگاه می‌دانست، استعفای خود را مدتی پیش به معظم‌له تقدیم کردند.
** آفرینش ۹۶/۲/۳۰
*  به حمایت‌هایمان از فلسطینی‌ها جهت تحقق وحدت ملی ادامه می‌دهیم
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که قصد دارد به حمایت‌هایش از فلسطینی‌ها جهت تحقق وحدت ملی ادامه دهد. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، برخی دستورالعمل‌ها در سند سیاسی جدید حماس از جمله پذیرش تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی گامی در جهتی “درست” است.
در ادامه این بیانیه مسکو ضمن تاکید بر ادامه حمایت‌ها از فلسطینی‌ها جهت تحقق وحدت ملی آمده است: مسئولیت تحقق وحدت ملی نیازمند آن خواهد بود که حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی اقدامات مشابه بیشتری در پیش گیرند.
** قدس ۹۶/۲/۳۰
*  نتانیاهو به دنبال اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران است
یکی از مشاوران نزدیک نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «نتانیاهو» در دیدار با «ترامپ» به دنبال متقاعد کردن وی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خواهد بود.
** خراسان ۹۶/۲/۳۰
*  جام نیوز خبر داد
روزنامه ملیت ترکیه خبر از دستگیری قاتلان سعید کریمیان داد. مطابق گفته این روزنامه قاتلان مدیر شبکه‌ جم در صربستان دستگیر و به  پلیس ترکیه تحویل داده  شدند.
*  جهان نیوز نوشت
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس نهم روزگذشته  به‌دلیل فشارهای کاری ایام منتهی به انتخابات در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شد.
** اعتماد ۹۶/۲/۳۰
*  مسیر چهار سال گذشته دولت قابل قبول بوده است
رییس دفتر رییس‌جمهوری، امنیت جمهوری اسلامی ایران را مثال‌زدنی و از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و گفت: باید بتوانیم با دیپلماسی فعال، به امنیت منطقه کمک کنیم.
محمد نهاوندیان افزود: خوشبختانه مسیری که دولت یازدهم طی سه سال و نیم گذشته در حوزه‌های اقتصاد و روابط بین‌الملل پیموده است، قابل قبول است.
وی ادامه داد: باید در چهار سال پیش رو نیز در همین راستا اما با سرعت بیشتر حرکت کنیم. نهاوندیان با بیان اینکه شرایط امنیت منطقه‌ای درمخاطره قرار گرفته است، اظهار کرد: جامعه ایران در میانه این منطقه جغرافیایی قرار گرفته است که از امنیت مثال زدنی برخوردار است.
** شهروند ۹۶/۲/۳۰
*  انتخابات جشن جمهوریت نظام است
محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که پیش از این به سود ابراهیم رئیسی از دور رقابت‌ها کناره‌گیری کرده بود، نیز پس از انداختن رأی خود به صندوق انتخابات در اردبیل گفت: انتخابات جشن جمهوریت نظام است، بنده هم در کنار حضور گسترده مردم در سراسر کشور، امروز توفیق دارم در جمع امت شهیدپرور، ولایتمدار و با غیرت اردبیل حضور داشته باشم و در انتخابات شرکت کنم. او گفت: بعد از انتخابات حتما رقابت‌ها به پایان خواهد رسید و آغاز کار و خدمت برای مردم در مبارزه با فقر و مشکلات اقتصادی آغاز می‌شود، امیدوارم با هر گرایشی دست به دست هم دهیم و به این مردم عزیز خدمت کنیم.
*  حداد عادل در جمع خبرنگاران: حضور گسترده مردم پای صندوق‌ها نشانه اعتماد به نظام است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۳۰
*  حضور پرشور مردم در انتخابات قابل تقدیر است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ شور و نشاط مردم در انتخابات از ابتدای صبح بسیار خوب بوده و حضور پرشور مردم در انتخابات قابل تقدیر است.
محسن رضایی پس از انداختن رای در صندوق در مسجد امام حسن عسکری(ع) در جمع خبرنگاران گفت:‌در این دوره مردم امکان استفاده از فضای مجازی را داشتند که با توجه به اینکه امکان کنترل کامل فضای مجازی وجود نداشت، شاهد تخریب‌هایی بودیم.
رضایی خاطر نشان کرد: امید است در جامعه ایرانی شاهد استوار بودن اخلاق و اخلاق مداری باشیم زیرا کمرنگ شدن اخلاق موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
*  انتخابات ریاست جمهوری از مظاهر دموکراسی در ایران است
شبکه المنار با اشاره به آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران نوشت: انتخابات ریاست جمهوری از مظاهر دموکراسی در ایران است.
** صبح نو ۹۶/۲/۳۰
*  سید هاشم صفی‌الدین در لیست تروریسم آمریکا و عربستان
عربستان سعودی اعلام کرده که «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان را در لیست تروریستی قرار داده است.
ساعتی پیش از این اقدام، وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که این شخصیت حزب‌الله را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
** افکار ۹۶/۲/۳۰
*  آزادسازی ۷ روستا در شرق حلب توسط ارتش سوریه
نیروهای سوری و مقاومت از روز گذشته و در جریان عملیات خود در شرق حلب موفق شدند روستاهای «جراح کبیر، الدروبیه، القواص، الحمراء علیه البوکمال و مناطق مقالع العطیره و مقالع تل حسان» را آزاد کنند.
*  حضور مردم تحریم شکن خواهد بود
سردار دهقان وزیر دفاع پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای اظهار داشت: به فضل الهی این حضور حماسی، تحریم شکن، تهدید شکن و تروریسم شکن خواهد بود.، ان شاء الله.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
منتخبین مردم در انتخابات با در نظر گرفتن خداوند برای مردم خدمت کنند.
حوزه / آیت‌الله یزدی پس از انداختن رای خود در صندوق اظهار داشت: شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم، هشت سال رشادت‌های مردم، سند زرین این انقلاب می باشد، لذا باید هم در انتخاب و هم در خدمت گذاری وجدان بیداری داشته باشیم.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه  علمیه قم افزود: منتخبین مردم در انتخابات، باید درک درستی از رسالت داشته باشند و با در نظر گرفتن خداوند برای مردم خدمت کنند.
انتخابات موجب عزت و اقتدار اسلام و نظام می‌شود
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی با شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رای خود را در صندوق سیار ۵۴۹ انداخت و اظهار داشت: خدا را شکر از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون این نظام و حکومت الهی، مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) بوده است. عضو جامعه مدرسین  گفت: امروز ما در زمان حساسی قرار داریم، چرا که دشمنان همواره به دنبال ساقط کردن نظام هستند. زیرا آنها با روی کار آمدن نظام الهی سیلی خوردند و موقعیت عظیم خود را از دست دادند.عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: مردم همواره هوشیار هستند و در این امور تجربه دارند، و ان‌شاء‌الله انتخابات موجب عزت و اقتدار اسلام و نظام می شود.
منتخبین مردم باید به وعده‌های خود عمل کنند
حوزه/ آیت‌الله اعرافی پس از انداختن رای خود در صندوق اظهار داشت: نتیجه انتخابات هرچه باشد، چیزی جز انتخاب مردم نیست و همه مکلف هستیم از آن تبعیت کنیم، آنچه مهم است، وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی کاندیداها، هم ریاست جمهوری و شورای شهر می باشد که باید نسبت به آن اقدام و عمل داشته باشند. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که انتخابات یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی می باشد، گفت: حضور گسترده و حماسی مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا، نه تنها نظام اسلامی را بیمه کرده، بلکه موجب ناکامی دشمنان و نقشه‌های شوم آنها خواهد بود.
حضور دائمی آمریکا در افغانستان هیچ دستاوردی نخواهد داشت
مهر/ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس هفتگی خود به تصمیم آمریکا برای استقرار دائم در افغانستان واکنش نشان داد و گفت: حضور دائم آمریکا در افغانستان هیچ دستاوردی نخواهد داشت. سخنگوی وزارت خارجه روسیه  همچنین گفت: بیکاری و اقتصاد بسیار ضعیف در افغانستان هم از جمله مواردی است که در طول مدت حضور آمریکا و ناتو حل نشده است. زاخارووا در عین حال تاکید کرد که تنها راه ممکن برای حل و فصل بحران در افغانستان ابزارهای سیاسی است و روسیه و شرکای دیگر در چارچوب نشست‌های منطقه ای در این راستا تلاش می کنند.
یمنی‌ها برای دومین بار پایتخت عربستان را هدف قرار دادند
فارس/ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان، یک فروند موشک بالستیک به سوی پایتخت این کشور شلیک کردند. «شرف لقمان» سخنگوی رسمی ارتش یمن اعلام کرد: پیام ما با این موشک به ریاض اعلام شد و به سعودیها گفتیم که برای پاسخگویی آماده‌ایم و همچنان آماده مقابله با دشمنیم. بر اساس این گزارش، تنها چند ساعت پیش از ورود ترامپ به ریاض موشک برکان۲ به سوی پایتخت عربستان شلیک شد و در پی آن، کلیه پروازها در فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» به تاخیر افتاد.
تداوم حملات رژیم سعودی به العوامیه برای دهمین روز متوالی
تسنیم/ نظامیان سعودی منازل شهروندان عربستانی در محله الزاره را هدف حملات خمپاره‌‌ای قرار دادند.نظامیان رژیم سعودی حمله خود به العوامیه را از چهارشنبه گذشته ۲۰ اردیبهشت آغاز کرده‌اند که در پی این حملات تاکنون ۴ شهروند عربستانی به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شده‌اند. همچنین در پی این حملات، به املاک عمومی و خصوصی و خودروهای شهروندان خسارت وارد آمد. در پی محاصره العوامیه در طول چند روز گذشته عبور و مرور در این شهرک مختل شده است. شرق عربستان از سال ۲۰۱۱ میلادی در اعتراض به بی‌عدالتی و «توزیع ناعادلانه ثروت» صحنه اعتراض‌های شدید علیه خاندان آل سعود بوده است.
فدائیان شیخ عیسی قاسم در مساجد حضور یابند
تسنیم/ علمای بحرین در آستانه نزدیک شدن به زمان قرائت حکم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعی این کشور از فدائیان ایشان خواستند که به طور گسترده در مساجد حضور یابند و همگی برای شیخ عیسی قاسم دعا کنند. ده‌ها شهروند بحرینی دیروز جمعه با برگزاری تظاهرات در منطقه الدراز، بار دیگر بر حمایت خود از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تاکید کردند. شهروندان بحرینی ضمن محکومیت محاکمه شیخ عیسی قاسم، تاکید کردند که تا لحظه مرگ به دفاع از ایشان ادامه خواهند داد.
تلاش «عادل الجبیر» برای افزایش نفوذ عربستان در افغانستان
تسنیم/ وزیر خارجه عربستان در دیدار با وزیر دارایی افغانستان تلاش کرده است تا درباره تامین مالی برخی پروژه‌ها در این کشور پیشنهادهایی را ارائه کند.وزارت دارایی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عادل الجبیر درباره پروژه‌های عربستان در افغانستان و تامین مالی آنها نیز تبادل نظر کرده است. این رایزنی‌ها در حالی انجام می‌شود که کار ساخت سومین دانشگاه بزرگ اسلامی با هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری از سوی عربستان در حاشیه شهر جلال‌آباد جریان دارد. هر چند که برخی از علمای افغان و نمایندگان پارلمان از تلاش‌ها برای ترویج وهابیت و افراط‌ گرایی در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که هدف عربستان از تدریس به زبان عربی احتمالا به منظور استفاده از اساتید مورد نظر و یا اساتید سعودی است.
رژیم صهیونیستی تظاهرات همبستگی  با اسرا را سرکوب کرد
تسنیم/ مناطق مختلف فلسطین اشغالی روز جمعه صحنه تظاهرات و راهپیمایی در همبستگی با اسرای فلسطینی بود.رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله‌های جنگی و مشقی و پرتاب گازهای اشک‌آور این تظاهرات‌ها را سرکوب کرد که در پی آن بیش از ۷۰ فلسطینی در مناطق مختلف زخمی شدند. بیش از ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی به‌رهبری مروان البرغوثی از روز دوشنبه ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین‌ماه) اعتصاب غذای خود را با شعار “آزادی و کرامت” در همه زندانهای رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند.
نتایج نشست را به زودی به شورای امنیت اعلام می‌کنم
ایسنا/ فرستاده سازمان ملل به سوریه پایان مذاکرات ژنو را اعلام کرد و این دور از مذاکرات را در راستای تمرکز بر روند سیاسی همزمان با حفظ چهار مساله اصلی درباره سوریه موفقیت آمیز خواند. دی‌میستورا تصریح کرد: نشست‌هایی در شهر ژنو در سطح کارشناسان آغاز شده تا روند مذاکرات مستقیم را هموار سازد.وی همچنین خاطرنشان کرد: نتایج قابل لمس مذاکرات ژنو۶ در چارچوب نشست شورای امنیت ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد. دی‌میستورا از تعیین موعد احتمالی تحقق راه حل سیاسی در سوریه امتناع کرد و گفت:  وضعیت در واقعیت تغییر می‌کند و  ما به رایزنی‌ها برای روند سیاسی ادامه می‌دهیم.
جدیدترین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری
خبرآنلاین/ براساس اعلام ستاد انتخاب کشور تاکنون آرای شمارش شده به شرح زیر است :

آرای شمارش شده ۴۰ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۲۹ رای.

آرای صحیح: ۳۸۹۱۴۴۷۰

#روحانی: ۲۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۶۸ رای

#رئیسی: ۱۵ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۹۴ رای

#میرسلیم: ۴۵۵ هزار و ۲۱۱ رای

#هاشمی_طبا: ۲۱۰ هزار و ۵۹۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *