آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

رسالت رسانه، آگاهی بخش به مردم است

دیدار اعضای هیات امنای موسسه جهانی ولایت با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در جمع اعضای هیئت امنای موسسه جهانی ولایت تصریح کرد: از آن‌جایی که حوزه علمیه از عوام فریبی و بازی‌های مرسوم رسانه‌ای دور است، رسانه‌ای که از دل این حوزه بر بیاید همین ویژگی را دارد و در نتیجه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ایشان همچنین درباره تفاوت ملاک تولید محتوا در رسانه های غربی با موسسه جهانی ولایت، خاطرنشان کرد: غربی‌ها تنها ملاکشان پسند و سلیقه مخاطب است تا بتوانند پیشرفت مادی و درآمدی کسب کنند، در حالی که برای ما مسئله جذب مخاطب با ملاک ها و معیارهای شرعی و اخلاقی همراه است و در این زمینه کار درست، کاری است که ما انجام می‌دهیم. کاری که غربی‌ها انجام می‌دهند، دنباله روی از خواسته‌های مخاطب است، در حالی که ما معتقدیم رسالت رسانه، ارتقاء آگاهی مردم است نه دنباله روی از آنان، چرا که رسانه وظیفه آگاهی بخشی دارد تا بتواند جامعه را به سمت اهداف عالیه سوق دهد نه اینکه خود تبدیل به ابزاری منفعل و بدون قید و شرط شود، بنابراین وظیفه ما توجه به جلب مخاطب با توجه به قیود و شروط خاص است. سخن اصلی من این است که رسانه‌های دنیای امروز پیرو هستند در حالی که رسالت رسانه دینی پیشروی است.

در ابتدای این دیدار آیت الله اعرافی رئیس هیئت امنای موسسه جهانی ولایت و حجت الاسلام والمسلین سید جعفر علوی رئیس موسسه جهانی ولایت در سخنانی به تبیین فعالیت های صورت گرفته در این شبکه پرداختند.

 

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *