خبر روز ۱۴۰۳/۰۷/۱۱

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
جزئیات عملیات استشهادی در تل‌آویو
عصر دیروز به‌ دنبال به‌ صدا درآمدن آژیر خطر در تل‌آویو برخی منابع صهیونیستی از تیراندازی در تل‌آویو و هلاکت ۸ صهیونیست و زخمی شدن ۱۷ نفر دیگرخبر دادند. به گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، عاملان تیراندازی دو جوان بودند که با مسلسل تیراندازی کرده و حال برخی زخمی‌ها نیز وخیم گزارش شده‌ است. این شبکه افزوده که عملیات تیراندازی در سه منطقه از تل‌آویو روی داده است. به‌دنبال این تیراندازی درتل‌آویو مقررات منع رفت‌ و‌‌ آمد برقرارشد. منابع خبری همچنین اظهار داشتند که این عملیات در ایستگاه قطار تل‌آویو رخ داده است. بنا‌به اعلام رسانه‌های اسرائیلی این عملیات توسط دو فلسطینی انجام شده و هر دو آنها به شهادت رسیده‌اند. منابع عبری‌ زبان اعلام کردند به‌دنبال عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو که به کشته و زخمی‌شدن شمار زیادی صهیونیست منجر شده، آژیر خطر در منطقه تل‌آویو بزرگ به‌ صدا در آمده است. منابع عبری‌زبان در رابطه با این عملیات گفته‌اند که حماس بار دیگر هفتم اکتبر را، البته این‌بار در تل‌آویو زنده کرد.
سفر نماینده رهبرمعظم انقلاب به طبس
حجت‌الاسلام‌ مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه اخیر معدن و همدردی و دلجویی با خانواده‌های جانباختگان، روزگذشته‌به طبس‌سفر کرد.نماینده‌رهبر معظم انقلاب در ابتدای ورود به طبس در جمع مسئولان این شهر ضمن تسلیت مجدد این حادثه، اظهار داشت: رهبر انقلاب همان روزهای ابتدایی حادثه پیام تسلیت دادند و ابراز همدردی کردند و اندوه عمیق خودشان را از این واقعه غمبار و تلخ ابراز کردند و به مسئولان در بخش‌های مختلف سفارشات و تأکیدات مختلف از طرف ایشان انجام شد. اما باز دلشان به این مقدار آرام نگرفت لذا دیروز فرمودند بنده از طرف ایشان در منطقه حضور پیدا کنم و مجددا به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض کنم.در جریان این سفر، نماینده رهبرمعظم انقلاب در منزل خانواده‌های مصیبت‌دیده‌حادثه معدن حضور یافت.
اسرائیل درصورت پاسخ منتظر ویرانی زیرساخت‌های خود باشد
ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات وعده صادق ۲ بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: رژیم کودک‌کش اسرائیل غاصب و حامیان بین المللی و منطقه‌ای آن، علی‌الخصوص حامی اصلی آن آمریکای جنایتکار باید بدانند، ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۵ سال گذشته هیچ گاه آغازگر هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود لکن در دفاع از حق مشروع خود در مقابل هر تجاوز و تعرّضی با صلابت و قدرت مثال زدنی کوتاه نمی‌آید و هر متجاوز شرور در هر سطحی را از کرده خود پشیمان می‌کند.ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تشکر از اقدام مشروع، شجاعانه و مجاهدانه فرزندان رشید ملّت ایران در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران و وزارت مقتدر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در انتقام و مجازات رژیم کودک‌کش و جلّاد صهیونیستی این عملیات را حق مشروع خود دانسته و هشدار می‌دهد چنانچه آن رژیم متجاوز، اقدام به پاسخ متقابل نماید باید منتظر ویرانی زیرساخت‌های خود به صورت گسترده و فراگیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین باشد و در صورت دخالت مستقیم کشورهای حامی رژیم در تجاوز و تعرض به ایران اسلامی، همزمان مراکز و منافع آنها نیز در سطح منطقه با هجوم مقتدرانه و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

 همشهری 
تنها گوشه‌ای از قدرت ایران نشان داده شد
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: تنها گوشه‌ای از قدرت ایران به متجاوزان نشان داده شد؛ در برابر تهدیدات دشمن پاسخ‌های دور از انتظاری طراحی شده است. اگر می‌دانستید چه برای شما آماده شده، تهدید ایران سربلند را همین الان متوقف می‌کردید.
اولویت اخراج اتباع غیرمجاز
مؤمنی، وزیر کشور با بیان اینکه طرد اتباع غیرمجاز در اولویت است، گفت: ایران بیش از این، امکان پذیرش اتباع را ندارد. همه منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود. بنابراین اولویت ما با طرح و برنامه مناسب، اخراج اتباع غیرمجاز است.
واکنش دشمن از سر استیصال
احمدیان، دبیر شورای‌عالی امنیت‌ملی با تأکید بر اینکه جبهه مقاومت درگیر یک جنگ است و تک اقدام مفهوم ندارد، اظهارکرد: این تقابل با کنش جبهه مقاومت آغاز شد، نه جبهه دشمن و از آن روز دشمن درحال واکنش است. دشمن در استیصال است و می‌خواهد خود را موفق نشان دهد، اما هیچ موفقیتی برای او وجود ندارد.
آمریکا به التماس افتاد
ساعاتی پس از حمله موشکی ایران به اهدافی در اسرائیل، وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرد که خواستار توسعه درگیری در منطقه نبوده و از ایران خواستار آن هستیم که حملات بعدی موشکی خود علیه اسرائیل را متوقف کند.
توسعه مناسبات دریایی با کشورهای دوست
امیر قادر وظیفه، فرمانده منطقه یکم امامت نداجا با اشاره به‌وجود روابط گسترده‌ میان دو نیروی دریایی ایران و هند بر آمادگی جمهوری‌اسلامی به‌ منظور توسعه روابط با نیروی دریایی کشورهای دوست خبرداد و بر تأمین امنیت ازسوی کشورهای منطقه تأکید کرد.

 کیهان 
پیام رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار رشید و اندیشمند سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان
حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، شهادت سردار رشید و اندیشمند، سردار سرلشکر عباس نیلفروشان رحمه‌الله‌علیه در حملات رژیم خبیث صهیونی به ضاحیه‌ بیروت را تبریک و تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
سردار رشید و اندیشمند، سردار سرلشکر عباس نیلفروشان رحمه‌الله‌علیه در حملات رژیم خبیث صهیونی به ضاحیه‌ بیروت، به لقاءالله پیوست. سلام و رحمت الهی و اولیائش بر این مجاهد فی‌سبیل‌الله باد. شهادت در راه خدا برای او که عمری را در جهاد برای برافراشتن پرچم اسلام گذرانده است فیض بزرگی است. اینجانب به خاندان گرامی و همکاران مکرّم این شهید عزیز تبریک و تسلیت می‌گویم و تفضل الهی را برای همه‌ آنان مسألت می‌کنم.
سخن ما با ایادی استکبار همان سخن امام حسین است که اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید
رئیس‌جمهور در حین حضور در دفتر جنبش حزب‌الله در تهران، در حاشیه ادای احترام به مقام والای شهید سیدحسن نصرالله و دیگر شهدای این جنبش، در گفت‌وگویی کوتاه با شبکه تلویزیونی المنار، ضمن عرض تسلیت مجدد به مردم عزیز لبنان و فلسطین و همه مجاهدان جریان مقاومت، اظهار داشت: باید به همه مدعیان دروغین حمایت از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی ننگ و نفرین فرستاد که امروز جای ظالم و مظلوم را تغییر داده‌اند. دکتر پزشکیان با بیان اینکه امروز نظام استکبار به مدد امپراطوری رسانه‌ای خود، معنا و کاربرد لغات را نیز جابه‌جا کرده است، افزود: مستکبرین تروریست‌ها و آدم‌کش‌ها را ناجی و انسان‌های طرفدار انسانیت و مظلومین را تروریست معرفی می‌کنند. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یقیناً نه تنها در ایران بلکه در جهان انسان‌های آزاده، به پیروی از مولای آزادگان جهان، به دنبال استقرار حق و عدالت هستند، تصریح کرد: سخن ما با ایادی استکبار همان سخن امام حسین -علیه السلام- است که اگر دین ندارید، حداقل آزاده باشید و در میدان مردانه مبارزه کنید، نه اینکه با ابزار تکنولوژی و بمباران، زن، کودک و پیر و جوان را به شهادت برسانید و مدرسه و بیمارستان و پناهگاه را بمباران کنید.
در نیم ساعت بیش از ۴۰۰ موشک از ایران به اسرائیل شلیک شد
روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد که تنها طی نیم ساعت بیش از ۴۰۰ موشک از ایران به سوی اسرائیل شلیک شد و صدای انفجار در سرتاسر اسرائیل شنیده می‌شود.
اجتماع دانش‌آموزان تهرانی در حمایت از فلسطین و لبنان
روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه دانش‌آموزان تهرانی همراه با معلمان برای حمایت از مردم، کودکان و نوجوانان غزه و لبنان در میدان فلسطین تهران گردهم آمدند. این دانش‌آموزان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و تصاویری از رهبر معظم انقلاب و شهید سید حسن نصرالله، شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.در این اجتماع پس از اجرای سرودهای حماسی، بیانیه دانش‌آموزان در این مراسم توسط یکی از دانش‌آموزان دختر قرائت شد.
در این بیانیه آمده است: دانش‌آموزان با الهام از آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی در کنار کودکان فلسطین و لبنان ایستاده‌ایم و از سازمان‌های بین‌المللی خواستاریم به وظیفه انسانی خود عمل و به تجاوز پایان دهند. در ادامه بیانیه آمده است: ما کودکان ایرانی متعهد می‌شویم تا برچیده شدن ظلم جهانی در راستای زمینه‌سازی تحقق حکومت امام زمان -عج الله تعالی فرجه الشریف- ثابت قدم بمانیم. از ملت ایران می‌خواهیم با تکیه بر همبستگی و اتحاد خود حمایت از مردم فلسطین را اعلام کنند.

 ایران 
اسرائیل پاسخ دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد ‌
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک صدها موشک بالستیک قلب سرزمین‌های اشغالی را مورد حمله قرار داد. درحالی که شبکه خبر و رسانه‌های بین‌المللی در حال پخش زنده تصاویر تل‌آویو بودند، روابط عمومی سپاه با صدور اولین اطلاعیه‌ خود اعلام کرد که در پاسخ به ترور شهدای مقاومت، شهیدان دکتر اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داد.
دراین اطلاعیه آمده است: این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.» سپاه همچنین ساعتی پس از اطلاعیه اول خود، در بیانیه‌ای دیگر به جزئیات حمله خود علیه اهداف صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد: «با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق ۲ با رمز یا رسول الله مراکز راهبردی در داخل سرزمین‌های اشغالی با موشک‌های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار گرفتند.در این عملیات برخی از پایگاه‌های هوایی و راداری ؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت مورد اصابت قرارگرفتند. علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفته‌ترین و پرحجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است .» این اطلاعیه در حالی منتشر شد که خبرگزاری صداوسیما نیز در خبری اختصاصی اعلام کرد: سپاه برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک فتاح، رادار سپر دفاع موشکی هدایت کننده موشک‌های آرو ۲ و ۳ را منهدم کرد.
روسیه برای یک تقابل بلندمدت با امریکا آماده می‌شود
معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت، مسکو در حال آماده‌سازی برای یک تقابل بلندمدت با امریکاست. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: ما دیدگاه‌های مربوط به دورنمای بهبود روابط را با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ امریکا با طرف مقابل تبادل کرده‌ایم. وی ادامه داد:‌ «با توجه به اجماع دو حزبی ضد روسیه که در ایالات متحده ایجاد شده است، نباید توهم خاصی وجود داشته باشد. ما باید برای رویارویی طولانی مدت با ایالات متحده آماده شویم. ما برای این مسأله به تمام معنا آماده‌ایم». این دیپلمات روس همچنین خاطرنشان کرد، مسکو تمامی هشدارهای لازم را به واشنگتن داده، برای همین هم امریکا نمی‌تواند آمادگی روسیه را در تقابل دست کم بگیرد.
خط‌ و نشان کره‌ جنوبی برای همسایه شمالی
کره‌جنوبی از قدرتمندترین موشک بالستیک و سایر تسلیحات خود که طبق ادعای سئول، قابلیت هدفگیری زرادخانه‌های زیرزمینی احتمالی کره‌شمالی را دارد، رونمایی کرد. «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به هزاران نیرویی که در یک فرودگاه نظامی حوالی سئول جمع شده بودند، گفت: «اگر کره‌شمالی تلاش کند تا از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، با پاسخ شدید و قاطع ارتش ما و ائتلاف کره‌جنوبی-ایالات متحده مواجه خواهد شد و آن روز پایان رژیم کره‌شمالی خواهد بود».وزارت دفاع کره‌شمالی در واکنش به تحرکات همسایه جنوبی، حضور و استقرار تجهیزات استراتژیک هسته‌ای امریکا در کره‌جنوبی را محکوم کرد. «کیم کانگ ایل» معاون وزیر دفاع کره‌شمالی، واشنگتن را به «بلوف بی‌پروای نظامی» و دامن زدن به تنش‌ها با اعزام و استقرار یک زیردریایی هسته‌ای به کره‌جنوبی و به پرواز درآوردن مجدد بمب‌افکن برای این رژه برنامه‌ریزی شده، متهم کرد.
تایوان جزو خاک مقدس چین است
‌پینگ رئیس جمهور چین در هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین وعده متحد ساختن مجدد تایوان با چین را مطرح کرد. به گزارش «سی‌ان‌ان»، شی جین‌پینگ در سخنرانی خود، خطاب به هزاران نفر از حاضران در این مراسم تصریح کرد: «این روندی برگشت‌ناپذیر و آرمان حقانیت و آرزوی مشترک مردم است. هیچ‌کس نمی‌تواند حرکت تاریخ را متوقف کند». حزب کمونیست چین با وجود آنکه تاکنون کنترل تایوان خودگردان را در دست نداشته، اما بر تعلق این جزیره به سرزمین مادری چین تأکید داشته و وعده داده که متحد ساختن دوباره تایوان با چین را حتی با توسل به قوای نظامی رقم خواهد زد. رئیس‌جمهور چین در ادامه سخنرانی در این مراسم رسمی که در آن بیش از ۳۰۰۰ نفر شامل مقام‌ها، رهبران بازنشسته و نمایندگان کشورهای خارجی شرکت داشتند، بیان کرد: «تایوان خاک مقدس چین است. خون از آب غلیظ‌‌ تر است و مردم هر ۲ سوی تنگه تایوان پیوند خونی با یکدیگر دارند».

 وطن امروز 
این تنها گوشه‌ای از توان ماست با ایران وارد درگیری نشوید
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید».

 جوان
شهادت مردم و مأموران انتظامی در یک حادثه تروریستی
روز گذشته حمله تروریستی در بخش بنت نیکشهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان، چهار تن از هموطنان کشورمان به شهادت رسیدند. این حادثه بر اثر تیراندازی از سوی سرنشینان یک خودروی پژو به‌سمت افرادی که در جشن عاطفه‌ها در مدرسه محسنی شیخان بنت شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان شرکت کرده بودند، رخ داد که طی آن چهار تن از هموطنان کشورمان به شهادت رسیدند. پرویز کدخدایی فرمانده بسیج بخش بنت شهرستان نیکشهر، یوسف شیرانی کارمند آموزش و پرورش و رئیس شورای اسلامی شهر بنت، سید جواد ساداتی سرباز وظیفه و مجیب بلوچی شهروند نیکشهری شهدای این حمله تروریستی هستند. همچنین روز گذشته ساعاتی بعد بر اثر تیراندازی افراد مسلح به سمت خودروی مأموران انتظامی در حال تردد در شهرستان خاش دو نفر از حافظان امنیت به شهادت رسیدند.

 خراسان 
تکرار ادعاها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی
وزیر مشاور امارات در امور خارجی در مجمع عمومی سازمان ملل با تکرار ادعاها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: ما همچنان از ایران می‌خواهیم که به درخواست‌های مکرر ما برای حل این موضوع یا از طریق مذاکره مستقیم و یا از طریق دیوان بین‌المللی دادگستری پاسخ دهد.
نیازی به بمب اتم نداریم
سیدمحمود نبویان، رئیس فراکسیون مقاومت مجلس در پاسخ به سوالی درباره ساخت بمب اتم در شرایط کنونی خاورمیانه گفت:ما نیازی به بمب اتم نداریم. چند موشک ایران به ذخایر آمونیوم اسرائیل بخورد، همان کار را برای ایران انجام می‌دهد. البته قطعی و مسلم است که ایران نباید چیزی از دشمنان خود در تسلیحات کم داشته باشد اما ایران نیازی هم به بمب اتم ندارد، چون وابسته به نیروی انسانی و قدرت بازوی خود است.
رزمایش مشترک زمینی ایران و عمان
نخستین رزمایش مشترک زمینی بین نیرو‌های زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با نام «شاهین‌های کوهستان- ۱» (صقور الجبل۱)، از روز دوشنبه در ولایت «جبل الاخضر» عمان آغاز شده است. این رزمایش با مشارکت نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان و همچنین پشتیبانی نیروی هوایی و پلیس سلطنتی عمان و با هدف تبادل و انتقال تجربیات، آموزش‌های رزمی مشترک و ارتقای سطح آمادگی رزمی و عملیاتی انجام شده است.

 مردم سالاری 
عارف بر آمادگی ایران برای مشارکت فعالانه با کشورهای اوراسیا تأکید کرد
محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور روز سه شنبه در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که با حضور روسای هیات‌های کشورهای عضو اصلی، هیات ناظر و کشورهای (مدعو ۱+۸) در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به درخواست عضویت ناظر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تمایل دارد مشارکت خود با کشورهای عضو را در سطح دو جانبه و چند جانبه به شکلی نظام مند گسترش بخشد.
عیادت فرمانده سپاه از مجروحین حوادث اخیر لبنان در مشهد
سردار سلامی روز سه شنبه با حضور در یکی از بیمارستان‌های مشهد مقدس از مجروحین حوادث اخیر لبنان تفقد و دلجویی کرد. در این دیدار سردار سلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در کنار ملت مظلوم غزه و لبنان قهرمان خواهد بود، گفت: این روحیه بالای شما عزیزان ستودنی و لطف الهی است. سردار سلامی با بیان اینکه نصرت الهی همراه رزمندگان مخلص حزب الله است، افزود: اراده خداوند بر پیروزی جبهه اسلام قرار گرفته و انشاءالله در آینده‌ای نه چندان دور ملت آزاده جهان طعم پیروزی را خواهند چشید. در این دیدار مجروحان حزب الله از مهمان نوازی‌های خوب ملت ایران به ویژه پرسنل خدوم و زحمتکش درمان و حمایت و همراهی با حزب الله در مقاطع سخت و دشوار تشکر و قدردانی کردند.
تأکید پنتاگون بر امتناع از رویارویی با تهران
پت رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی گفت: ما خواهان جنگ با ایران و نیروهای نیابتی آن نیستیم اما به هر حمله‌ای که نیروهای ما را هدف قرار دهد پاسخ خواهیم داد. سخنگوی پنتاگون در رابطه با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه پس از ترور بزدلانه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: وزارت دفاع ایالات متحده اقداماتی را برای تقویت بیشتر موقعیت دفاعی نیروهای آمریکایی در سراسر منطقه خاورمیانه برای جلوگیری از تهاجم و کاهش خطر یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر انجام داده است.

 اعتماد 
دستور وزیر کشور درباره حوادث تروریستی در سیستان و بلوچستان
مومنی، وزیر کشور به سردار پورجمشیدیان معاون امنیتی، انتظامی و محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان دستور داد سه حادثه تروریستی مقابل مدرسه‌ای در بخش بنت شهرستان نیکشهر، تیراندازی به ‌سمت خودروهای هنگ مرزی جکیگور و به‌ سمت ماموران سیستان و بلوچستان به سرعت بررسی و نتیجه آن گزارش شود. وی در این دستورها بر لزوم شناسایی، برخورد با تروریست‌ها و بررسی ابعاد سه حادثه تروریستی تاکید کرد.

 ابتکار 
نتانیاهو هم مانند هیتلر متوقف خواهد شد
رئیس جمهور ترکیه گفت: رژیم صهیونیستی با انتقال جنگ به لبنان، همچنان به کشاندن منطقه به سمت پرتگاه ادامه می‌دهد. وی افزود: کابینه اسرائیل که براساس هذیان سرزمین‌ موعود عمل می‌کند، پس از فلسطین و لبنان، ترکیه را زیر نظر دارد. اگر سکوت در قبال حملات اسرائیل به غزه و لبنان ادامه یابد، هیچ بعید نیست که به ترکیه هم حمله کند. رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: تجاوزات اسرائیل شامل ترکیه نیز می‌شود، بنابراین ما به خاطر میهن، مردم و استقلال خود با تمام امکانات در برابر این تروریسم دولتی خواهیم ایستاد. او به صراحت به رژیم صهیونیستی هشدار داد که عواقب حمله زمینی به لبنان، مشابه اشغال‌های قبلی نخواهد بود. اردوغان گفت همانطور که هیتلر متوقف شد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم متوقف خواهد شد.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

پیام جامعه مدرسین در تقدیر از عملیات تلافی جویانه وعده صادق ۲
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی از انجام عملیات وعده صادق ۲ تقدیر کرد. در این پیام آمده است: موشک‌باران موفق و حمله قاطعانه سپاه پاسداران با حمایت ارتش و وزارت دفاع، به مواضع نظامی، امنیتی و مراکز راهبردی رژیم اشغالگر قدس در عملیات وعده صادق ۲، موجی از شادی و غرور را در امت اسلامی برانگیخت. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از فرزندان ملت در نیروهای مسلح اعلام می‌‌دارد؛ اقتدار امروز نیروهای مسلح سرافراز ما و توانمندی‌های شگفت آور آن‌ها در تولید تجهیزات دفاعی و بازدارنده و رسیدن به خودکفایی در تأمین نیازهای دفاعی کشور، حاصل انقلاب اسلامی و پشتیبانی‌های گسترده مردم است. در ادامه این پیام تصریح شده است:ایران، امروز در دفاع از خود و مظلومان، هر تجاوزی را قاطعانه پاسخ خواهد داد. سقوط اسرائیل وعده حقی است که به زودی محقق خواهد شد و بی‌شک جمهوری اسلامی ایران در تحقق آن نقشی محوری و اساسی دارد. این پیام می افزاید: اقتدار امروز ما در مبارزه با جبهه ظلم و استکبار جهانی، ثمره هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری -دام الله ظله- است.به شکرانه نعمت ولایت و وجود فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای جَبهه سپاس بر آستان الهی می‌ساییم. امید است در ظل توجهات حضرت ولیعصر -عجل الله تعالی فرجه- و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و حضور دشمن شکن مردم شریف، ایران اسلامی همچنان بر مدار عزت و اقتدار، پایدار و مستدام باشد و در منکوب کردن ستمگران، مشمول امداد و نصرت الهی گردد، إن‌شاءالله.

اولویت امروز جهان اسلام، حمایت همه‌جانبه از حزب‌الله است
شبستان/ آیت الله رجبی با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی امروز با بدترین شرایط درطول تاریخ خود مواجه است و خود را در لبه پرتگاه نابودی می بیند. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که همواره در سایه مظلوم نمایی و هولوکاست خودش را پنهان کرده بود با این جنایت ها، جنایتکار بودن، کودک کش بودن و هویت ضدبشری خود را برای جامعه جهانی به نمایش گذاشت.وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمک به حزب الله کمک به ائمه -علیهم السلام-، کمک به مکتب اسلام و تشیع است چراکه امروز حزب الله سمبل اسلام ناب محمدی و تشیع علوی است و هر نوع کمکی به آنها کمک به اسلام و مکتب اهل‌بیت -علیهم السلام- است. کسی که در این راه به شهادت برسد شهید راه اسلام و شهید راه اهل بیت است.

تحمیل ضربه‌های کشنده و شکست راهبردی به اسرائیل با عملیات وعده صادق ۲
رسا/ آیت الله عباس کعبی ، عملیات وعده صادق ۲ و ضربه محکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم متجاوز اسرائیل را تبریک گفت. عضو جامعه مدرسین با قدردانی از عملیات مقتدرانه وعده صادق ۲ علیه رژیم متجاوز و جنایت کار اسرائیل غاصب تاکید کرد که قدرت موشکی جمهوری اسلامی با ضربه‌های کشنده و پیاپی شکست سنگین و راهبردی بر دشمن تحمیل کرد. وی همچنین افزود: سانسور خبری صهیونیست‌ها نمی‌تواند آثار تخریبی و تلفات جانی و رعب و فرسایش روحی و اجتماعی تحمیل‌شده را محو کند. رژیم صهیونیستی که جز زبان قدرت را نمی‌فهمد، امروز فهمید که جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی، علیرغم منش خویشتندارانه، تجاوز را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

اعترافات رژیم صهیونیستی به موفقیت عملیات موشکی ایران به اراضی اشغالی
رسا/ مقامات و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی به موفقیت عملیات موشکی ایران در اراضی اشغالی اعتراف کردند.دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: موشک‌های ایرانی به مناطقی در مرکز و جنوب سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده است. تنها تعداد اندکی از موشک‌های ایران رهگیری شد.دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از شهروندان این رژیم درخواست کردی هیچ گونه سند و تصویری از محل اصابت موشک‌ها و اهداف آنها در فضای مجازی به اشتراک نگذارند.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید نصرالله از سوی حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی
رسا/ مراسم بزرگداشت عالم مجاهد سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله از سوی آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح در مدرسه امام امیرالمؤمنین -علیه السلام- برگزار خواهد شد. همچنین مراسم مشابهی نیز از سوی آیت الله العظمی نوری همدانی روز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح در دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار می شود. این مراسمات با حضور علماء، شخصیت ها، مدیران و اساتید و فضلای حوزه و دیگر اقشار مردمی برگزار می شود.

۳ پایگاه نظامی اصلی اسرائیل هدف قرار گرفت
تسنیم/ رئیس ستادکل نیروهای مسلح در تشریح عملیات موشکی سپاه با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران با عملیات ارزشمند موشکی خود توانست پایگاه‌های مهمی در رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی حتی با وجود جنایت‌های رژیم صهیونیستی، رعایت موازین لازم را به انجام رساند و فقط پایگاه‌های نظامی زده شد و ۳ پایگاه نظامی هوایی اصلی رژیم صهیونیستی، موساد به‌ عنوان مرکز ترور، پایگاه هوایی نواتیم به‌عنوان پایگاه هواپیماهای۳۵ F، پایگاه هوایی هاتسریم (ختساریم) به‌عنوان پایگاهی که برای ترور شهید نصرالله عزیز مورد استفاده قرار گرفت، رادارهای راهبردی و همچنین مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم در منطقه پیرامون غزه که قتل‌عام مردم غزه را به‌عهده داشتند مورد هدف قرار گرفت. سرلشکر باقری افزود: اگر رژیم صهیونیستی که به دیوانگی رسیده است، توسط آمریکا و اروپا کنترل نشود و بخواهد جنایات خود را ادامه دهد و یا علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ما وارد عمل شود، عملیات امشب با چند برابر بزرگی تکرار خواهد شد و تمام زیرساخت‌های آنها مورد اصابت قرار خواهد گرفت.

عراقچی: به آمریکایی‌ها هشدار دادیم که دخالت نکنند
تسنیم/ وزیر خارجه کشورمان در خصوص پاسخ قاطعانه ایران به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام ثبات ساز بود چرا که می‌تواند بازدارندگی ژئوپولیتیک را به منطقه بازگرداند. نیروهای مسلح ما آمادگی برای اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی را دارند. هر اقدام جدیدی توسط رژیم و حامیان آن اگر انجام شود با پاسخ سخت تر ایران مواجه خواهد شد و این در تماس‌های تلفنی دیشب بنده اطلاع داده شد. عراقچی با تکذیب این ادعا که پیش از پاسخ ایران پیامی به آمریکا تبادل شد گفت: تبادل پیام به معنی هماهنگی نیست و هیچ تبادل پیامی قبل از پاسخ صورت نگرفت. بعد از پاسخ هشداری به سوییس داده شد تا به آمریکایی‌ها منتقل کنند و گفته شد که این حق ما به لحاظ دفاعی بود و قصد ادامه نداریم. همچنین هشداری به آمریکا دادیم که خودشان را کنار بکشند و دخالت نکنند. وی در خصوص احتمالات روزهای آینده گفت: من روزهای آینده را روشن می‌بینم. احتمال درگیری وجود دارد اما نیروهای ما آمادگی کامل را دارند. دیشب ما فقط اهداف نظامی و امنیتی را مورد هدف قرار داریم و برعکس اسراییلی‌ها وارد حوزه مردمی نشدیم. ما احتمال می‌دهیم به تدریج در روزهای آینده شاهد نوعی ثبات در منطقه باشیم.

پاسخ‌های بعدی ایران محکم و چندبرابری خواهد بود
تسنیم/ فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به حمله اخیر ایران به اسرائیل،گفت:ما تلخی خویشتن‌داری را برای مدتی تحمل کردیم، اما دیدیم که این‌ها به هیچ صراطی مستقیم نیستند و باید پاسخ قاطعی دریافت کنند. وی همچنین هشدار داد که در صورت ادامه جنایات، ممکن است زیرساخت‌های اسرائیل نیز هدف قرار گیرند.امیرموسوی تأکید کرد که پاسخ‌های بعدی ایران به هرگونه اقدام خصمانه، محکم و چندبرابری خواهد بود.

به اجرای تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد که تحریم‌های گسترده آمریکا علیه ایران ادامه خواهد داشت. «کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه از تحریم ایران در واکنش به پاسخ موشکی «وعده صادق ۲» به ترور رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی خبر داد. ژان-پی‌یر طی نشست خبری، درباره تشدید تحریم‌ها به دلیل حمله موشکی ایران علیه تل‌آویو گفت: «تحریم‌های گسترده ما علیه ایران پابرجا هستند و ما قطعاً به اجرای آنها ادامه خواهیم داد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *