خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۰۷

  • آیت‌الله علوی گرگانی: مسئولان برای احیای امامزاده‌ها تلاش کنند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: انتخابات باید رنگ و بوی اسلامی داشته باشد
  • آیت‌الله کعبی: کرامت انسانی با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی محقق می‌شود
  • آیت‌الله فقیهی: رئیس جمهور آینده باید حامی محرومان و دشمن ستیز باشد
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: انتخاب رئیس جمهور اصلح و انقلابی به معنای جهاد با دشمنان است
  • رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد: افزایش ۳۵ درصدی سهمیه زائرین ایرانی در حج

** جام جم ۹۶/۲/۷
*  روسیه تروریستی بودن حزب‌الله را رد کرد
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور، حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی نمی‌داند، زیرا این گروه برای مبارزه با تروریسم در سوریه همکاری نیز می‌کند.
سرگئی لاوروف در این رابطه گفت: ما حزب‌الله را سازمانی تروریستی نمی‌دانیم. آنها نیز همانند سایر نیروهای حاضر در سوریه و نیروهای روسیه، به درخواست مقامات سوریه در این کشور حضور دارند.
** همشهری ۹۶/۲/۷
*  القاعده مسئول انفجار متروی سن‌پترزبورگ
فردی به نام شامل بتالیون که خود را عضو گروهی هم پیمان با القاعده معرفی کرده، با انتشار پیامی ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت انفجار متروی سن‌پترزبورگ، این حمله را نتیجه فرمان رهبر القاعده دانسته است. در این انفجار که ماه گذشته روی داد، ۱۶ نفر کشته شدند.
*  واکنش ایران به تجاوز هوایی ترکیه به خاک عراق
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تجاوز هوایی دولت ترکیه به مناطق اطراف شهر سنجار در عمق خاک عراق، این اقدام را نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق دانست و افزود: اقدام ترکیه تخطی از قوانین و موازین بین‌المللی بوده و زمینه‌ساز تداوم و تقویت بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود.
** کیهان ۹۶/۲/۷
*  تعارف کلید شهر به آشوبگرانی که شهر را به آتش کشیدند
صلاحیت محکومان قضایی و کسانی که در فتنه ۸۸ نقش فعالی داشتند از سوی هیئت نظارت تایید شد.
در حالی که بسیاری از اعضای کنونی شورای شهر و کسانی که هیچ سابقه کیفری ندارند از سوی هیئت‌های اجرایی در انتخابات شوراهای شهر و روستا رد صلاحیت شده‌اند، برخی افراد با سوابق سوء قضایی و امنیتی از جمله حضور در فتنه آمریکایی و انگلیسی ۸۸ احراز صلاحیت شده و راه برای ورود آنان به شوراها و در نتیجه کلیدداری شهرهای بزرگی چون تهران باز شده است.
*  بسیج مردمی عراق منطقه تاریخی «الحضر» را یک روزه آزاد کرد
بسیج مردمی عراق تنها ظرف ۲۴ ساعت توانست منطقه تاریخی «الحضر» واقع در جنوب غربی موصل را به طور کامل آزاد کند.
*  هر کس توانمندی ملی را ضعیف کند زمینه اقدام نظامی دشمن را مهیا کرده است
محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه با اشاره به اینکه برخی مسئولان اجرایی می‌گویند ما سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم، تصریح کرد: هر کس توانمندی ملی را به هر دلیل تضعیف کند زمینه اقدام نظامی دشمن را مهیّاتر کرده است.
** شرق ۹۶/۲/۷
*  دیدار رئیس مجلس قرقیزستان  با ظریف
چینی بای‌تورسون بیک‌اف، رئیس پارلمان قرقیزستان، با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار ظریف با اشاره به روابط خوب ایران و قرقیزستان، اظهار کرد: قرقیزستان یکی از دوستان ما محسوب می‌شود و ما همواره روابط خوبی با این کشور داشته‌ایم.
وزیر امور خارجه با اشاره به خطرات مشترکی که همگان را تهدید می‌کند، بر لزوم همکاری و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تأکید کرد.
*  ایران یکی از محورهای نشست شورای همکاری خلیج‌فارس
روزنامه عکاظ به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مدعی شد: وزرای کشور، دفاع و خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس امروز در ریاض، پایتخت عربستان، تشکیل جلسه خواهند داد و این جلسه درباره مقابله با هرگونه تهدیدی که برای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس باشد و خصوصا دخالت‌های ایران در کشور عراق و تلاش برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس خواهد بود.
** ایران ۹۶/۲/۷
*  افزایش ۴۲ درصدی مراودات تجاری انگلیس با ایران در یک سال گذشته
جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس در خلال کنفرانس «بررسی مسائل تجاری ایران» که در لندن برگزار شد بر لزوم دخالت دولت انگلیس برای حل مشکل تعاملات بانکی با ایران تأکید کرد.
وی گفت: «به دنبال برجام و عادی شدن روابط تهران و لندن، مراودات تجاری دو کشور ۴۲ درصد رشد داشته است. هر چند سایر کشورهای اروپایی مانند، فرانسه، ایتالیا و آلمان قادر به بهره‌برداری بیشتری از برجام و توسعه روابط تجاری‌شان با ایران نسبت به انگلیس بوده‌اند.» استراو افزود: «موضع رسمی دولت انگلیس در خصوص تجارت با ایران، مؤید گسترش و توسعه کسب و کار تجاری با ایران است.»
*  درخواست امریکا برای آزادی شهروندان بازداشتی در ایران
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت این کشور خواهان آزادی شهروندان بازداشتی خود در ایران است.
تونر در کنفرانس خبری گفت: بدیهی است که امنیت و ایمنی شهروندان امریکایی در سراسر جهان اولویت نخست ما است. وی افزود: من نمی‌خواهم که وارد جزئیات شوم اما ما خواهان آزادی فوری شهروندان امریکایی هستیم که به روشی ناعادلانه در ایران بازداشت شده‌اند تا آنها بتوانند نزد خانواده‌های خود بازگردند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۷
*  دستاوردهای برجام عامل گشایش دروازه‌های ایران بر روی سایر کشورهای جهان است
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امورخارجه در دیدار زین‌العابدین رشید نماینده ویژه دولت سنگاپور دستاوردهای عظیم برجام در گشایش دروازه‌های ایران به روی سایر کشورهای جهان را برشمرد و گفت: بازار هشتاد میلیونی ایران و نیز ارتباط مستقیم با سایر همسایگان از جمله مزیت‌های تجارت با ایران است.
*  رشد ۱۰ برابری اسلام‌هراسی در آمریکا در دوره ترامپ
یک گروه فعال مسلمان اعلام کرد، شمار حوادث مربوط به اسلام‌هراسی که از سوی مقامات گمرک و حفاظت مرزی آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ گزارش شده حدود ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است.
** وطن امروز ۹۶/۲/۷
*  داوطلبان انتخابات به درد و رنج مردم توجه کنند
آیت‌الله احمد جنتی در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان با اشاره اجمالی به روند بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری و نیز میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، گفت: مراحل انتخابات تاکنون بخوبی پیش رفته است. امیدواریم در انتخابات ریاست‌جمهوری فردی که به صلاح مردم است، انتخاب شود. دبیر شورای نگهبان با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی و نیز بیکاری جوانان، تأکید کرد: داوطلبان باید بکوشند به درد و رنج مردم توجه کنند و منتخب مردم تنها به فکر جریان‌های سیاسی نباشد.
*  ترک‌آبادی سفیر ایران در دمشق شد
سرانجام پس از گذشت ۲۰۰ روز فعالیت سفارت ایران در دمشق بدون سفیر، وزارت امور خارجه جواد ترک‌آبادی را به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دمشق به سوریه اعزام کرد. جواد ترک‌آبادی پیش از این رئیس اداره اول شمال و غرب آفریقا بوده است.
** جوان ۹۶/۲/۷
* آمریکا دنبال نمایش جدیدی از فاشیسم جهانی است
وزیر دفاع در نشست امنیت بین‌المللی مسکو با تأکید بر راهبرد جمهوری اسلامی برای حفظ ثبات منطقه‌ای، عنوان کرد که ایران به برجام پایبند خواهد بود، اما در مقابل هرنوع تهدید و تشرزدن امریکا و کشورهای مرعوب نظام سلطه، مقابله جدی خواهد کرد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در سخنان خود عنوان کرد: آمریکایی‌ها تلاش دارند با دکترین جدید و سیاست «تجاری‌سازی امنیت» شکل جدیدی از «فاشیسم جهانی» را به نمایش بگذارند و نقش آتی خود را در نظام بین‌الملل تثبیت کنند. نتیجه این سیاست، خلق تهدیدهای موهوم و ساختگی و تقسیم کار با متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در القای دگرهراسی به ویژه درباره کشورهای روسیه، چین و ایران است.
*  سنگ‌اندازی کانادا علیه انتخابات ایران
حسن قشقاوی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خارج از کشور، در جریان یک نشست خبری اظهار داشت: معاون امور کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به دلیل عدم روابط دیپلماتیک با کانادا، با وجود حضور ۴۰۰ هزار ایرانی که در کانادا هستند، متأسفانه تاکنون رایزنی‌های انجام شده برای توجه به حقوق شهروندی ایرانیان در کانادا و انجام تمهیدات لازم توسط دولت کانادا به نتیجه نرسیده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۷
*  پرونده تعرض به سفارت عربستان در حال رسیدگی است
مصطفی شعبانی، وکیل ‌مدافع یکی از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان اظهارکرد: این پرونده همچنان در شعبه ۵۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مطرح و در حال رسیدگی است و هفته آینده برای اطلاع از آخرین وضعیت به دادگاه مراجعه می‌کنم.
شعبانی پیش از این گفته بود: از مجموع ۲۰ متهم این پرونده، تعدادی تبرئه و تعدادی هم حبس‌شان تعلیق شد که به حکم اعتراض نکردند، ولی برخی دیگر که به حبس‌های سه و شش ماهه محکوم شده بودند و حدود ۵ نفر هستند، به رای دادگاه اعتراض کرده‌اند.
** رسالت ۹۶/۲/۷
*  انتخابات باید رنگ و بوی اسلامی داشته باشد
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود با تاکید بر اینکه انتخابات باید آبرومند، پرشور و دشمن شکن برگزار شود ادامه داد: در داخل باید مراقب بود شایعات دروغین پخش نکنند و مردم نیز زبان به زبان نگویند. شایعه‌سازان دروغین و کسانی که نقل می‌کنند گناهکار هستند.
وی با بیان اینکه کشور ما مقتدر و تواناست گفت: دشمنان به دلیل توانایی کشور برای آن مشکلات ایجاد می‌کنند ولی باید بر مشکلات غلبه کرد و نباید کاری کرد تا مردم مأیوس و ناامید شوند.
*  اشتباه دولت این بود که تصور کرد با برجام همه چیز گل و بلبل می‌شود
محمدرضا باهنر در نشست سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، با اشاره به اظهارات برخی درباره برجام گفت: برخی معتقدند برجام هیچ آثاری نداشت و سیاه نمایی می‌کنند اما من معتقدم نظام این را هم که ما به قبل از برجام برگردیم قبول ندارد.
باهنر افزود: اشتباه دولت این بود که تصور کرد با برجام همه چیز گل و بلبل می‌شود که اینطور نبود.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۷
*  افزایش ٣۵ درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در خصوص میزان افزایش سهمیه حجاج ایرانی در حج امسال اذعان داشت: در آخرین اعزام حجاج ایرانی به حج در دو سال گذشته،  ۶۴هزار ایرانی به حج اعزام شدند که در حج امسال با تلاش هیئت حج جمهوری اسلامی‌ایران با افزایش ۳۵ درصدی سهمیه، ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به حج اعزام خواهند شد.
*  همه موافقند که ایران به توافق هسته‌ای پایبند است
کارل بیلدت، وزیر امور خارجه پیشین سوئد و نایب رییس اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا با انتشار پیامی‌در صفحه توییتر خود تاکید کرد که ایران به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) عمل می‌کند.
وی در پیام خود به بیانیه هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام اشاره کرده و نوشته است: بار دیگر به‌طور رسمی‌و کامل تایید شد که ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای پایبند است. همه موافق هستند.
** آرمان ۹۶/۲/۷
*   احتیاجی به اقدامات نمایشی نداریم
وزیر نفت گفت: تا وقتی ما بنزین به‌طور مستمر تولید نکنیم، هیچ‌برنامه‌ای برای اعلام خودکفایی آن نداریم. هر وقت تولید بنزین مستمر و مقدار آن مشخص شد آن وقت اعلام می‌کنیم.
بیژن زنگنه تاکید کرد: ما هیچ‌احتیاجی به اقدامات نمایشی نداریم و تا وقتی از تولید مطمئن نشویم مراسمی نخواهیم داشت.
*  انتقال ۷ تبعه زندانی ایرانی به کشور
سفارت‌جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد که در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان میان‌ جمهوری اسلامی ایران و‌ جمهوری اسلامی افغانستان ۷ نفر از محکومان ایرانی محبوس در زندان‌های افغانستان جهت گذراندن ادامه دوران محکومیت از طریق فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی شهر کابل به زندان‌های ایران منتقل شدند.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۷
*  راه‌اندازی راه‌آهن ایران ـ چین از مسیر قرقیزستان
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با چینی بای تورسونبکوف رئیس پارلمان قرقیزستان در محل مجلس شورای اسلامی دیدار و درباره گسترش همکاری‌های ریلی گفت و گو کردند.
آخوندی درباره فعال‌سازی پروژه اتصال ریلی ایران به چین از مسیر سه کشور آسیای میانه اعلام آمادگی کرد و گفت: «گسترش خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی بین‌ ایران و قرقیزستان قطعا راه همکاری‌های تجاری را برای بازرگانان و گردشگران تسهیل کرده و آنان رغبت بیشتری برای انجام آن خواهند داشت.»
*  فیلتر کانال صوتی تلگرام بر اساس ابلاغیه قوه قضائیه بود
محمود واعظی، وزیر ارتباطات درباره فیلتر شدن بخش صوتی تلگرام گفت: «موضوع مسدود شدن کانال صوتی تلگرام بر اساس ابلاغ قوه قضائیه به اپراتورها و بخش‌های مختلف انجام شد.»
او با بیان این مطلب افزود: «بحثی که وجود دارد این است که در ارتباط با این موضوع اکنون شبکه‌های اجتماعی دیگری هم فعال هستند که کانال‌های صوتی دارند و فیلتر نمی‌شوند. معنای آن این است که ما و دولت مخالفتی با آن نداریم.»
** آفرینش ۹۶/۲/۷
*  نخستین نشست مشترک ایران و ۱+۵ در خصوص همکاری‌های هسته ای صلح آمیز برگزار شد     
  نشست هیات کارشناسی ایران با کشورهای ۱+۵ و نمایندگان اتحادیه اروپایی با موضوع «همکاری های هسته‌ای صلح آمیز» منطبق با پیوست سوم برجام در وین برگزار شد.
این نخستین نشست مشترک همه اعضای برجام در ارتباط با موضوع همکاری های صلح آمیز هسته ای بود که با هدف ارزیابی سطح کنونی این همکاری ها و نحوه افزایش و بهبود آنها برگزار شد.
*  نزدیک شدن قایق ایرانی به ناو آمریکا در خلیج فارس
مقامات آمریکایی مدعی شدند که یک شناور ایرانی در آب‌های خلیج فارس بار دیگر به ناوشکن آمریکا نزدیک شده است.
این مقامات آمریکایی در ادامه ادعای خود گفته‌اند که شناور ایرانی که مسلح نیز بوده است، تا نزدیکی یک هزار یاردی ناو یواس‌اس ماهان آمده و آن را ملزم به تغییر مسیر کرده بود.
به گفته این مقامات، این ناو آمریکایی علیرغم هشدار به شناور ایرانی به آن گلوله‌ای شلیک نکرده است.
** قدس ۹۶/۲/۷
*  ۴ میلیون بیکار تحصیلکرده در کشور وجود دارد
برات قبادیان معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت در همایش هم‌اندیشی صنعت و دانشگاه اظهار داشت: اکنون ۵ میلیون نفر در دانشگاهها در حال تحصیل هستند که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش آموخته می‌شوند که با جمع ۴ میلیون بیکار تحصیلکرده دانشگاهی تا چهار سال آینده تعداد بیکاران تحصیلکرده کشور به ۹ میلیون می‌رسد.
*  حاضر بودیم از اسرائیل کمک بگیریم!
سخنگوی پیشین طالبان پاکستان و رهبر گروه تروریستی جماعت الاحرار که به تازگی تسلیم ارتش شده در اعتراف‌های خود گفت: طالبان حاضر بودند برای بقای خود از اسرائیل کمک بگیرند.
احسان الله احسان افزود: طالبان برای جنگ نیابتی و اهداف خاص می‌جنگند، بنابراین جهاد برای اسلام فقط یک بهانه است.
** اعتماد ۹۶/۲/۷
*  تایید حکم «نازنین زاغری» در دادگاه تجدیدنظر
دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت نازنین زاغری یکی از محکومان امنیتی که در دادگاه انقلاب اسلامی به ۵ سال حبس محکوم شده را تایید کرد.
*  واردات ۸۰۰ کالا غیرمجاز می‌شود
مجتبی خسرو تاج، رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه فهرستی برای غیرمجاز شدن واردات برخی اقلام به دولت ارسال کرده‌ایم، گفت: واردات کالاهایی که تولید داخلی دارد، سهمیه‌‌بندی می‌شود.
امسال علاوه بر محدود کردن واردات ٨٣٠ قلم کالا از طریق ارز صادراتی و افزایش استانداردهای کیفی و افزایش تعرفه، واردات حدود ٨٠٠ قلم کالا، غیرمجاز خواهد شد.
** شهروند ۹۶/۲/۷
*  واقع‌بینانه حرف‌زدن و وعده بی‌خود ندادن از حقوق ملت است
حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری با تأکید بر این‌که باید به مسأله حقوق و قانون توجه بیشتری شود، گفت: باید حقوق عامه و شهروندی را ملاک اصلی قرار دهیم و یکی از این حقوق، صادقانه با مردم حرف‌زدن، وعده بی‌خود ندادن و واقع‌بینانه حرف‌زدن است.
*  وزیر خارجه آلمان تماس تلفنی نتانیاهو را پاسخ نداد!
وزیر امور خارجه آلمان در اعتراض به خودداری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دیدار با او تماس تلفنی وی را پاسخ نداد. زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو، را پاسخ نداد.
این اقدام گابریل در پاسخ به عدم استقبال نتانیاهو از وی در قدس اشغالی به دلیل بازدیدش از نهادهای حقوق بشری چپ‌گرا در اراضی اشغالی بود.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۷
*  دیدار فرستاده ویژه پوتین با شمخانی
الکساندور لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه برای دیدار و گفت وگو با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز به تهران سفر کرد.
هدف از انجام این سفر، گفت و گو و رایزنی به منظور پیشبرد ابتکارهای مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی است.
لاورنتیف در جریان دیدار با شمخانی، دیدگاه‌های رئیس جمهوری روسیه در مورد تحولات جاری منطقه‌ای و ضرورت‌های جدید در حوزه توسعه همکاری‌های همه جانبه برای مقابله با تروریسم و پایان دادن به بحران سوریه را به وی منعکس می‌کند.
*  جانشین خالد مشعل در روزهای آینده اعلام خواهد شد
منابع وابسته به حماس اعلام کردند که جانشین خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس به زودی مشخص خواهد شد.
یک منبع وابسته به حماس اعلام کرد که این جنبش به زودی منشور سیاسی جدید و رئیس جدیدی که جانشین خالد مشعل در روزهای آینده می‌شود را اعلام خواهد کرد.
** بهار ۹۶/۲/۷
*  ثبت و صادرات ۱۰۲ قلم داروی ایرانی در عراق
وزیر بهداشت و درمان گفت: ۱۰۲ قلم داروی ایرانی در عراق ثبت شده است که صادرات آن‌ها به این کشور در حال انجام است.
حسن قاضی‌زاده هاشمی افزود: با عزم و اراده در صنعت دارویی کشور باید زمینه صادرات دارویی را فراهم کرد.
** افکار ۹۶/۲/۷
*  بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس در ۴ حوزه انتخابیه تا پایان هفته جاری بررسی خواهد شد.
*  با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود
علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون تخلف انتخاباتی گزارش شده است، گفت: مواردی که تخلف از قانون باشد، بینی و بین‌الله برای هر کسی باشد، برخورد می‌کنیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسئولان برای احیای امامزاده‌ها تلاش کنند
تسنیم/ آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با جمعی از مسئولان آستان مقدس محمد بن هلال بن علی بن ابی‌طالب(ع) تاکید کرد بسیاری از بلایا به برکت وجود این بزرگان از مردم آن منطقه دفع می‌شوداز همین رو باید تشکیلات مذهبی در شهرهایی که چنین شخصیت‌هایی هستند بیشتر رواج داشته باشد.آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: به هر میزان که می‌توانیم باید در امامزاده‌ها برنامه مذهبی ایجاد کنیم، همچنین باید تلاش شود تا امامزاده‌ها احیا شوند، و نذورات درراهی که صاحب امامزاده راضی باشد خرج شود.
کرامت انسانی با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی محقق می‌شود
رسا/ آیت‌الله کعبی با تأکید بر اهتمام رهبر معظم انقلاب بر مسأله اقتصاد مقاومتی گفت: مطالبه رهبری برای تحقق شعار سال اقتضا می‌کند که دولتی توانا، کارآمد، کارشناس، با نشاط، با تکیه بر ظرفیت‌های مردم، با روحیه انقلابی و جهادی، با هم افزایی و تمرکز بر حل مشکلات و معضلات برسرکارباشد تا بتواند شعار تولید و اشتغال را محقق کند.
عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: انتخابات پیش رو در جهت تحقق تولید و اشتغال مهم است ازاین رو افکار عمومی باید به سمت تحقق دولت کار، کارآمدی و کارآفرین سوق داده شود؛ دولتی که با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی می‌تواند کرامت انسانی را محقق کند.
انتخاب رئیس جمهور اصلح و انقلابی به معنای جهاد با دشمنان است
حوزه/ آیت‌الله موسوی اصفهانی، در همایش تبیین «ویژگی‌های مدیر متدین و انقلابی»، با بیان این که شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی است، به تفکر اشتباه جدایی دین از سیاست اشاره کرد و گفت: وسوسه‌های دشمنان اسلام طوری در اذهان قرار گرفته که بعضی فکر می‌کنند دین از سیاست جدا است، در صورتی که این تفکر غلط است و دین یعنی همان سیاست. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر ضرورت انتخاب اصلح، گفت: همان خدایی که امر فرموده در دل شب عبادت کنیم، به ما امر می‌کند که با کفار و منافقان بجنگیم و در حال حاضر جهاد با دشمنان خدا و کشور، انتخاب فردی اصلح برای ریاست جمهوری ایران اسلامی است.
رییس جمهور آینده باید حامی محرومان و دشمن ستیز باشد
حوزه/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و این حضور را حمایت از نظام و انقلاب دانست. عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: حضور مردم در انتخابات قطعا پاسخ و مشت محکمی بر دهان  استکبار و ایادی آنها خواهد بود و به  همین دلیل، لازم است همه مردم دراین روز حضور پیدا کنند. وی همچنین اظهار داشت: کسی که در این کشور و نظام می‌خواهد در جایگاه مهم ریاست جمهوری قرارگیرد، لازم است، حامی محرومین، مستضعفین، انقلاب و ملت باشد و از حقوق همه جانبه آنها در برابر دشمنان دفاع کند.
“مادر همه بمب‌ها” حتی برگ درختان را هم  نریخت!
باشگاه خبرنگاران/ ارتش آمریکا در تاریخ ۲۴ فروردین یک بمب “جی.بی.یو ۴۳” که به “مادر همه بمب‌ها” معروف است را برای اولین بار برای تخریب غارها و تونل‌های گروه تروریستی داعش در افغانستان مورد استفاده قرار داد و مدعی شد این بمب باعث ایجاد خرابی‌های زیادی در منطقه محل اصابت شده است.اما خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی فاش کرد برخلاف ادعای مقامات آمریکا این بمب هیچ کارایی خاصی نداشته وخانه‌های محل اصابت بمب به صورت جزئی آسیب دیده اند.
حضور فعال شرکت‌های ایتالیایی در ایران
باشگاه خبرنگاران/ پرشمارگان‌ترین روزنامه ایتالیا، از حضور فعال شرکت‌های ایتالیایی در ایران خبر داد. «ایل سوله» پرشمارگان ترین روزنامه ایتالیا، در گزارشی با عنوان «توربین‌های ایتالیایی در ایران» نوشت: نزدیک به یکصد شرکت ایتالیایی عضو انجمن ملی صنایع مکانیک ایتالیا در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران که از ۶ الی ۹ ماه می‌۲۰۱۷ در تهران برگزار می‌گردد، شرکت خواهند کرد. این نشریه در ادامه افزود: کشورهای چین، هند و کره با توجه به حضور خود در بازار ایران در سال‌های تحریم، از جمله رقبای سرسخت ایتالیا به شمار می‌آیند.
۷۰ طرح بزرگ خارج از کشور در حال اجرا داریم
صدا و سیما/ قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل اعلام کرد: در سالهای اخیر ۵۰ تا ۹۰ درصد صادرات خدمات فنی مهندسی کل کشور در وزارت نیرو اتفاق افتاده است.علیرضا دائمی با اشاره به اینکه از نظر ریالی خیلی هم از این میزان صادرات رضایت نداریم افزود: حدود ۷۰ طرح بزرگ در حال اجرا و تعداد زیادی طرح کوچک در دنیا در دست اجرا داریم که برخی از اینها جنبه مشاوره‌ای موقت دارد.
حملات ترکیه به عراق و سوریه غیرقابل قبول است
صدا و سیما/ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد حملات هوایی ترکیه به عراق و سوریه غیر قابل قبول و نقض اصول اساسی روابط بین دولتی است. روسیه تأکید کرد: «ما در شرایط موجود از همه طرفهای می‌خواهیم خویشتنداری کنند.» جنگنده‌های ترکیه روز سه شنبه مواضع نیروهای کرد در منطقه سنجار عراق و همچنین مواضعی را در شمال شرق سوریه هدف قرار دادند که بر اثر این حملات حدود ۷۰ نفر کشته شدند. همچنین سازمان ملل نسبت به حملات ترکیه به مناطق شمالی عراق ابراز نگرانی کرده و آنکارا را به محترم شمردن حاکمیت و تمامیت ارضی بغداد فرا خواند.
تعداد شهدای حادثه تروریستی میرجاوه به ۱۰نفر رسید
مهر/ چهارشنبه شب در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان ۱۰ تن از مرزبانان پاسگاه «میل ۱۰۰» از گروهان «چاهندو» منطقه میرجاوه سیستان و بلوچستان حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند. گروهک تکفیری‌، تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت آن را برعهده گرفته است.
همکاری‌های تجاری با ایران ضامن ثبات در منطقه است
ایرنا/ حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در کنفرانس بررسی مسایل تجاری ایران که روز چهارشنبه در لندن گشایش یافت، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی کشورمان، گفت: همکاری‌های تجاری با ایران، ضمن منافع اقتصادی، سبب برقراری ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.
 نوار مرزی ایران و پاکستان نیاز به اقدامات بیشتری دارد
ایرنا/ رئیس مجلس ملی پاکستان یک روز پس از بازگشت از سفر پنج روزه به ایران، با اعلام اینکه ایران اطمینان داده است که هرگز اجازه نخواهد داد ازخاک این کشور اقدامی علیه پاکستان انجام شود، گفت: نوار مرزی ایران و پاکستان نیاز به انجام اقدامات بیشتری دارد. این اظهارات ‘سردار ایاز صادق’ روز گذشته و تنها چند ساعت قبل از شهادت تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی مرز پاکستان مطرح شده بود. براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی ناجا، عناصر تروریستی گروهک جیش الظلم روز گذشته پس از حمله به مرزبانان ایرانی ، به خاک پاکستان گریختند.
نمایندگان آمریکا خواستار شدت عمل علیه ایران شدند
فارس/ دو نماینده مجلس آمریکا با طرح بهانه‌های حقوق بشری، از دولت این کشور اتخاذ مواضع شدیدتر علیه ایران را خواستار شدند. برخی نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به حمایت از فرقه ضاله بهائیت و همجنس‌بازان پرداختند و بدین طریق سعی در زیر سئوال بردن وضعیت حقوق بشر در ایران نمودند.
۵+۱ بر بازگشت ایران به اقتصاد جهانی تاکید دارد
مهر/ نماینده دائم روسیه در وین اعلام کرد که کشورهای ۱+۵ بر بازگشت ایران به اقتصاد جهانی و تنظیم یک سیستم بانکی مناسب در این رابطه تاکید دارند. ورونکوف افزود: شرکت کنندگان در کمیسیون مشترک برجام درباره تنظیم سیستم بانکی برای روح بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی در ایران در حالیکه جامعه اقتصادی منافع زیادی در ایران دارد گفتگو کردند. شرکت کنندگان متفق القول بودند که سیستم بانکی موجود برای بازار ایران انعطاف زیادی نداشته و چندان هم قابل اعتماد نیست بنابراین کمیسیون مشترک برجام باید گام‌های بیشتری بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *