خبرروز ۱۳۹۶/۰۱/۲۷

  • آیت‌الله علوی گرگانی: مبلغیـن در عـرصه‌های مختلف توانمندی‌های لازم را کسب کنند
  • پیام رهبر معظم انقلاب در پی جاری شدن سیل در استان‌های آذربجان شرقی و غربی: وظیفه فوری مسئولان کمک به آسیب دیدگان است
  • رئیس جمهور: برای ساخت موشک و هواپیما از احدی اجازه نخواهیم گرفت
  • آیت‌الله نمازی: هیچ کس در انتخابات طلبکار مردم نیست
  • آیت‌الله اعرافی: طلاب غیر ایرانی در دام جنگ دینی و مذهبی قرار نگیرند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: کاندیداهای ریاست جمهوری تقوا را ملاک رفتار و سخنان خود قرار دهند

** جام جم ۹۶/۱/۲۷
*  توصیه جبهه پایداری به احمدی‌نژاد
جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه با اشاره به عدم توجه برخی نامزدها به توصیه داهیانه رهبر معظم انقلاب و تحذیر آنان از ورود به فضای انتخاباتی مخالفت صریح با این گونه اقدامات، از این افراد می‌خواهد که تا دیر نشده توصیه رهبری انقلاب را نصب العین خود قرار داده و همچون ملت شریف و ولایتمدار ایران، با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، خود را تحت خیمه ولایت قرار دهند که در غیر این صورت دچار خسران مبین در دنیا و آخرت خواهند شد.
*  تاکید بر هوشیاری انتخاباتی مردم
آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی، رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر توجه و هوشیاری کامل مردم برای تحقیق در مورد نامزدهای اصلح و انتخاب رئیس جمهوری دلسوز، خدمتگزار و انقلابی تاکید کرد.
وی گفت: انتظار می‌رود مردم وفادار، مومن و انقلابی ایران همچون گذشته در این دوره از انتخابات نیز با حضور پرشور و حماسی خود در انتخابات، ضمن نشان دادن اقتدار مردمی نظام اسلامی به دشمنان، برگ زرین دیگری در تاریخ منور و مشعشع جمهوری اسلامی ایران اضافه کنند.
** همشهری ۹۶/۱/۲۷
*  وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران آمد
سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در صدر یک هیات بلند پایه دفاعی ـ نظامی وارد تهران شد.
وی علاوه بر دیدار و مذاکره با سردار دهقان، وزیر دفاع با مقامات بلند پایه سیاسی کشورمان نیز دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره خواهد کرد.
*  ملاقات اصلاح طلبان با رهبر معظم انقلاب
دو چهره اصلاح طلب اعلام کردند جمعه شب گذشته با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت و گو داشتند.
رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در توییتر خود اعلام کرد که به همراه محسن رهامی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به دیدار مقام معظم رهبری رفته و در این جلسه مباحث مهمی از جمله جایگاه اصلاح طلبان در نظام را مطرح کرده‌اند.
همچنین حجت‌الاسلام محسن رهامی دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: دراین دیدار درباره موضوعات مهمی از جمله رفع حصر و انتخابات صحبت کردیم.
** کیهان ۹۶/۱/۲۷
*  وظیفه فوری مسئولان کمک به آسیب دیدگان است
در پی جاری شدن سیل در استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
بسمه تعالی. حادثه سیل در استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان عزیز و خسارتهای سنگین مالی انجامید، حادثه‌ای دردناک و مصیبت‌بار است. اینجانب با تأثر و اندوه، به داغداران و مصیبت‌زدگان عرض تسلیت و همدردی می‌کنم و صبر و آرامش قلبی آنان را از خداوند مسألت می‌نمایم و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان می‌طلبم. وظیفه فوری مسئولان ذیربط، کمک به آسیب دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است. لازم است هیچ تأخیر و سستی در ادای این وظیفه نشود. و امیدوارم خداوند لطف و تفضل و کمک خود را شامل حال مصیبت‌دیدگان و کمک‌کاران فرماید.
*  تکفیری‌ها شیعیان فوعه و کفریا را پس از دادن امان‌نامه قتل عام کردند!
پس از ماه‌ها تلاش برای نجات جان شیعیان فوعه و کفریا، توافقنامه‌ای برای خروج مردم بی‌دفاع و شیعه آن شهر تنظیم شد. قرار بر این شد که ۸۰۰۰ شیعه تحت محاصره این دو شهرک، با تروریست‌های محاصره شده از سوی مقاومت به طور همزمان، از محاصره خارج شوند. روز گذشته و در حالی که دهها اتوبوس منتظر اجازه خروج بودند، یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده حامل مواد غذایی برای کودکان، اجازه یافت به محل توقف اتوبوس‌ها نزدیک شود و لحظاتی بعد در انفجاری مهیب، دهها غیرنظامی به طرز دلخراشی شهید یا زخمی شدند.خبرهای اولیه حکایت از آن دارد که در اثر این انفجار، بیش از ۷۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها کودک هستند.
** شرق ۹۶/۱/۲۷
*  هدف مادر تمام بمب‌ها، تأسیسات غنی‌سازی ایران بود
لئون پانه‌تا وزیر دفاع پیشین آمریکا در سال‌های ٢٠١١ تا ٢٠١٣ درباره استفاده آمریکا از بزرگ‌ترین بمب خود، موسوم به مادر تمام بمب‌ها گفت: زمانی که من وزیر دفاع بودم ما در حال کار روی این سلاح بودیم. به‌طور صریح باید بگویم که این بمب در ابتدا برای هدف‌قراردادن احتمالی تأسیسات غنی‌سازی زیرزمینی در ایران طراحی شده بود. این دغدغه ما بود. این یک سلاح مؤثر است. من آزمایش و تست آن را دیدم. این سلاح می‌تواند در زیر زمین نفوذ کند.
** ایران ۹۶/۱/۲۷
*  برای ساخت موشک و هواپیما از احدی اجازه نخواهیم گرفت
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روز شنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای وزارت دفاع، اظهارداشت: در منطقه خاورمیانه دخالت قدرت‌ها و غده سرطانی اسرائیل همواره مایه نگرانی، ناامنی و برخورد در منطقه بوده و هست.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه برای ساخت موشک و هواپیما از احدی اجازه نخواهیم گرفت، تصریح کرد: دستاوردهای صنعت دفاعی کشور در ماه‌ها و سال‌های گذشته، نشانگر توجه مناسب دولت و وزارت دفاع به وظایف راهبردی خود است.
*  ایران دومین صادرکننده نفت به کره‌جنوبی
خرید نفت ایران از سوی کره جنوبی در مارس به رکورد بالایی رسید و واردات نفت این مشتری آسیایی از ایران، در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد حدود دو برابری داشت. طبق آمار مقدماتی گمرکی، ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، دومین صادرکننده بزرگ نفت به کره جنوبی پس از عربستان سعودی شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱/۲۷
*  سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام نکرد
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام نکرد.
دلیل این موضوع یکدلی و وحدت نیروهای انقلابی بوده است و پیش‌بینی می‌شود سفرها و برنامه‌های گفتمانی سعید جلیلی با قوت بیشتر ادامه داشته باشد.
*  دستور رئیس جمهور برای امداد رسانی سریع به مناطق سیلزده شمال غرب کشور
رئیس جمهور، هیاتی را به ریاست مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو مامور کرد که با حضور و سرکشی در ‏استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و همچنین اردبیل، به روند امدادرسانی به سیل زدگان رسیدگی و اقدامات انجام شده را گزارش دهند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی همچنین ضرورت بسیج همه امکانات برای امداد رسانی ‏به سیل زدگان و رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان و مصدومان را مورد تاکید قرار داده است.‏
** وطن امروز ۹۶/۱/۲۷
*  نظام ایران تهدید حقیقی برای امنیت ملی عربی است
رئیس پارلمان عربی با حمایت از مواضع ریاض در قبال تهران، ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم و رفتار آن را خصمانه توصیف کرد.
مشعل‌السلمی، درباره سیاست‌های ضدایرانی اخیر عربستان سعودی گفت: موضع ریاض علیه نظام ایران قاطع است و موضعی است که باید اتخاذ می‌شد. نظام ایران یک تهدید حقیقی برای امنیت ملی عربی است. عملیات «عاصفه‌الحزم» [در یمن]، عظمت و کرامت عربی را در شرایطی که ایران فکر می‌کرد امور را در چند کشور عربی به دست گرفته، بازگرداند.
*  دولتی نیاز داریم که نجومی گرفتن را حق قانونی قلمداد نکند
محمد باقر ذوالقدر رئیس ستاد انتخابات جبهه مردمی در نخستین همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان قم گفت: به دولتی نیاز داریم که نجومی گرفتن را حق قانونی قلمداد نکند، اهل آقازادگی و رانت‌خواری نباشد و به موجود موهومی به نام کدخدای جهانی معتقد نباشد.
** جوان ۹۶/۱/۲۷
*  تکمیل پازل انتخابات در روز پایانی
ثبت‌نام از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز گذشته با ثبت‌نام اسحاق جهانگیری، محمدباقر قالیباف، حمیدرضا حاجی‌بابایی و محمد هاشمی سرانجام به پایان رسید.
قالیباف پس از ثبت‌نام در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از وضع موجود، خطاب به ملت ایران وعده داد: برنامه‌ای مدون و دقیق برای حل مشکلات فوری اقشار کم درآمد، اجرا کند.
اسحاق جهانگیری پس از ثبت‌نام گفت: در این دوره شخصاً داوطلب این امر نبوده ام اما اصرار گروه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و تحول خواه و برخی از دوستان و مقامات باعث شد که در این لحظات آخر بپذیریم و ثبت‌نام کنم. جهانگیری افزود: برنامه‌ها و دیدگاه‌های خودم را در وقتش مطرح خواهم کرد.
*  گلایه ‌‌سفیر روسیه در تهران بابت خرید بوئینگ
لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با بیان اینکه ما برای فروش سوخو سوپرجت ١٠٠ اعلام آمادگی کردیم و اگر طرف ایرانی هم مایل باشد مشکلی نخواهد بود، تصریح کرد: «طرف ایرانی ترجیح می‌دهد بوئینگ، ایرباس یا ATR بخرد. ما خیلی به لغوشدن تحریم‌ها علیه ایران کمک کرده‌ایم و انتظار داشتیم که ایران به جای خرید از کشورهای تحریم‌کننده از کشورهایی که کمک کردند تحریم‌ها لغو شود، خرید کند».
** آفتاب یزد ۹۶/۱/۲۷
*  برای رفع نقایص فعلی چاره‌ای جز تدوین نظام جامع انتخاباتی نداریم
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در رابطه با قانون انتخابات گفت: آن چیزی که مهم است و با توجه به سیاست کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند ایجاد تدوین شاخص‌هایی برای نامزدها و کسانی که قصد ثبت نام دارند، تفسیر اصل ۱۱۵ قانون اساسی است که به نظر می‌رسد یک ضرورت است و در کل ما چاره‌ای جز این نداریم که یک نظام جامع انتخاباتی که نقایص قانون فعلی را رفع کند، ایجاد کنیم و این موضوع باید در اسرع وقت تهیه و تدوین شود و به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
** رسالت ۹۶/۱/۲۷
مردم سرنوشت خود را در انتخابات رقم می‌زنند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جانشینان یگان‌های ویژه مرزبانی، دریابانی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌های با بیان اینکه اکنون حکومت مردم‌سالاری در کشور حاکم است گفت: میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارند و مردم در تمام صحنه‌ها باید حضور داشته باشند. مملکت برای مردم است و انتخابات برای شما است و سرنوشت شما با انتخابات و حضور در تمام صحنه‌ها رقم می‌خورد. وی خاطرنشان کرد: انتخابات کار کوچکی نیست بر اساس سخن رهبری انتخابات یک تکلیف دینی و حق شماست، بنابراین باید پیر و جوان با شرکت در انتخابات در سرنوشت خود دخیل باشند.
** مردم سالاری ۹۶/۱/۲۷
*  توافق بانک‌های مرکزی پاکستان و ایران
پاکستان پس از گذشت یک سال از رفع تحریم‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای تهران، یک توافق تاریخی با ایران برای انجام مبادلات تجاری دوجانبه از طریق کانالهای بانکی امضا کرد.
این توافق از سوی ریاض ریاض الدین، نایب رئیس بانک مرکزی پاکستان و غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی ایران امضا شد.
*  برگزاری نشست مشورتی افغانستان در مسکو با حضور ایران
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی‌ایران جمعه به منظور شرکت در نشست مشورتی افغانستان در مسکو شرکت کرد. در این اجلاس کشورهای شرکت کننده مواضع خود را در خصوص اوضاع افغانستان و روند صلح در این کشور بیان و تاکید کردند که بحران افغانستان راه حل نظامی‌ندارد و تنها از طریق گفت‌وگو می‌توان به صلحی پایدار دست یافت.
** آرمان ۹۶/۱/۲۷
*  سفر رئیس جمهور به عسلویه
سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی، از سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به عسلویه خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سفر یکشنبه ۲۷ فروردین به مدت یک روز انجام می‌شود.
وی درباره جزئیات برنامه‌های رئیس‌جمهور در عسلویه، افزود: قرار است در این سفر یک روزه، رئیس‌جمهور ۵ فاز گازی و نفتی اصلی عسلویه و همچنین ۴ پروژه پتروشیمی را افتتاح کند.
*  تدوین آیین‌نامه اجرایی برنامه ششم در دستور کار
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به تصویب ضوابط اجرایی بودجه سال ٩۶ در هیات دولت، تصریح کرد: آیین نامه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه هنوز تدوین نشده است و پس از اتمام آیین نامه‌های اجرایی بودجه ٩۶ تدوین آیین نامه‌های اجرایی آن آغاز می‌شود.
** فرهیختگان ۹۶/۱/۲۷
*  طیب‌نیا به مجلس می‌رود
بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه غیر علنی در هفته جاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد و گفت:‌«قرار است طیب نیا، برای ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی به خانه ملت بیاید.»
** آفرینش ۹۶/۱/۲۷
*  اعلام عزای عمومی به یاد جانباختگان سیل در آذربایجان شرقی
امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی به دلیل جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سیل با صدور پیامی امروز یکشنبه را در استان عزای عمومی اعلام کردند.
آیت‌الله محسن مجتهدشبستری و اسماعیل جبارزاده در پیام مشترکی با اشاره به مفقود شدن و جان باختن شماری از هموطنان مان در سیل شهرستان های آذرشهر و عجب شیر با بازماندگان و خانواده های داغدار این حادثه ابراز همدردی کرده‌اند.
*  ۱۶۳۶ نفر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شدند
رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که مجموع ثبت‌نام شده‌ها برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ۱۶۳۶ رسید.
احمدی ضمن اعلام این خبر گفت:‌ از این تعداد ۱۳۷ نفر خانم و ۱۴۹۹ نفر آقا هستند. جوان ترین ثبت‌نام کننده ۱۸ سال و مسن ترین ۹۲ سال دارد.
** قدس ۹۶/۱/۲۷
*  مبلغین در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های لازم را کسب کنند
آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ‌ظرفیت‌های علمی و کیفی بعضی مبلغین کافی نیست، سعی کنید با ایجاد دوره‌ها و کلاس‌هایی در صدد ارتقای کیفی و توانمندسازی مبلغین باشید. در هر روستا و منطقه‌ای که یک عالم و روحانی در بین مردم محبوبیت و مقبولیت عمومی دارد بگذارید همانجا و سعی نکنید تا اشخاص و روحانی جدیدی برای آن منطقه اعلام کنید.
*  خلاف مروت
به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) در پی انتشار یک نقل قول از رئیس کمیته امداد با این مضمون «رهبری تازه حکم تصدی کمیته امداد را به من داده‌اند و من این را خلاف مروت می‌دانم که حکمشان را نادیده بگیرم و در انتخابات نامزد شوم» به آگاهی می‌رساند، تاریخ این سخن به ماه‌های ابتدایی ریاست وی در کمیته امداد بر می‌گردد و هرگونه سوء استفاده از سخنان آقای فتاح بدون توجه به زمان بیان آن ـ با انگیزه تخریب یک نامزد انتخاباتی ـ خلاف مروت است و تقبیح می‌شود.
** اعتماد ۹۶/۱/۲۷
*  امضای توافق نهایی بین ایران و توتال
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای توافق‌نامه نهایی بین وزارت نفت و شرکت توتال در زمینه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی تا آخر فروردین خبر داد.
علی کاردر، توضیح داد: در حال حاضر با توتال برای فاز ۱۱ در مرحله مذاکره برای قرارداد هستیم و مباحث مالی آن حل شده است.
 *  تهران میزبان نشست سه جانبه درباره سوریه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی با تاکید بر اینکه روسیه به همراه قطر در تلاش برای حل بحران سوریه است، گفت: باید آتش‌بس در سوریه برقرار شود و گفت‌وگوهای سیاسی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی ادامه یابد.وی گفت: «هفته آینده نشستی در سطح کارشناسان میان ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار می‌شود. این نشست مقدمه‌ای برای برگزاری نشست آستانه است.»
** شهروند ۹۶/۱/۲۷
*  بررسی صلاحیت ٣ هزار کاندیدای شوراهای تهران در هیأت نظارت
احمد رضا بادامچی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها درشهرستان تهران با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت کاندیداها از ٢۴ فروردین گفت که این هیأت قرار است ظرف مدت قانونی یک هفته حدود سه‌هزار پرونده را بررسی کند.
*  پنجمین گزارش سه‌ماهه وزارت ‌خارجه درباره اجرای برجام تقدیم مجلس شد
آخرین گزارش سه ماهه وزارت امورخارجه ٢۶ دی ماه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارایه شد. وزارت خارجه تاکنون هر پنج گزارش را در موعد مشخص به مجلس ارایه کرده است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۱/۲۷
*  مکزیک؛ علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران
محمد تقی حسینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در محل کاخ ملی مکزیک با انریکه پنیانیه تو، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و استوارنامه خود را به وی تحویل داد. در این دیدار رئیس جمهوری مکزیک گفت: همکاری ایران و مکزیک می‌تواند به ارتقای فرهنگ صلح و توسعه اقتصادی کمک کند و مکزیک به گسترش روابط خود با ایران علاقه‌مند است.
*  ایران، محور گفت‌وگوهای وزیر دفاع آمریکا در سفر به خاورمیانه
پنتاگون روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا هفته جاری به ریاض، پایتخت عربستان، اراضی اشغالی فلسطین، مصر و جیبونی سفر خواهد کرد. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود متیس و متحدان منطقه‌ای آمریکا در دیدارهای خود درباره نفوذ ایران در منطقه نیز گفت و گو و رایزنی کنند.
** صبح نو ۹۶/۱/۲۷
*  آخرین جلسه از دوره پنج ساله مجمع برگزار شد
آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیروز به ریاست موقت آیت‌الله موحدی کرمانی تشکیل شد.
در این جلسه، محسن رضایی دبیر مجمع، با ارائه گزارشی از عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان دوره پنج ساله خود، خواهان نظرات مشورتی اعضاء برای دوره بعدی مجمع شد. در پایان ۱۵ نفر از اعضای مجمع نظرات خود را ارائه کردند که مقرر شد مجموع نظرات خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شود.
** بهار ۹۶/۱/۲۷
*  ورود اولین کشتی کروز به ناوگان مسافری ایران
دو هفته بعد از اعلام رسمی خبر ورود نخستین کشتی کروز به کشور، نخستین کشتی کروز اقیانوس پیما با نام «سانی» در بندر کاوه قشم پهلو گرفت. کشتی کروز «سانی» می‌تواند ۱۵۰ خودروی سواری به همراه ۳۰ کامیون و یا ۲۵۰ خودروی سواری را جابجا کند.
کشتی کروز «سانی» برای سفرهای کوتاه مدت چهار تا هفت روزه دریایی توسط کشور سوئد ساخته شده است.
** افکار ۹۶/۱/۲۷
*  نظامیان ایران هرگز غافلگیر نخواهند شد
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش گفت: فرزندان ایران اسلامی در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، تمامی تهدیدها در داخل کشور، منطقه و خارج از آن را به دقت رصد کرده و متناسب با آنها ظرفیت‌های دفاعی مناسبی را در نیروهای مسلح اتخاذ می‌کنند.
بنابراین مطمئن باشید سربازان ما هیچ وقت غافلگیر نخواهند شد و اگر کشوری به خود اجازه تجاوز به خاک ایران را بدهد با پاسخ کوبنده ما مواجه خواهد شد.
*  «سورپرایز» پوتین درباره ابوبکر بغدادی!
روزنامه صهیونیستی «علام هزیه» نوشت:‌نیروهای ویژه روسی با همکاری نیروهای سوریه توانسته است که ابوبکر بغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش را در عملیات ویژه‌ بی‌نهایت پیچیده دستگیر کند. این روزنامه افزود: سازمان اطلاعاتی روسیه به دستور رهبران ارشد روسیه درباره این موضوع پنهان کاری کرده است.
روزنامه صهیونیستی نوشت: پوتین می‌خواهد بعد از پایان کار بازجویی از سرکرده داعش، سورپرایزی برای غرب آماده کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های  اینترنتی
هیچکس در انتخابات طلبکار مردم نیست
رسا/ آیت الله نمازی، با مهم خواندن دو انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری، گفت: کاندیداهایی که واجد شرایط هستند وظیفه دارند خود را در معرض آرای مردم قرار دهند و هواداران کاندیداها نیز بعد از تحقیق، هر کدام از کاندیداهایی که نسبت به دیگری برتری دارد از او حمایت کنند و این تکلیف است. عضو جامعه مدرسین در ادامه به حرام های در فقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کاندیداها و هواداران آنها از غیبت و تضعیف کاندیدهای دیگر پرهیز کنند و تنها خود را معرفی کنند و قضاوت را برای انتخاب اصلح به مردم واگذار کنند چرا که هیچکس طلبکار مردم نیست.
طلاب غیر ایرانی در دام جنگ دینی و مذهبی قرار نگیرند
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در نشست هم اندیشی طلاب و فضلای تایلندی جامعه المصطفی گفت: هر چند جامعه المصطفی تمام تلاش خود را برای حمایت و پشتیبانی و ارائه خدمت به طلاب غیرایرانی بکار گرفته است؛ اما بیشترین مسئولیت برعهده خود طلاب است و طلاب و فضلا باید مسئولیت سنگین خود را در قبال کشورهایشان برعهده گیرند. مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر ضرورت تعامل طلاب تایلندی با اهل سنت و غیرمسلمانان این کشور، خاطرنشان ساخت: طلاب و دانش آموختگان المصطفی باید مراقب باشند در دام جنگ دینی و مذهبی قرار نگیرید. وظیفه ما عرضه درست و تعامل مناسب است. ما به دنبال شیعه نمودن اجباری هیچ کس نیستیم؛ بلکه تنها وظیفه ما ارائه معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام) در سراسر جهان است.
کاندیداهای ریاست جمهوری تقوا را ملاک رفتار و سخنان خود قرار دهند
تسنیم/حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار داشت: نامزدهای انتخابات سخنان و رفتار خود را بر اساس تقوا استوار کنند.عضو جامعه مدرسین افزود: در زمان انتخابات سخنان بی‌مایه و بی‌اساس زیاد شنیده می‌شود که دلیل و برهانی بر آن نمی‌توان یافت. وی با انتقاد از دادن وعده‌های غیرعملی به مردم در زمان انتخابات ادامه داد: باید کاندیداها حرف و سخن درست به مردم بگویند و سخنان خود را بر اساس راستی و توان اجرایی به مردم بزنند.
۵۰ تن مایحتاج در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد
ایرنا/ وزیر نیرو که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به مناطق سیل زده آذربایجان غربی اعزام شده است، گفت: مایحتاج هموطنان آسیب دیده در اثر سیل به میزان بیش از ۵۰ تن توسط جمعیت هلال احمر تهیه شده است و به زودی در اختیار آنان قرار می گیرد. چیت چیان با تاکید بر سرعت بخشیدن به برآورد خسارت ها، افزود: آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جلسه هیات دولت مورد بررسی قرار می گیرد و اقدامات جبرانی انجام می‌شود.
مشکل تعداد نامزدهای ریاست‌جمهوری را شورای نگهبان باید حل کند
فارس/ رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۷ فروردین ماه ۹۶) با اشاره به سیل اخیر در استان‌های غربی کشور گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز دستور دادند، با شدت و حدت و تمام قوا تلاش کنند تا هم حادثه را کنترل و به آسیب‌دیدگان کمک کنند و هم راه‌حلی برای خسارات به وجود آمده داشته باشند. لاریجانی با اشاره به انتخابات پیش‌رو و ثبت نام ده‌ها نفر برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در دوره‌های گذشته تقریباً همین مسئله را داشتیم مشکل تعداد نامزدهای ریاست‌جمهوری را شورای نگهبان باید حل کند.
ایران به تمام قراردادهای نفتی خود پایبند است
ایرنا/ وزیر نفت با اشاره به اینکه تا سال ۹۲ تولید گاز در پارس جنوبی سالیانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب بود اما در پایان سال ۹۵ تولید گاز ایران در این منطقه به هزار و ۶۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است، گفت: ایران در تمامی قرار دادهای نفتی به تعهدات خود پایبند است. زنگنه افزود: برای آماده سازی این فازها بیش از ۱۸ میلیارد دلار هزینه شده است. پیش از این نیز در پارس جنوبی ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده بود و در چند سال اخیر نیز حدود ۶ میلیارد دلار در این منطقه سرمایه گذاری کرده‌اند.
دستاوردهای صنایع دفاعی کشور باعث افتخار و سربلندی کشور است
ایرنا/ وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه پس از بازدید سه ساعته از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی کشور، این دستاوردها را پشتوانه ای سترگ برای دیپلماسی عزتمند کشور دانست.دکترظریف نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی کشور را باعث افتخار و سربلندی کشور عنوان کرد وگفت: مردم ایران و فرزندان غیورشان در نیروهای مسلح و صنایع دفاعی نشان داده‌اند که با خودباوری مثال زدنی در برابر فشار و تحریم خارجی، با اتکای برتوان و تلاش و دانش ملی، از جنگنده پیشرفته تا تانک و از پیشرفته ترین رادارها تا موثرترین سامانه های پدافندی را می سازند و با اقتدار از تمامیت ارضی ایران عزیز پاسداری می کنند.
ایران جنایت هولناک تروریست‌ها در سوریه را به ‌شدت محکوم کرد
تسنیم/ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جنایت هولناک دیروز تروریست‌های تکفیری در سوریه را به‌ شدت محکوم وتصریح کرد: این اقدام  برگ ننگین دیگری بر پلشتی‌ها و  کارنامه منفور تروریست‌ها و حامیان آنها است. قاسمی تصریح کرد: اکنون پرسش اصلی افکار عمومی جهان و وجدان‌های آگاه و بیدار این است که مدعیان حمایت از مردم سوریه چگونه با این جنایت هولناک کنار می‌آیند و دم بر نمی‌آورند. برخورد دوگانه با جنایت و تقسیم جنایت‌پیشگان به خوب و بد از سوی دولت‌های حامی این گروه‌ها باعث جری‌تر شدن تروریست‌ها و طراحی جنایت‌های هولناکی می‌شود که نمونه دیگری از آن را امروز شاهد بودیم.
سازمان ملل حمله تروریستی به اهالی «کفریا» و «الفوعه» را محکوم کرد
تسنیم/ دبیر کل سازمان ملل با محکوم کردن حمله تروریستی به اتوبوس‌های حامل اهالی الفوعه و کفریا خواستار تعقیب عاملان این جنایت شد.
پارلمان عراق قانون مصادره اموال صدام و خانواده‌اش را تصویب کرد
ایسنا/ پارلمان عراق به بلوکه و مصادره کردن دارایی‌های ارکان نظام سابق عراق و در راس آن دارایی‌های صدام، خانواده و نزدیکانش رای داد. قانون تصویب شده در پارلمان مبنی بر مصادره اموال “منقول و غیرمنقول” صدام، رئیس جمهور پیشین عراق، همسران، فرزندان، نوادگان و نزدیکان او حتی اقوام درجه دو و نمایندگانشان است.این قانون همچنین اموال ۵۲ تن از ارکان نظام سابق بعث از جمله طارق عزیز وزیر خارجه پیشین، سلطان هاشم احمد وزیر دفاع پیشین و طاها یاسین رمضان معاون صدام را دربرمی‌گیرد.
پاسخ  ایران به هر گونه خطای دشمن قاطع خواهد بود
صداوسیما/ فرمانده کل ارتش در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین سالروز ارتش و بزرگداشت حماسه ‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش گفت: هر گونه خطای راهبردی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع، شدید و ویران کننده مواجه خواهد شد.امیر صالحی تاکید کرد:امروز، ارتش با پشتوانه عمیق معنوی و روحیه جهادی و انقلابی و تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مسیر پرافتخار تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور و ناامید‌سازی جبهه دشمنان انقلاب و ملت ایران مقدس را طی کرده و تداوم می بخشد.
داعش‌پروری جدیدآمریکا رونمایی شد!
باشگاه خبرنگاران/ کشف مقادیر زیادی از انواع بمب و تسلیحات ساخت کشورهای غربی و آمریکا، پشت‌پرده گردانندگان آتش جنگ و کشتار در کشورهای منطقه را برای افکار عمومی دنیا آشکار ساخته است. دوش‌پرتاب پازوکا، سلاحی است که به‌تازگی تعداد بسیار بالایی از آن پس از آزادسازی در مناطق مختلف کشف شده است. تقریبا یک ماه قبل عناصر داعش از این سلاح به‌صورت فشرده استفاده می‌کردند. نگاهی به مشخصات سلاح پازوکا نشان می‌دهد که این سلاح جنگی، یک دوش‌پرتاب ساخت ایالات متحده آمریکاست که برای انهدام انواع تانک و تجهیزات زرهی به‌کار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *