طلیعه ۱۳۱۱ – ۹۵۰۹۲۵

دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در روزهای هفدهم وهجدهم آذر ماه با موضوع حوزه انقلابی، بایسته‌ها و راهکارها برگزار شد .

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان باسابقه ترین و مؤثرترین نهاد حوزوی، وظایف خطیر و مهمی بر دوش داشته و دارد ودر همین راستا یکی از وظایف مهمی را که در طول این سالها سعی در انجام آن داشته و به توفیقات چشم گیری در این زمینه دست یافته برگزاری اجلاسیه‌های سراسری و منطقه‌ای بوده است.

تحقق آرمانها و اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همیشه مدنظر جامعه مدرسین بوده و قدمهای بزرگی در این راستا برداشته است. بیانات ارزشمند امام راحل و مقام معظم رهبری همواره چراغ راه جامعه مدرسین بوده و باعث گردیده که شورای عالی جامعه محترم مدرسین، برگزاری اجلاسیه‌های سراسری و منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد. برگزاری اجلاسیه‌ها و گردهمآیی‌ها جهت اتحاد و یکدلی علمای اعلام، همفکری و تبادل افکار و نظرات، بررسی مسایل روز حوزه، کشور و جهان اسلام می باشد، که خیرات و برکات عدیده‌ای هم تاکنون به دنبال داشته است.

می‌توان گفت کلید آغازین اجلاسیه‌های جامعه مدرسین این توصیه امام راحل بوده است که: «من دلم می‌خواهد یک روز ابتکار عملی بشود که در سال لااقل یکبار تمام علمای ایران در یک منطقه جمع بشوند… این وحدت علما و جمع شدنشان گرد هم خیلی مؤثر است، استفاده و برکاتی دارد.» براین اساس در سال‌های اخیر این نهاد برجسته حوزوی با برنامه ریزی‌های گسترده و مناسب جهت برگزاری اجلاسیه‌ها به توفیقات فراوانی در این زمینه دست یافته است.

در همین راستا با توجه به سخنان اسفند ماه سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مبنی بر این که: «حوزه علمیه قم باید همچنان یک «حوزه انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه ریزی دقیق است.» موضوع اجلاسیه امسال به «حوزه انقلابی بایسته‌ها و راهکارها» اختصاص یافت و به دنبال آن پس از برنامه ریزی‌های گسترده و دعوت علمای محترم بلاد به این گردهمایی عظیم و تبیین دقیق موضوع ، اجلاسیه در دو روز با حضور اعضای محترم جامعه مدرسین و علمای بلاد برگزار گردیده و بایسته‌ها و راهکارهای حوزه انقلابی در آن مورد تبیین و بررسی قرار گرفت. به امید آن که بتوانیم با عمل به این راهکارها گامی در جهت تحقق حوزه انقلابی مد نظر رهبر معظم انقلاب برداریم. ان‌شاء‌الله‌تعالی. (خ-۱۳۱۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *