خبرروز ۱۳۹۶/۰۱/۲۳

  • آیین معنوی اعتکاف در بیش از ۵۷۰۰ مسجد کشور آغاز شد
  • رهبر معظم انقلاب تولید و اشتغال صرفاً با دستور مسئولان ارشد محقق نمی‌شود
  • آیت الله ممدوحی: دولت برای رونق تولیدواشتغال تلاش همه جانبه داشته باشد
  • آیت الله فاضل لنکرانی: فضائل و مناقب امیرالمومنین(علیه‌السلام) بشریت را مبهوت کرده است
  • آیت الله اعرافی: تولیدات فاخر حوزه باید در سطح بین المللی عرضه شود
  • آیت الله فقیهی: حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف ازبرکات انقلاب‌اسلامی است

** جام جم ۹۶/۱/۲۳
*  داعش تنها ۶ درصد خاک عراق را در اختیار دارد
سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرمانده عملیات مشترک، در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته در بغداد گفت: گروه تروریستی داعش در حالی که سال ۲۰۱۴ بیش از ۴۰ درصد خاک عراق را اشغال کرده بود،‌ این میزان تنها به ۸/۶ درصد کاهش یافته است.
*  اجرای «طرح بیتاک» برای فعالیت مجازی نامزدهای انتخابات
رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از تهیه طرحی خبر داد که نامزدها مکلفند برای تبلیغات مجازی بر اساس آن عمل کنند.
ذوالفقاری ادامه داد:چنانچه تبلیغات نامزدها در این چارچوب نباشد، نامزد باید سریع تکذیب کند در غیر این صورت مسئولیت حقوقی و قضایی به عهده او خواهد بود.
** همشهری ۹۶/۱/۲۳
*  لاریجانی، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را ابلاغ کرد
قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور پس از استنکاف رئیس جمهور در ابلاغ قانون، نهایتا از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس ابلاغ و در ۲۰ فروردین ۹۶ در روزنامه رسمی کشور منتشر شد. این قانون پس از انقضای قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، لازم‌الاجراست.
*  استعفای انتخاباتی ۲ مقام دولتی
استعفای محمد شریعتمداری معاونت اجرایی و محمد علی نجفی مشاور ریاست جمهوری که در اسفندماه گذشته ارائه شده بود، پذیرفته شد. این دو مقام به خاطر حضور در ستاد انتخاباتی رئیس جمهور استعفا داده اند.
** کیهان ۹۶/۱/۲۳
*  تولید و اشتغال صرفاً با دستور مسئولان ارشد محقق نمی‌شود
حضرت آیت‌الله‌‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان بخش‌های مختلف نظام، خاطرنشان کردند: امروز جبهه بزرگی از دشمنان خبیث در مقابل نظام اسلامی قرار دارند که هدف همه آنها نابودی یا از درون‌تهی‌کردن جمهوری اسلامی است و هر گونه تلاش برای زمین‌گیر کردن دشمن در تضعیف نظام، در واقع همان تقرب به درگاه الهی است.
 باید بر روی تولید و اشتغال متمرکز شوید و این هدف صرفاً با دستور دادن مسئولان ارشد محقق نمی‌شود بلکه به نظارت و پیگیری جدی نیاز دارد.
منظور از منع واردات، واردات کالاهایی نیست که در داخل به‌قدر کافی تولید نمی‌شوند یا واردات آنها می‌تواند برای تولید داخل الگو قرار گیرد، بلکه آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه داخلی و تولید را تعطیل می‌کند.
اگر کارخانه و تولید داخلی راه نیفتد، اشتغال ایجاد نمی‌شود و نتیجه بیکاری، آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، فساد، مشکلات خانوادگی، نارضایتی از نظام و دولت است.
*  آیین معنوی اعتکاف در بیش از ۵۷۰۰ مسجد کشور آغاز شد
همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت امیرمؤمنان(علیه السلام) و آغاز ایام‌البیض مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف از سحرگاه سه‌شنبه بیست و دوم فروردین در بیش از ۵۷۰۰ مسجد در سراسر کشور آغاز شد.
بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مؤمنان و مشتاقان معنویت سحرگاه سه‌شنبه با حضور در بیش از ۵۷۰۰ مسجد در سراسر کشور معتکف شدند.
** شرق ۹۶/۱/۲۳
*  تهدید کاندیداهای شوراها به رد صلاحیت
بهرام پارسایی، عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات‌های شورای شهر و روستا، نسبت به «تخلفات برخی از هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها درباره تهدید کاندیداها به ردصلاحیت» هشدار داد و گفت: در صورت تکرار این تخلف، هیئت مرکزی نظارت از اختیار قانونی خود برای تعویض اعضای هیئت نظارت استان‌ها استفاده خواهد کرد.
** ایران ۹۶/۱/۲۳
*  یارانه اقشار کم درآمد افزایش می‌یابد
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های ‏همگانی داخلی و بین‌المللی، ضمن طرح مهم‌ترین مسائل کشور، مواضع جمهوری اسلامی ایران را ‏درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح و تبیین کرد.
رئیس جمهوری در این نشست گفت: یارانه نقدی اقشار کم درآمد اضافه خواهدشد
نباید آینده را تاریک و سیاه کنیم؛ بعضی‌ها مانند ماشین دودی هستند و همین طور حرف می‌زنند و همه فضا را سیاه می‌کنند.
هیچ گروه تروریستی یا هیچ کس دیگری از سلاح شیمیایی مخرب استفاده کند.
 طبق گزارش وزارت اطلاعات، مدیران تلگرامی جرمی مرتکب نشدند.
هیچ بحرانی وجود ندارد، یکی از افتخارات دولت این است که بعد از ۲۶ سال تورم کشور، تک رقمی شد.
کلید همه مشکلات کشور، عقل، تدبیر، تلاش و کوشش همگانی است.
ایران اگر تعهدی کند، تا آخر پای تعهدش می‌ایستد، به شرطی که طرف مقابل هم به توافقات عمل کند. بنابراین ما ناقض برجام نخواهیم بود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱/۲۳
*  افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۳ طرح در استان مازندران با حضور رئیس جمهور
۴۳ طرح در استان مازندران با اعتبار۳۳ هزار و۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷ هزار و ۲۶۲ نفر دیروز با حضور رئیس‌جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس، افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
*  جنگنده‌های سعودی ۲۰ بار شمال یمن را بمباران کردند
جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی ۲۰ بار به یک منطقه در بخش مرزی‌ باقِم در شمال یمن حمله کردند.
همچنین یک منبع نظامی از کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران عبدربه منصور‌هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن و انهدام یک خودروی نظامی در بخش المُتون در شمال استان مرزی الجوف خبر داد.
** وطن امروز ۹۶/۱/۲۳
*  امروز؛ تصمیم‌گیری «جبهه مردمی» درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان
نشست هیات‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای تصمیم‌گیری درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان امروز برگزار می‌شود. از این رو ثبت‌نام نامزدهای جبهه مردمی به روزهای آتی موکول می‌شود.
*  شهادت فرمانده گردان «کورین» در سیستان و بلوچستان
روح‌الله عالی، فرمانده گردان بخش «کورین» از توابع شهرستان زاهدان در مسیر زاهدان به کورین به ضرب گلوله تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
روابط‌عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه از دستگیری دو نفر از عوامل ترور فرمانده گردان «کورین» در سیستان و بلوچستان خبر داد.همچنین مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات از اشرار کشف و ضبط شده است.
*  بدهی ۱۰۰هزار میلیاردی دولت به بانک‌ها باید تسویه شود
بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس راهکار بازگشت منابع بانکی به چرخه اقتصاد را تسویه بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به شبکه بانکی خواند و گفت: متاسفانه دولت نه سود و نه جریمه دیرکرد بدهی خود را به شبکه بانکی نمی‌پردازد که این خود به مشکل مهمی منجر شده است.

** جوان ۹۶/۱/۲۳
*  تروریسم دامان آمریکا را هم خواهد گرفت
آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به حمله اخیر آمریکا  به پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه ، این اقدام را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام جنایتکارانه و برخلاف همه قوانین بین‌المللی، مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود و نشان داد در منطق آمریکا هرکس قدرتی دارد می‌تواند به خود اجازه دهد که علیه یک ملت و دولت منتخب مردم وارد عمل شود.
رئیس قوه قضاییه به حامیان تروریسم بویژه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هشدار داد که با ادامه سیاست‌های دوگانه، ابزار تروریسم روزی علیه خود این کشورها به کار گرفته خواهد شد و چنانکه مواردی از تروریسم در سالهای اخیر در کشورهای اروپایی مشاهده شد،امنیت آنان را در معرض تهدید جدی قرار خواهد داد.
*  نامه سناتورها به ترامپ علیه قرارداد بوئینگ با ایران
سناتور مارکو روبیو و پیتر راسکام در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار لغو قرارداد بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران شدند.
قانونگذاران امریکایی در این نامه با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده نوشته‌اند: «دست هواپیماهای تجاری ایرانی به خون آمریکایی‌ها آلوده است.»
** آفتاب یزد ۹۶/۱/۲۳
*  تکرار حمله آمریکا به سوریه بی پاسخ نخواهد ماند
سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با سرگئی شویگوه وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه تأکید کرد: حاکمان جدید آمریکا با این اقدام نشان دادند که نه راستگو هستند و نه صادق و علیرغم ادعاهای مطرح شده در کمپین انتخاباتی خود نه تنها با تروریست‌ها مبارزه نمی‌کنند بلکه در راستای انسجام و تقویت روحیه تروریست‌ها و حامیان آنان گام بر می‌دارند و به جای بمباران تروریست‌ها نیروهای مسلح و ملت سوریه را بمباران می‌کنند.
او همچنین اظهار داشت باید تروریست‌ها بفهمند که نمی‌توانند بیش از این به حیات جنایتکارانه خود ادامه دهند و آمریکایی‌ها نیز در صورت تکرار اینگونه  اقدامات باید هزینه‌های سنگینی بپردازند و بدانند اقدامات آنان بی پاسخ نخواهد ماند.
*  از گردنه ترامپ هم عبور خواهیم کرد
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در آئین افتتاحیه تالار دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران  اظهار کرد: دشمن با تحریم‌های به قول خودشان فلج کننده به دنبال این بود که ایران را از میان بردارد اما تقدیر الهی و تدبیر مقام معظم رهبری این اجازه را نداد ما از گردنه ترامپ هم عبور خواهیم کرد. آنها همچنان خودشان در گردنه ترامپ گیر کرده اند.
** رسالت ۹۶/۱/۲۳
*  برخی از گزینه روی میز آمریکا می‌ترسند ولی از گزینه‌های خدا نمی‌ترسند
آیت الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار جمعی از اساتید اقتصاد اسلامی و نظام پولی و بانکداری اسلامی حوزه علمیه گفت: امام (ره) فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نشانه آن نیز همین هشت سال دفاع مقدس است که همه دنیا علیه ایران اقدام کردند اما کاری از پیش نبردند اما با این حال وقتی آمریکا از گزینه نظامی روی میز حرف می زند عده‌ای می‌ترسند، در حالی که خداوند صراحتا در بحث ربا گفته است گزینه نظامی روی میز من است؛ اما هیچ کس آن را باور نمی کند.
*  دشمن در کمین است، مسئولان بیدار باشند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود اظهار داشت: مسئولان باید بیدار باشند، دشمن مشغول است تا اعتقادات و معنویت از این کشور برود و با خرج پول و ایجاد فضای مسموم خصوصا در فضای مجازی می خواهد جوانان ما را به سمت دیگری بکشانند، یک لحظه غفلت خسارت جبران ناپذیری را خواهد داشت پس مسئولان باید قدر این جوانان را بدانند و به آنان خدمت کنند،  همچنین باید کار و زمینه ازدواج جوانان فراهم شود، مسئولان در نگهداری فضای معنوی کشور تلاش کنند که دشمن در کمین است.
** مردم سالاری۹۶/۱/۲۳
*  سه رزمایش دریایی با کشورهای عمان، پاکستان و قزاقستان برگزار می‌کنیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: از امروز تا پس فردا سه رزمایش دریایی به صورت جداگانه با کشورهای عمان، پاکستان و قزاقستان برگزار می‌کنیم.
امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم هجدهمین مراسم سالگرد امیر سپهد صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش امروز رزمایش مشترک امداد و نجات را در شرق تنگه هرمز با نیروی دریایی عمان برگزار کرده است.
*  دومین گزارش ۶ ماهه «برجام» سالگرد افتتاح مجلس دهم ارائه می‌شود
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی درباره زمان نهایی شدن گزارش ۶ ماهه دوم اجرای برجام از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: اقدامات مقدماتی برای تهیه این گزارش انجام شده است؛ با جمع‌بندی اقدامات صورت گرفته، دومین گزارش مجلس از روند ۶ ماهه اجرای برجام حداکثر تا سالگرد آغاز به کار مجلس دهم (هفته اول خرداد ماه) ارائه خواهد شد.
** آرمان ۹۶/۱/۲۳
*  هدف اقدام‌های تروریستی ایجاد فتنه دینی است
علی لاریجانی رئیس مجلس در پیامی به رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عربی مصر ضمن ابراز همدردی با ملت مصر و خانواده‌های مصیبت دیده در انفجارهای اخیر در این کشور، این اقدام تروریستی را محکوم کرد. متن کامل پیام رئیس مجلس به شرح زیر است: با تاثر فراوان از جان باختن و مصدومیت جمعی از شهروندان بی‌دفاع در سه اقدام تروریستی انفجار در شهرهای اسکندریه و طنطا مطلع شدم. اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام‌های تروریستی که به هدف ایجاد فتنه دینی اجرا شده است، مایل هستم مراتب تسلیت و همدردی خود را با جنابعالی، نمایندگان مجلس، ملت بزرگ مصر،خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده ابراز دارم.
** فرهیختگان ۹۶/۱/۲۳
*  پرونده باز تخلفات بقایی با حکم انفصال از خدمت
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از پرونده مفتوحه «حمید بقایی» در این کمیسیون درباره تخلفات صورت‌گرفته در زمان مسئولیت وی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و گفت: «پرونده بقایی در این زمینه همچنان باز است؛ حتی دیوان محاسبات کشور برای او حکم انفصال از خدمت صادر کرده است.»
** آفرینش ۹۶/۱/۲۳
*  روسیه بین ما یا ایران و سوریه یکی را انتخاب کند
وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر حساس خود به روسیه به این کشور هشدار داد که میان آمریکا یا سوریه، ایران و نیروهای حزب‌الله یکی را انتخاب کند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا همچنین عنوان کرد: ما می‌خواهیم به رنج مردم سوریه پایان دهیم. روسیه می‌تواند بخشی از این آینده باشد و در آن نقش ایفا کند.
*  تاکیدظریف بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی درباره حمله شیمیایی به خان شیخون
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی درباره حمله شیمیایی به خان شیخون تاکید کرد.
محمد جواد ظریف در ادامه رایزنی‌ها و گفت وگوهای خود با مقام‌های ارشد سیاسی و بین المللی جهان، جداگانه با دبیرکل سازمان‌ ملل متحد و وزیران امور خارجه ایتالیا، کویت و ترکیه درباره مسایل منطقه ای و آخرین تحولات سوریه تلفنی گفت وگو کرد.در این تماس‌ها بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی پیرامون حمله شیمیایی به خان شیخون تاکید شد.
** قدس ۹۶/۱/۲۳
*  پیش‌بینی وزیر کشور برای مشارکت ۶۰ تا ۷۰درصدی در انتخابات
عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه وزارت کشور و شورای نگهبان و مجلس یک انتخابات کاملا آرام و قانونی و سالم و باشکوه را تدارک دیده اند، اظهار داشت: نظر سنجی‌ها از حضور ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد و من حضور بالای ۷۰ درصدی را پیش بینی می‌کنم.
** خراسان ۹۶/۱/۲۳
*  گم شدن ۳ کشتی بنزین تکذیب شد
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان مجلس در خصوص «گم شدن ۳ کشتی بنزین وارداتی» با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گم‌شدن سه کشتی بنزین وارداتی در اواخر سال۱۳۹۵ کذب محض بوده و دروغ مضحکی است. گفتنی است ادعای گم شدن کشتی‌های واردات بنزین، در برنامه‌  مناظره یکشنبه مورخ۲۰ فروردین ماه امسال در شبکه‌ اول سیما ادعا شده بود.
*  قرارداد خرید ۲۰ هواپیمای ATR نهایی شد
اصغر فخریه‌کاشان قائم مقام وزیر راه از رفع مشکل خرید هواپیماهای‌ای تی آر خبر داد و گفت:‌ تا ۱۵ روز آینده ۴ فروند هواپیمای ATR به ایران تحویل می‌شود. بهمن ماه سال ۹۴ و همزمان با سفر رئیس جمهور به فرانسه دو قرارداد هواپیمایی هم امضا شد؛ یکی با ایرباس و دیگری با شرکت ایتالیاییِ atr.
گفتنی است atr یک هواپیمای کوتاه برد است که حدود ۵۰ تا ۸۰ نفر مسافر در خود جای می‌دهد.
** اعتماد ۹۶/۱/۲۳
*  دیدار بیت مرحوم آیت‌الله‌هاشمی‌ با مراجع قم
بیت مرحوم آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی برای زیارت حضرت معصومه (سلام الله علیه) و دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی ، آیت الله العظمی شبیری زنجانی و آیت‌الله جوادی آملی و تشکر و قدردانی از آنان به دلیل همدردی‌ها و پیام‌های تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله‌هاشمی به قم سفر کردند.
*  ٢۵٠ مافیای اقتصادی در کشور فعال هستند
پور ابراهیمی گفت: طبق بررسی‌های ما حدود ۲۵۰ نفر به شکل مافیایی در اقتصاد کشور وجود دارند که نه به دولت پاسخگو هستند نه به مردم، ادامه این وضعیت برای کشور تبعات بدی را به دنبال خواهد داشت.
 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به خروج ۷ شرکت از سبد شرکت‌های سهام عدالت، از تشکیل کمیته‌ای برای تعیین تکلیف مطالبات و دریافت گزارش از دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس تا ۱۵ روز آینده خبر داد.
** بهار ۹۶/۱/۲۳
*  برخی مطالب نامزدها به نفع امنیت کشور نیست
علی اصغراحمدی رییس ستاد انتخابات کشور درباره اظهارات برخی از نامزدها برای جلب توجه و عبور از خطوط قرمز گفت:  برخی حرف‌ها تحت عنوان ارائه آمار و یا برخی مطالب و تخریب برخی قضایا، پایه‌های انقلاب و امنیت کشور را مورد هدف قرار می‌دهد که این اتفاقات به نفع کشور ما نیست.
*  پیشرفت فاز ۱۴ پارس جنوبی
معاون توسعه سرمایه گذاری‌های صنعتی اپدرو در مورد آخرین وضعیت فیزیکی پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی اعلام کرد: در حال حاضر نزدیک به ۶۰ درصد پروژه با پیشرفت همراه بوده و برخی سکوها ساخته و در حال نصب است. فرداد دلیری افزود: علاوه بر این حفاری نیمی از چاه‌ها به مرحله پایانی رسیده است.
** شهروند ۹۶/۱/۲۳
*  آمریکا توان ایجاد تفرقه را میان روسیه و ایران ندارد
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به قصد دولت ترامپ برای ایجاد تفرقه میان روسیه و ایران نوشت: درحال حاضر واشنگتن توانایی دیپلماتیک و شرایط ایجاد چنین فاصله‌ای را میان مسکو و تهران ندارد.
همچنین الکس واتانکا،‌ عضو موسسه خاورمیانه واشنگتن معتقد است که دور کردن روسیه از ایران در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد.  او تأکید کرد که تلاش ترامپ برای انجام این اقدام درواقع نتیجه عکس داشته است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۱/۲۳
*  بسیج دولت برای شتاب تولید
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری در بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی، از آنها خواست در جهت اجرای شایسته، همه‌جانبه و جهادی منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» و در ادامه اقدامات انجام‌شده در این عرصه، برنامه‌ها و بسته‌های اجرایی پیشنهادی خود را برای شتاب بخشیدن به فعالیت‌های تحت مسئولیت، تدوین و ارائه کنند.
*  در خواست ترکیه از ایران برای برگزاری نشست محرمانه
معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت ترکیه از ایران خواسته است تا هفته آینده نشستی پشت درهای بسته داشته باشند تا موضعش پیش از نشست آینده حل بحران سوریه در آستانه مخفی باقی بماند. فیصل مقداد گفت: «اقدامات اخیر آمریکا موجب بی اعتباری دولت ترامپ شده است.»
** افکار ۹۶/۱/۲۳
*  تمدید اتحادیه اروپا، تحریم‌ها علیه ایران
شورای اتحادیه اروپا، تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به بهانه‌های ادعایی حقوق بشر را به مدت یکسال دیگر تمدید کرد.شورای اتحادیه اروپا در این بیانیه خاطر نشان کرده که این تحریم‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ اعمال شده و از آن پس هر بار تمدید شده اند.
*  سه دهه تلاش آمریکا برای براندازی خاندان اسد
ویکی‌لیکس در تازه‌ترین افشاگری خود اعلام کرد که دولت آمریکا از بیش از سه دهه قبل برای براندازی نظام خاندان اسد در سوریه تلاش می‌کند.
این وب سایت افشاگر اسناد سری از سازمان اطلاعات آمریکا “سیا” که شامل گزارشی مربوط به سال ۱۹۸۶ را تحت عنوان “سناریوهای احتمالی که می‌تواند به برکناری اسد بینجامد” منتشر کرده است.
** صبح نو ۹۶/۱/۲۳
*  تشکیل شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب
جمعی از احزاب اصلاح‌طلب جبهه‌ای تحت عنوان شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب را تشکیل دادند.
تشکیل این شورا در آستانه انتخابات در حالی است که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این جریان به عنوان دو نهاد تصمیم گیر اصلاح طلبان وجود دارد.
*  نام‌نویسی۱۲۶داوطلب‌در اولین‌روزثبت‌نام‌انتخابات ریاست‌جمهوری
علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور گفت:  ۱۲۶ داوطلب در نخستین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند که از این میان ۶ نفر زن و ١٢٠ نفر مرد هستند.
وی گفت: مسن ترین داوطلب ۷۹ ساله و جوان ترین داوطلب ۱۸ ساله است که در نخستین روز ثبت نام در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کردند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دولت برای رونق تولید و اشتغال تلاش همه جانبه داشته باشد
رسا/آیت الله ممدوحی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد در جامعه و وجود مشکلات معیشتی گفت: آقایانی که مسئولیت دارند باید با جدیت و تلاش مضاعف کار کنند تا رونق تولید و اشتغال تحقق پیدا کند.عضو جامعه مدرسین درادامه افزود:تولید کنندگان نیز بایددر تولید داخلی آنچنان دقت کنند که مردم به استفاده از تولید داخلی رغبت کنند اگرتولید به گونه ای باشد که مردم کالای خارجی را ترجیح دهند فایده ای ندارد از این روکیفیت اجناس وکالا ها باید بالا باشد.
فضائل و مناقب امیرالمومنین (علیه السلام) بشریت را مبهوت کرده است
ایرنا/آیت الله فاضل لنکرانی در آئین جشن میلاد حضرت علی (علیه السلام)و تجلیل از پدران شهیدان در مجتمع فرهنگی امام خمینی قم با اشاره به صفات و ویژگی های والای حضرت علی (علیه السلام) گفت: بشریت در تبیین فضائل و مناقب امیرالمومنین به کلی ناتوان، و در بهت و حیرت قرار دارد.عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود گفت: با تاکید بر اینکه شهیدان گوی سبقت را از دیگران ربودند و رفتند، خطاب به والدین شهدا خاطرنشان کرد: نباید فکر کنید، جنگ هشت ساله و دفاع مقدسی واقع شد و فرزندان شما رفتند و شهید شدند، خدا بندگان خاص خودش را دعوت می کند و شما یک چنین سرمایه‌هایی را تحویل اسلام دادید.
تولیدات فاخر حوزه بایددرسطح بین المللی عرضه شود
حوزه/آیت الله اعرافی بر ضرورت توجه به نگاه های بین المللی تأکید و تصریح کرد: امروز عرصه بی پایانی جلوی روی ما قرار دارد؛ چراکه نهاد روحانیت در کشورهای بسیاری در حال پایه ریزی است که افق های بلندی را پیش روی ما قرار می دهد، امروز حوزه، تولیدات فاخر بسیاری دارد ؛ اما صرفا در زبان ادب و فرهنگ فارسی محبوس شده  که باید با تلاش و کوشش به بیرون از ایران عرضه گردد. مدیر حوزه های علمیه دربخش دیگری از سخنان خود به نظریه تحول در حوزه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از پیشگامان تحول در حوزه بوده و بر این مسئله تأکید دارند؛ پس باید در این زمینه ورود و فعالیت کرد.
حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است
حوزه/ آیت الله فقیهی حضور گسترده و پرشور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف را از برکات انقلاب اسلامی دانست وگفت: سه روز روزه گرفتن و نماز و قرآن خواندن و مناجات صادقانه و مخلصانه با خدای متعال، برای انسان یک تکامل معنوی به وجود می آورد و باعث می شود که انسان از گناه دور شده و زمینه هدایت و رشد معنوی بیشتر او فراهم گردد.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت : در هر صورت حضور در مراسم اعتکاف در جای جای ایران اسلامی ، واقعاً توفیق بسیار بزرگی برای معتکفان است که باید قدردان آن باشند و بکوشند که حالات معنوی به دست آمده را در ایام پس از اعتکاف نیز کماکان در وجود خود حفظ و تقویت کنند.
آمریکا بین اتحاد با روسیه یا القاعده یکی را انتخاب کند
باشگاه خبرنگاران/در حالی که وزیر خارجۀ آمریکا در نشست گروه ۷ گفته بود روسیه باید از بین ائتلاف با آمریکا و متحدانش یا ائتلاف با بشار اسد، ایران و حزب‌الله، یکی را انتخاب کند، سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه پس از ورود تیلرسون به مسکو، پاسخ کوبنده ای به این اظهار نظر داد.سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در پاسخ به اظهار نظر تیلرسون که به مسکو سفر کرده است، گفت: آمریکا باید بین اتحاد با روسیه و کشورهای همسو یا اتحاد با القاعده، ترکیه و عربستان سعودی یکی را انتخاب کند.
آمریکا به صدام در بمباران شیمیایی ایران کمک کرده است
باشگاه خبرنگاران/پایگاه واتساپیک درگزارشی اعلام کرد: اسناد سیا اثبات می‌کند آمریکا به صدام در بمباران غیرنظامیان بی‌گناه ایران با سلاح شیمیایی کمک کرده است.این پایگاه نوشت: بر اساس اسناد تازه انتشار یافته از سیا- درباره حمله های شیمیایی رژیم صدام که ۵ هزار نفر کشته و بیش از ۱۰ هزار نفر زخمی بر جای گذاشت- آمریکا به دولت وقت عراق کمک کرده است.این مدارک جدید نشان می دهند که قدرت های خارجی با دیکتاتور عراق برای انجام جنایات جنگی همدستی کرده اند.
حمله به سوریه، تکرار اشتباه مداخله نظامی در لیبی و عراق
باشگاه خبرنگاران/تولسی گابارد نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا  اعلام کرد:اگر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بدون مشورت با کنگره به صورت یکجانبه دستور حمله موشکی علیه سوریه را صادر کند، آمریکا اشتباه مداخله نظامی مخرب در عراق و لیبی را تکرار خواهد کرد.
ترامپ:قصد نداریم وارد سوریه شویم
صدا و سیما/ ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: حمله موشکی اخیر این کشور به پایگاهی هوایی در سوریه به این معنی نیست که آمریکا قصد دارد به این کشور خاورمیانه حمله کند.ترامپ در مصاحبه با « فاکس بیزینس  افزود :« ما قصد نداریم وارد سوریه شویم.»
آمریکا با حمله به سوریه حقوق بین الملل را نقض کرد
صدا و سیما/رئیس جمهور روسیه در مورد حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه گفت: هیچ مدرکی دال بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی وجود ندارد.ولادیمیرپوتین:تاکید کرد: اما مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد واشنگتن حقوق بین‌الملل را نقض کرده است.
عربستان همواره به دنبال توسعه برنامه هسته‌ای بوده است
مهر/ رئیس سابق بخش تحلیل عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکاگفت:سعودی ها همواره به دنبال توسعه برنامه هسته ای خود بوده و حفظ همگامی با ایران بخشی از این انگیزه آنها بوده است. «پل پیلار» درادامه افزود: مسئولیت های فعلی آژانس در خصوص فعالیت‌های هسته ای عربستان سعودی باید در راستای توافق‌های بین المللی، به ویژه معاهده منع اشاعه هسته‌ای که عربستان خود عضوی از امضا کنندگان آن است باشد. اگر تاکنون بر سر هیچ توافقی مانند برجام با عربستان مذاکره نشده آژانس وظیفه دارد بر انطباق (فعالیتهای هسته ای عربستان) با توافق های انجام شده نظارت کند.
هر دقیقه ۹ طلاق در کشور رخ می دهد
مهر/رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هر دقیقه ۹ طلاق در کشور ثبت می شود. سلمان خدادادی با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان از سوی دولت هستیم، افزود: با وجود تصویب قانون مذکور در سال ۸۴ اما بعد از گذشت ۱۲ سال همچنان بلاتکلیف مانده و دولت تنها از این قانون به اجرای چند ماده در حوزه وام ازدواج اکتفا کرده این در حالی است که بانک ها به گونه ای در پرداخت وام ازدواج به زوجین تعلل می کنند که زوجین از اخذ آن پشیمان می شوند.
عذرخواهی سخنگوی کاخ سفید در مورد اظهاراتش در خصوص هلوکاست
مهر/ سخنگوی کاخ سفید از اظهارات قبلی خود در مورد اینکه هیلتر از سلاح شیمیایی علیه یهودیان استفاده نکرده است عذرخواهی کرد.سخنگوی کاخ سفید که از سوی رسانه‌ها به انکار هلوکاست و «اتاق‌های گاز» متهم شده است، در واکنش به این فشارها، به شبکه «سی‌.ان‌.ان» گفت: صحبتش «نادرست و نامناسب» بوده است.«شون اسپایسر»  افزود: من اشتباه کردم. دیگر تکرار نمی‌شود. عذرخواهی می‌کنم.
رد صلاحیت محکومان فتنه ۸۸ در انتخابات شوراها
مهر/رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: اگر فردی که نامزد انتخابات شورای شهر و روستا شده، در فتنه ۸۸ محکومیت داشته باشد رد صلاحیت خواهد شد. محمودی در خصوص برخی خبرها مبنی بر تأیید صلاحیت برخی از نامزدهای شورای شهر که دارای سوابق بازداشت در ایام فتنه ۸۸ بوده اند، اظهار داشت: مراجع چهارگانه براساس مستندات موجود به استعلام ها جواب می دهند؛ اگر کسی محکومیتی داشته باشد و یا پرونده ای داشته باشد که موثر باشد، رد صلاحیت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *