خبر روز ۱۴۰۳/۰۷/۴

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
اگر به برادری پایبند باشیم، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند جنایت کند
رئیس‌جمهور کشورمان، در دیدار اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اظهار کرد: اگر ما به برادری خود پایبند باشیم، رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست به چنین جنایاتی دست بزند؛ در حالی که رژیم‌صهیونیستی در مقابل چشمان جهانیان کودکان و زنان را به شهادت رسانده و مدارس، بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها را بمباران می‌کند، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیز جنایات این رژیم را دفاع از خود توصیف کرده و عملا از او حمایت می‌کنند. دکتر پزشکیان در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: ایجاد یک بازار بزرگ مشترک در منطقه و تبادلات دانشگاهی، علمی و اقتصادی می‌تواند عظمت جهان اسلام را به رخ دنیا بکشد. اردوغان نیز در این دیدار از تشدید حملات رژیم‌صهیونیستی به لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: رژیم‌صهیونیستی با حمله سایبری اخیر تعریفی جدید از توحش و خشونت ارائه کرده است. امروز جهانیان شاهد هستند که نتانیاهو هیچ قصدی برای آتش‌بس در غزه و ایجاد ثبات در منطقه ندارد.
اقتدار ما در سطح بین‌المللی به برکت خون شهداست
فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم قدردانی از خانواده‌های شهدا اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، کوچک‌ترین امکاناتی نداشتیم و متاسفانه افرادی بودند که تولیدات خودمان را کم‌ارزش جلوه می‌دادند، اما ایرانی‌ها در اوج توطئه‌های دشمن، پیچیده‌ترین تولیدات مانند ناوشکن را در سخت‌ترین شرایط تولید کردند و نمایش دادند؛ نمایشی که برای قدرت و اقتدار همه مردم ایران بود. امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: امروز اقتدار عظیمی در سطح بین‌المللی داریم و این به برکت خون شهداست.

 همشهری
یک نسل‌کشی تمام‌ عیار در غزه و لبنان در جریان است
فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در نخستین نشست‌ خبری: قدردان رهبر معظم انقلاب به‌دلیل عفو حدود ۳هزار نفر از زندانیان هستیم.
دولت ایران، حملات رژیم‌صهیونیستی در فلسطین، غزه و لبنان را به‌شدت محکوم می‌کند و آن را مصداق تهدید علیه انسانیت می‌داند.
دولت چهاردهم برنامه دارد که سبد انرژی کشور را متنوع کند.
بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل با پیگیری رئیس‌جمهور، از اخبار خوب در راستای وفاق است.
رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو گروه «بریکس» ابتدای آبان به روسیه می‌رود.
آزادی زندانیان سیاسی، احساس اجرایی شدن وفاق را به جامعه منتقل کرد.
موضوع FATF در چارچوب منافع ملی پیگیری خواهد شد.
مشارکت راهبردی میان ایران و روسیه صورت گرفته و سند همکاری‌های راهبردی دوجانبه تقریبا نهایی شده ‌است.
رئیس‌جمهور تأکید دارد که بدون اطلاع مردم کاری انجام نخواهد داد و آنان را غافلگیر نمی‌کند.
مقرر شده ‌است کمیته‌ای تخصصی به‌منظور بررسی استانداردهای ایمنی معادن در ایران و بازنگری موارد غیرکارآمد تشکیل شود.
آنچه در دولت درباره تعطیلی روز پنجشنبه مطرح شد، بازگشت به لایحه ارسالی در دولت سیزدهم است.
جوانی جمعیت و تسهیلات برای جوانان در راستای ازدواج و فرزندآوری، موضوعی استراتژیک بوده و اجرای مصوبات قبلی، قطعی است.
اقدامات ویژه برای سربازان
سرلشکر محمدباقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به‌ مناسبت روز سرباز تأکید کرد: طی سال‌های اخیر اقدام‌های خوبی برای بهبود وضعیت خدمت کارکنان وظیفه انجام شده که موجب بهره‌مندی مطلوب از توان و تخصص آنها‌ و در نهایت افزایش سطح اشتغال‌زایی‌شان در جامعه شده‌است و این روند همچنان ادامه دارد.
ناامن‌سازی مرزهای شرقی برای اشرار
یگان‌های مرزبانی با حساسیت ویژه‌ای ارتقای امنیت مرزهای شرقی کشور را پیگیری می‌کنند. امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا اعلام کرد: با استقرار سامانه‌های اطلاعاتی، تحرکات دشمنان در منطقه شمال‌ شرق و جنوب‌‌ شرق به‌صورت کامل زیرنظر است و این مرزها را برای ورود اشرار ناامن کرده‌ایم.

 کیهان 
پایان اشغالگری، توقف آپارتاید در فلسطین و آتش‌بس فوری در غزه پیش‌نیاز توسعه و صلح جهانی است
رئیس‌جمهور گفت: در جهانی که مردم غیرنظامی در غزه با قساوت کشته می‌شوند، تروریسم کورِ دولتی کودکان و زنان را به خاک و خون می‌کشد و از نسل‌کشی و ترور حمایت می‌شود هیچ سندی صلح و توسعه را تضمین نخواهد کرد. پایان اشغالگری، توقف آپارتاید در فلسطین و آتش‌بس فوری در غزه پیش‌نیاز توسعه و صلح جهانی است. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های نخستین روز سفر خود به نیویورک در نشست میثاق آینده که با حضور و سخنرانی سران کشورهای مختلف برگزار شد‌، با تأکید بر اینکه ایران خواستار منطقه‌ای قوی، متحد، امن و باثبات است که در آن منابع کشورهای منطقه برای هم‌افزایی در جهت پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و رفع مشکلات مشترک مصرف شود اظهار داشت: به عنوان قربانی تروریسم همواره پیشگام مبارزه با این پدیده شوم بوده و آماده همکاری با کشورهایی هستیم که به دنبال مقابله واقعی با تروریسم هستند. رئیس‌جمهور همچنین دستیابی به صلح و توسعه را نیازمند احترام به حق توسعه کشورها‌، توجه به اولویت‌های توسعه‌ای و ویژگی‌های فرهنگی، رعایت اصول انصاف و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در برابر کشورهای در حال توسعه دانست و افزود: تحریم‌های یکجانبه، دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف کرده و این واقعیت می‌بایست در هر سندی که برای آینده تهیه می‌گردد لحاظ شود.
مسئولیت عواقب حملات به لبنان با آمریکا است
عراقچی، وزیر امورخارجه در دیدار با آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان هشدار داد که منطقه در آستانه یک جنگ گسترده است و چنانچه ایالات متحده و دیگر دوستان رژیم صهیونیستی حملات آن رژیم را متوقف نکنند باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرند. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به درخواست ایتالیا و برخی کشورهای دیگر برای آتش‌بس فوری در لبنان گفت: این بر عهده حامیان رژیم صهیونیستی است که آن رژیم را به توقف حملات وحشیانه خود که ثمره آن تاکنون شهادت صدها نفر از جمله ده‌ها کودک بوده است، وادار سازند.

 ایران
موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها
در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۴۵ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از ۲۴۲ نماینده حاضر در مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند. بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در توضیح این طرح اظهار داشت: سال آینده انتخابات شوراها برگزار خواهد شد و این طرح در ۵۱ ماده تکمیل کننده قانون فعلی خواهد بود. وی با بیان اینکه این طرح بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات و ابلاغی رهبر معظم انقلاب تدوین شده است، تصریح کرد: این طرح سبب رفع کاستی‌های قانون فعلی خواهد شد و در این طرح شایسته گزینی بر اساس آزمونی که برگزار می‌شود، در نظر گرفته شده است.
تلافی ترور شهید هنیه حق ماست
معاون امور راهبردی رئیس‌جمهور ایران با اظهار نظر درباره وضعیت مذاکرات درباره پرونده هسته‌ای ایران، گفت: ایران که پس از ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران خویشتنداری کرد، حق دارد در زمان دلخواه این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را که در خاک ایران انجام شد، تلافی کند. «محمدجواد ظریف» که در هیأت همراه رئیس جمهور برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگویی بیان کرد که دولت ایران آماده همکاری با دیگر کشورها برای پایان دادن به جنگ غزه است. شبکه ان‌بی‌سی نیوز امریکا نوشت که ظریف در گفت‌وگو با این شبکه بیان کرد: ما می‌خواهیم به سمت جهانی صلح‌آمیزتر و باثبات‌تر برای شهروندان خود و برای شهروندان دیگر کشورها برویم. ما به دنبال جنگ نیستیم، اما از خود دفاع خواهیم کرد.
تنش لفظی رئیس‌جمهور ایرلند با رژیم صهیونیستی بر سر نامه به پزشکیان
رئیس‌جمهور ایرلند سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور را به افشای مفاد نامه‌ای متهم کرد که او به «مسعود پزشکیان» به مناسبت انتخاب شدنش به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران ارسال کرده بود.
«مایکل دی هیگینز» رئیس‌جمهور ایرلند تأکید کرده که سفارت رژیم صهیونیستی در دوبلین مفاد نامه او به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران را فاش کرده است. دی هیگینز در نامه خود به مسعود پزشکیان، بر ثبات و همکاری و حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشات منطقه خاورمیانه تأکید کرده و نوشته بود: «ایران با سنت دیرینه فرهنگی خود در تحقق این امر نقش اساسی خواهد داشت.»
موضوعی که در ماه گذشته خشم و انتقاد سفارت رژیم صهیونیستی در دوبلین نسبت به مواضع مقامات ایرلند را برانگیخت. گفتنی است که روابط ایرلند و رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر و متأثر از جنایات صهیونیست‌ها در غزه، متشنج بوده است.
سوئد، ایران را به اقدام سایبری متهم کرد
دادستانی سوئد مدعی شد سرویس اطلاعاتی ایران در سال ۲۰۲۳ با هک یک اپراتور پیام‌ کوتاه تلاش کرد مردم را به انتقام گرفتن از معترضانی که قرآن را سوزانده بودند، تشویق کند. در همین رابطه دفتر دادستانی سوئد اعلام کرد در تابستان سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵ هزار پیام کوتاه حاوی دعوت به گرفتن انتقام از کسانی که به قرآن کریم در این کشور هتک حرمت کرده بودند، ارسال شده است. سوئد هدف از این کار را ایجاد شکاف در جامعه عنوان کرد و مدعی شد اطلاعات ایران با هک یک اپراتور پیام‌رسانی این کار را انجام داد. در پی این ادعا، سفارت ایران در استکهلم نیز متقابلاً اتهام‌های منتشر شده علیه ایران مبنی بر ارسال پیامک به اتباع سوئد و تحریک آنان جهت انتقام از قرآن‌سوزان را بی اساس دانسته و اینگونه اتهامات را رد کرد.
رسانه‌های سوئدی در ۱ اوت ۲۰۲۳ گزارش داده بودند که تعداد زیادی از شهروندان این کشور پیامک‌هایی دریافت کرده‌اند که خواستار انتقام از افرادی است که کتاب مقدس مسلمانان را سوزانده‌اند.

 وطن امروز 
حجم تجارت بدون نفت با همسایه‌ها از ۳۲ میلیارد دلار گذشت
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: حجم تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه در ۶ ماه سال جاری به ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید. رضوانی‌فر گفت: میزان تجارت بدون نفت ایران با کشورهای همسایه در این مدت از نظر وزن ۵ درصد و از حیث ارزش ۱۵ درصد افزایش داشته است.
تحقق خودکفایی با تولید ۱۵ میلیون تن گندم
مجری طرح گندم کشور گفت امسال با تولید ۱۵ میلیون تن گندم، خودکفایی در این محصول اساسی رقم خورد. سهرابی افزود: کل تولید گندم کشاورزان امسال ۱۵ میلیون تن شد و کشور در تأمین این محصول اساسی به خودکفایی کامل رسید. مجری طرح گندم کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۲ میلیون تن از کشاورزان کشور خریداری شده است، گفت: با این میزان تولید، کشور به خودکفایی کامل در گندم رسیده است، چرا که کل نیاز کشور برای بخش نانوایی و صنعت حدود ۱۱.۵ میلیون تن است. به گفته سهرابی، میزان خرید از کشاورزان در سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن معادل ۱۶ درصد رشد داشته است. وی درباره پرداخت مطالبات گندم‌کاران هم اظهار کرد: تاکنون ۸۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و ۲۰ درصد باقیمانده هم بنا به قولی که داده‌اند طی هفته آینده پرداخت خواهد شد.

 جوان 
رژیم صهیونیستی بی‌آبروترین جنایت‌کار تاریخ است
قالیباف در ابتدای جلسه علنی مجلس گفت: حادثه طبس عمیقاً قلب ما و ملت شریف ایران را به درد آورده است. هیچ کارفرما و مسئولی حق ندارد هر سطحی از حوادث دردآور این چنینی را اقتضای کار یا غیر قابل‌ اجتناب بداند. وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع مجلس و آقای نیکزاد به‌عنوان نماینده ویژه اینجانب به همراه نماینده مردم طبس در میدان در روند تصمیم‌گیری‌ها و فرایند امدادرسانی نظارت و گزارش دقیق از علل وقوع حادثه تهیه خواهند کرد، گفت: بدون کوچک‌ترین مماشات به نمایندگان ملت و مردم شریف ایران گزارش خواهیم داد. رئیس مجلس تأکید کرد: آیین‌نامه ایمنی در معادن مصوب سال ۱۳۹۱ زینتی و صوری نیست و باید موبه‌مو و با دقت رعایت شود. رئیس مجلس در ادامه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ترور و کشتارجمعی مردم لبنان در حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی و بمباران منازل مردم بی‌دفاع را به‌شدت محکوم می‌کند. وی گفت: همچون گذشته حامی دولت و ملت سربلند لبنان هستیم و برای شفای عاجل مجروحان دعا می‌کنیم. رژیم خبیث صهیونیستی ثابت کرده است که بی‌آبروترین جنایتکار تاریخ‌تمدن انسانیت است.

 خراسان 
حال سفیر ایران در لبنان خوب است
نرگس قدیریان، همسر سفیر ایران در لبنان، ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند درمان مجتبی امانی، تصریح کرد که حال سفیر ایران در لبنان خوب است و آسیب‌دیدگی ایشان در ناحیه دست و چشم قابل ترمیم است. برخی از رسانه‌ها در این باره خبرهای نادرستی را منتشر کردند که من وقتی آن‌ها را خواندم، تعجب کردم، چون هیچ‌کدام از آن‌ها صحت نداشت.
ایران اگر می‌خواست موشکی به روسیه ارسال کند، علنی این کار را انجام می‌داد
اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس گفت: این را بگویم که ایران اگر می‌خواست موشکی به روسیه یا هر جای دیگری ارسال کند، علنی این کار را انجام می‌داد. ما فناوری این مسائل را روزی به حزب‌ا… یاد داده‌ایم و الان از آن استفاده می‌کند، یمن هم به همین ترتیب.
مسئولیت فیلترینگ برعهده‌ شورای عالی فضای مجازی نیست
سید سعیدرضا عاملی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی درمورد تداوم فیلترینگ گفت: مسئولیت فیلترینگ برعهده‌ شورای عالی فضای مجازی نیست و تصمیم نهایی آن بر عهده‌ یک کارگروه است که آن کارگروه تصمیم می‌گیرند و بنده عضو آن کارگروه نیستم.

 مردم سالاری 
حکم یاشار سلطانی توسط دیوان عالی کشور متوقف شد
کاشانی وکیل یاشار سلطانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «با پذیرش ‎اعاده دادرسی ‎یاشار سلطانی در دیوان عالی کشور، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شد. با این رای دیوان کشور، باید اجرای حکم ۱۴ ماه حبس که از ۲۰ خرداد آغاز شده بود متوقف شود. امیدوارم یاشار سلطانی هر چه زودتر آزاد شود.»
یاشار سلطانی روزنامه‌نگار در حکمی در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ ماه زندان محکوم شده بود که از ۴ ماه پیش اجرایی و راهی «زندان تهران بزرگ» شد. اما امروز با رای دیوان عالی کشور حکم نقض و به شعبه هم‌عرض ارجاع شد.
تذکر نماینده مسیحی مجلس به دولت آذربایجان
نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی با حضورش در کشور آذربایجان و مناطق تصرف‌شده قره‌باغ، با حمایت و مسلح کردن باکو سعی در اعمال فشار و ایجاد بحران در مرزهای کشورمان دارد. آن رژیم حامی اجرای حذف مرز تاریخی دو کشور ایران و ارمنستان است تا به گمان خود ضربه‌ای به پیکر عظیم ایران وارد کند. گقارد منصوریان، ادامه داد: این حمایت‌ها آنچنان جمهور باکو را جسورتر کرده که در رسانه‌های رسمی کشورش صحبت از تجزیه ایران عزیز کرده و اکنون نیز در توهم تصرف سرزمین‌های ارمنستان، قطع مرز بین‌المللی ایران و ارمنستان و ایجاد کریدور زنگزور توران بزرگ است.
دیدار مهم عراقچی و گروسی
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دیدار و برقراری مجدد تماس با عباس عراقچی، وزیر امورخارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل پیش از سفر آتی من به تهران مهم بود.
وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب به وقت محلی در ادامه دیدارهای خود در نیویورک با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد. عراقچی و گروسی درباره تقویت روابط و همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس اتمی بحث و تبادل نظر کردند.
تأکید اروپا بر حفظ ارتباط با تهران
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری پس از دیدار غیر رسمی وزیران امورخارجه این اتحادیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تأکید کرد اتحادیه اروپا باید خطوط ارتباطی با ایران را باز نگه دارد، حتی اگر با سیاست‌های این کشور مخالف باشد. وی خاطر نشان کرد: باید خطوط ارتباطی با ایران را هر زمان که فکر می‌کنیم کارها به درستی انجام نمی‌شود، باز نگه داریم. رئیس‌جمهور جدیدی در ایران روی کار آمده و او با رئیس شورای اتحادیه اروپا دیدار کرده است. ما باید خطوط ارتباطی با ایران را حفظ کنیم.

 قدس 
تنبیه متجاوزان به روش حزب‌الله
در پی تداوم جنگ‌افروزی‌های رژیم‌صهیونیستی در شرق‌آسیا و حمله‌های هوایی این رژیم به جنوب‌لبنان، حزب‌الله با موشک‌های خود به مراکز و شهرک‌هایی ‌از جمله عکا، نهاریا، رأس‌الناقوره، بندر حیفا، کریات‌بیالیک، الجلیل، صفد، الیاکیم و… در شمال سرزمین‌های اشغالی حمله کرد.
در پی حملات جبهه مقاومت لبنان، پدافند هوایی رژیم‌صهیونیستی تلاش می‌کند موشک‌ها را رهگیری کند، اما موفق به رهگیری همه موشک‌ها نشده است.
تحویل ۳۶۰ هزار واحد نهضت ملی‌مسکن در سال‌ ۱۴۰۴
بیات‌منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان این که تاکنون اراضی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی تامین شده است، از برنامه عرضه ۳۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا سال ۱۴۰۴ به بازار خبر داد.

 اعتماد
آماده مذاکره هستیم
دکتر پزشکیان در دیدار «شارل میشل» رییس شورای اروپا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز موشک بالستیک به روسیه نداده و در جنگ میان روسیه و اوکراین نیز صرفا به دنبال توقف درگیری‌ها و برقراری صلح است، تصریح کرد: در زمینه مساله هسته‌ای نیز جمهوری اسلامی ایران اراده خود را برای حل مساله نشان داده و امروز نیز آماده مذاکره و تلاش برای حل مساله هستیم. ایران به هیچ‌وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و از هر اقدامی در راستای ایجاد و تقویت صلح و امنیت در منطقه و جهان استقبال و حمایت می‌کند.
«شارل میشل» نیز در این دیدار با سازنده توصیف کردن گفت‌وگوی تلفنی خود با پزشکیان گفت: انتخاب جنابعالی به ریاست‌جمهوری را پنجره و فرصت جدیدی برای احیای گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا می‌دانیم.

 ابتکار 
پاسخ محکمی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی می‌دهیم
ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون گفت: در این جلسه وزیر اطلاعات تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب تنش منطقه را جهانی خواهد کرد و تأکید کرد که پاسخ محکمی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی داده خواهد شد.

 شهروند 
لایحه بودجه سال آینده در صورت توافق با مجلس به صورت دوسالانه ارائه می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در صورت توافق با مجلس و رسیدن به جمع‌بندی مشترک، لایحه بودجه سال آینده به صورت دوسالانه ارائه می‌شود که بودجه سال نخست برای تصویب و بودجه سال دوم برای اطلاع خواهد بود. پورمحمدی درباره ناترازی‌ها در بودجه امسال، گفت: در بودجه امسال، مقداری عدم وصول منابع‏، مقداری هزینه‌های مازاد بر قانون مصوب و در جاهایی هم کسری بودجه جدی وجود دارد. ما در حال مذاکره با قانونگذار هستیم تا به یک تراز مناسب برسیم و آن را پایه بودجه‌ریزی سال‌ آینده قرار بدهیم.
غزه به «کابوسی بی‌وقفه» تبدیل شده‌است
دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه وضعیت در غزه به «کابوسی بی‌وقفه» تبدیل شده‌است، تأکید کرد که هیچ چیز نمی‌تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند. گوترش در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با بیان اینکه «وضعیت جهان ما ناپایدار است و نمی‌توانیم اینگونه ادامه دهیم»، افزود که «بی عدالتی‌ها و نارضایتی‌ها، تهدیدی برای تضعیف کشورها و یا حتی از بین بردن آنها است».
بلاروس باید آماده جنگ باشد
در پی تشدید تنش‌ها در مرز بین بلاروس و اوکراین، رئیس‌جمهور بلاروس بر لزوم آماده شدن ارتش کشورش برای جنگ تأکید کرد. الکساندر لوکاشنکو با اشاره به این‌که پهپادهای اوکراین، به طور مکرر مرز بلاروس را در جنوب شرقی این کشور نقض می‌کند، گفت: «بیش از ١٢٠ هزار سرباز اوکراینی در مرز بلاروس و اوکراین حضور دارند. بلاروس ارتش خود را در سراسر مرز مستقر کرده است.»

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

جنایات رژیم صهیونیستی قلب هر انسان‌ آزاده ای را آزرده و اندوهگین کرده است
رسا/ آیت الله العظمی شبیری زنجانی در پیامی تجاوزات رژیم جنایتکار و منحوس صهیونیستی به لبنان که منجر به شهادت عدۀ زیادی از مؤمنین و مدافعان و رزمندگان و به خاک و خون کشیدن مردم بی پناه گردید را محکوم کردند. ایشان همچنین دراین پیام ضمن تسلیت به بازماندگان تصریح کردند: برای نصرت و نجات آن عزیزان از ظلم و ستم جنایتکاران و ستم‌پیشگان دست به دعا بر می‌داریم. بدین وسیله نگرانی و اندوه خود را از تشدید این بحران اعلام داشته و با اظهار تأسف از سکوت مجامع جهانی در قبال این جنایت، از نهادها و شخصیت‌های تاثیرگذار می‌خواهیم که با قاطعیت به پایان دادن این فاجعه بزرگ کمک کنند و مانع از استمرار این تجاوز و رنج مردم شوند.با تضرع و استغاثه از خداوند متعال می‌خواهیم در ظهور موعود أمم حضرت بقیه الله الأعظم (ارواحنا فداه) تعجیل فرماید تا با برقراری قسط و عدل، رنج‌های بشریت پایان یابد.

حزب الله، پرچم افتخار لبنان و جهان اسلام است
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی آغاز موج جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:. اسرائیل زبون که در مقابل اقتدار و قدرت حزب الله، آسیب‌های جدی و غیر قابل جبرانی دیده است، اکنون دیوانه وار به بمباران مناطق غیر نظامی روی آورده و بر سیاهه جنایات خود می‌افزاید. در ادامه این بیانیه آمده است : «حزب الله،» پرچم افتخار لبنان و جهان اسلام است و امروز به جای مدعیان بی‌عمل در میدان مبارزه با اسرائیل، قاطعانه در این عرصه حضور دارد. آمریکا، و دیگر دولت‌های غربی و سازمان‌های فشل و بی‌خاصیت حقوق بشری در یک جبهه مشترک با اسرائیل حضور دارند و امروز در تمام جنایات این دولت شیطانی سهیم هستند. سکوت برخی دولت‌های اسلامی و رفتار خائنانه برخی از آنان در سازشکاری با این رژیم خبیث، خشم مقدس امت اسلامی را بر خواهد انگیخت و بی‌‍شک اسرائیل و حامیانش در منجلاب فساد و جنایتکاریشان غرق خواهند شد. امت اسلامی برخلاف حکامشان همراه و یاور مردم مظلوم فلسطین و لبنان هستند و در این حوادث نیز همچون دیگر میادین به حمایت از لبنان برمی‌خیزند إن‌شاءالله خدای متعال به امت اسلامی و آنان که جان برکف به دنبال تعالی «کلمه الله» هستند، نصرت خواهد داد. و این سنت الهی قطعی است و دنیای اسلام، به لطف الهی، نابودی غدّه‌ی سرطانی صهیونیستی را به چشم مشاهده خواهد کرد «وَ لَیَنصُرَنَّ اللَهُ مَن یَنصُرُه».

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، پازل خودکفایی کشور را تکمیل خواهد کرد
اختصاصی/ آیت الله حسینی بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با اشاره به پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در کشور خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در کشور به رکنی تبدیل شده‌اند و اگر این‌ها را توسعه دهیم و از آن‌ها حمایت کنیم، بخشی از پازلی که برای خودکفایی به آن نیاز داریم، تکمیل خواهد شد. وی آینده نگری و نگاه کلان را دو عنصر ضروری در معاونت علمی – فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد و با تأکید بر لزوم شناسایی و حمایت از استعدادهای‌ برتر ابراز داشت: یکی از بحث‌هایی که امروز در کشور به آن نیاز داریم، شناسایی استعدادهای خلاق و توانمند است. نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله هوش مصنوعی بیان داشت: هوش مصنوعی را نباید یک سویه نگاه کرد؛ بلکه باید نگاه جامعی نسبت به آن وجود داشته باشد و شرایط فرهنگ و جامعه خودمان را در آن لحاظ کنید تا به یک مانع تبدیل نشود.

حمایت آیت الله آملی لاریجانی از حزب الله لبنان
حوزه/ آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی با حمایت کامل از حزب الله و ملت مقاوم لبنان، نوشت: «لبنان قلب تپنده مقاومت در منطقه بار دیگر هدف کشورهای سلطه قرار گرفته است. حادثه های تلخ این روزها تنها بخشی از فشارهایی است که برای تضعیف اقتدار حزب الله و ملت مقاوم لبنان وارد می شود، اما این ملت تسلیم نخواهد شد.»

تا رژیم صهیونیستی ریشه کن نشود منطقه روی صلح و آرامش را نخواهد دید
حوزه/ آیت الله اراکی در اجتماع بزرگ حوزویان در مدرسه علمیه فیضیه قم با محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین و انتقاد از موضع انفعالی جهان اسلام و مجامع بین المللی، تصریح کرد: امروز زمان دفاع نیست و امروز باید تهاجم گسترده را علیه رژیم کودک کش صهیونیستی آغاز کرد، چرا که بهترین و مهمترین وسیله دفاعی، تهاجم است. عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امروز عمر رژیم منحوس صهیونیستی به پایان رسیده است، اظهار کرد: این رژیم خونخوار به هیچ معاهده و قانون بین‌المللی پایبند نیست و تا ریشه کن نشود، منطقه روی صلح و آرامش را نخواهد دید. وی با تاکید بر این که پیروزی قطعی از آن جبهه مقاومت خواهد بود، تصریح کرد: ایران بیشترین حمایت را از جبهه مقاومت، ملت فلسطین کرده است و مردم انتظار دارند ان شاءالله مرحله دوم عملیات وعده صادق اجرا شود و هرچه زودتر انتقام خون شهید اسماعیل هنیه گرفته شود. آیت الله اراکی در ادامه با انتقاد از مدعیان دروغین حقوق بشر که چشمانشان را بر جنایات رژیم کودک کش و غده سرطانی صهیونیستی بسته اند، خطاب به ملت های مسلمان و سران اسلامی تاکید کرد که تسلیم و سازش در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی حرام مطلق است.

حمله گسترده حزب‌الله به پایگاه نظامی صهیونیست‌ها در «صفد»
مهر/ جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در دفاع از لبنان و مردم آن یک پایگاه در نزدیکی صفد در شمال اسرائیل را با مجموعا ۹۰ موشک هدف قرار دادیم». حزب‌الله در ادامه اعلام کرد که ۳ شهرک صهیونیست نشین «گیشر هزیو» «کتسرین» و «هجوشریم» را نیز هدف قرار داده است. پاسخ حزب‌الله به حملات هوایی رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که شمار شهدای این حملات در لبنان از روز گذشته تاکنون به ۵۶۹ نفر رسیده است. در همین حال، «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شده که این رژیم «پذیرای ایده‌هایی برای آرام کردن درگیری در لبنان است»!

شهادت ۴ تن از علمای شیعه لبنان
رسا/ منابع رسانه ای از شهادت چهار تن از علمای شیعه لبنانی در حملات هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر دادند. براساس این گزارش، آیت الله «عبدالمنعم مهنا»، حجت الاسلام و المسلمین «علی ابو ریا»، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد صالح» و حجت الاسلام و المسلمین «امین سعد» براثر بمباران مناطق مختلف جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

حزب‌الله: مقر فرماندهی موساد را هدف قرار دادیم
مشرق/ حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان لبنانی موفق شدند صبح امروز چهارشنبه رأس ساعت شش و نیم به وقت محلی با شلیک یک موشک بالستیک مقر فرماندهی سرویس جاسوسی موساد در اطراف تل آویو را هدف قرار دهند. این حمله موفقیت آمیز حزب الله لبنان با استفاده از موشک بالستیک از نوع «قادر یک» انجام شد. حزب الله تاکید کرد که مقر هدف قرار گرفته، مسئول ترور رهبران مقاومت و عملیات تروریستی انفجار دستگاه های پیجر و بی سیم در لبنان بوده است.

هاآرتص: ۴۰ هزار رزمنده منتظر یک اشاره سید حسن نصرالله هستند
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نگرانی شدید تل آویو نسبت به حضور ۴۰ هزار رزمنده از سوریه، عراق و یمن در جولان اشغالی سوریه اشاره کرد. در این گزارش آمده است که ۴۰ هزار رزمنده از سوریه، عراق و یمن خود را به بلندی‌های اشغالی جولان سوریه رسانده‌اند و منتظر اشاره سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای نبرد با رژیم صهیونیستی هستند. هاآرتص به نقل از مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت که شرایط در این منطقه نگران کننده است و حضور این نیروها یک مسأله بسیار خطرناک به شمار می‌رود. در این گزارش آمده است که استقرار این نیروها بیانگر آن است که ممکن است جنگ رژیم صهیونیستی به یک جنگ منطقه‌ای بسیار گسترده‌تر تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *