خبر روز ۱۴۰۳/۰۷/۱۴

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
پیام رهبر معظم انقلاب به مجروحین لبنانی
فرزندان حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای، به نمایندگی از جانب ایشان، از برخی مجروحان لبنانی و رزمندگان مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان که به تهران اعزام شده‌اند، عیادت کردند.فرزندان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، ضمن پیگیری جزئیّات و روند اقدامات پزشکی و درمانی این افراد از مسئولان مربوطه، در دیدار و عیادت از این مجروحان، سلام و درود رهبر معظّم انقلاب اسلامی را به آن‌ها رساندند. متن یادداشت رهبر معظم انقلاب خطاب به رزمندگان مجروح مقاومت به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
عزیزان من!
از امتحان الهی سربلند بیرون آمدید.
صبر و استقامت شما یکی از برترین جهادهاست.
شفا و عافیت و عاقبت‌بخیری شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

 همشهری 
نمایش قدرت در برابر دشمنان
علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بیانات رهبرمعظم‌انقلاب در نمازجمعه تهران همانند همیشه مقتدرانه، یک مانور سیاسی و نمایش قدرت بود. حمله موشکی ایران اقدامی کاملا قانونی و در راستای دفاع مشروع از خود است.
اتمام‌حجت با حامیان صهیونیست‌ها
حمیدرضا آصفی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه با بیان اینکه حمله به رژیم‌صهیونیستی درصورت نیاز تکرار خواهد شد، گفت: رهبرمعظم‌انقلاب در بیانات‌شان به مبنای شرعی و بین‌الملل دفاع امت ‌اسلامی از خود پرداختند که حجت را برای کشورهای حامی رژیم‌صهیونیستی تمام کنند.
محموله امدادی ایران به بیروت رسید
محموله بهداشتی ایران در شرایطی به بیروت رسید که طی روزهای اخیر رژیم‌صهیونیستی تهدید کرده بود هر هواپیمای ایرانی را در فرودگاه لبنان هدف قرار خواهد داد. وزیر امور خارجه و رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز به همراه این محموله عازم لبنان شدند تا ضمن دیدار با مقام‌های لبنانی، در جریان روند امدادرسانی قرار گیرند.
اعتراف صهیونیست‌ها
ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد در پاسخ موشکی ایران، ۲ پایگاه هوایی «نواتیم» در صحرای نقب و «تل‌نوف» در مرکز فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته است. پیش از این شبکه آمریکایی سی‌‌ان‌‌ان نیز با بررسی تصاویر ماهواره‌ای خبر داده بود در جریان حمله ایران، حداقل ۳ سازه در نواتیم ویران شده‌ است.

 کیهان 
هر ضربه به رژیم صهیونیستی خدمت به انسانیت است
حضرت آیت الله‌ العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه مردم در نماز عبادی – سیاسی جمعه تهران:
اثرگذاری شخصیت پرچمدار مقاومت و مدافع شجاع مظلومان پس از شهادتش بیشتر خواهد شد و ملت‌های منطقه و مجاهدان فی سبیل‌الله، پیام شهادت او یعنی ایمان و توکل بیشتر، اتحاد مستحکم‌تر، ادامه قوی‌تر و بدون تردید مبارزه تا شکست و نابودی دشمن صهیونیستی را با همه وجود دنبال خواهند کرد.
دشمن ملت ایران همان دشمن ملت‌های فلسطین، لبنان، مصر، سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی است و همه دستورهای تهاجمی و تفرقه‌انگیز از یک اتاق فرمان صادر می‌شود و تنها تفاوت شیوه‌های متفاوت آن در کشورهای اسلامی است.
باید کمربند دفاع، استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، محکم ببندیم.
دفاع ملت‌ها از جمله ملت فلسطین در قبال مهاجمان و اشغالگران کاملاً مشروع و دارای منطقی مستحکم است
هیچ‌کس حق ندارد به ملت لبنان و حزب‌الله لبنان درباره کمک به مردم مظلوم غزه و حمایت از قیام ملت فلسطین اعتراض کند.
رهبر معظم انقلاب، عملیات طوفان‌الاقصی را که سال گذشته در همین ایام رخ داد، حرکتی درست، منطقی و منطبق بر قوانین بین‌المللی و حقوق ملت فلسطین خواندند و از دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین تجلیل کردند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، اقدام درخشان چند شب قبل نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی را کاملاً مشروع و قانونی خواندند و گفتند: اقدام نیروهای مسلح ما کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ‌هار آمریکا در منطقه بود. ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد، افزودند: ما در انجام این وظیفه نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم نه دچار شتابزدگی می‌شویم و آنچه معقول، منطقی و درست است طبق نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی در وقت خود عمل می‌شود، همچنان‌که این کار انجام شد و در آینده نیز اگر لازم باشد، انجام خواهد گرفت.
شورای امنیت باید تحریم‌های شدیدی بر اساس فصل هفت علیه رژیم اسرائیل اعمال کند
تخت‌روانچی درخصوص مشروعیت اقدام اخیر ایران در پاسخ به دشمن صهیونیستی در قالب «حق دفاع مشروع» بر اساس منشور ملل متحد، اظهار داشت:
زمانی‌که سفارت ما در دمشق مورد حمله قرار گرفت این اطلاع‌رسانی را انجام دادیم و آنها هیچ اقدامی انجام ندادند، وقتی آقای اسماعیل هنیه در روز تحلیف ریاست جمهوری به شهادت رسید این را هم اطلاع‌رسانی کردیم، اما متاسفانه شورای امنیت باز هم هیچ اقدامی انجام نداد و دلیل آن هم روشن است.معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما برای مدتی خویشتنداری کردیم ولی این خویشتنداری ما از سوی رژیم صهیونیستی مورد سوءاستفاده قرار گرفت و رژیم این سوء‌برداشت را داشت که راه بازی را برای ارتکاب هر جنایتی دارد. وی ادامه داد: بنابراین ما مجبور شدیم که وارد عمل بشویم و بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد که حق ذاتی دفاع از خود را به کشورهای عضو می‌دهد وارد عمل شدیم و این موضوع را به اطلاع شورای امنیت هم رساندیم که اقدام ما براساس این حق دفاع مشروع بوده و ما هم وقت کافی به شورای امنیت داده بودیم، اما متاسفانه به دلیل حمایت‌های آمریکا و برخی کشورها از رژیم صهیونیستی متاسفانه شورای امنیت عاجز بود از اینکه اقدامی انجام دهد. تخت روانچی افزود: ما فکر می‌کنیم که شورای امنیت این وظیفه را دارد که تحریم‌های شدیدی بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد علیه رژیم اسرائیل اعمال کند.

 ایران 
یاد شهدا، حرکت‌آفرین و حیات‌بخش
متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران که در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شده بود، پنجشنبه گذشته در محل برگزاری همایش در ساری منتشر شد. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دیدار، استان مازندران را از لحاظ فداکاری همه‌جانبه برای انقلاب در مقاطع گوناگون، استانی شاخص برشمردند و گفتند: مردم مازندران در مبارزه با ضدانقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و هر میدان دیگری که نیاز به فداکاری و هزینه دادن بود، حضور داشتند. ایشان، شهدا را گنجینه‌ای تمام‌نشدنی و قابل‌استفاده برای همه دوران‌ها خواندند و افزودند: هر شهید، حالات و ماجراهایی دارد که در نهایت او را موفق به کسب مقام شهادت کرده است که باید این ماجراها با تدقیق در زندگی آنها استخراج شود و در قالب‌هایی همچون کتاب، فیلم و سریال، نقاشی، مجسمه‌سازی و داستان پردازی به مخاطبان بخصوص جوانان منتقل شود. رهبر انقلاب تعبیر امام بزرگوار مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشت، ناشی از زنده و جوشان بودن شهید و شهادت دانستند و گفتند: باید یاد شهدا را زنده نگه داشت، چرا که شهیدان زنده‌اند و یاد آنها نیز حرکت‌آفرین و حیات‌بخش است.
به‌جای محکوم‌کردن ایران به اشغالگری اسرائیل پایان دهید
سید بدرالبوسعیدی وزیر خارجه عمان در واکنش به محکومیت پاسخ نظامی ایران از سوی برخی دولت‌های غربی، در پیامی مجازی نوشت: «پایان دادن به عملیات نظامی رژیم اسرائیل در لبنان و غزه و اشغال فلسطین باعث بازگردانی صلح در منطقه خواهد شد، نه محکوم کردن اقدامات ایران.» وزیر خارجه عمان همچنین تأکید کرد: هر کسی که عقیده دارد به روش دیگری از جمله بازداشتن ایران، حذف حماس، شکست دادن حزب‌الله یا حمایت مستمر سیاسی، نظامی و مالی از اسرائیل می‌توانیم به صلح برسیم، یا دچار توهم است یا ساده‌لوح و یا اینکه عمداً تلاش می‌کند از حقیقت دوری کند.
واشنگتن در پاسخ احتمالی اسرائیل به ایران مشارکت نمی‌کند
روزنامه فایننشال تایمز در گزارش خود عنوان کرد که مقامات ارشد امریکایی با مقامات رژیم صهیونیستی به‌منظور محدود کردن مقیاس پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از یک درگیری گسترده‌تر منطقه‌ای چندین‌بار گفت‌وگو کرده‌اند. یک مقام امریکایی گفت که «مقامات امریکایی و اسرائیلی در حال گفت‌وگو درباره احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات نظامی و زیرساخت‌های انرژی ایران هستند.» او همچنین گفت «واشنگتن قصد ندارد در این حمله مشارکت کند.» مقام‌های کاخ سفید هم به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند آنها با رژیم صهیونیستی در حال هماهنگی هستند و «امیدوار هستند نتانیاهو حمله احتمالی را محدود کند.» این مقام‌ها همچنین مدعی شده‌اند که مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند «نیازی برای پاسخ فوری و گسترده وجود ندارد.»

 وطن امروز 
خاطرات نماز جمعه‌های اول انقلاب زنده شد
عارف، معاون اول رئیس جمهور گفت: «امروز (جمعه ۱۳ مهر) خاطرات ماندگار نمازهای جمعه اول انقلاب برای‌مان زنده شد و یکبار دیگر ارزش ویژه سنت بزرگ و بی‌بدیل نماز جمعه هویدا گشت. بار دیگر، ایران و ایرانیان در جامعه جهانی نقش‌آفرین و تاریخ‌ساز خواهند بود. نماز جمعه تهران نماد بارز وحدت و وفاق ملی، ایمان اسلامی و اقتدار ایران و تجلی‌بخش پیوند عمیق رهبر فرزانه و مردم فهیم ایران عزیز بود. اقتدار و نگرش معتدل، با محوریت دفاع مشروع و صلح‌طلبانه، صدای قاطع ایرانیان به جهان خواهد بود».
پاسخ سخت‌تر در صورت تکرار خطا
وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به بیروت در جمع خبرنگاران تأکید کرد: ما قصد ادامه حملات را نداریم. اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران بکند، اقدام ما سخت‌تر خواهد بود و حتما پاسخ خواهیم داد. پاسخ ما متناسب و کاملا حساب‌شده خواهد بود. وی همچنین درباره مذاکرات آتش‌بس در لبنان گفت: شرایط لبنان عادی نیست که سفر من عادی باشد. درباره آتش‌بس در لبنان من با مسؤولان لبنانی صحبت کردم و با دیگر کشورها در تماس هستیم. ما از تلاش‌هایی که در این باره می‌شود، حمایت می‌کنیم، به شرط اینکه اولا حقوق مردم لبنان رعایت شود و مورد پذیرش مقاومت باشد و ثانیا همزمان با آتش‌بس در غزه باشد.
عراقچی همچنین در دیدار نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با اشاره به حجم و شدت جنایات وحشیانه ارتکابی توسط رژیم صهیونیستی که مصداق‌ آشکار جنایات شدید بین‌المللی است، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه کشورهای اسلامی و عربی برای تبیین ابعاد اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و بسیج سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای اقدام جمعی جهت توقف تجاوز اسرائیل تأکید کرد.
اعلام جرم، برخورد قضایی و تذکر به مخدوش‌کنندگان امنیت روانی جامعه
دادستانی عمومی و انقلاب تهران با اشاره به رصد فضای مجازی اعلام کرد: علیه برخی افراد اعلام جرم شده و با برخی دیگر نیز برخورد قضایی صورت گرفته و به برخی افراد برهم‌زننده امنیت روانی جامعه تذکر داده شده است. در روزهای اخیر، برخی افراد دارای حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار اخبار کذب یا ایجاد رعب در راستای خدشه به امنیت روانی جامعه کرده‌اند که با آنها برخورد شده است.

 خراسان 
بنا داریم صفحه اختلاف نظرها میان دو کشور را برای همیشه ببندیم
دکتر پزشکیان در برنامه‌های سفر دو روزه به قطر در محل اقامت خود با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جمهور در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو کشور، بر علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با عربستان در همه زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: ما کشورهای اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تأکید داریم؛ چرا که معتقدیم آن چه موجب گسترش اسلام در جهان شد، دوستی و برادری میان مسلمانان بود.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم ولیعهد عربستان به پزشکیان و تأکید بر عزم این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما بنا داریم صفحه اختلاف نظرها میان دو کشور را برای همیشه ببندیم و مانند دو کشور دوست و برادر به حل مسائل و توسعه روابط میان خود بپردازیم.وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به شرایط بسیار حساس و بحرانی منطقه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و همچنین تلاش این رژیم برای گسترش دامنه جنگ به دیگر نقاط منطقه گفت: ما به حکمت و درایت شما در کنترل شرایط و همچنین ایفای نقش در مسیر تحقق آرامش و صلح در منطقه اطمینان داریم.
دنبال جنگ تمام عیار با ایران نیستیم
همزمان با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از اصابت موفق موشک‌های ایرانی به پایگاه‌های اسرائیلی؛ نماینده این رژیم در سازمان ملل اعلام کرد که به دنبال جنگ تمام عیار با ایران نیستیم. دنی دانون سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ تمام عیار با جمهوری اسلامی ایران نیست. وی در این خصوص گفت «ما پاسخ محاسبه‌ شده‌ای خواهیم داد زیرا به دنبال جنگ تمام عیار با آن‌ها نیستیم و باور کنید که آن‌ها نیز خواهان مشاهده چنین چیزی نیستند».
درخصوص ۶ میلیارد دلار دارایی ایران در قطر به تفاهمات خوبی رسیدیم
دکتر پزشکیان رئیس جمهور پس از بازگشت از دوحه گفت: در خصوص ۶ میلیارد دلار دارایی ایران در قطر بعد از جلسه رؤسای کل بانک مرکزی دو کشور و گفت و گو با امیر قطر به تفاهمات خوبی رسیدیم.

 رسالت 
شهادت مستشار نظامی ایران در سوریه
روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رزمنده سرافراز پاسدار مجید دیوانی از اهالی خرمشهر قهرمان، نیروی مستشاری سپاه پاسداران و مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام در سوریه بر اثر جراحات وارده ناشی از بمباران هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این صحابه آخرالزمانی اباعبدالله الحسین سه روز پیش در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز صهیونیستی به سوریه به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و روز پنج‌شنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ بر اثر شدت جراحات به یاران شهیدش پیوست.
شبکه تروریستی مستقر در سیستان و بلوچستان متلاشی شد
در پی اقدامات تروریستی روزهای اخیر در سیستان و بلوچستان که توسط عناصر گروهک تروریستی «جیش الظلم» وابسته و تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه صورت گرفت و منجر به شهادت چند نفر از شهروندان بلوچ اهل سنت و نیز تعدادی از حافظان امنیت استان شد، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان ضربه سنگینی به عاملان این حوادث وارد کردند. در این راستا سلسله اقدامات اطلاعاتی گسترده و همپوشانی عملیاتی صورت گرفته، منجر شد تیم اصلی طراح و عامل این اقدامات تروریستی در تور اطلاعاتی سربازان و پاسداران گمنام آقا امام زمان قرار گرفته و شبکه تروریستی مستقر در جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی و متلاشی شود. سلسله عملیات صورت گرفته ۱۱ مهرماه منجر به درگیری چند ساعته حافظان امنیت با تروریست‌های مذکور شده و در نتیجه تعداد سه نفر از آنها به هلاکت رسیده و تعدادی از این عناصر نیز دستگیر شدند. در پی این عملیات مقتدرانه تعداد زیادی سلاح و مقادیر قابل توجهی مهمات مربوطه از مقر تروریست‌ها کشف و ضبط شد.
پیشتازی هریس در ۵ ایالت کلیدی
بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط خبرنامه انتخاباتی مستقل و غیرحزبی «کوک پولیتیکال ریپورت»، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در پنج ایالت کلیدی این کشور با اختلاف اندکی نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده پیشتاز است.

 اعتماد 
رهبر انقلاب نشان داد فرمانده مقابله با جنگ روانی دشمن است
سید عباس صالحی، وزیر ارشاد در واکنش به صحبت‌های رهبر انقلاب نوشت: «ابتکار رهبر انقلاب در حضور در نماز جمعه نشان داد که ایشان فرمانده مقابله با جنگ روانی دشمن نیز هستند. حضور ایشان و اجتماع میلیونی مردم در مصلای تهران چونان موشک‌های وعده صادق بود، نمایه‌ای از عزت، شکوه و اقتدار.»
صحبت‌های رهبری آرامش‌بخش بود
محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توییتر نوشت: «سخنان امروز رهبری انقلاب در شرایط پر التهاب منطقه و حالت روحی و روانی داخلی که مردم نگران جنگ هستند، آرام‌بخش بود. اصل اقامه نماز در این شرایط و دیدارهای عادی ایشان هم کار شجاعانه و تسکین‌دهنده‌ای بود. این جمله کلیدی، مهم‌تر از همه بود: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده می‌شویم. اسراییل از این مواضع آشفته می‌شود نه از مواضع تند و افراطی.»

 ابتکار
اشتباه کنید، خود را در معرض نابودی قرار می‌دهید
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هشدار داد: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباهی شود، وجود خود را در معرض نابودی قرار می‌دهد. سردار فدوی به شبکه المیادین گفت: اگر رژیم اشغالگر مرتکب اشتباهی شود تمام منابع انرژی، نیروگاه‌های انرژی و تمام پالایشگاه‌ها و میادین گازی این رژیم را هدف قرار می‌دهیم. فدوی گفت: ایران کشور بزرگ و وسیعی است و مراکز اقتصادی زیادی دارد، در حالی که اسرائیل سه نیروگاه و چند پالایشگاه دارد. ما می‌توانیم به یکباره همه این‌ها را هدف قرار دهیم.

 شهروند 
شایعه درگذشت همسر رهبر معظم انقلاب تکذیب شد
حسن خجسته برادر همسر رهبر معظم انقلاب در صفحه شخصی خود در ایکس، برخی شایعات پیرامون حال همسر رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد. خجسته نوشته است: «در نماز جمعه نصر، دوستانی که از نسبت من مطلع بودند، بارها درباره حال همشیره با نگرانی جویا می‌شدند. وقتی از نادرستی شایعات می‌گفتم، خدا را شکر می‌کردند. خدا را هزاران سپاس از روشن‌بینی مردم که این شایعه سراسری هم نتوانست مانع برگزاری پرشکوه نماز جمعه نصر شود.»
اخیرا برخی کانال‌های تلگرامی شایعه درگذشت خانم خجسته را مطرح کرده بودند که به این وسیله تکذیب شد.
بیانات رهبر معظم ایران راهبرد بعدی مبارزه با دشمن را مشخص کرد
کمیته‌های مقاومت فلسطین دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما سخنان آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران که در آن، راهبردهای مرحله بعدی نبرد و مقابله با رژیم صهیونیستی و محور شرارت و استکبار حامی این رژیم را مشخص کردند، ستایش می‌کنیم. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر بر پایبندی جمهوری‌اسلامی بر حمایت از ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آن‌ها در برابر جنگ نسل‌کشی صهیونیستی-آمریکایی که از یک‌سال قبل توسط رهبران رژیم صهیونیستی علیه ملت ما آغاز شده است، تأکید کرد. همه جبهه‌ها باید متحد شوند و به ندای آیت‌الله خامنه‌ای که امت و همه کشورهای اسلامی و سراسر جهان را برای مقابله با استکبار و ظلم صهیونیستی-آمریکایی که اسلام و مسلمین و همه ملت‌های جهان که تابع هژمونی آمریکا و غرب نیستند را هدف قرار داده است فراخواندند، لبیک گویند.»
راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از عملیات وعده صادق-٢
میلیون‌ها یمنی در راهپیمایی با عنوان «وفاداری به شهید مسلمین؛ با غزه و لبنان در نبردی واحد تا پیروزی»، شرکت کردند. در بیانیه آنها ضمن تبریک عملیات «وعده صادق دوم» جمهوری اسلامی ایران علیه جنایات رژیم صهیونیستی، بر حمایت همه‌جانبه از مقاومت فلسطین و لبنان تا پیروزی نهایی تأکید شد.
٢ کشته و ٢۵ زخمی از ارتش اسرائیل در حمله پهپادی مقاومت عراق
ارتش اشغالگر اسرائیل دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طی اصابت پهپادهای عراقی به یک پایگاه نظامی در جولان اشغالی دو نظامی کشته و ٢۵ نظامی دیگر زخمی شده‌اند. طبق این اطلاعیه، در این حمله که سه روز پیش رخ داد، مقر گردان ١٣ تیپ گولانی در جولان اشغالی هدف قرار گرفت و دو نظامی کشته شده‌اند. وبگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که این حمله در شامگاه سه‌شنبه رخ داد و حال دو نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.
حملات جدید آمریکا و انگلیس به صنعا و چند استان دیگر یمن
شبکه المسیره گزارش داد که چهار حمله به چند منطقه در شمال استان صنعا انجام شده است. همزمان چهار حمله تجاوزکارانه نیز منطقه «الکثیب» در استان الحدیده را هدف قرار داد. شبکه المیادین هم اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس ۱۰ حمله به الحدیده و صنعا انجام دادند و فرودگاه «الحدیده» و مناطقی را در استان «ذمار» هدف حملات تجاوزکارانه قرار دادند.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

نیروهای مسلح ما در عملیات وعده صادق ۲ جهان را تحت تأثیر قراردادند
اختصاصی/ آیت الله حسینی بوشهری در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط ویژه منطقه و شهادت سیدحسن نصرالله، اظهار داشت: شهادت سیره مردان خدا و اولیای الهی است. سید و سالار شهیدان این درس را به ما آموخت و این حرکت هرگز در صحنه تاریخ فراموش شدنی نیست؛ بلکه حرکت جدیدی پایه گذاری می‌شود و کاخ ستمگران ویران خواهد شد. رئیس جامعه مدرسین ضمن اشاره به عملیات وعده صادق ۲ ابراز داشت: بعد از مدت‌ها انتظار، نیروهای مسلح سرافراز ما که به آن‌ها می‌بالیم، یک حماسه‌ای آفریدند و جهان را تحت تأثیر قرار دادند. در عین حال که تعداد موشک‌های شلیک شده در عملیات وعده صادق ۲ کمتر بود، اما تأثیر آن بیشتر بود. وی افزود: در این اقدام انتقامی که نسبت به میهمان کشور ما و همچنین نسبت به عزیزانی که در غزه و لبنان به شهادت رسیده‌اند و به خصوص سید مقاومت، انجام شد، همانطور که مسئولان اعلام کردند، اگر دشمن دست به اقدامی بزند، ما پاسخ شدیدتری خواهیم داد.

شهید سیدحسن نصرالله، پرچمدار جبهه مقاومت بود
مهر/ آیت الله خاتمی در آئین بزرگداشت شهدای مقاومت در آستان مقدس امامزاده اسحاق ساوه، اظهار کرد: شهید سیدحسن نصرالله، پرچمدار جبهه مقاومت بود و در احیای مکتب تشیع نقش برجسته ای داشت.وی افزود: این مجاهد کبیر همواره با اقتدار مقابل زورگویان و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد و سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل آمد.امام جمعه موقت تهران با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ از سوی دلاورمردان نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی گفت: حمله موشکی ایران به مواضع رژیم صهیونیستی نشان از اوج اقتدار و عزت نظام است و اکنون قدرت نظامی و موشکی ایران به گونه‌ای است که موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی از نقاط مختلف کشور شلیک و در مناطق نظامی مورد نظر در اسرائیل فرود می‌آید.آیت الله خاتمی تاکید کرد: عملیات وعده صادق منطبق با قوانین منشور سازمان ملل متحد و در راستای دفاع از حقوق مشروع جبهه مقاومت بود.

شهید نصرالله دارای اندیشه راهبردی و شناخت عمیق از معادلات پیچیده سیاست بود
رسا/ آیت الله اعرافی در مراسم بزرگداشت شهادت سید حسن نصرالله که دیشب از سوی مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزار شد، اظهار داشت: دبیر کل فقید حزب الله لبنان سختی ها را تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد؛ خطرپذیری و روح انقلابی و جهادی در سراسر زندگی سید حسن نصرالله موج می زند، شجاعت را از اجداد طاهرینش به ارث برده بود و این شجاعت بود که جهان را تکان داد و آن همه آثار را به بار آورد.مدیرحوزه های علمیه با ابراز اینکه سید حسن خط شکن بود و بن بست ها را می‌شکست، گفت: همواره دانش، خرد و عقلانیت داشت و مطالعات حوزوی او هیچگاه قطع نشد. این شهید دارای اندیشه راهبردی و شناخت عمیق معادلات و بواطن عمیق سیاست بود و از همه مردان راهبردی، راهبردی‌تر بود و معادلات پیچیده سیاست را درک می‌کرد و براساس آن تصمیم می گرفت.

حاصل تلاش شهید نصرالله و یاران مجاهدش این بنیان مرصوص یعنی حزب الله است
خبرگزاری تقریب/ حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان، اظهار داشت: شهادت سید بزرگوار و مجاهد شهید سید حسن نصرالله برای امت اسلامی ضایعه بزرگی است؛ ایشان انسان بزرگ و یک رهبر کبیر برای لبنان و محور مقاومت بودند. عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: دستاوردی که سید حسن نصرالله از خود به جای گذاشت، انشاءالله آزادی قدس شریف، رهایی ملت مظلوم لبنان ،یمن، فلسطین و مظلومین عالم از چنگال استکبار جهانی و صهیونیست‌ها خواهد بود. وی بیان کرد: حاصل تلاش شهید سید حسن نصرالله و یاران مجاهد ایشان این بنیان مرصوص و تشکیلات قوی یعنی حزب الله است که در لبنان شکل گرفت؛ این تلاش‌ها در راستای تلاش‌های امام موسی صدر می‌باشد. وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی اشتباهی کرد و خیال می‌کند که می‌توانند حزب الله لبنان را متوقف کنند بلکه اندیشه مقابله با استکبار و ظلم و صهیونیست در بدنه حزب الله و لبنان قرار دارد و به هیچ عنوان با ترور و بمباران متوقف نخواهد شد.

هشدار افزایش ۲۰ دلاری قیمت نفت
تسنیم / بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد در صورت مختل شدن تولید نفت ایران، قیمت نفت بین ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد.

عراقچی وارد دمشق شد
تسنیم/ وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود با موضوع بحران غزه و لبنان وارد دمشق، پایتخت سوریه شد. عراقچی در این سفر با بسام صباغ، وزیر خارجه سوریه و محمد غازی الجلالی، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد. وزیر امور خارجه روز گذشته به لبنان سفر کرد و با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.

نفوذ یگان رضوان به شهرک کریات شمونا
باشگاه خبرنگاران/ منابع خبری از درگیری شدید میان یگان ویژه رضوان با نظامیان اشغالگر در شهرک صهیونیست نشین کریات شمونا خبر می‌دهند. به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری فلسطینی «سما»، نیرو‌های ویژه مقاومت اسلامی در اقدامی غافلگیرانه وارد شهرک کریات شمونا شدند. این خبرگزاری به نقل از برخی منابع از ربوده شدن شماری از نظامیان صهیونیست و کشته و زخمی شدن شماری دیگر خبر داد.شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از یورش گسترده حزب الله به الجلیل و غافلگیری ارتش این رژیم خبر داد.

از سرنوشت «صفی‌الدین» اطلاعی در دست نیست
باشگاه خبرنگاران/ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر از سرنوشت سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرائی حزب الله اطلاعی در دست نیست. به گزارش بامداد شنبه پایگاه «العربی الجدید»، تلویزیون رژیم صهیونیستی در این گزارش مدعی شد که ارزیابی‌ها از زخمی شدن سید هاشم صفی‌الدین در حمله شامگاه پنجشنبه حکایت دارد، اما اطلاعات موثقی درباره سرنوشت او وجود ندارد. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی بامداد جمعه ادعا کرد که هدف از بمباران شدید حومه جنوبی بیروت، ترور سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بوده است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب مناطقی از جنوب پایتخت لبنان را به شدت بمباران کردند. این حملات پس از آن صورت گرفت که بسیاری از تحلیلگران، صفی الدین را جانشین احتمالی سید حسن نصرالله دبیرکل فقید این گروه اعلام کردند.

انگلیس دست داشتن در حمله به یمن را رد کرد
باشگاه خبرنگاران/ پس از حملات جنگنده‌های آمریکایی – انگلیسی به یمن اکنون لندن ادعا کرده است که در این حملات دست نداشته است. شبکه یمنی المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن از تجاوز آمریکایی – انگلیسی با چهار حمله به منطقه الثوره در صنعا و ۷ حمله به الحدیده یمن خبر داد. براساس گزارش النشره، اکنون رویترز به نقل از یک منبع دولتی انگلیس ادعا کرد که این کشور در حملات هوایی به یمن شرکت نکرده است.

اعتراف افسر صهیونیست به ناتوانی ارتش برای انجام عملیات بزرگ در لبنان
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه انگلیسی اکونومیست به نقل از یک افسر ذخیره رژیم تروریستی اسرائیل نوشت که ارتش این رژیم به اندازه کافی سرباز یا تانک برای انجام یک عملیات بزرگ در لبنان ندارد. در همین راستا نماینده جنبش حزب الله اعلام کرد که نیرو‌های این جنبش در تمام نقاطی که دشمن قصد ورود داشت با آنها مقابله کردند. او افزود: موشک‌های ما به ۱۵۰ کیلومتر رسیدند و سرعت پرتاب آنها را حفظ کردیم، آماده هرگونه پیشروی زمینی هستیم و در این امر بر دشمن برتری داریم.این مقام حزب الله تاکید کرد: دشمن به هر عمقی که وارد شود به قبرستان سربازان و تانک‌های او تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *