خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۲۸

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: جهاد امروز، شرکت در انتخابات است
  • حضرت آیت الله خامنه ای: برنده اصلی انتخابات ملت و نظام هستند.
  • حجت‌الاسلام والمسلمین غروی: اقتدار هر کشوری به پشتوانه مردم آن کشور است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی: حضور بالای مردم در انتخابات اقتدار نظام را به رخ دنیا می‌کشد
  • آیت‌الله اعرافی: حضور پرشور مردم در انتخابات سبب یأس دشمنان و تعالی کشور می‌شود
  • آیت‌الله اراکی: مهم‌ترین مشکل جهان اسلام دوری از دستورهای قرآن است

** جام جم ۹۶/۲/۲۸
*  اعلام نتایج انتخابات تدریجی
به دنبال اظهارات عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و برخی واکنش‌های منفی نسبت به اعلام یکباره نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، محمدحسین مقیمی، قائم مقام وزیر کشور گفت: با کسب نظر شورای نگهبان و مرتفع شدن مشکل حقوقی، نتایج شمارش آرا در این انتخابات به صورت تدریجی اعلام خواهد شد.
*  نامه انصراف قالیباف، دریافت شد
علی‌پور علی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: این ستاد نامه انصراف محمد باقر قالیباف، نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را دریافت کرد.
وی تاکید کرد: نامزدها باید انصراف خود را به صورت رسمی به ستاد انتخابات اعلام کنند.
** همشهری ۹۶/۲/۲۸
*  ۵۷۰ خبرنگار از ۴۲ کشور انتخابات ریاست جمهوری را پوشش می‌دهند
نمایندگان رسانه‌های ۴۲ کشور جهان از نزدیک انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستای ایران را پوشش می‌دهند.
۵۷۰ خبرنگار و عوامل خبری، از ۲۴۵ رسانه از نزدیک به ثبت اخبار مر بوط به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا می‌پردازند.
*  ادعای عربستان علیه ایران
هیات عربستان در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت مدعی شد: ایران قانون بین‌المللی را نقض می‌کند و باعث به وجود آمدن جنایت‌های جنگی و ضد بشری می‌شود.
همچنین این هیات در این پیام مدعی شد که نیروهای نظامی ایران از تروریست‌ها و نیروهای مخالف یمنی حمایت می‌کنند تا کشور یمن را اشغال کرده و امنیت عربستان را به خطر بیندازند.
** کیهان ۹۶/۲/۲۸
*  برنده اصلی انتخابات ملت و نظام هستند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان‌های قزوین، زنجان و سمنان:
– روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی، «روز جشن ملی و شادی و شور» است.
– برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی و رأی مردم به‌منظور انتخاب رئیس‌جمهور، برای ملت‌های منطقه ما که دولت‌های آنها تحت حمایت و سیطره آمریکا هستند، یک رؤیا است.
– هرچه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد و هرچه انضباط و پایبندی کنونی به قانون بیشتر باشد، آبرو و احترام ملت ایران در نزد ناظران جهانی بیشتر خواهد شد.
– هرکس رأی بیاورد، برنده اصلیِ انتخابات، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است.
– بار دیگر به دستگاه‌ها سفارش می‌کنم که آراء مردم امانت است و این امانت باید حفظ شود.
*  شمار قربانیان وبا در یمن از مرز ۲۰۰ تن گذشت
بیماری «وبا» که به دنبال حملات وحشیانه آل‌سعود به یمن و محاصره کامل این کشور شیوع پیدا کرده جان ده‌ها یمنی دیگر را هم گرفت و شمار قربانیان را به ۲۰۹ نفر رساند! «عبدالعزیز صالح بن حبتور» رئیس‌دولت نجات ملی یمن از ایران، سوریه، عراق، لبنان، الجزایر، روسیه و چین به عنوان دوستان دولت و ملت یمن نام برد و از آنها برای شکستن محاصره سیاسی کشورش، کمک خواست.
** شرق ۹۶/۲/۲۸
*  گفت‌وگوی ترامپ و ولیعهد ابوظبی درباره ایران
کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از محمدبن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی امارات متحده عربی، در کاخ سفید استقبال کرد و دو طرف درباره اقدامات و تدابیر لازم برای تقویت مشارکت استراتژیک و راه‌های گسترش ثبات و رفاه در سراسر خاورمیانه صحبت کردند».
به گفته کاخ سفید، آنها علاوه بر صحبت درباره همکاری‌های دفاعی، مقابله با تروریسم و حل بحران‌ها در یمن و سوریه، درباره «تهدید ثبات منطقه از سوی ایران» هم رایزنی کردند.
*  حمایت اروپا از دستاوردهای برجام
هلگا اشمیت، معاون فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشستی که در اندیشکده «کارنگی» برگزار شد، درباره توافق هسته‌ای ایران و ١+۵ گفت: توافق ایران بیش از یک توافق هسته‌ای است.
او در این جلسه که در ارتباط با برجام و روابط ایران و اروپا بود، تصریح کرد: اتحادیه اروپا به حمایت از دستاوردهای برجام ادامه می‌دهد. اشمیت تصریح کرد: تنها اتحادیه اروپا می‌توانست توافق هسته‌ای را انجام دهد و هیچ بازیگر دیگری مورد قبول ایران نبود.
** ایران ۹۶/۲/۲۸
*  ادعای گاردین درباره ایران
روزنامه گاردین مدعی شد: در پی افزایش حضور نیروهای نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه مقامات تهران و بغداد به دنبال ایجاد یک کریدور جدید در عراق و سوریه به سمت مدیترانه هستند تا از گسترش نیروهای آمریکایی جلوگیری شود.
به نوشته گاردین، این کریدور که ۱۴۰ مایل طول دارد، توسط سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و حیدر العامری فرمانده نیروهای حشدالشعبی عراق طراحی شده است و هدف آن جلوگیری از گسترش نیروهای آمریکایی است که گفته می‌شود برای مقابله با داعش در این منطقه مستقر شده‌اند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۲۸
*  تهران و مسکو ۴۰ میلیارد دلار طرح مشترک دارند
آندره لوگانسکی نماینده تجاری فدراسیون روسیه در ایران به افزایش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه، پیشرفت‌ها در این عرصه در سال‌های اخیر و برنامه ریزی دو کشور برای گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها اشاره و اعلام کرد: ارزش طرح‌های اقتصادی مشترک تهران و مسکو در زمینه‌های مختلف به حدود ۴۰ میلیارد دلار می‌رسد.
** وطن امروز ۹۶/۲/۲۸
*  صادرات روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز مجانی به ترکیه
در پی عدم موفقیت مسؤولان دولت در تبرئه ایران در دادگاه بین‌المللی و جریمه ۹/۱ میلیارد دلاری کشورمان در قبال فروش گاز به ترکیه از سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، ایران اکنون گاز مجانی به ترکیه صادر می‌کند و ترکیه پول گازی که از ایران می‌خرد را نمی‌پردازد.
*  امضای توافقنامه همکاری نظامی میان واشنگتن و ابوظبی
امارات متحده عربی یک توافقنامه همکاری دفاعی با ایالات متحده امضا کرد.
واشنگتن ظرف کمتر از یک هفته گذشته طرح فروش سامانه‌های موشکی به ارزش احتمالاً ۲ میلیارد دلار و نیز فروش ۶۰ موشک پاتریوت و ۱۰۰ موشک هدایت‌شونده پیشرفته پاتریوت را به امارات تصویب کرده است.
** جوان ۹۶/۲/۲۸
*  مرکز انتشار اولیه ویروس باج‌گیر آژانس اطلاعات امنیت آمریکاست
رئیس پدافند غیر عامل کشور عنوان کرد که ما همه اجزای بدافزار باج‌گیر را شناسایی کرده‌ایم و موضوعی نیست که در مورد این باج‌گیر ندانیم، با ضد بدافزار ایرانی از حملات آن در امان باشید.
سردار غلامرضا جلالی با اشاره به تهدیدات سایبری اخیر گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شده است که مرکز انتشار اولیه این ویروس در آمریکاست و مربوط به آژانس اطلاعات امنیت آمریکاست و خود آمریکا در این حمله آسیبی ندیده است.
*  رایزنی‌ تهران و اتحادیه اوراسیا در آینده نزدیک آغاز می‌شود
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پس از برگزاری میزگرد «یک کمربند، یک جاده» در پکن گفت: «اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران توافق کردند که رایزنی‌های دوجانبه در مورد همکاری‌های این سازمان و «تهران» را آغاز کنند.»
وی افزود: «مصر، هند، صربستان و سنگاپور از کشورهایی هستند که اتحادیه اقتصادی اوراسیا با آنها قرارداد همکاری و رایزنی امضا کرده است.»
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۲۸
*  هیچ دستور قضایی درباره فیلتر صفحات اینستاگرامی منتقد دولت صادر نشده است
عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور در خصوص شایعه فیلتر برخی صفحات اینستاگرامی رسانه‌های منتقد دولت نظیر خبرگزاری فارس، افسران جنگ نرم، فتن و صفحات برخی دیگر ازفعالان فضای مجازی که در روزهای اخیر از دسترس خارج شده‌اند، ‌گفت: هیچ دستوری از ناحیه مراجع قضایی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص فیلتر پایگاه‌هایی که نامبرده شد، صادر نشده است.
** رسالت ۹۶/۲/۲۸
*  دشمن برای آشوب برنامه‌ریزی کرده است
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود با بیان اینکه شور خوبی در بین مردم ایجاد شده است، گفت: باید مراقب بود و یقین داشته باشید دشمن دلش می خواهد، آسیبی به انتخابات بزند و درگیری در میان طرفداران کاندیداها ایجاد کند. طوری نشود با آشوب و درگیری میان طرافداران کاندیداها، دشمن کامیاب شود.
وی درباره انتخابات اصلح نیز اظهار داشت: ما به حکم وظیفه از هیچ کاندیدایی طرفداری نکردیم؛ اما افراد بیایند باور کنند کسی را که انتخاب می کنند در اعمالش شریک هستند و روز قیامت باید پاسخگو باشند.
استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: رای سفید هم اشتباه است، سطح حضور در انتخابات را پایین می آورد، آنکه اصلح است را بینی و بین الله انتخاب کنید و به آن رای بدهید.
*  ارتش ایران در فهرست ۲۵ ارتش قدرتمند جهان
تازه ‌ترین رده‌ بندی که تحلیلگران مسائل نظامی در وبسایت «گلوبال فایر پاور» منتشر کردند، نشان می‌دهد.
ایران در جایگاه بیستم قرار دارد و بودجه دفاعی سالانه آن حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.
این وبسایت، توانایی‌های نظامی کشورها را بر اساس ۵۰ فاکتور مختلف بررسی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به تنوع و میزان تسلیحات، موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی آماده رزم و بودجه نظامی اشاره کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۲۸
*  سوئیچ کارت‌های بانکی ایران و روسیه متصل شد
بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران اعلام کرد: کلید اتصال سوئیچ کارت‌های بانکی ایران و روسیه در تداوم گسترش ارتباطات بانکی در سطح بین‌المللی، زده شد و از اواخر مرداد امسال دارندگان کارت‌های دو کشور از آن برخوردار می‌شوند.
*  اقتدار هر کشوری به پشتوانه مردم آن کشور است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره ضرورت مشارکت حداکثری مردم در دو انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: اقتدار هر کشوری به پشتوانه مردم آن کشور است. این‌چنین نیست که اقتدار کشور صرفا به سلاح‌های پیشرفته و مانورهای نظامی‌و موشک قاره‌پیما وابسته باشد.
هرچند که آن‌ها هم امور ضروری هستند، اما اقتدار نظام مربوط به این است که چه مقدار مردم در عرصه حضور دارند و پشتیبان نظام هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: همین پشتوانه مردمی‌نظام، می‌تواند تلقی بین‌المللی را نسبت به آن کشور تغییر دهد و اگر این پشتوانه بسیار قوی باشد، در صحنه‌های بین‌المللی هم آن‌جا که زمینه‌های چالشی وجود دارد، نظام می‌تواند با این پشتوانه راحت‌تر چانه‌زنی کند.
** آرمان ۹۶/۲/۲۸
*  انتخابات، نماد مشارکت مردم در تمام شئون اداره کشور است
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در پیامی به مناسبت انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن دعوت برای حضور در پای صندوق‌های رای گفت: یقین دارم بار دیگر این حضور، عاملی برای وحدت و انسجام در جهت توسعه و پیشرفت روزافزون ایران خواهد بود.
در بخشی از این پیام آمده است: انتخابات، نماد مشارکت مردم برای تصمیم‌گیری در تمام شئون اداره کشور است و مردم این سرزمین با حضور خود در پای صندوق‌های رای، امنیت، اقتدار، آرامش، قوام، توسعه و پیشرفت را تضمین خواهند نمود.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۲۸
*  موصل یک قدم تا آزادی
وزارت دفاع عراق اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد خاک موصل را از چنگ گروه تروریستی داعش خارج کردند.
در همین راستا حیدرالعبادی، اعلام کرد: در جریان عملیات نظامی ارتش عراق علیه تروریست‌های داعش، بیش از ۱۶ هزار نفر از آنها در موصل کشته شده‌اند و در همین راستا ارتش توانست بیش از ۸۹ درصد از غرب موصل را از دست تروریست‌های داعش آزاد کند.
*  تا سال ۹۸ جمع آوری همه مشعل‌های گاز در پارس جنوبی
معصومه ابتکار معاون سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم رونمایی از اولین مشعل سبز پارس جنوبی در پالایشگاه اول مجتمع پارس جنوبی و خاموش شدن نخستین فلر، گفت: بر اساس برنامه ارائه شده تا سال ۹۸ همه مشعل‌های گاز (فلر) در پارس جنوبی جمع آوری می‌شود که این کار نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت زندگی کارکنان و ساکنان عسلویه دارد.
** آفرینش ۹۶/۲/۲۸
*  شرط اعراب خلیج فارس برای بهبود رابطه با اسرائیل
یک روزنامه آمریکایی از آمادگی مشروط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای بهبود رابطه با رژیم صهیونیستی و اتحاد علیه ایران خبر داد.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از پیشنهاد امیرنشین‌های خلیج فارس برای مناسبات بهتر با اسرائیل، از جمله در برابر ایران، در ازای توقف ساخت‌وسازها در اراضی فلسطینی خبر داد.
*  گزارش بیش از ۲۰۰ مورد تخلف انتخاباتی به قوه قضائیه ارسال شد
عباسعلی کدخدایی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی در مورد تخلفات صورت گرفته اظهار کرد: سخنگوی قوه قضائیه در این خصوص این موضوع اشاراتی داشتند، شورای نگهبان از زمان تبلیغات و روز رای گیر تا پایان ساعات رای‌گیری در حال دریافت گزارش‌های تخلفات است.
وی یادآور شد: گزارش تخلفات با وزارت کشور رد و بدل می شود و سپس موارد به قوه قضائیه ارسال می شود.
** قدس ۹۶/۲/۲۸
*  جهاد امروز، شرکت در انتخابات است
آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: جهاد در گذشته رفتن به جبهه و خون دادن برای پیروزی این انقلاب بود؛ اما جهاد امروز شرکت در انتخابات است.
این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جمعه اظهار داشت: باید در مقابل دشمن نشان دهیم که به این نظام علاقه‌مند بوده و هر رای ما تیری بر پیکر دشمنان خواهد بود.
وی اظهار کرد: حضور در این انتخابات واجب و تکلیفی است که بر عهده ماست و امیدواریم همه به عنوان یک جهاد در انتخابات شرکت کنند.
*  مهم‌ترین مشکل جهان اسلام دوری از دستورهای قرآن است
آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب در کنفرانس روسیه و جهان اسلام در چچن گفت: متاسفانه دشمنان اسلام با استفاده از عوامل خود در جهان اسلام از یک سو و با بهره‌برداری از جهل و تعصب و خودخواهی برخی از عناصر تاثیرگذار سیاسی و مذهبی در میان جوامع اسلامی، توانسته‌اند اختلاف جزئی فکری و اعتقادی میان مذاهب را که بسیار طبیعی است و لازمه تفکر اجتهادی در میان مذاهب و صاحب نظران اسلامی است به دشمنی و خشونت و تکفیری و جنگ و خونریزی بین مسلمانان تبدیل کنند.
** خراسان ۹۶/۲/۲۸
*  عیادت لاریجانی و ظریف از آیت ا… هاشمی شاهرودی
رئیس مجلس پیش از ظهر روزگذشته از آیت ا… هاشمی شاهرودی عیادت کرد. علی لاریجانی همچنین در جریان روند درمان وی قرارگرفت.
همچنین وزیر خارجه کشورمان نیز ازآیت ا…هاشمی شاهرودی عیادت کرد. محمد جواد ظریف در این عیادت برای رئیس هیئت حل اختلاف قوا آرزوی سلامتی کرد.
** اعتماد ۹۶/۲/۲۸
*  ٩٢ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کل کشور گفت: بیش از ۹۲ درصد از ۲۸۶ هزار و ۳۸۵ نفری که در انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند، تایید صلاحیت شدند.
محمد محمودی شاه نشین، افزود: از کل افرادی که در انتخابات شوراهای کشور در سراسر ایران ثبت نام کرده بودند، ۲۶۵ هزار و ۴۲۰ نفر تایید صلاحیت و ۶ هزار و ۲۹۲ نفر رد صلاحیت شدند. همچنین ۱۴ هزار و ۶۷۳ نفر هم از عرصه رقابت‌ها انصراف دادند.
*  درخواست برای استیضاح ترامپ
نتایج یک نظرسنجی نشان داد، حدود نیمی از آمریکایی‌ها خواستار استیضاح رییس‌جمهوری کشورشان هستند. نتایج نظرسنجی «پابلیک پالیسی» نشان می‌دهد، ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند فکر نمی‌کنند که ترامپ بتواند دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری خود را به پایان برساند.
** شهروند ۹۶/۲/۲۸
*  جهان اسلام می‌تواند کاملا روی روسیه حساب کند
رئیس جمهوری روسیه در پیامی تلگرامی برای شرکت کنندگان گروه چشم انداز جهانی استراتژیک اسلامی – روسی نوشت، مسکو به دنبال همکاری با شرکایش برای مقابله با تروریسم است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این پیام تلگرامی خود نوشت: «باید تأکید کنم که جهان اسلام می‌تواند به صورت کامل روی حمایت‌ها و همکاری روسیه حساب کند.»
*  ظریف بر رفع موانع توسعه همکاری بانکی ایران و هند تأکید کرد
وزیر امورخارجه بر رفع موانع بر سر راه توسعه همکاری‌های بانکی میان ایران و هند و ضرورت ایجاد تسهیلات برای دانشجویان ایرانی در این کشور تأکید کرد.
محمد جواد ظریف در دیدار «جی شانکار» قائم‌مقام وزیر امور خارجه هند با اشاره به زمینه‌های مشترک و تجارب تاریخی همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه تجارت و انرژی، نسبت به ارتقای کمی و کیفی روابط و همکاری‌ها ابراز امیدواری کرد.
** بهار ۹۶/۲/۲۸
*  تعهدی برای اجرای بخش‌های سند ۲۰۳۰ نداریم
بهرام قاسمی، در خصوص نگرانی‌ها و مسائلی که در روزهای اخیر و در فضای مجازی انتخاباتی کشور پیرامون سند آموزش ۲۰۳۰ ایجاد شده است اظهار داشت: با توجه به تحفظ رسمی اعلام شده ازسوی جمهوری اسلامی ایران هیچ بخشی از سند ۲۰۳۰ که مغایر با فرهنگ و باورهای دینی، اجتماعی و اخلاقی ایرانی و اسلامی کشور باشد، قابلیت اجرا نداشته و کشورمان نیز هیچ گونه تعهدی نسبت به اجرای آن ندارد و این موضوع به عنون موضع ثابت، اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی به یونسکو اعلام شده که در سایت رسمی آن سازمان نیز درج گردیده است.
*  برگزاری انتخابات در ۳۱۰ شعبه خارج از کشور
حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور گفت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای به ۳۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است گفت: بیشترین شعب اخذ رای که بالغ بر۵۵ شعبه است برای ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شد تا ایرانیان مقیم این کشور بتوانند در انتخابات پیش رو شرکت کنند.
** افکار ۹۶/۲/۲۸
*  ایجاد مدارس هسته‌ای ویژه دختران در تهران
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انژری اتمی افزود: با راه‌اندازی دبیرستان‌های هسته‌ای تلاش می‌شود تا نسلی مومن، خداترس، خادم ملت، متعهد و عالم تربیت شود.
وی اظهار داشت: مدرسه انرژی اتمی در تهران از نظر جمعیت محدود است، اما از نظر جوایز و حضور در مجامع بین‌‌المللی سهم ما ۲۵ درصد است، این مدارس بر اساس کیفیت بنا شده و به دین، ایمان و علم فرزندان کشور رسیدگی می‌کند.
*  پاکستان پنجمین قدرت هسته‌ای جهان
موسسات پژوهشی آمریکا گزارشی با عنوان «ارتش هسته‌ای پاکستان ۲۰۱۵» منتشر کرد که بر اساس این گزارش تا سال ۲۰۱۵ تعداد کلاهک‌های هسته‌ای پاکستان به ۲۵۰ عدد خواهد رسید که بعد از آمریکا، روسیه، چین و فرانسه این کشور را به پنجمین قدرت هسته‌ای جهان تبدیل خواهد کرد.
موسسات پژوهشی آمریکا هشدار دادند سرعت غنی‌سازی هسته‌ای در پاکستان از هند هم بیشتر است.
** اخبار خبرگزاری ها وسایت های اینترنتی
ملت ایران با حضور در انتخابات حماسه جدیدی رقم خواهند زد
رسا/ آیت‌الله مظاهری با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تأکید و تصریح کرد: ملّت بزرگوار ایران! جمعه ۲۹ اردیبهشت، صحنۀ سرنوشت‌‌ساز دیگری برای شما مردم مسلمان و فهیم است تا بار دیگر با پدید آوردن یک حضور آگاهانه و پرشور، هم اقتدار و ایمان خود را به منصۀ ظهور درآورید و هم آیندۀ این سرزمین اسلامی را رقم بزنید. بی‌شک شما ملّت حقّ‌جو و بصیر، با دقت و آگاهی کامل، در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهید شد و به امید خداوند سبحان، با خلق حماسۀ دیگری، بدخواهان و مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی را نا‌امید خواهید ساخت.
حضور پرشور مردم در انتخابات سبب یأس دشمنان و تعالی کشور می‌شود
رسا/ آیت‌الله اعرافی در پیامی از مردم برای حضور پرشکوه و گسترده در انتخابات دعوت کرد. مدیر حوزه‌های علمیه در این پیام تاکید کرد: امید آنکه در این دوره از انتخابات، شاهد حضور گسترده همه ایرانیان و علاقه‌مندان به مجد و عظمت و امنیت ایران اسلامی باشیم، حضوری شکوهمند و اخلاق‌مدار که امید دشمنان را مبدل به یأس ساخته و برگ زرین دیگری در تاریخ مردم‌سالاری دینی و شکوفائی هویت اسلامی از خود به ثبت برسانند.
حضور بالای مردم در انتخابات اقتدار نظام را به رخ دنیا می‌کشد
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کعبی با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور همه مردم در پای صندوق‌های رای ابراز داشت: هر کس، دل در گرو اعتلای این کشور و نظام اسلامی دارد، باید در انتخابات شرکت کند و همان طور که معظم له فرمودند، مهم اصل حضور مردم است.
عضو جامعه مدرسین همچنین افزود: بدون تردید حضور حماسی ملت در پای صندوق‌های رأی و انتخاب آگاهانه و توأم با بصیرت آن‌ها، موجب افزایش ضریب امنیت و اقتدار کشور در دنیا و رشد و شکوفایی در ابعاد مختلف می‌گردد.
اعمال تحریم‌های جدید علیه ۷ شخص و شرکت ایرانی و چینی
باشگاه خبرنگاران/ دولت آمریکا به موجب تعهد خود در قبال برجام، طرح تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تمدید کرد. با این حال، دولت آمریکا بلافاصله پس از تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران، ۷ شخص و شرکت ایرانی و چینی را در فهرست تحریم‌های جدید خود قرار داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود علت تحریم اشخاص و شرکت‌های جدید را ارتباط آنها با برنامه موشکی ایران اعلام کرده است.
رویارویی قایق تندروی ایرانی و ناوشکن آمریکایی در آب‌های خلیج فارس
باشگاه خبرنگاران/ خبرگزاری آسوشیتدپرس از رویارویی یک فروند ناوشکن آمریکایی با قایق تندروی ایرانی در روز دوشنبه و تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، خبر داد.
براساس ادعای این خبرگزاری، پس از نزدیک شدن قایق تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به یکهزار متری ناوشکن آمریکایی «یو.‌اس.‌اس ماهان»، خدمه این جنگنده اقدام به شلیک هشدارآمیز کرده و سپس از منطقه دور شده‌اند.
نامه ضدایرانی عربستان به دبیرکل سازمان ملل متحد
باشگاه خبرنگاران/ رژیم آل سعود در ادامه اقدامات خصمانه خود، در نامه‌ای خطاب به «دبیر کل سازمان ملل و همچنین رئیس شورای امنیت این سازمان، جمهوری اسلامی ایران را به فریب‌کاری، حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه متهم کرد. در این نامه رژیم جنایتکار آل‌سعود با تکرار گزافه‌گویی‌های سران این رژیم، جمهوری اسلامی ایران را به نقض قوانین بین‌المللی، ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت متهم کرده است.
کشف پیکر ۱۸ شهید غواص با دستان بسته
باشگاه خبرنگاران/ پیکر شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، چهارم خردادماه سال جاری از آبراه اروند وارد خاک وطن می‌شوند. فرمانده قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۱۸ نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای ۴ هستند که در جزیره ام الرصاص با دست‌های بسته تفحص شده‌اند.
قطر: به روابط خوب با ایران نیاز داریم
ایرنا/ وزیر امور خارجه قطر با اشاره به گام‌های برداشته شده برای فراهم شدن زمینه انجام گفتگوهای مشترک ایران و شورای همکاری خلیج فارس گفت: شورای همکاری به روابط خوب با ایران نیاز دارد. محمد بن عبدالرحمن ال‌ثانی تاکید کرد: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیازمند به روابط خوب با تهران هستند و دوحه به نوبه خود از هرگونه گفتگوی مشترک میان تهران و شورای همکاری حمایت می‌کند. پیش از این نیز کشورهای عمان و کویت بر اهمیت انجام رایزنی‌های سیاسی مشترک با تهران تاکید کرده بودند.
۷۲ درصد از مردم ایران در انتخابات شرکت می‌کنند
ایسنا/ بر اساس آخرین نظرسنجی ملی ـ میدانی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در ۳۱ استان ایران در ۲۶ اردیبهشت؛ میزان تمایل مردم کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در حال حاضر حدود ۷۲ درصد تخمین زده شده است. هم‌چنین بر اساس این نظرسنجی ۸۳.۵ درصد از کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند کاندیدای خود را انتخاب کرده‌اند.
 جزئیات برگزاری انتخابات در قم
ایرنا/ رئیس ستاد انتخابات استان قم گفت: برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابی قم ۶۶۹ صندوق اخذ رای پیش بینی شده که ۵۷ صندوق نسبت به انتخابات مجلسین در سال ۹۴ بیشتر شده، تا روند اخذ رای و شمارش آرا سرعت بیشتری پیدا کند.
احد جمالی افزود: تعداد صندوق‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نیز ۷۲۱ صندوق است.
وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۰ هزار تن به صورت مستقیم در برگزاری انتخابات مشارکت دارند، افزود: تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در قم، ۷۸۲ هزار و ۹۷۴ تن است که ۱۹ هزار و ۵۵۲ تن آنها رای اولی هستند.
العبادی: به زودی سر افعی را در نینوا قطع می‌کنیم
مهر/ «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سخنانی با اشاره به پیروزی قریب الوقوع نیروهای این کشور در برابر گروه تروریستی داعش، گفت: به زودی سر افعی را در نینوا قطع می‌کنیم.
آموزش اسلام‌ستیزی به نیروهای پلیس آمریکایی
حوزه/ اداره پلیس ایالت آریزونا میزبان جان گواندولو، یک افسر سابق اف.بی.‌ای و یک اسلام‌ستیز شناخته شده می‌باشد و سمینار سه روزه اسلام‌هراسی به بهانه مبارزه با تروریسم جهادی برگزار می‌شود.
نشریه هافینگتون پست، گزارش داد: اداره پلیس ایالت آریزونا هزاران دلار به یک فرد متعصب و نظریه پرداز اسلام‌هراس از بودجه عمومی دولت پرداخت ‌شد تا در آریزونا به ماموران پلیس آموزش داده و آنان را اسلام‌هراس کند. این افسر اسلام‌هراس ارتباطات گسترده‌ای با گروه‌های ضداسلامی در آمریکا داشته و دارد.
اقدام متقابل ایران در تحریم برخی افراد و نهادهای آمریکایی
تسنیم/ وزارت خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه چند شخص و شرکت ایرانی در اقدامی متقابل برخی افراد و نهادهای آمریکایی را تحریم نمود.
در بیانیه‌ای وزارت خارجه با اشاره به این موضوع آمده است: وزارت امور خارجه ایران به عنوان عمل متقابل، ۹ فرد و شرکت آمریکایی را که سابقه اثبات شده‌ای در نقض فاحش حقوق بشر یا مشارکت و معاونت در حمایت از تروریسم تکفیری و سرکوب مردم منطقه و یا مشارکت موثر در اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، به “فهرست افراد حقیقی و حقوقی تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران” افزوده و فهرست بروز شده به زودی منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *