خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۰۲

  • پس از احراز صلاحیت‌ ۶ نامزد توسط شورای نگهبان تبلیـغات انتـخابـات ریاست‌جمهوری آغاز شد
  • آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: حفظ امنیت و آرامش عمومی نخستین وظیفه حکومت است
  • آیت‌الله امینی: مسئولان برای معضل ریزگردها و کم آبی فکر اساسی کنند
  • آیت‌الله خاتمی: مشکلات کشور با فرافکنی حل نمی شود
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: تمکین در برابر قانون نشانه التزام عملی به نظام اسلامی است
  • آیت‌الله علیدوست: هر گونه تغییر و تحول در فقه باید در قالب فقه جواهری باشد

** جام جم ۹۶/۲/۲
*  پاسخ کدخدایی به منتقدان نظریه اخیر فقهای شورای نگهبان
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به نظریه فقهی اخیر شورای نگهبان درباره عدم حضور اقلیت‌های مذهبی در شورای مناطقی که اکثریت مسلمان هستند، گفت: از فقهای شورای نگهبان درخواست رسیدگی شده بود، بنابر این شورا موضع را رسیدگی کرد و شورای نگهبان در بعد فقهی قانون تصویب شده می‌تواند ورود کند و زمان مطرح نیست.
*  سند باز طراحی نیروگاه اراک فردا امضاء می‌شود
لوکانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که قرار داد و سند باز طراحی نیروگاه هسته‌ای اراک، فردا میان تهران و پکن امضاء می‌شود.
** همشهری ۹۶/۲/۲
*  امروز اعلام بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها
نتایج نهایی تایید صلاحیت‌های داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، امروز دوم اردیبهشت ماه به داوطلبان ابلاغ می‌شود.
۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که نسبت به دوره قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.
*  بابک زنجانی درخواست اعاده دادرسی داد
وکیل مدافع بابک زنجانی گفت:‌روز چهارشنبه هفته گذشته درخواست اعاده دادرسی موکلم را به دیوان عالی کشور تقدیم کردم.
رسول کوهپایه زاده با بیان این مطلب گفت: درخواست ما ثبت شد و باید روال قانونی تعیین شعبه و رسیدگی انجام شود.
** کیهان ۹۶/۲/۲
*  تمکین در برابر قانون نشانه التزام عملی به نظام اسلامی است
امام جمعه قم با اشاره به آغاز رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری و شورای شهر، گفت: تمکین در برابر قانون نشانه التزام عملی افراد و گروه‌ها به نظام اسلامی است.
آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود: انتخابات آبروی کشور و متضمن حضور مردم در تعیین سرنوشت خود در چارچوب اسلام است، لذا مسئولین با نهایت دقت و بدون دخالت حب و بغض و علایق خود در برگزاری آن همت کنند.
وی تصریح کرد: انتخابات مظهر اراده ملی است و هر چه با شکوه‌تر برگزار شود، به همان میزان اعتبار کشور و امنیت آن در داخل و خارج ارتقاء پیدا می‌کند.
*  حزب‌الله پاسخ ترامپ را داد/بشاراسد در سوریه می‌ماند
جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به طرح چهارمرحله‌ای «دونالد ترامپ»، اعلام کرده «بشاراسد» قطعا به عنوان رئیس‌جمهور، در سوریه می‌ماند.
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرده: باقی ‌ماندن بشار اسد (در قدرت)، موضوعی قطعی است… این مسئله (مسئله برکناری بشار اسد) تمام شده و بشاراسد راه‌حل سوریه است.»
** شرق ۹۶/۲/۲
*  جدال بر سر روح برجام
محمد جواد ظریف در جدیدترین توییت خود نوشته: «آمریکا تاکنون هم از متن برجام و هم از روح این توافق، سرپیچی کرده است». او در حالی چنین متنی را توییت کرده که شب قبل از آن، دونالد ترامپ ایران را متهم کرده مطابق روح توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.
اما ظریف نوشته: «خواهیم دید آمریکا آماده است تا به متن برجام پایبند بماند، چه برسد به روح این توافق؛ تا کنون که هر دو را زیر پا گذاشته است. آیا باز هم باید از هایلایت استفاده کنم؟!»
*  انتقاد مسکو از  رویکرد واشنگتن نسبت به ایران
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، اظهار کرد: ما اطلاعاتی دریافته‌ایم که نشان می‌دهد واشنگتن در حال بررسی دوباره توافق هسته‌ای با ایران است.
ریابکوف افزود: مسکو از تلاش واشنگتن برای قراردادن مسائل مربوط به اجرای برجام و یک‌سری دیگر از ادعاهای غیرهسته‌ای درباره تهران به‌شدت انتقاد می‌کند و بر این باور است که این مسیری غیرسازنده است و به‌شدت با آن مخالفت خواهد کرد.
** ایران ۹۶/۲/۲
*  پالایشگاه «ساراس» ایتالیا بدهی خود را به ایران پرداخت
پالایشگاه نفتی «ساراس» ایتالیا بدهی ۴۰۰ میلیون یورویی خود را برای خرید نفت از ایران بطور کامل پرداخت کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۲
*  حمله انتحاری به نظامیان افغان ۱۰۰ کشته به همراه داشت
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن به عهده گرفتن مسئولیت حمله به پایگاه نظامی ارتش افغانستان در شمال این کشور مدعی شد که در این حمله صد سرباز کشته شده‌اند.
** وطن امروز ۹۶/۲/۲
*  مسؤولان حج به وعده‌های رژیم آل‌سعود اعتماد نکنند
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسؤولان حج به وعده‌های رژیم آل‌سعود اعتماد نکنند، اگر وعده‌ای دادند که امنیت را تامین می‌کنیم خوشحال نشویم، هنوز جراحات حادثه منا روی قلب و دل ما هست و التیام نیافته است.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: آنها با تبلیغات مسمومی که علیه شیعیان و ما در مکه و مدینه به راه انداختند که من از بیان آنها شرم می‌کنم که در بقیع و نمازهای جمعه چه می‌گویند، فضا را در حرمین شریفین برای شیعیان خطرناک کرده‌اند.
*  آغاز تبلیغات برای فتح پاستور
شورای نگهبان اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام و ستاد انتخابات کشور نیز شامگاه پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اسامی ۶ نامزد احراز صلاحیت شده را به‌شرح زیر اعلام کرد:
۱- سیدمصطفی آقامیرسلیم، فرزند سیدجلال
۲- اسحاق جهانگیری‌کوشایی، فرزند حسن
۳- حسن روحانی، فرزند اسدالله
۴- سید ابراهیم رئیس‌الساداتی، فرزند سعید
۵- محمدباقر قالیباف، فرزند حسین
۶- سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فرزند سیدابوالقاسم
بر این اساس و به‌استناد ماده ۶۶ قانون انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها از تاریخ انتشار آگهی رسماً آغاز می‌شود و ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت ۹۶ خاتمه می‌پذیرد.
** جوان ۹۶/۲/۲
*  نتانیاهو از مواضع دولت ترامپ علیه ایران استقبال کرد
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع امریکا از مواضع دولت جدید این کشور علیه ایران استقبال کرد.
نتانیاهو روز جمعه قبل از دیدار با ماتیس در بیت‌المقدس مواضع «محکم و صریح» وزیر دفاع امریکا در قبال ایران را ستود و گفت که از «اقدامات بسیار قاطع» ترامپ در حمله به پایگاه الشعیرات سوریه حمایت می‌کند.
*  انتخابات پرشور و سالم از مؤلفه‌های اقتدار کشور است
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در نشست سراسری رؤسای کل دادگستری‌های کشور و دادستان‌های مراکز استان‌‌ها، با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات، مؤلفه بسیار مهمی در حصول اقتدار و امنیت ملی است، شرکت در انتخابات را حق و تکلیف توأمان دانست و افزود: اصل انتخابات برای نظام و مردم امر مهمی است و بر این اساس، همه دستگاه‌های مسئول و به‌ویژه مردم خود باید تلاش کنند که این ظهور و تجلی اقتدار ملی محقق شود.
رئیس دستگاه قضایی با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونمند، باید اصل و محور همه فعالیت‌ها و تلاش‌ها در عرصه انتخابات باشد، بخشی از وظیفه تأمین امنیت انتخابات را بر عهده دستگاه قضایی دانست.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۲
*  هیچ پیامی از سوی ایران به مصر نرساندم
عمار الحکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق به مصر سفر کرد و با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی، خبر سفرش به تهران قبل از قاهره را تکذیب کرد و گفت:‌ هیچ پیامی را از سوی ایران به مصر نرساندم و ما فقط دیدگاه‌هایمان را به مسئولان ایرانی و مصری گفتیم و به عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر پیشنهاد دادیم تا یک کنفرانس منطقه‌ای را برعهده بگیرد، زیرا بدون گفتگو مشکلات منطقه حل نخواهد شد.
** رسالت ۹۶/۲/۲
*  مشکلات کشور با فرافکنی حل نمی شود
آیت الله سید احمد خاتمی در همایش حوزه انقلابی با بیان اینکه با فرافکنی مشکلات حل نخواهد شد، یادآور شد: اینکه بگوییم دولت قبل چنین کرد چه گیر مردم خواهد آمد، ما باید توجه داشته باشیم که فساد بد است چه در دولت قبل و چه در این دولت، دولت آینده باید انگیزه جدی مقابله با فساد داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتظار نظام از حوزه، انقلابی ماندن است، تصریح کرد: خطر خطوطی در ارتباط با انقلابی نماندن حوزه احساس می‌شود که مهمترین فعالیت آن القای تفکرات سکولار یعنی جدایی دین از حکومت است و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند به دنبال این هستند که این تفکر خطرناک را در حوزه جا بیندازند که ما باید با هوشیاری کامل در برابر آن بایستیم و با آن مقابله کنیم.
*  کاهش ۱۵ میلیون لیتری واردات بنزین تا یک ماه دیگر
عباس کاظمی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: با بهره برداری از ۲ طرح بزرگ بنزین سازی تا کمتر از یک ماه آینده، ۱۵ میلیون لیتر به تولید روزانه بنزین کشور اضافه می شود و به همین میزان از حجم واردات بنزین کاسته می شود.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۲
*  با اقتدار در قلب آتش زندگی می‌کنیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما در قلب آتش زندگی می‌کنیم اما اقتدار، تدبیر، حکمت، دور اندیشی، ژرف نگری و ظرافتهای عمیق رهبری معظم انقلاب اسلامی عوامل اصلی قوام قدرت ما بوده اند.
سردار حسین سلامی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران توانسته در منطقه‌ای که از آن به عنوان قلب جهان یاد می‌شود دارای سیطره جهانی گردد، اظهار داشت: هر قدرتی در جهان بخواهد خود را با ابعاد و مقیاس جهانی مقایسه کند باید بر این منطقه مسلط باشد اما از پیروزی انقلاب تا به امروز غروب سیطره و تسلط قدرت‌های بزرگ بر جهان اسلام بوده است.
*  بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی در تاجیکستان فعالیت دارند
نعمت‌الله امامزاده سفیر تاجیکستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی در تاجیکستان فعالیت دارند، افزود: ایران و تاجیکستان همواره ارتباط تنگاتنگی در زمینه‌های مختلف با یکدیگر داشته و دارند اما در مقطع کنونی به جرات می‌توان گفت وقت آن رسیده که به رویاهایمان در زمینه مبادلات اقتصادی و گردشگری بین ۲ کشور جامه عمل بپوشانیم.
** آرمان ۹۶/۲/۲
*  امنیت پایدار نیازمند ایجاد نشاط و امید در جامعه است
رئیس مجلس گفت: برای رسیدن به امنیت پایدار در کشور باید فرهنگ نشاط و امید به آینده در میان افراد جامعه گسترش یابد و از القای ناامیدی در بین مردم پرهیز شود.
علی لاریجانی با اشاره به اینکه باید به امنیت نگاه سیستمی داشت، بیان کرد: شرایط منطقه در دل مردم ما نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند و بحران سازی‌هایی نیز توسط دشمنان به منظور آسیب زدن به روحیه مردم ایران صورت می‌گیرد تا اراده محکم آنان را در مسیر تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی سست کنند.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۲
*  سه وزیر دولت برای پاسخگویی به مجلس می‌روند
مجلس شورای اسلامی این هفته میزبان وزرای امور اقتصادی و دارایی و بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی برای پاسخ به سوالات محسن بیگاری و محمد دهقانی نمایندگان سقز و چناران است.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده میزبان علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شنیدن گزارش آخرین وضعیت اشتغال و بازار کار کشور خواهند بود.
*  قاسم سلیمانی در میان ۱۰۰ چهره سال
نشریه تایم، قاسم سلیمانی را به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد.
این نشریه هر ساله فهرستی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار را در جهان معرفی می‌کند که در این فهرست جدید نیز مانند دوره‌های قبلی نام افراد شناخته شده‌، از جمله رؤسای جمهوری، نخست وزیران، هنرمندان و چهره‌های دیگر دیده می‌شود.
** آفرینش ۹۶/۲/۲
*  نظر کمیسیون تبلیغات انتخابات درباره پخش مناظره ها تغییر نکرده است
علی پورمطلق دبیر ستاد انتخابات کشور و عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: نظر این کمیسیون در خصوص نحوه پخش مناظره های انتخاباتی تغییر نکرده است و مناظره‌های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده از تلویزیون پخش می شود.
*  جیمز ماتیس ایران را عامل «همه مشکلات» منطقه خواند
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا پس از سفر به عربستان و دیدار با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد پادشاهی مدعی شد:‌ در هر منطقه‌ای که نگاه کنی و درآن جا مشکلی باشد ایران را پشت آن می‌یابی و ایران عامل بی‌ثباتی منطقه است و برای حل درگیری‌های موجود در یمن از طریق مذاکرات و زیرنظر سازمان ملل باید جلوی نفوذهای ایران را گرفت.
او در ادامه مدعی شد:‌ ما باید جلوی تلاش‌های ایران را بگیریم تا امنیت و ثبات دیگر کشورها را به خطر نیندازد و حزب الله دیگری در منطقه تشکیل ندهد و ما برای جلوگیری از این امر در حال پیمودن راه صحیح هستیم.
** قدس ۹۶/۲/۲
*  تورم فروردین ۹/۶ درصد شد
مرکز آمار ایران نرخ تورم مناطق شهری کشور در فروردین ماه سال جاری را ۹/۶ درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز ۴/۹ اعلام کرد.
*  محدودیت واردات برخی کالاها
وزیر اقتصاد و دارایی از محدودیت واردات برخی کالاها به کشور خبر داد.
علی طیب‌نیا با بیان اینکه هدف اصلی ما تقویت توان تولید کشور است چرا که قاچاق و واردات بی‌رویه آسیب جدی به این حوزه وارد می‌کند اظهار داشت: در این راستا دولت برنامه جامعی را برای مقابله با قاچاق طراحی کرده و آن در حال اجرایی شدن است.
*  واکنش پیونگ یانگ
به گزارش رویترز، در ادامه جنگ لفظی آمریکا و کره شمالی،روزنامه رسمی حزب حاکم در پیونگ یانگ، کاخ سفید را به حمله پیشگیرانه تهدید کرد و نوشت: آمریکا را خاکستر می‌کنیم.
** خراسان ۹۶/۲/۲
*  تاکید بر برقراری ارتباطات بانکی ایران و ویتنام
شافعی رئیس اتاق ایران، که در صدر هیاتی تجاری به ویتنام سفر کرده، در ملاقات با رئیس جمهور ویتنام به دستاوردهای دیدار روسای جمهور دو کشور اشاره کرد و خواستار سرعت عمل طرف ویتنامی در نهایی کردن توافقنامه های بانکی، تجارت ترجیحی و کشاورزی با ایران شد.
** اعتماد ۹۶/۲/۲
*  تروریست‌ها سلاح شیمیایی را از ترکیه دریافت کردند
بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه اعلام کرد غرب آمار را بیشتر از واقعیت ارایه می‌کند تا دخالت در امور داخلی سوریه را توجیه کند.
اسد ضمن تاکید بر اینکه هدف امریکا براندازی و تغییر دولت فعلی سوریه و روی کار آوردن ایادی خود در این کشور است، گفت: ما ١٠٠% مطمئن هستیم و مدارکی داریم که تروریست‌ها سلاح‌های شیمیایی و دیگر حمایت‌های نظامی را مستقیما از ترکیه دریافت کرده‌اند.
** شهروند ۹۶/۲/۲
*  ورود ایران به بازار نفت گرجستان
سیدحمید حسینی رئیس کمیسیون اصل ۴۴ و محیط کسب و کار اتاق ایران گفت: در رایزنی با مسئولان گرجستانی قرار شد ایران ابتدا وارد بازار فرآورده‌های نفتی این کشور شود و از این‌رو برای نخستین‌بار موافقت شد تا یک شرکت گرجی از ایران گاز بخرد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۲
*  ایران عملیات تروریستی پاریس را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی در پاریس را محکوم کرد و با مردم فرانسه ابراز همدردی کرد.
بهرام قاسمی اظهار داشت: متاسفانه مماشات و گاه اقدامات حمایتی از تروریست‌های جانی که حکایت از اعمال و استانداردهای دوگانه جهان غرب در برخورد با تروریسم دارد، آنان را به انجام عملیات تروریستی دیگری در قلب اروپا جری‌تر ساخت.
*  خواستار روابط نو با ایران هستیم
رئیس مجلس ملی پاکستان، پیش از ترک اسلام آباد به مقصد جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور همسایه را برادرانه توصیف کرد و گفت: خواستار تقویت بیش از پیش پایه‌های روابط و خلق عرصه‌ای نو در مناسبات دوستانه با ایران هستیم.
سردار ایار صادق گفت: ایران کشوری کلیدی و مهم در منطقه و از همسایگان بسیار مهم پاکستان است و تحولات جاری در عرصه منطقه و بین‌‌الملل، شرایطی را ایجاد کرده که ایران و پاکستان می‌توانند مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین را متناسب با روابط سیاسی عالی میان دو کشور، ارتقاء دهند.
** صبح نو ۹۶/۲/۲
*  وظیفه علوم انسانی تولید «فقه نظام» است
دومین دوره از درس‌گفتارهای مدرسه آفاق با عنوان «طیف‌بندی حوزه در نسبت با علوم انسانی۲» با سخنرانی آیت‌الله دکتر محسن‌اراکی با موضوع «تبیین زیرساخت‌های فقه حکومتی برای دستیابی به علوم انسانی اسلامی» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی از سخنانش به فقه نظام و رابطه آن با علوم انسانی اسلامی پرداخت و گفت: تربیت یک فرد با تربیت جامعه دو فضای کاملاً متفاوت است و هر یک، احکام خاص خودش را دارد و یکی از وظایف علوم انسانی اسلامی تولید فقه نظام است که ناظر به رفتارهای جامعه اسلامی است.
*  تعیین سفرای جدید ایران در عمان و سوریه
قرار است آقای جواد ترک‌آبادی سفیر اسبق ایران در خارطوم و آقای محمدرضا نوری شاهرودی سفیر اسبق ایران در عربستان به ترتیب عهده‌دار سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در دمشق (سوریه) و مسقط (عمان) شوند.
** بهار ۹۶/۲/۲
*  داعش مسئول حمله به شانزه‌لیزه
حوالی ساعت ۲۱ پنجشنبه یک مهاجم مسلح در خیابان شانزه‌لیزه پاریس خودروی پلیس را زیر رگبار گرفت.
در این حمله یک مامور پلیس جان باخت و یک مامور پلیس دیگر نیز مجروح شد. فرد مهاجم نیز هدف قرار گرفت و کشته شد.
خبرگزاری اعماق که وابسته به گروه داعش است، مسئولیت تیراندازی خیابان شانزه لیزه را پذیرفت.
** افکار ۹۶/۲/۲
*  جبهه مردمی از تصمیم‌ شورای نگهبان استقبال می‌کند
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای را پیرامون احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری صادر کرد که بخشی از آن به شرح ذیل است: با وجود اینکه شورای نگهبان از ۴ کاندیدای ثبت نام کرده جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فقط دو کاندیدا را احراز صلاحیت کرده، جبهه از تصمیم شورا استقبال کرده و آن را ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی و برگزاری انتخابات قانونمند و با شکوه می‌داند.
*  نگرانی در مورد امنیت تعرفه‌ها نیست
علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعرفه‌ها تمامی استان‌ها با رعایت کلیه موارد حفاظتی ارسال شده و در این مسئله نه جای نگرانی هست و نه اینکه عقب هستیم.
احمدی گفت: همکاران ما در قالب زمان بندی‌های انجام شده تعرفه‌ها را به فرمانداران و بخش‌‌داران می‌رسانند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حفظ امنیت و آرامش عمومی نخستین وظیفه حکومت است
فارس/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به همایش «سهم من در امنیت و آرامش» تصریح کردند: اوّلین هدف و مقصودی که حکومت‌ها باید در مقاصد عالیه خود قرار دهند، حفظ امنیّت جامعه و آرامش عمومی و ایجاد نشاط و شادابی در زندگی و کسب و کار مردم می‌باشد. برای رسیدن به این هدف مهمّ چند امر بسیار حیاتی لازم می‌باشد: نکته اوّل وجود قدرت و نیرویی متدیّن و متعهّد و کاردان است که بتواند وظایف محوّله خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهد، و برای انجام بهتر این وظیفه مهم، باید همه امکانات لازم از طرف دولت اسلامی در اختیار آنان گذارده شود دوّمین نکته، نیروی انتظامی و مدیران امنیّتی کشور با نیّت پاک و اخلاص و فقط برای کسب رضای خداوند متعال تلاش نمایند.
مسئولان برای معضل ریزگردها و کم آبی فکر اساسی ‌کنند‌
حوزه/ آیت‌الله امینی در دیدار مسئولین اجرائی همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار، با اشاره به اینکه باید اقدام جدی برای مقابله با پدیده گردو غبار در کشور صورت بگیرد اظهار داشت: این مشکل باعث شده که کودکان و افراد مسن کشورمان دچار مشکل شوند چراکه زیانهایی در پی داردکه  قابل تصورنیست.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه ایران کشوری کم آب و بیابانی است و متاسفانه همین منابع آبی هم به درستی استفاده نمی شود گفت: مسئولین ما باید به فکر این باشند که از درختان و گیاهانی مقاوم استفاده کنند تا آب کمتری استفاده شود و هم معضل گردوغبار کمترشود.
حضور مردم در انتخابات مایه افزایش قدرت نظام است
رسا/ آیت‌الله مقتدایی در همایش تجلیل از برگزیدگان دومین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های طلاب سراسر کشور حضور حداکثری مردم در انتخابات را مایه افزایش قدرت نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم برای اینکه به دشمنان اراده و آزادی خود را نشان دهند باید به صحنه آمده و حماسه‌ای ماندنی را رقم زنند. قائم مقام جامعه مدرسین در ادامه یکی از وظایف مهم روحانیت را حفظ نظام اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همانند خورشیدی در سطح جهان می‌درخشد چرا که منشأ بیداری اسلامی در دنیا است؛ روحانیت باید مردم جامعه را برای حفظ ارزش‌های نظام تشویق کند.
تکفیری ها موجب گریز مردم از اسلام شده اند
حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار با رئیس مجلس کشور پاکستان به بیان اصول اسلام ناب و حقایق آن پرداخت و ابراز داشت: امروزه قرائت تکفیری ها از اسلام موجب گریز جوامع بشری از اسلام می‌شود، آنچه که در قم و انقلاب اسلامی بر آن تاکید می‌شود قرائتی است که در آن حقایق اسلام مورد توجه است و در عین حال تکفیر و تروریسم مذهبی ترد می‌شود و نسبت به مذهب ستیزی در آن فوق العاده حساسیت وجود دارد. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: انقلاب اسلامی و قم بر همبستگی جهان اسلام فراتر از مباحث قومی و نژادی تاکید می‌کند، لذا ما معتقدیم که در جهان اسلام هیچ امری جوامع اسلامی را از همدیگر جدا نمی‌سازد، همانطور که تعالیم ما در قم این امر را محقق می‌سازد.
هرگونه تغییر و تحول در فقه باید در قالب فقه جواهری باشد
رسا/ آیت‌الله علیدوست در نشست علمی با موضوع «شیوه مواجهه فقه با علوم و عرصه های جدید » گفت: فقه هر تغییری می‌خواهد در خود ایجاد کند باید در قالب انضباط فقهی یعنی فقه جواهری باشد و به هیچ قیمت نباید از هنجارهای شناخته شده اجتهاد کوتاه بیاید.عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: در عرصه‌های جدید چه در قالب مطالعات میان رشته‌ای و چه حاکمیتی و نظام سازی، باید سهم فقه و فقیه از سهم دیگران مشخص باشد؛ وقتی سهم را مشخص نکنیم گاهی فقیه وارد ساحتی می‌شود که محل اظهارنظر دیگران است یا دیگران وارد ساحتی می‌شوند که محل پرداخت فقه است مانند بحث ماهیت ربا در بانکها و حرمت تاخیر جریمه که یک موضوع میان رشته‌ای است اما عده‌ای حضور فقها را تخطئه می‌کنند.
تاکید آمریکا بر پایبندی به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی
صدا و سیما/ وزیر دفاع آمریکا بر حمایت کامل این کشور از رژیم صهیونیستی تاکید کرد. ماتیس در کنفرانس خبری مشترک با آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل گفت: این سومین دیدار وی با لیبرمن در سه ماه گذشته است و این نشان دهنده روابط پایدار نظامی بین دو طرف است.
بمباران مواضع ارتش سوریه از سوی اسراییل
باشگاه خبرنگاران/ منابع رسانه‌ای اسرائیلی اعلام کردند ارتش این رژیم مواضع ارتش سوریه را در منطقۀ قنیطره (جنوب سوریه) گلوله باران کرده است. البته این حمله تلفاتی نداشت. پدافند ضد هوایی سوریه یک پهپاد اسراییلی را که بر فراز این منطقه پرواز می‌کرد، وادار به بازگشت کرده است. همچنین پس از اصابت دو گلوله شلیک شده از اراضی سوریه به شمال ارتفاعات جولان، آژیر خطر در این منطقه به صدا در آمد.
ایران پایگاه‎های نظامی آمریکا را با خاک یکسان می‎کند
رسا/ آیت‌الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به افزایش تهدیدهای آمریکا علیه ایران و حزب‌الله در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران افزود: آمریکا پس از پیشرفت میدانی بزرگ محور مقاومت در سوریه می‌خواهد بر انتخابات ایران تاثیر بگذارد تا بار دیگر دشمنی و نفاق خود علیه سوریه و همه حامیان و همپیمانان آن را نشان دهد. آیت‌الله نابلسی به قدرت نظامی ایران اشاره کرد و گفت: هیچ دغدغه‌ای نسبت به تهدیدهای آمریکا علیه ایران نداریم زیرا ایران از قدرت و توان بالای نظامی برخوردار است و می‌تواند پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را با خاک یکسان کند.
خنثی سازی بیش از ۳۰ برنامه بمب گذاری در کشور
رسا/ وزیر اطلاعات با اشاره به این که باید از قدرت برای گسترش عدل و عدالت در بین مردم و گرفتن حق مظلوم از ظالم استفاده شود، تصریح کرد: باید از قدرت در جهتی که خداوند متعال می‌پسندند استفاده شود.حجت الاسلام والمسلمین علوی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف و خنثی سازی بیش از سی برنامه بمب گذاری در کشور طی سال ۹۵ خبر داد که تنها پنج مورد به مردم اطلاع رسانی شده است و خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) اجازه توطئه به هیچ جانور تروریستی را نخواهیم داد.
گزارش بانک جهانی از افزایش مازاد تجاری ایران
صداو سیما/ بانک جهانی با انتشار گزارشی از افزایش مازاد تجاری تولید ناخالص ملی ایران از ۲.۷ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۶.۵ درصد در سال ۲۰۱۷ خبر داد.این بانک در گزارش خود از وضع اقتصادی خاورمیانه و شمال آفریقا (منطقه منا) از ایران به عنوان یکی از دو کشور این منطقه نام برده است که انتظار می‌رود مازاد حساب بالایی در سال ۲۰۱۷ داشته باشد و تنها کشوری است که کسری مالی آن در همین سال کمتر از یک درصد از تولید ناخالص ملی خواهد بود.
ایران امن ترین کشور منطقه است
مهر/ وزیر کشور در همایش سراسری معاونان ناجا،گفت: ما با تبعیت از مقام معظم رهبری آمادگی داریم در تحولات منطقه‌ای با حفظ استقلال خودمان کمک کنیم و حضور داشته باشیم. رحمانی فضلی افزود: دوستان و دشمنان ما معترف هستند که ایران امن ترین کشور منطقه است این در حالی است که همه کشورهای منطقه دچار ناامنی و بحران هستند. ولی به لطف خداوند ما در حوزه داخلی یک امنیت پایدار را شاهد هستیم. در مناطق شرقی و غربی ده‌ها بار تلاش کردند که ناامنی را پایدار کنند که نیروهای امنیتی ما مانع ادامه دار شدن این تحرکات شدند.
بسته شدن حساب‌ بانکی برخی ایرانیان در انگلیس
ایسنا/یک شرکت حقوقی در انگلیس اعلام کرد: با وجود لغو تحریم‌ها، حساب‌های بانکی شماری از ایرانیان مقیم انگلیس بسته شده است.
شرکت حقوقی «بلک استون سالیسیتورز» در انگلیس، بیش از شصت فقره شکایت از شهروندان ایرانی دریافت کرده است که حساب‌های بانکی آنها ظاهراً به علت ملیت‌شان بسته شده است. این شرکت حقوقی اعلام کرد از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بسته شدن حساب‌ها بدین شکل افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *