به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله محسن اراکی در نشست خبری با رسانهها، در اشاره به بیانیه به ظاهر صادر شده به نام «حوزه علمیه قم» مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار داشت: شرایطی که در آن قرار داریم، شرایط جنگ تمام عیار میان اسلام و کفر است.
وی تصریح کرد: امروز صهیونیستهای غاصب سرزمین فلسطین و کسانی که صریحا از آنان پشتیبانی و حمایت میکنند، کافر حربی هستند.
عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: وجوب جهاد، بالأخص جهاد دفاعی از ضروریات دین است و منکِر آن به نصّ صریح همه فقهاء، کافر است؛ چرا که انکار وجوب جهاد دفاعی، انکار ضرورت شرعی است.
وی افزود: امروز جهاد بر همه واجب است و هر کس باید در هر اندازهای که میتواند اقدام کند. آن کسی که با جانش، قلمش یا مالش میتواند دفاع کند، باید دفاع کند «إِنَّ اللَّهَ اشتَرى مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّهَ».
جهاد در برابر صهیونیستها از روشنترین مصادیق جهاد است
عضو شورای عالی حوزههای علمیه افزود: جهاد در برابر صهیونیستها را از روشنترین مصادیق جهاد است، حتی اگر بخواهند یک وجب از سرزمین فلسطین را غصب کنند، جهاد دفاعی علیه آنان واجب است.
وی ادامه داد: اینکه گفته میشود دولتی برای اسرائیل باشد، خلاف ضرورت دین است، چرا که بدین معناست که جهاد بر مسلمین واجب نباشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: بَذل نفس و مال تا آزاد سازی کامل تمامی این سرزمینی که اسرائیل بر آن سلطه کرده است، از مسلمات فقه اسلامی است.
آیت الله اراکی رژیم صهیونیستی را مصداق بارز مفسِد عنوان کرد و ادامه داد: اسرائیل به مسلمین ظلم میکند. زنان و اطفال را میکشد و مصداق آیه کریمه «وَ إِذَا تَوَلَّى سَعَى فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیهَا وَیُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لَا یُحِبُّ الْفَسَادَ» است. بنابراین صهیونیستها امروز چه در سرزمینهای اشغالی باشند و چه نباشند باید با آنها مبارزه کرد، چرا که مصداق مفسِداند و این حکم دیگری افزون بر وجوب جهاد علیه کافر است.
از وظایف عقلی است که قدرتی که اطفال را میکشد و بیمارستانها را بمباران میکند، براندازی شود
وی افزود: این حکومت مفسِد است و حتی اگر دینی در کار نبود، از وظایف عقلی است که قدرتی که اطفال را میکشد و بیمارستانها را بمباران میکند، براندازی شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر کسی که امروز ادعا کند که دولتی به نام اسرائیل میتواند وجود داشته باشد، با حکم صریح اسلام و عقل مخالفت کرده است. حال اگر چنین کسی اهل علم باشد و سخن او به عنوان سخن دین تلقی شود، بدعت گذار به شمار میرود، چرا که عمل او مصداق «إدخال ما لیسَ مِنَ الدّین فِی الدّین» است.
وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین – علیه السلام – ابراز داشت: حضرت میفرماید «به من خبر رسیده است که دشمن حمله میکند و زیور زن مسلمان یا زن غیر مسلمانی که در پناه دولت اسلامی است را میبرد، اگر کسی در غم این مصیبت جان دهد نباید او را ملامت کرد».
استاد حوزه علمیه قم افزود: صهیونیست ها از کجا آمدهاند؟! از نقاط دور دنیا آمدهاند و به جان و ناموس مسلمین تجاوز کرده و اطفال و زنان را میکشند؛ بعد ما بنشیم و بگوییم میتوان در کنار دولت فلسطینی، دولت اسرائیلی داشت؟! امیرالمؤمنین به این افراد اینگونه خطاب میکند «یا أشباه الرجال و لا رجال» یعنی اِی مرد نمایانِ نامرد.
ادعای مشروعیت دولت اسرائیل، پشتیبانی از ظالم است
وی ادامه داد: ادعای مشروعیت دولت اسرائیلی، پشتیبانی و «رُکون إلی الذینَ ظَلَموا» است و نوعی اعانه به ظلم است. خداوند میفرماید «وَ لَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ». این افراد باید توبه کنند و گرنه قطعا آتش جهنم نصیب آنان خواهد شد.
عضو جامعه مدرسین در پایان سخنان خود بیان داشت: ما به پیروزی مردم لبنان و فلسطین یقین داریم و وعدههای الهی ما را به نزدیک بودن این پیروزی بشارت میدهند. از علائم نزدیک بودن این پیروزی، اوج گرفتن ظلمِ ظالم است.