آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با رئیس سازمان آمار ایران:

آمار دقیق؛ راهنمای کشور در برنامه ریزی‌های کلان / آمار گیری‌هایی که انجام می‌شود باید نتیجه داشته باشند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت آمار گفت: هر کشوری در آمار بروزتر باشد، در مقام برنامه‌ریزی موفق‌تر خواهد بود و افق آینده و حال را بهتر می‌تواند ببیند. لذا آمار دقیق می‌تواند راهنمای یک کشور در محاسبات و برنامه‌ریزی‌های کلان باشد و آمار زیادی نیز وجود دارد که بدون نتیجه و پیگیری معطل مانده است، لذا آمارگیری‌هایی که در کشور انجام می‌گیرد، باید نتیجه داشته باشد و از آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.
دیدار دکتر گودرزی رئیس سازمان آمار ایران با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با رئیس سازمان آمار ایران و همراهان وی با تأکید بر اهمیت آمار گفت: امروزه مسئله آمار جزو لاینفک اداره یک کشور است.

وی ادامه داد: مقوله آمار بسیار مهم است و پایه و یک اصل، هم برای برنامه‌ریزی و هم در حوزه مسائل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی محسوب می‌شود.

آمار دقیق، راهنمای کشور در برنامه‌ریزی‌های کلان

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: هر کشوری در آمار بروزتر باشد، در مقام برنامه‌ریزی موفق‌تر خواهد بود و افق آینده و حال را بهتر می‌تواند ببیند. لذا آمار، آن هم آمار دقیق می‌تواند راهنمای یک کشور در محاسبات و برنامه‌ریزی‌های کلان باشد.

وی افزود: امروزه یکی از مسائل مهم اعتماد سازی است. یعنی بین سازمان آمار و صنوف مختلف در کشور که نیازمند جمع آوری آمار از آن‌ها است، باید اعتماد شکل گرفته باشد در غیر اینصورت مشکل ساز خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه نگذارید آمار در کشور بدون پیگیری بماند، عنوان کرد: آمار زیادی وجود دارد که بدون نتیجه و پیگیری معطل مانده و از نتایج آن درست استفاده نشده است، لذا آمارگیری‌هایی که در کشور انجام می‌گیرد، باید نتیجه داشته باشد و از آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

لزوم تببین صحیح مقوله آمار برای مردم

وی خاطر نشان کرد: برای جمع‌آوری آمار، نیاز است که تببین درستی نسبت به این مسئله برای مردم داشته باشید و منافع آن را بیان کنید تا همکاری میان سازمان آمار و مردم صورت پذیرد. هرجا بین مردم و مسئولان اعتماد وجود داشته باشد این مفید خواهد بود و مقداری از این نیز به کارکرد مسئولین بستگی دارد که چگونه عمل کرده باشند.

نائب رئیس مجلس خبرگان در پایان افزود: کار شما مبنایی و اساسی است و آمار صحیح منجر به برنامه‌ریزی درست و برنامه‌ریزی درست منجر به توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

دیدار دکتر گودرزی رئیس سازمان آمار ایران با آیت الله حسینی بوشهری

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار دکتر گودرزی، رئیس سازمان آمار ایران، ضمن ارائه گزارشی گفت: مرکز آمار مرکز مهمی است که وظیفه‌اش جمع‌آوری و انتشار آمار رسمی کشور است و در این سال‌ها تلاش کرده به وظیفه خود در این زمینه بپردازد.

وی گفت: به عقیده ما در سازمان، آمار حق الناس است و باید در تولید آن دقت داشته باشیم مخصوصاً در موقعیت‌هایی که این آمار تأثیر مستقیم در زندگی مردم دارد.

دکتر گودرزی افزود: یکی از کارهای خوبی که از زمان شهید رئیسی شروع شد، تعامل میان دستگاه‌های مرتبط با آمار در کشور با سازمان آمار ایران بود که این روند در دولت جدید نیز رو به پیشرفت است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف سازمان آمار که هم اکنون درحال انجام آن هستیم، بحث جمع‌آوری آمار حوزه کشاوزی است و برنامه بعدی آمارگیری در حوزه نفوس و مسکن بوده که در آینده انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *