آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

برد جنگ روانی و رسانه‌ای کمتر از جنگ نظامی نیست

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت جنگ روانی و تلاش دشمن برای ناامیدی مردم نسبت به آینده گفت: شما نیز باید جنگ روانی فعالانه علیه دشمن داشته باشید چرا که امکانات ما نسبت به اوائل انقلاب و جنگ 8 ساله دفاع مقدس پیشرفت زیادی کرده است و باید بدانیم که برد جنگ روانی کمتر از جنگ نظامی نیست.
دیدار سردار جلالی با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با سردار غلامرضا جلالی ضمن تسلیت حوادثی که برای جبهه مقاومت و امت اسلامی رخ داده، از جمله شهادت سیدهاشم صفی الدین، گفت: این حوادث زنجیروار و غیرقابل پیش بینی اگرچه باعث ناراحتی است و دشمن به تعبیر رهبر معظم انقلاب -مدظله العالی- ضربه‌ای غیرقابل ترمیم در هفتم اکتبر خورده و دیوانه‌وار دست به هرکاری می‌زند، ولی امیدواریم به لطف الهی و به برکت خون شهیدان، نیروهای مقاومت، دشمن و حامیان آن‌ها را از رفتارهای غیرانسانی خود پشیمان کنند و مردم مظلوم غزه و لبنان به زودی به سرزمین خود بازگشته و از آوارگی نجات پیدا کنند.

کار پدافندی نیازمند همراهی مردم

وی با اشاره به اهمیت سازمان پدافند افزود: کار پدافندی می‌تواند بسیاری از خسارت‌های احتمالی که توسط دشمن طراحی می‌شود را دفع کرده و به نوعی از آسیب‎‌ها پیشگیری نماید. البته کار پدافندی نیازمند همراهی مردم است و تا این همراهی نباشد، کار پدافندی به صورت کامل انجام نخواهد شد.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه بنای ما گسترش جنگ نیست ولی باید آماده هرگونه واکنشی باشیم، گفت: یکی از مواردی که درصورت حمله احتمالی دشمن، منجر به خسارت خواهد شد، تجمع و تمرکز ساختمان‌ها و مناطق مهم در یک نقطه به صورت متمرکز است که سزاوار است در این زمینه مدیریتی صورت پذیرد و ساختمان‌های حیاتی نیز ایمن سازی بشوند.

لزوم اطلاع رسانی دقیق در حوزه پدافندی بدون ملتهب کردن فضای کشور

وی در همین رابطه افزود: اطلاع رسانی دقیق در حوزه پدافندی و واکنش‌های احتمالی دشمن نیاز است البته نه به صورتی که فضای کشور ملتهب شود بلکه از باب آیه شریفه قرآن کریم « وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱستَطَعتُم من قُوَّه وَمِن رِّبَاطِ ٱلخَیلِ تُرهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّکُم» و اینکه جنگ بین حق و باطل همیشه وجود داشته است، با اینگونه تعبیر برای مردم تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت جنگ روانی و تلاش دشمن برای ناامیدی مردم نسبت به آینده، خاطر نشان کرد: دشمن اگرچه تلاش می‌کند این جنگ روانی و ترس را به مردم منتقل کند، اما این همدلی و اتحاد میان مردم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب -مدظه العالی- و با اتکا به امکانات نظامی برهم نخورده است.

وی افزود: شما نیز باید جنگ روانی فعالانه علیه دشمن داشته باشید چرا که امکانات ما نسبت به اوائل انقلاب و جنگ ۸ ساله دفاع مقدس پیشرفت زیادی کرده است و باید بدانیم که برد جنگ روانی کمتر از جنگ نظامی نیست.

دیپلماسی و میدان در کنار یکدیگر

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دیپلماسی عنوان کرد: ما دیپلماسی منهای میدان و میدان منهای دیپلماسی را قبول نداریم، بلکه اینها باید در کنار یکدیگر ایفای نقش کنند. یعنی هم اسلحه به دست داشته باشیم و هم در فضای دیپلماسی مخصوصاً برای برخی از کشورها که به رژیم اسرائیل کمک می‌کنند، به تبیین در این زمینه بپردازیم.

لزوم توجه به الطاف الهی و توسل به اهل بیت

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا» گفت: با وجود تمام تجهیزات نظامی اما نکته‌ای که نباید نسبت به آن غفلت کنیم، توجه به الطاف و یاری خدا و توسل به اهل بیت -علیهم السلام- است. یعنی آنچه ما را در مقابل دشمن تقویت می‌کند، این امکانات ظاهری نیست بلکه در حقیقت یاد خدا و توسلات به ائمه معصومین -علیهم السلام- است.

دیدار سردار جلالی با آیت الله حسینی بوشهری

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: ما همواره با تهدیدات مختلف از سوی دشمنان اسلام و انقلاب روبرو بوده‌ایم و از همین رو باید تمام تلاشمان را برای کاهش آسیب پذیری در برابر این مخاطرات به کار بگیریم. سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در راستای رسالت و وظایف خود تمام توان خود را برای حفاظت از مردم و دارایی‌هایشان و همچین زیرساخت‌های خدمت‌رسان به مردم و افزایش پایداری ملی به کار گرفته است.

وی در ادامه به تشریح اقدامات این سازمان برای مقابله با تهدیدات در حوزه‌های مختلف مانند، سایبری، الکترونیکی و زیستی پرداخت و گفت: تمام تلاش سازمان پدافند غیرعامل کشور این است که آسیب پذیری‌ها به حداقل برسد و در صورت بروز تهدید، خدمات رسانی به مردم دچار اختلال نشود. مهم‌ترین اصل در این مسیر، توسعه آمادگی، تقویت انسجام ملی و حفظ آرامش عمومی جامعه است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین به جنگ ترکیبی و پیچیده دشمن اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای اصلی دشمن، سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه جنگ تبلیغاتی و روانی علیه مردم ایران است. آن‌ها در کنار اقدامات خصمانه خود مانند تحریم‌های ناجوانمردانه، با به‌کارگیری رسانه‌ها و عملیات روانی، به دنبال تأثیرگذاری مخربی بر روحیه و افکار عمومی جامعه و ایجاد فضای یأس و ناامیدی هستند. از این رو، مقابله با این جنگ شناختی از جمله مواردی است که باید در کنار سایر اقدامات دفاعی در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *