دیدار دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین

دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ با حضور در دفتر جامعه مدرسین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد با معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم حجت‌الاسلام و المسلمین معرفت، گزارشی از فعالیت‌های این ستاد ارائه کرد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی ضمن تشکر از زحمات و برنامه‌های در حال اجرای ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ به روند شکل‌گیری ناصحین از گذشته تا حال پرداختند و با ذکر مراحل تصویب تا اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی، آن را پشتوانه‌ای محکم و قانونی در مسیر تحقق این فریضه در جامعه دانستند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین ضمن اشاره به مشکلات در مسیر ابلاغ این قانون از سوی دولت، افزودند با وجود این قانون بستر کار از نظر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی آماده است.

ایشان ضمن توصیه به پرهیز از کارهای جزیره‌ای در این حوزه، درخواست کردند تمامی گروه‌های فعال در این حوزه حداقل به صورت ماهیانه جلساتی داشته باشند و با هم‌فکری و هماهنگی کارها را به انجام برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، کار کردن در قم را از جهات مختلف بسیار مهم و حساس خواندند و افزودند: با توجه به جایگاه قم در کشور و توجه نگاه‌ها به آن، همچنین تعمد برخی به قبح‌شکنی در قم و عادی‌سازی ناهنجاری‌ها در قم نیاز است به صورت پیگیر از شهر کریمه اهل بیت علیهم‌السلام حفاظت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توصیه کردند که حتماً از سپاه و نیروی انتظامی کمک گرفته شود و تمامی برنامه‌ها و برخوردها، علمی و دقیق و با بهره‌گیری از علوم روز و ابزارهای نوین باشد تا امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ تبدیل شود. در این صورت تذکرات اثرگذار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی کمک گرفتن و آموزش برخی صنوف را در این زمینه بسیار مهم دانستند و ادامه دادند با تشکیل جلسات برای گروه‌های مختلف مانند اصناف بازار یا رانندگان تاکسی می‌توان این فرهنگ را به وجود آ‌ورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *