خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۰۴

سالـروز بعثت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله را تبریک می‌گوییم

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: باید جلوی خرافات درباره مهدویت گرفته شود
  • آیت‌الله اعرافی: موج معرفتی انقلاب به برکت حوزه‌های علمیه عالم‌گیر شده است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی: مردم‌سالاری دینی بر مبنای امانت‌داری در قدرت است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: برگزاری انتخابات در ایران برای دشمنان آزار دهنده است
  • اولین مناظره ۶ نامزد ریاست جمهوری جمعه برگزار می‌شود

** جام جم ۹۶/۲/۴
*  اسرائیل استخوانی در گلوی امت‌هاست
عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در رابطه با وضعیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل استخوانی است که در گلوی امت‌های منطقه گیر کرد و به نفع استعمار غربی ایجاد شد.
وی در ادامه گفت: آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند از یمنی‌ها به عنوان ابزار انسانی استفاده کنند، اما ما هم برای ممانعت از تحقق اهداف دشمنان، از هر روش ممکن استفاده خواهیم کرد.
*  هیچ یک از نامزدهای ما پوششی نیستند
مرضیه وحید دستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب شاید اولین جریان مردمی باشد که تصمیم‌گیری در آن در اتاق‌های بسته اتفاق نمی‌افتد، بلکه از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور نمایندگانی را دعوت کرده و تمام آنها را در تصمیم‌گیری‌ها سهیم کرده است.
وحیددستجردی ادامه داد: رقابت نامزدهای ما جدی است و هیچ یک پوششی نیستند که به عنوان ساقدوش داماد به میدان آمده باشند.
** همشهری ۹۶/۲/۴
*  برجام را گزینه شفا بخش نخوانید
محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید در نطق خود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع توافق هسته‌ای گفت: از تخریب برجام و همچنین از معرفی آن به عنوان تنها گزینه شفا بخش باید پرهیز شود و با تدابیر خردمندانه، تحت مدیریت قرار گیرد. وی در عین حال گفت: برجام موفقیت بزرگ تمام ارکان نظام است.
عارف گفت: نخبگان و فعالان اقتصادی کشور ما، خواستار توافق هسته‌ای بودند تا بتوانند در امنیت و آرامش به رشد و رونق اقتصادی دست یابند.
*  از صحبت‌های آمریکایی‌ها بوی توطئه می‌آید
سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سخنان اخیر آمریکایی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران بوی توطئه می‌دهد. وی افزود: ما بارها پاسخ آمریکایی‌ها را داده‌ایم؛ بنابراین مطمئن باشند ملت ایران تحقیر و تحمیل را از هیچ قدرتی نمی‌‌پذیرد و برای ارتقای توان دفاعی و موشکی خود هیچ عدولی نخواهد کرد. سردار دهقان گفت: جای شگفتی است که آمریکایی‌ها با طناب فرسوده منافقان به چاه می‌افتند.
** کیهان ۹۶/۲/۴
*  مشکل اشتغال طبیعی است، توقع بیکارها بالا رفته است!
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح دیروز مجلس گفت: در این جلسه، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی در خصوص وضعیت اشتغال در جامعه ارائه کرد و به جای ارائه گزارش از کارهای انجام شده از ابتدای دولت تاکنون، عنوان کرد که کشورهای دیگر نیز درگیر این وضعیت بوده‌اند.
وی افزود: ربیعی در توضیحات خود به دنبال عادی‌سازی وضعیت بیکاری در جامعه بود و گزارشی از کارهای انجام شده برای رفع معضل بیکاری ارائه نکرد.
*  اعتصاب‌ها در فلسطین بالا گرفت/رژیم صهیونیستی دست به دامان محمود عباس شد
در پی بالا گرفتن اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نخست‌وزیر این رژیم از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست برای متوقف شدن این اعتصاب سراسری، خانواده‌ زندانیان را تحت فشار قرار دهد!
وی مدعی شد، مسئولان فلسطینی باید به آنچه که به گفته او تروریسم است مقابله کرده و پرداخت کمک‌های مالی به «تروریست‌ها و خرابکاران» را متوقف کنند! پیشتر سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی گفته بود اسرای فلسطینی باید منتظر عواقب این کارشان (اعتصاب غذا) باشند.
** شرق ۹۶/۲/۴
*  احتمال لغو مجازات اعدام محکومان مواد مخدر
سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با یادآوری تعیین تکلیف طرح تعدیل مجازات اعدام، گفت: تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان موادمخدر محکوم به مجازات اعدام نمی‌شوند.حجت‌الاسلام حسن نوروزی از حذف بند ت ماده‌واحده قانون اصلاح مواد مخدر خبر داد و گفت: «با اجرای این مصوبه مجازات اعدام حدود چهار هزار محکوم لغو می‌شود».
*  ظریف در اجلاس تمدن‌های کهن
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، صبح روز گذشته برای شرکت در اجلاس «١٠ تمدن کهن جهان» در رأس هیئتی به آتن رفت.
او در این سفر با نیکوس کوجیاس، همتای یونانی خود، نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از ابتکار برگزاری «مجمع تمدن‌های کهن» در آتن، آن را زمینه‌ای برای همکاری و همفکری بیشتر میان کشورهای شرکت‌کننده خواند.
** ایران ۹۶/۲/۴
*  برخی حقایق را که نگفته‌ام، خواهم گفت
دیروز با حضور رئیس جمهوری، ۱۷ طرح و پروژه صنعتی و زیربنایی استان قزوین، از جمله طرح‌ صنعتی پایا پلیمر پلاستیک و پیرایه چوب ایرانیان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و زیربنایی استان قزوین، گفت: در روزهای آینده و فرصت‌های پیش‌رو، برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت که چگونه برخی به جای کمک به ملت و پیشرفت ایران، ‌هر روز سنگ‌اندازی کردند، اما ملت ایران مقاومت، قدرت و ایستادگی به خرج داده و بدون اعتنا به بوق‌ و تبلیغات ناصحیح، کار خودشان را انجام دادند.
*  ایران از روسیه هواپیمای «اوریون- ۲۰» می‌خرد
یک خبرگزاری روسی اعلام کرد: «ایران می‌خواهد چندین هواپیمای ارتقا یافته اوریون ۲۰ از روسیه خریداری کند، این هواپیما قادر است که از روی آب و یخ بلند شود و امکان اوج گرفتن بسیار بالا در ارتفاع بالا به واسطه بال‌های بزرگش را دارد.» هواپیمای اوریون ۲۰ حداکثر سرعتش ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند یک تن بار و ۱۲ مسافر حمل کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۴
*  حاجیان ایرانی از اوایل مرداد ماه به مراسم حج تمتع اعزام می‌شوند
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با ارایه آماری از تعداد سهمیه ایران به منظور اعزام حجاج به حج تمتع اذعان کرد: سهمیه ایران در آخرین سالی که حجاج ایرانی راهی کشور عربستان شده بودند ۶۴ هزار نفر بود اما در سال جاری این سهمیه رشد ۳۵ درصدی داشته و قرار است ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند.
*  تکذیب درخواست تأیید صلاحیت
دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی، عضو شورای نگهبان با انتشار اطلاعیه‌ای شایعات مربوط به حمایت وی از یکی از نامزدهای تایید نشده ریاست جمهوری در جلسه این شورا و ارسال نامه به رهبری و درخواست استفاده از حکم حکومتی جهت تایید صلاحیت وی را تکذیب کرد. در این اطلاعیه از رسانه‌ها خواسته شد تقوای رسانه‌ای را حفظ کنند و به شایعاتی که موجب کمرنگ شدن حضور انقلابی مردم در انتخابات می‌شود دامن نزنند.
** وطن امروز ۹۶/۲/۴
*  تلاش نافرجام رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در قم
محمد شریعتمداری، رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی روز یکشنبه برای دیدار با مراجع تقلید و علمای حوزه به شهر قم سفر کرده بود، ولی بسیاری از مراجع تقلید و علمای حوزه دیدار رسمی با وی را نپذیرفتند. براساس اعلام برخی افراد موثر در دفاتر مراجع تقلید، حضرات آیات ناصر مکارم‌شیرازی، جعفر سبحانی، نوری‌همدانی و صافی گلپایگانی، رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی را به حضور نپذیرفته‌اند و هیچ دیدار رسمی با وی برگزار نشده است.
*  کلنگ‌زنی ۳۷  طرح عمرانی در اندیمشک
با حضور مسؤولان کشوری و استانی، ۳۷ طرح عمرانی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق مختلف شهرستان اندیمشک کلنگ‌زنی شد.
این طرح شامل ۲۰ مدرسه، ۱۰ مسجد، ۵ خانه عالم و ۲ طرح بهداشتی است که براساس تفاهمنامه‌ پاییز ۹۵ میان رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با استاندار خوزستان اجرایی شده است.
** جوان ۹۶/۲/۴
*  تمایز نظام ما اتکا به رأی مردم در چارچوب ارزش‌ها است
آیت‌الله آملی لاریجانی در اختتامیه بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا، نظام جمهوری اسلامی را نظامی مبتنی بر آرا و اعتماد مردم در چارچوب ارزش‌های الهی دانست و تصریح کرد: چنین ویژگی مهمی، نظام سیاسی ما را از سایر نظام‌های سیاسی دنیا متمایز می‌کند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به چالش‌های نظام‌ لیبرال – دموکراسی و پارادوکس‌هایی که این نظام با آن درگیر است، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی، آرای مردم تعیین‌کننده است.
*  منافقین با تحریک حمله آمریکا به ایران نجات پیدا نخواهند کرد
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادعای سازمان منافقین درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران خارج از نظارت آژانس انرژی اتمی را تلاشی مذبوحانه در ادامه سلسله خیانت‌های این سازمان به کشور نامید و افزود: شاید امیدوارند با این شایعات، سناریوی ساختگی بمباران شیمیایی در سوریه را برای «ترامپ» تداعی و او را به پرتاب چند موشک به مراکز هسته‌ای ایران وادار کنند؛ غافل از آن‌که تکرارحمله سوریه به ایران، امریکا را وارد یک باتلاق جدید می‌کند و منافقین هم نجات پیدا نمی‌کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۴
*  ترامپ از ناامیدی نسبت به توافق هسته‌ای ایران خجالت‌زده نیست
مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به استرالیا سفر کرده است، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که در ژوئیه ۲۰۱۵ حاصل شد، گفت: رئیس‌جمهور هیچ‌گاه برای نشان دادن ناامیدی‌اش نسبت به توافقات بین‌المللی به ویژه این توافق “موسوم” به توافق هسته‌ای با ایران خجالت‌ زده نبوده است.
*  برکناری رئیس دانشگاه آزاد
اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه را تغییر دادند و بر این اساس به جای حمید میرزاده، علی محمد نوریان به عنوان سرپرست موقت منصوب شد.
** رسالت ۹۶/۲/۴
*  تهدیدات دشمن را نباید جدی گرفت
آیت الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان غیرانتفاعی آینده‌سازان، اظهار کرد: به دانش آموزان توصیه می‌کنم همواره در کنار رهبری، مراجع و بزرگان باشند که در آینده آنان بسیار مؤثر است.
وی بیان کرد: اکنون کشور در موقعیت خاصی قرار دارد و دشمن هجمه‌های فراوانی را برای مقابله با نظام و مسلمانان به کار می‌برد و در این راه از هیچ ترفندی دریغ نمی‌کند.وی با بیان اینکه نباید هیبت دشمنان را جدی گرفت، عنوان کرد: نباید از دشمن ترسید زیرا که دشمن مانند پشمک، تو خالی است ولی مانند پشمک خاصیت شیرینی ندارند و آنچه بیان می‌کنند سلسله موهوماتی است که خودشان آن را جدی گرفته‌اند.
*  بدهی عمومی ایران در دولت روحانی ۵/۵ برابر شد
صندوق بین‌المللی پول از افزایش ۵.۵ برابری بدهی عمومی دولت ایران طی ۴ سال فعالیت دولت یازدهم خبر داد.
بدهی عمومی دولت ایران در سال ۲۰۱۲ یعنی پیش از آغاز به کار دولت یازدهم ۸۴۳ هزار میلیارد ریال اعلام شده بود که بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول این رقم در ۴ سال بعد ۵/۵برابر شده و در پایان سال ۲۰۱۶ به ۴۵۶۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۴
*  دیپلماسی اقتصادی در دستور کار وزارت امور خارجه
قائم مقام وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه دیپلماسی اقتصادی در دستور کار وزارت امور خارجه قرار گرفته، گفت: از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ تاکنون ۹۰ درصد فعالیت‌های سفارتخانه‌های ایران در کشورهای هدف، بر همکاری‌های اقتصادی متمرکز است.
مرتضی سرمدی افزود: با اینکه مسایل سیاسی – امنیتی در منطقه ما خیلی اهمیت دارد، اما ظرف یک سال و نیم اخیر، سفری نبوده که وزیر امور خارجه بدون همراه داشتن هیات اقتصادی انجام داده باشد.
** آرمان ۹۶/۲/۴
*  انتقاد کدخدایی از شایعات انتخاباتی
سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از دامن زدن به شایعاتی مبنی بر اینکه اعضای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به چه کسی رای مثبت داده یا نداده‌اند، تاکید کرد: نتایج نهایی مورد قبول همه اعضا بوده و این قابل تردید نیست. پس لطفا کسی زحمت به خود ندهد و تلاش برای رای‌خوانی افراد نکند که نه تنها به نتیجه‌ای نمی‌رسد، بلکه هیچ فایده‌ای نیز بر آن مترتب نخواهد بود. رای پایانی شورای نگهبان مورد قبول همه اعضا قرار گرفته است.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۴
*  به دنبال باز طراحی رآکتور اراک
قرارداد باز طراحی رآکتور سنگین اراک دیروز میان ایران و چین در وین پایتخت اتریش امضا شد.
این قرارداد از سوی ایران به عنوان کارفرما و صاحب پروژه و چین به عنوان هماهنگ کننده میان ایران و کشورهای ۱+۵ به امضاء رسید.
** آفرینش ۹۶/۲/۴
*  پیگیری وضعیت اشتغال و بیکاری در قالب یک کارگروه
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با آغاز جلسه علنی مجلس در خصوص جلسه غیرعلنی، اظهار کرد: از وزیر کار خواستیم تا گزارشی را در مورد وضعیت اشتغال که موضوع مهمی است ارائه کنند. البته مساله بیکاری هم که اولویت امسال کشور است و رهبری هم تاکید کرده‌اند جزو مسائل کلانی است که مجلس به جد دنبال می‌کند. وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس هم پس از ارائه گزارش وزیر کار، نظرات خود را مطرح کردند، گفت: مقرر شد در یک کارگروهی نظام فکری پیگیری شود که امیدواریم این مساله تاثیرات خود را در حوزه اشتغال کشور بگذارد.
*  تظاهرات دانشمندان سراسر جهان علیه ترامپ
هزاران تن از دانشمندان و حامیان علم در سراسر جهان در اعتراض به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر رد علم به تظاهرات پرداختند.
در این تظاهرات که با نام “از ملبورن تا مکزیکو” برگزار شد راهپیمایان با در دست داشتن بنرهای مختلف از رئیس‌جمهور خواستند که از علم و دانش و تجربه گرایی حمایت کند.
** قدس ۹۶/۲/۴
*  به من می‌گویند دیکتاتور!
اردوغان ادعا کرده است: مخالفم به خاطر اینکه صدایم را در مقابل ظلم بلند کرده‌ام، به خاطر ایستادگی در برابر ظلم، به من می‌گویند دیکتاتور… ما صدایمان را در برابر حمله شیمیایی «خان شیخون» بلند کردیم و همچنان بلند خواهیم کرد!
** خراسان ۹۶/۲/۴
*  تماس صوتی تلگرام خلاف امنیت کشور است
حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور درباره فیلتر تماس صوتی تلگرام گفت: مایل نیستیم یکسری امکانات که قابل استفاده عموم است ،محدود شود ولی به چند نکته باید اشاره کنم. برای ما آنچه که خیلی مهم است بحث امنیت درسراسر کشور است. ضمن آن که برای ما محرز شده، شبکه های خارجی و آن‌هایی که ریشه در برخی کشورها دارند که دشمنی آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی ایران محرز است از این فضاها برای ضربه زدن به نظام حداکثر استفاده را می‌برند.
*  ناو موشک‌انداز به نیروی دریایی الحاق می‌شود
دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی با اشاره به حضور شناورهای دریایی در شمال و جنوب کشور گفت: امسال در جنوب کشور ناو موشک‌انداز، ناوشکن موشک‌انداز و زیردریایی به نیرو الحاق شده و در شمال نیز ناو موشک‌انداز الحاق خواهیم کرد.
** اعتماد ۹۶/۲/۴
*  امضای قرارداد با توتال در کمتر از یک ماه
امیر حسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به مذاکره با توتال در زمینه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار کرد: این شرکت منتظر تحولاتی در واشنگتن بود که این تحولات رخ داد و توتال مذاکرات خود را برای عقد قرارداد ادامه می‌دهد. فکر می‌کنم امضای قرارداد نباید بیشتر از یک ماه طول بکشد.
*  مارین لوپن و امانوئل ماکرون به دور دوم راه یافتند
روز گذشته دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سراسر این کشور برگزار شد.
نتیجه اولیه از شمارش آرا حاکی از این بود که مارین لوپن رهبر جبهه ملی و راست افراطی فرانسه و امانوئل ماکرون نامزد مستقل به دور دوم راه یافتند. براساس این آمار ماکرون ٧/٢٣ درصد آرا و لوپن ٧/٢١ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
** شهروند ۹۶/۲/۴
*  مرکز تحقیقات استراتژیک دلایل حصر و حبس مسئولان سابق کشور را بررسی کند
غلامرضا حیدری درجریان نشست علنی روزگذشته مجلس نسبت به موضوع حصر و ممنوع‌التصویری تذکر داد و از حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی درخواست کرد که تقاضای رفع حصر آقایان کروبی و موسوی و سرکار خانم رهنورد و لغو ممنوع‌التصویری آقای خاتمی را ازمقام معظم رهبری پیگیری کند.
*  ۳۲ میلیارد دلار، سوغات مسافران خارجی برای ایران
١٩میلیون و٩٠٠هزار نفر از‌سال ٩٢ تا پایان ‌سال ٩۵ وارد کشور شده‌اند و از ورود این تعداد گردشگر خارجی، بیش از ٣٢ میلیارد دلار نصیب کشور شده است.»
مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، توضیح داد که این میزان درآمد با محاسبه تمام امکانات از حمل‌ونقل و اقامت گرفته تا سوغات و خدمات مانند آن است که به گردشگران عرضه شده است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۴
*  موشک‌های بالستیک ایران، تهدیدی علیه اسرائیل است
جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری با آویگدور لیرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه تکرار اتهاماتش علیه ایران گفت: افزون بر کارزار ما برای شکست دادن داعش، بر لزوم مقابله با فعالیت‌های ایران هم واقف هستیم.
حزب‌الله به نگه‌داشتن اسد در قدرت در سوریه کمک می‌کند. ایران با موشک‌های بالستیک از طریق فعالیت‌های دریایی و سایبری و نیز از طریق عوامل نیابتی خود به حفظ اسد در راس قدرت در سوریه کمک کرده و از این طریق همچنان اسرائیل را تهدید می‌کند.
*  برخی کشورها به دنبال تضعیف ساختار امنیتی افغانستان هستند
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان، به صورت تلفنی با هم گفت و گو کردند.
شمخانی گفت: برخی کشورهای منطقه به دنبال ناامن سازی و تضعیف ساختار امنیتی و انتظامی افغانستان به منظور ایجاد زمینه برای انتقال تروریست‌های شکست خورده در عراق و سوریه به این کشور هستند.
وی خاطر نشان کرد: سرعت بخشی به همکاری‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در سال‌های گذشته از سوی نهادهای امنیت ملی ایران و افغانستان با جدیت دنبال شده است، قوام دهنده امنیت و ثبات دو کشور خواهد بود.
** صبح نو ۹۶/۲/۴
*  «ناجا» نوک پیکان هجمه دشمنان خارجی و برخی خواص داخلی است
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی و تلاش دشمن برای هجمه وارد کردن به آن گفت: ما همواره از سوی دشمنان خارجی و برخی خواص داخلی مورد هجمه هستیم و نیروی انتظامی هدف نوک پیکان این هجمه‌هاست.
*  اولین مناظره ۶ نامزد ریاست جمهوری جمعه برگزار می‌شود
قاضی‌زاده، عضو شورای نظارت برصدا و سیما گفت: اولین مناظره انتخابات ۹۶ جمعه همین هفته به مدت ۳ ساعت با حضور ۶ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. مناظره دوبه دو نداریم و مناظره‌ها با حضور ۶ کاندیدا انجام خواهد شد.
** بهار ۹۶/۲/۴
*  از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کنیم
حمید بقایی و محمود احمدی‌نژاد طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند از کسی حمایت نمی‌کنند. در این اطلاعیه آمده است: به صراحت اعلام می‌داریم که در انتخابات پیش رو از هیچ فردی حمایت نکرده و نخواهیم کرد.
*  عربستان شورای امنیت ملی تاسیس می‌کند
پادشاه عربستان دستور تاسیس شورای امنیت ملی را زیر نظر دفتر پادشاهی و ایجاد پستی در این دفتر تحت عنوان مشاور امنیت ملی برای ریاست این شورا صادر کرد. بررسی گذرای انتصاب‌های جدید در عربستان نیت ملک سلمان برای قبضه کردن قدرت را بر ملا می‌کند.
** افکار ۹۶/۲/۴
*  موتلفه قصد مقابله با جبهه مردمی را ندارد
باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: موتلفه قصد مقابله با جبهه مردمی را ندارد و استدلال آنها این است که می‌خواهیم در مناظرات باشیم اما این اطمینان را دادند که تا آخر کار در صحنه نخواهند بود.
وی درباره رئیسی و قالیباف گفت: ما علاقه داریم این دو چهره در درون تشکیلات رقابت کنند تا ببینیم کدام یک رای آوری بیشتری دارند اما باید تلاش کنند با رقیب مشترک رقابت کرده و با هم رقابت نکنند.
*  رئیس ستاد انتخابات قالیباف انتخاب شد
محمد دهقان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای فراکسیون نمایندگان ولایی در حکمی رئیس ستاد انتخابات «محمد باقر قالیباف» کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
باید جلوی خرافات درباره مهدویت گرفته شود
فارس/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رئیس موسسه آینده روشن با بیان اینکه نویسندگان عرصه مهدویت باید درنوشته‌های خود مراقبت ویژه‌ای  در مورد مهدویت داشته باشند، گفت: باید از هر گونه خرافات در این عرصه جلوگیری شود. این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن کریم برای ظهور امام زمان(عج) باید گروهی از صالحان تربیت شوند، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود فساد و خون‌ریزی باید زیاد شود نادرست است چرا که راهکار اصلی ساختن عبادی‌الصالحون است که می‌تواند تعجیل ظهور حضرت مهدی(عج) را به دنبال داشته باشد.
موج معرفتی انقلاب به برکت حوزه‌های علمیه عالم‌گیر شده است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار با طلاب و روحانیون کرمانی، نخستین وظیفه طلاب و روحانیون را استوار نمودن پایه های اخلاقی عنوان کرد و بیان داشت: طلاب باید خود را بسازند و برای خودسازی نیاز است تا روزانه کتاب نفس خویش را مرور نمایند. وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی افق های موفق و درخشانی را در جهت گسترش معارف اسلامی در سطح بین الملل گشوده است، تصریح کرد: موج معرفتی انقلاب اسلامی به برکت حوزه‌های علمیه عالم گیر شده و امام خمینی(ره) به عنوان تربیت یافته حوزه، چنین نهضت علمی و فکری را پایه گذاری کردند و این راه همچنان با رهبری رهبر معظم انقلاب ادامه دارد.
مردم سالاری دینی بر مبنای امانت داری در قدرت است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به نقش کرامت انسانی در نظریه حاکمیت اسلامی ابراز کرد: خداوند انسان را مختار آفریده است و کرامت انسان نیز بر پایه همین اختیار و آزادی اوست که می‌توان آن را از ارکان نظریه حاکمیت اسلامی انسان بر سرنوشت خود به حساب آورد. عضو جامعه مدرسین بیان کرد: مردم سالاری دینی بر مبنای امانت داری در قدرت و حکومت بنا شده است و اگر اصالت به امانت داری و عدالت محوری نباشد، مردم سالاری اسلامی تفاوتی با دموکراسی غربی نخواهد داشت. وی بیان کرد: در نظریه مردم سالاری دینی طبق دیدگاه شهید صدر، مردم هم صاحب حق هستند و هم مسئول و در برخورداری از تمام حقوق نیز با هم برابرند.
برگزاری انتخابات در ایران برای دشمنان آزار دهنده است
ایرنا/ آیت‌الله حسینی خراسانی با تاکید بر اهمیت انتخابات گفت: برگزاری انتخابات پرشور و گسترده در ایران همواره برای نظام استکبار و دشمنان سخت و آزار دهنده بوده است و آنان برای مقابله با این حرکت مردمی هزینه‌های سنگینی انجام می‌دهند. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: برگزاری انتخابات باشکوه در ایران و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای، خنثی کننده توطئه های دشمنان است و عزت ایرانیان را به نمایش می‌گذارد. وی ادامه داد: شرکت گسترده مردم در انتخابات و برگزیدن فرد اصلح توسط ایشان، فرصت توطئه افکنی را از دشمنان می‌گیرد و آنان را مثل گذشته سرافکنده و شکست خورده می‌کند.
کسری بودجه بیش از ۶.۷میلیارد دلاری عربستان
ایرنا/ معاون وزیر اقتصاد عربستان اعلام کرد که کسری بودجه عربستان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۲۶ میلیارد ریال سعودی معادل ۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون دلار بوده است. محمدبن مزید التویجری، معاون وزیر اقتصاد عربستان افزود: پیش تر کسری بودجه ۵۴ میلیارد ریالی را در سه ماه نخست سال جاری پیش‌بینی می‌کردیم. عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ شاهد بالاترین میزان کسری بودجه خود به میزان ۳۶۷ میلیارد ریال بوده است.
درخواست نظامی روسیه درباره ایران
جام نیوز/ روزنامه واشنگتن اگزمینر  درخواست روسیه برای پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را دارای اهداف نظامی و برای تقویت بلوک شرق دربرابر ناتو ارزیابی کرد.واشنگتن اگزمینر نوشت: روسیه برای عضویت ایران در گروهی تلاش می‌کند که برای مقابله با ناتو و ایجاد توازن قوا در برابر آن تشکیل شده است. در ادامه این گزارش آمده است: روسیه خواستار عضویت کامل ایران در یک سازمان ژئوپولیتیکی است که به عنوان ایجاد کننده توازن قوا دربرابر ناتو و دیگر همپیمانی‌های غربی عمل می‌کند. این روزنامه آمریکایی افزود: این اقدام به احتمال قوی، روابط اقتصادی و نظامی بین دو کشور ایران و روسیه را عمیق تر می‌کند.
سیاست ایران در منطقه کاملا روشن است
ایرنا/ سخنگوی الحشدالشعبی روز یکشنبه در پاسخ به ادعاهای رئیس جمهور ترکیه که در اظهاراتش با الجزیره قطر گفته’چه کسی پشت الحشدالشعبی قرار دارد؟’، تاکید کرد که سیاست ایران در منطقه کاملا روشن است و در جنگ علیه تروریسم، در چارچوب قانون به کمک عراق آمده است. احمد الاسدی افزود: حیدرالعبادی نخست وزیر عراق تعجب خود را از اظهارات اخیر اردوغان بیان کرد و خواستار عدم مداخله در امور داخلی عراق شد. اردوغان، در اظهاراتش گفته بود، اگرچه پارلمان عراق قانون الحشد الشعبی را تصویب کرده، اما این تشکیلات یک سازمان تروریستی است.
ترامپ: ممکن است به توافق هسته‌ای پایبند نمانیم
فارس/ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس با ادعای اینکه ایران روح برجام را نقض کرده، گفت: ممکن است به توافق هسته‌ای پایبند نمانیم. دونالد ترامپ در پاسخ به این سوال که منظورش از نقض روح توافق هسته‌ای که اخیرا بر آن تاکید کرده چیست، گفت: منظور من «فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه» و فراتر از آن است.وی ادعا کرد: در منطقه یک روحی برای توافق وجود دارد که ایرانیها آن را با اقداماتشان در خاورمیانه و فراتر از آن شکسته‌اند.
صلاحیت ۱۳۸۶ داوطلب حضور در شوراها در استان قم تأیید شد
رسا/ رییس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای قم با بیان این‌که داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند حضوری از خودشان دفاع کنند، گفت: صلاحیت ۱۳۸۶ داوطلب حضور در شوراها در استان قم تأیید شده است. امیرآبادی فراهانی به آمار تأیید صلاحیت شده‌ها اشاره کرد و گفت: در شهرستان قم از مجموع ۶۰۳ داوطلب ۵۴۳ نفر در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شدند و ۴۶ نفر نیز رد صلاحیت شدند که طبق قانون افرادی که در شهرستان توسط هیأت اجرایی رد صلاحیت شدند، در صورت داشتن اعتراض باید به هیأت عالی نظارت استان مراجعه کنند و پرونده آن‌ها در هیأت نظارت شهرستان بررسی نمی‌شود.
ضریح امامین عسکریین(ع) رونمایی شد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به رونمایی ضریح جدید امامین عسکریین(ع) اظهار داشت: شب گذشته کلید ضریح امامین عسکریین(ع) تحویل دیوان وقف شیعی عراق شد و صبح امروز رونمایی و به روی عاشقان اهل بیت باز شد.حسن پلارک در ادامه افزود: ساخت این ضریح سال ۹۲ در قم آغاز شد و پس از یک سال تلاش به پایان رسید.وی یادآور شد: این ضریح با نذورات مردمی ایران و همکاری دفتر آیت الله العظمی سیستانی در قم و به همت ستاد بازسازی عتبات ساخته شده بود.
آرای صادره از مراجع قضایی بعد از تأیید صحت انتخابات تأثیری در نتیجه نخواهد داشت
باشگاه خبرنگاران/ نمایندگان مجلس امروز برخی مواد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود را مورد بررسی، اصلاح و تصویب قرار دادند. نمایندگان تصویب کردند که آرای صادره از مراجع ثالث قضایی در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی در خصوص رسیدگی به شکوائیه داوطلبان بعد از تأیید صحت انتخابات و اعلام نتیجه منطبق بر مواد ۵۵ و ۵۶ این قانون تأثیری در فرایند و نتیجه انتخابات ندارد.
رژیم صهیونیستی در موضع ضعف قرار گرفته است
رسا/ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی پس از قدرت روزافزون مقاومت اسلامی در موضع ضعف و هراس قرار گرفته است. حجت الاسلام دعموش تاکید کرد: امنیت و ثبات کنونی لبنان مرهون حضور مقاومت در کنار ارتش و بیداری و جانفشانی مجاهدان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *