خبر روز ۱۴۰۳/۰۶/۲۸

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
اصلاح آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده
وزیر صمت گفت: وضعیت بازار برای واردات خودرو در سال جاری مناسب بود، ارز خوبی برای این بخش داشتیم، به‌گونه‌ای که در پنج‌ماهه سال جاری نسبت به سال قبل میزان واردات سه برابر افزایش یافت. سید‌محمد اتابک اظهار کرد: در بحث خودروهای کارکرده نیز بانک مرکزی، سازمان استاندارد و گمرک مباحثی را مطرح کردند که باید آنها را حل کنیم و بخشنامه موجود نیازمند اصلاحات است زیرا با این بخشنامه ممکن است پول مردم از بین برود، بنابراین دنبال یک بخشنامه درست هستیم.وزیر صمت با اشاره به استانداردهای ۸۵ گانه خودروسازان که باید به آنها توجه کنند، اظهار کرد: در همین رابطه جلسه‌ای برگزار کردیم و قرار است این موضوعات پیگیری شود. باید بپذیریم خودروهای تولیدی نیازمند بازنگری و دقت بیشتری هستند، ضمن این‌که صحبت‌های آنها نیز باید شنیده شود. در همین راستا کمیته راهبری خودرو را تشکیل داده‌ایم.وی تصریح کرد: امیدواریم آرامش در بازار خودرو ایجاد شود. ما باید با خودروسازها هم در خصوص افزایش تولید صحبت کنیم که برنامه‌ریزی در حال انجام است. مقداری ارز‌بری دارند و باید ارز بدهیم تا بتوانند تولید را افزایش دهند. در خصوص رفع نابسامانی‌ها تلاش خواهم کرد که هیچ بخشنامه خلق‌الساعه‌ای را ابلاغ نکنم و در تمام کمیته‌های صنعت، معدن و تجارت حتما یک نماینده از بخش خصوصی و مورد قبول اکثریت حضور داشته باشد.

 همشهری 
دیدار رئیس جمهور با دبیر شورای امنیت روسیه
دکتر پزشکیان در دیدار با سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه گفت: روابط میان تهران و مسکو در مسیری دائمی، مستمر و ماندگار توسعه خواهد یافت. شویگو نیز در این دیدار به پزشکیان گفت: پوتین بی‌صبرانه منتظر ملاقات با جنابعالی در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان روسیه است.
دیپلماسی در ژنو
رئیس سازمان انرژی اتمی طی پستی در فضای ‌مجازی به تشریح برنامه‌های خود در حاشیه نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداخت و نوشت: با مقام‌های کشورهای روسیه، مجارستان، نروژ و همچنین مدیرکل آژانس گفت‌وگوهایی درباره توسعه همکاری‌ها داشتیم. محمد اسلامی همچنین اعلام کرد که در نشست با رئیس شرکت دولتی «روس اتم» درباره گسترش همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و زمانبندی همکاری‌های توافق‌شده برای ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر بحث و تبادل‌نظر داشته‌ است.
حماس ظرف ۱۵ دقیقه کنترل شهرها را به‌دست می‌گیرد
فرمانده سابق لشکر غزه در ارتش اشغالگر اسرائیل‌ گفت: حماس در عرض ۱۵دقیقه پس از عقب‌نشینی اسرائیل از هر منطقه‌ای در نوار غزه، کنترل آن را به‌دست ‌می‌گیرد. پس از عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی، هیچ‌کس نمی‌تواند حماس را در این مناطق به چالش بکشاند.
ترور ناکام مقام ارشد اسرائیل
آژانس امنیت رژیم صهیونیستی (شاباک) مدعی شد که طرح ترور آویو کوخاوی، رئیس پیشین ستاد ارتش این رژیم را با استفاده از بمب، خنثی کرده است. شاباک مدعی است: پیش از زمان انفجار بمب به فرد مورد نظر هشدار دادیم؛ این بمب به یک سیستم کنترل از راه دور متصل و مجهز به دوربین و تلفن همراه بود.

 کیهان
سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین المللی در بازی‌های اخیر محسوس بود
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبرمعظم انقلاب در دیدار اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک: با مدال‌ها و رفتار خود دل ملت را شــاد کردید. صمیمانه از شما، مربیان و همه دست اندرکاران تشکر می‌کنم.
می گویند احساسات مذهبی در ایران تضعیف شده است، اما هنگامی که قهرمان ما در مقابل چشم شاید صدها میلیون بیننده بر قرآن بوســه می‌زند و سجده شکر به جا می‌آورد، حقیقت و هویت ملت ایران، پایبندی او به عقاید و تلاش برای عظمت ملی ایران، برجســته میشود و اینگونه نشانه‌های چشم نواز در عملکرد شما آشکار بود.
شما علاوه بر نمایش توانایی‌های حرفه ای و ورزشــی، با اقداماتی پرمعنا نظیر اهداء مدال به بچه‌های فلســطین و غزه، حجاب و متانت، نام گذاری کاروان اعزامی به اســم ائمه اطهار – علیهم السلام – و به اصطلاح رایج سلفی گرفتن با پرچم فلسطین، اعتماد به نفس ملت را به رخ بدخواهان کشیدید و توانایی‌های معنوی و هویت ملی- اعتقادی و اسلامی خود را ارائه کرده و ارج نهادید.
ایشان، سیاست‌های دوگانه و مغرضانه کشورهای حاکم بر ورزش بین‌المللی را در این دوره از رقابت‌های المپیک و پارالمپیک محسوس دانستند و گفتند: در حالی‌که کشوری را به علت جنگ از حضور در رقابت‌ها محروم می‌کنند، رژیم صهیونیستی با وجودی که در طول حدود یک سال ۴۱ هزار انسان از جمله هزاران کودک را به قتل رسانده از مسابقات محروم نمی‌شود.
رهبر معظم انقلاب افزودند: این سیاست‌های دوگانه و مغرضانه همان‌گونه که ما بارها گفته‌ایم نشان می‌دهد برخلاف ادعای سیاسی نبودن ورزش، بیشترین اعمال غرض سیاسی در ورزش انجام می‌شود.
رهبر معظم انقلاب حمایت و استفاده مضاعف از ظرفیت مربیان ایرانی را مفید و ضروری دانستند و گفتند: خرسندم که ورزش کشور روی دور پیشرفت است و این مسیر باید ادامه پیدا کند.
اعلام آمادگی یمن برای اعزام هزاران جنگجو به کمک حزب‌الله
«نصرالدین عامر» نایب‌رئیس سازمان رسانه‌ای انصارالله یمن گفت: «ما به توانمندی برادران‌مان در حزب‌الله برای حمله‌ای کمرشکن به دشمن صهیونیستی اطمینان داریم و در هرگونه تقابل در کنار آنها خواهیم بود… ما آماده‌ هستیم در صورت نیاز [حزب‌الله]، صدهاهزار نیروی آموزش‌دیده اعزام کنیم. همان‌طور که از برادران‌مان در مقاومت فلسطین حمایت می‌کنیم، از آنها حمایت خواهیم کرد.

 ایران 
بزرگ‌ترین معروف «وفاق» و خطرناک‌ترین منکر «تفرقه و اختلاف» است
رئیس‌جمهور در آغاز هفته وحدت و در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل تسنن، بزرگ‌ترین معروف را وفاق و وحدت و خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف توصیف و تصریح کرد: زمانی باید برای اسلام نگران بود و فریاد وا اسلاما سر داد که ما چنان در اختلافات خود غرق شویم که یک رژیم جنایتکار در سایه سکوت و بی‌تفاوتی ما، زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون بکشد.پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه البته باور ما این است که زن مؤمن و مسلمان عفت و حجاب دارد، اضافه کرد: اختلافی بر سر این موضوع نداریم، اما اینکه بیاییم بر سر این موضوع به گونه‌ای عمل کنیم که محل سوءاستفاده دشمن شود، خطرناک و زیان‌بار است. غیرت دینی ما باید در زمینه ظلم، بی‌عدالتی و ریخته شدن خون فلسطینیان بی‌گناه در غزه به جوش بیاید.رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه نیک می‌دانم عمل به این سخنان به هیچ وجه راحت نیست، اما در حد توان برای اجرای آنها تلاش خواهم کرد، گفت: به عنوان نمونه تا امروز در جمع اعضای دولت یک فرد اهل تسنن حضور نداشته، اما امروز یکی از معاونان رئیس‌جمهور سنی‌مذهب است. ما تلاش خواهیم کرد فارغ از قومیت، ‌نژاد، مذهب، گویش و وابستگی‌های گروهی و جناحی، توانمندترین افراد را در مسئولیت‌ها قرار دهیم.
ایران یک تبعه اتریشی را آزاد کرد
ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از آزادی کریستین وبر، تبعه اتریش از زندان خبر داد و گفت: این تبعه اتریشی که به‌دلیل جرائم ارتکابی در استان آذربایجان غربی در زندان به سر می‌برد با استفاده از نهاد‌های ارفاقی و رأفت اسلامی از زندان آزاد شد. وی افزود: این محکوم پس از آزادی تحویل سفیر اتریش شد تا کار‌های خروج و انتقال وی را پیگیری و انجام دهد. شایان ذکر است ولف دیتریش هایم، سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با حضور در دفتر رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی مراتب تقدیر و تشکر خود و دولت اتریش را از سیستم قضایی ایران اعلام کرد. سفیر اتریش همچنین مراتب تشکر خانواده وبر را از وضعیت نگهداری وی در زندان اعلام کرد و گفت: برخورد‌های انسانی و مطلوب زندان با این تبعه اتریشی موجب خرسندی و آرامش خاطر آنها شده بود که بر خود وظیفه می‌دانند مراتب تشکر خود را اعلام کنند.

 وطن امروز 
رژیم صهیونیستی باز هم مرز‌های جنایت را جا‌به‌جا کرد
رژیم صهیونیستی در یکی از بی‌سابقه‌ترین و گسترده‌ترین عملیات‌های سایبری تروریستی دوران معاصر که به احتمال زیاد با همکاری برخی دولت‌ها و شرکت‌های غربی انجام شده، اقدام به منفجر کردن بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ارتباطاتی رادیویی (پیجر) در لبنان و سوریه کرد.
عصر دیروز، «فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان از زخمی شدن صدها نفر در مناطق مختلف این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مقامات حزب‌الله لبنان گفته چندصد نفر از جمله اعضای این گروه در مناطق مختلف این کشور بر اثر انفجار پیجرهای دستی‌شان از ناحیه‌های مختلف زخمی شده‌اند. بر اساس این گزارش چند تن از رزمندگان حزب‌الله در سوریه نیز جزو مجروحان هستند. رسانه‌های لبنانی به نقل از مقامات امنیتی از مجروحیت ده‌ها شهروند و مقیم این کشور از جمله سفیر ایران در حومه بیروت و سایر شهرها در پی انفجار پیجرهایی که در دست یا در جیب لباس خود داشتند، در مدت زمانی حدود ۳۰ دقیقه بین ساعت ۳:۳۰ تا ۴ بعدازظهر به وقت بیروت خبر دادند. یکی از مقامات یک حزب لبنانی نیز که خواست نامش فاش نشود، به آسوشیتدپرس گفته احتمال می‌رود منفجر کردن این وسایل ارتباطاتی، کار اسرائیل باشد. به گفته یک منبع آگاه امنیتی در لبنان، قربانیان و مجروحان انفجارهای سریالی پیجرها تنها محدود به کادر و رزمندگان حزب‌الله نشده و بسیاری از غیرنظامیان را هم در بر گرفته است.
تمرکز بر هوش‌ مصنوعی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه باید بر هوش مصنوعی متمرکز شود و از این فناوری در تمام جنگ‌های ‌شناختی و نبردهای فرهنگی بهره ببرد.سرلشکر سلامی در آیین رونمایی پروژه‌ها و شبکه فناوری ارتباطات در سپاه استان اردبیل اظهار کرد: ما امروز با بزرگ‌ترین قدرت‌های تاریخ بشر در حال مبارزه‌ایم و از همین رو نیازمند قوی شدن هستیم؛ مبارزه امروز با استفاده از روش‌ها و ابزارهای سنتی امکان‌پذیر نیست و برای شکست قدرت‌های بزرگ باید پیشرفته و مدرن و مجهز به ساز و برگ مبارزه در عالی‌ترین شکل خود بود.
در انتخاب مدیران از ظرفیت‌های بیرون وزارت کشور هم استفاده می‌کنیم
وزیر کشور گفت: در انتخاب مدیران و مسؤولان وزارت کشور، ضمن استفاده از ظرفیت‌های بیرون از سازمان در صورت لزوم، اولویت ما در اختصاص منابع، فرصت‌ها و مسؤولیت‌ها با درون وزارتخانه خواهد بود. مؤمنی در نشست با کارکنان این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه ضمن اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در نشست خبری گفت: سیاست‌های کلان ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری، اجرای سند چشم‌انداز و همچنین برنامه هفتم، محورهای اصلی سیاست وزارت کشور خواهد بود. مومنی همزمانی شروع به کار دولت چهاردهم، مجلس دوازدهم و برنامه هفتم توسعه را یک فرصت مغتنم برشمرد و افزود: این موقعیت فرصتی است که از همه ظرفیت‌های وزارت کشور استفاده کنیم و تکالیفی را که بر عهده ما است با دقت و سرعت بیشتری پیگیری کنیم تا به امید خداوند متعال در زمان‌بندی مشخص آنها را به اتمام برسانیم.

 خراسان
پاسخ ترور هنیه قطعی است، اما …
امیر دریادار حبیب‌ا… سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس امنیتی شیانگ‌شان پکن به عنوان نماینده کشورمان به کشور چین سفر کرده است؛ در بخشی از گفت وگوی خود با شبکه‌ «سی ام جی» چین به واکنش قطعی ایران به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس، پرداخت و تصریح کرد: «واکنش به شهید شدن اسماعیل هنیه قطعی است، اما این دفعه، اعلام نمی‌شود. پس از شهادت هنیه، از غرب آمریکا بیش از ده‌ها پیام آمده و خواستار عدم واکنش ایران شده‌اند اما، جواب شهید کردن هنیه قطعی است، اما زمان آن کاملا در اختیار ما خواهد بود.» او افزود: «این جواب باید با تدبیر و حکیمانه باشد.»
۵۴ نماینده دور یازدهم مجلس، هنوز خانه‌های سازمانی خود را تحویل نداده اند
تابناک مدعی شد : ۵۴ نماینده دور یازدهم مجلس، هنوز خانه‌های سازمانی خود را تحویل نداده اند و همچنان در این خانه‌ها زندگی می‌کنند. نکته جالب این است که پدیده «تخلیه نکردن منازل سازمانی توسط نمایندگان سابق» در هر دوره تکرار می‌شود.
انتقاد از اظهارات پزشکیان درباره برجام و fatf
نبویان نماینده مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از اظهارات پزشکیان درباره برجام و fatf گفت: ظاهراً قرار است همان مسیر کاملا غلط دولت آقای روحانی طی شود! ما فراموش نمی‌کنیم روزی ۷۰۰ کشته می‌دادیم و دولت روحانی به بهانه fatf واکسن وارد نمی‌کرد.

 مردم سالاری 
حضور پزشکیان در جلسه غیرعلنی غیر رسمی مجلس
رئیس جمهور ظهر سه شنبه به صورت سرزده و بدون دعوت به مجلس رفت، تا بنا به گفته خودش در آغاز هفته وحدت در مسیر وحدت با مجلس قدم بردارد. در حاشیه این حضور، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، به سوالی درباره احتمال دیدار با مقامات آمریکا در جریان سفر به نیویورک پاسخ داد. وی در پاسخ به این سوال که شما روز دوشنبه دیدار با مقامات آمریکایی را رد نکردید، چه شرطی برای دیدار با آنها دارید؟، گفت: اول اینها دوستی خود را ثابت کنند بعد موارد دیگر مطرح می‌شود. رئیس جمهور درباره اینکه مشخصا چه کاری در راستای اثبات دوستی انجام دهند، اظهار داشت: اول این اوضاع و احوال، تهدیدها و جنگ و خونریزی را جمع کنند بعد آن وقت ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. وی همچنین در پاسخ به اینکه در آستانه سفر به نیویورک از طرف کشورهای اروپایی درخواست ملاقات و مذاکره دارید؟، نیز تصریح کرد: انشاءالله قرار است با مکرون و رئیس شورای اتحادیه اروپا صحبت کنیم.
بررسی مسائل روز کشور در نشست غیرعلنی
سلیمی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: رئیس جمهور پیش از ظهر سه شنبه و پس از پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به صورت سرزده در صحن مجلس حاضر شد و با حضور پزشکیان نمایندگان وارد دستور کار غیرعلنی و غیر رسمی شدند.نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در این جلسه که رئیس مجلس نیز حضور داشت، ۱۴ نفر از نمایندگان هرکدام به مدت یک دقیقه به قید قرعه به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف از جمله موضوعات اقتصادی و معیشتی، قطع برق در برخی نقاط، لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله ابر پروژه‌های حمل و نقلی و ریلی، رسیدگی به مشکلات شهرها و روستاهای مرزی، تسریع در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، توجه به قوانین بالادستی در انتصابات دولتی، ناترازی‌های بانکی و … پرداختند. سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه غیرعلنی غیررسمی همچنین دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران به بیان برخی نکات و تبیین موضوعات مختلف برای حل و فصل مسائل مردم پرداخت.

 قدس
رئیس‌جمهور هفته آینده به نیویورک می‌رود
دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور یکشنبه اول مهرماه به‌منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک خواهد شد. موعد سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه ۳ مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران خواهد پرداخت. سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالیِ رئیس‌جمهور کشورمان است.
گفته می‌شود رئیس‌جمهور پس از این سفر هم، سفری کوتاه به قطر خواهد داشت و در نشست (ای‌سی‌دی) شرکت خواهد کرد و با سران کشورهای عربی دیدارهایی خواهد داشت.
بدرقه باشکوه نخستین شهید اردنی عملیات طوفان‌الاقصی
پیکر مجری عملیات استشهادی در منطقه مرزی الکرامه، شهید ماهر الجازی که در آن سه صهیونیست به هلاکت رسیدند، روز گذشته در زادگاهش روی شانه‌های مردان قبیله الحویطات و سایر مردم اردن تشییع و به خاک سپرده شد. تل‌آویو پس از گذشت حدود ۱۰ روز از عملیات استشهادی الکرامه، پیکر عامل این عملیات را به مقامات اردنی تحویل داد.
ممانعت از رسیدن ۸۰ درصد کمک‌های غذایی به مردم غزه
برپایه گزارش تأیید شده از سوی ۱۵ سازمان امدادرسانی، رژیم صهیونیستی در حدود یک سال اخیر به صورت ساماندهی شده مانع رسیدن غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و حتی چادر‌ به نوار غزه می‌شود. این اقدامات منجر به ممانعت از رسیدن ۸۳ درصد کمک‌های غذایی مورد نیاز به غزه شده است، آماری که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۴ درصد بود.

 اعتماد 
حسن عابدینی معاون سیاسی رسانه ملی شد
جبلی، رییس رسانه ملی در حکمی حسن عابدینی را به سمت معاون سیاسی سازمان صداوسیما منصوب کرد. رییس سازمان صداوسیما در این حکم، به آقای عابدینی مأموریت داده که در ادامه تثبیت روند تحولی طی‌ شده در معاونت سیاسی، رصد و پایش دقیق و بهنگام تحولات و رویدادهای خبری در عرصه ملی و توجه به اصل روایت اولی و افزایش سرعت در تأمین نیازهای خبری مخاطبان و همچنین حضور موثر و گسترده در فضای مجازی و رسانه‌های نوین با هدف افزایش ضریب نفوذ و تقویت مرجعیت خبری رسانه ملی را در دستور کار خود قرار دهد. جبلی همچنین در این حکم، از تلاش‌های آقای محمدعلی صائب در طول تصدی سرپرستی این مسوولیت قدردانی کرده است. عابدینی که پیش از این به مدت دو سال، معاونت امور استان‌های رسانه ملی را بر عهده داشت، دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی با گرایش سیاست‌گذاری عمومی است.

 ابتکار
پاسخ انصاری به منتقدان انتصابات در دولت چهاردهم
حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهور در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات برخی شخصیت‌ها و اهالی رسانه در خصوص انتصاب مدیران در دولت چهاردهم، اظهار کرد: ارزیابی و نمره دادن به «وفاق ملی» صرفا نباید با نگاه به انتصابات و به صورت جزیره‌ای انجام شود، بلکه باید کلیت کابینه مورد توجه قرار بگیرد. «انتصابات» تشکیل شرکت سهامی در دولت نیست بلکه استفاده از خرد جمعی و توان صاحبان دانش و تجربه و شایسته‌سالاری بدون توجه به گرایش‌های سیاسی افراد است. «انتصابات» شایسته‌سالاری، همراهی و همدلی برای خدمت به مردم ناامید و بی‌اعتماد است.

 شهروند
کارگزاران نظام هفته آینده با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که در سالروز ولادت پیامبر – صلی الله علیه و آله وسلم – کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند. احمد نادری اظهار کرد: جمعی از کارگزاران نظام همچون روسای قوای سه گانه، نمایندگان مجلس، کابینه دولت چهاردهم و مسئولان قوه قضاییه شنبه هفته آینده ۳۱ شهریور در سالروز ولادت پیامبر اعظم – صلی الله علیه و آله وسلم – به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند. به‌گفته وی، در این دیدار فرماندهان نیروهای مسلح، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی نیز حضور دارند.
اعلام آمادگی هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجارهای لبنان
رئیس جمعیت هلال احمر از اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجارهای لبنان خبر داد. پیرحسین کولیوند گفت: با هماهنگی صورت گرفته با ظفرقندی، وزیر بهداشت، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت برای اعزام تیم‌های درمان اضطراری به لبنان برای خدمات رسانی به متاثرین انفجارهای لبنان آمادگی دارند. همچنین رئیس هلال احمر ایران از آمادگی این جمعیت برای انتقال مجروحین به بیمارستان‌های کشور برای درمان تخصصی تأکید کرد.
به‌زودی به تهران سفر خواهم کرد
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: با محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در مورد اهمیت حفظ تعامل توافق داشتیم. وی افزود: به‌زودی برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهم کرد.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

با وحدت مسلمانان جلوی تجاوز دشمنان گرفته می‌شود
رسا/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وحدت و اتحاد، بازدارندگی واقعی دارد و می تواند جلوی آسیب و تجاوزات دشمن را بگیرد، بر ما مسلمانان واجب است تا در یک صف متحد شده و با یکدیگر برادر باشیم. آیت الله استادی، در وبینار هشتم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: متاسفانه چندین سال است مسلمانان از اینکه عزت، قدرت و عظمتشان مورد هجمه دشمن قرار گرفته و هر روز با وضعی نو و نقشه جدید روبه رو هستند، در عذابند. وی افزود: در این میان متفکران اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی به دلیل اینکه رنج مسلمین را می‌دیدند و به فکر اسلام بودند، اقدامات فراوانی را انجام داده اند و این اقدامات روز به روز بیشتر می‌شود. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: متاسفانه امت اسلامی امروز با دشمن‌های متعددی در جهان اسلام روبه رو است. با توجه به جنگ غزه درمی‌یابیم که قدرت‌های مهم دنیا در پی این هستند که اسلام را نابود کنند. به همین دلیل واجب است هرکسی که قدرتی دارد پا در میدان مبارزه بگذارد و اقداماتی را برای رهایی جهان اسلام انجام دهد.

مسلمانان با اتحاد دنیا را در دست می‌گیرند
مهر/ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر شیعه و سنی با یکدیگر متحد شوند می‌توانند دنیا را در دست گیرند و اگر نه، بقیه بر آنها مسلط می‌شوند.آیت الله احمد بهشتی با گرامیداشت هفته وحدت گفت: راهکار اتحاد، جذب افراد متدین و روشنفکر از هر مذهبی است تا بتوانند در دیگران نفوذ کنند. عضو جامعه مدرسین جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه را نمونه‌ای از عدم اتحاد عنوان کرد و ادامه داد: اگر ما امت واحده بودیم کسی نمی‌توانست این بلاها را بر سر مردم غزه درآورد. آیت‌الله بهشتی افزود: هر چه ضربه می‌خوریم از خودمان است چرا که اگر وحدت داشتیم دشمن نمی‌توانست کاری بکند.وی تصریح کرد: ابراز تأسف ما برای ظلم‌هایی که به مردم غزه می‌شود دردی از آنها دوا نمی‌کند، ما باید به دنبال اتحاد باشیم.

کشورهای اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند
تقریب/ آیت الله غروی، در وبینار یازدهم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: بر اساس فرموده رسول خدا – صلی الله علیه و آله وسلم – مسلمان برادر مسلمان است و نه به او ظلم می کند، نه به او دشنام می دهد. در نتیجه اخوت اسلامی یکی از اصول اسلام است که مسلمانان باید در مقابل کفار و دشمنان اسلام در یک صف واحد قرار گرفته و بتوانند هویت خود را حفظ کرده و از دین اسلام که قرائت اهل بیت – علیهم السلام – است، دفاع کرده و آن را به دیگران منتقل کنند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: امروزه یکی از اموری که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که مسلمانان دچار مصیبت بزرگی شده اند و به دست اسرائیل و عقبه آنها گرفتار شده اند. قدرت‌ها اسرائیل را در منطقه کاشتند تا بتوانند منافع خاورمیانه را تصاحب کنند. وی با تأکید بر اینکه باید ملت‌ها پشتیبان مقاومت و غزه باشند، خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت جریان غیوری هستند که در برابر دشمن مشترک ایستاده اند لذا انتظار می رود که کشورهای اسلامی از مردم غزه حمایت کرده و رابطه سیاسی و اقتصادی خود را با این رژیم قطع کنند تا اسرائیل مجبور شود سر جای خود بنشیند.

ما پیجرها را نساختیم، ساخت یک شرکت اروپایی بود
شفقنا/ شرکت گلد آپولو تایوان می گوید، این شرکت پیجرها را نساخته است. به گزارش رویترز چینگ کوانگ بنیانگذار شرکت گلد آپولو تایوان به این خبرگزاری گفت این پیجرها را شرکتی در اروپا ساخته است و تنها امتیاز ساخت این شرکت را استفاده کرده است او گفت شرکت گلد آپولو نیز قربانی این اقدام شده است اما نامی از این شرکت اروپایی نبرد. در همین پیوند الجزیره نوشت، پلیس تایوان جهت تحقیق درباره انفجار پیجرها در لبنان به کمپانی گلد آپولو تایوان رفته است.

نیویورک‌تایمز: اسرائیل مواد منفجره را در پیجرها کار گذاشته است
ایسنا/ به گفته مقامات آمریکایی ، رژیم صهیونیستی عملیات تروریستی در لبنان را روز سه‌شنبه با مخفی کردن مواد منفجره در دسته جدیدی از پیجرهای ساخت تایوان که وارد این کشور شده بود، انجام داد.به گفته برخی از مقامات، پیجرهایی که حزب‌الله به شرکت «گلد آپولو» در تایوان سفارش داده بود، قبل از رسیدن به لبنان دستکاری شده بودند. اکثر این پیجرها مدل ۹۲۴ AR این شرکت بودند، گرچه سه مدل گلد آپولوی دیگر هم در این محموله گنجانده شدند. ۲ نفر از مقامات به روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند که این مواد منفجره، به وزن یک تا دو اونس، در کنار باتری در هر پیجر جاسازی شده بود. یک سوئیچ هم تعبیه شده بود که می‌توانست از راه دور برای منفجر کردن مواد منفجره فعال شود.

واکنش کاخ سفید به اظهارات رئیس جمهور ایران درباره برجام
ایرنا/ «کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در مورد اظهارات رئیس جمهور ایران مبنی بر علاقه ایران برای احیای مذاکرات برجام، واکنش کاخ سفید چیست؟ گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که دیپلماسی را به عنوان بهترین راه برای دستیابی به یک راه حل دائمی موثر برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر می‌گیریم. سخنگوی کاخ سفید افزود: ما در سه و نیم سال گذشته، این اظهارات را تکرار کرده‌ایم و معتقدیم دیپلماسی بهترین روش می‌باشد. با این حال، ما در حال حاضر از آن بسیار دور هستیم.این سخنگوی دولت جو بایدن رئیس جمهور کنونی دموکرات آمریکا اضافه کرد: ما ایران را بر اساس عملکرد آن و نه اظهارات مقامات این کشور قضاوت می‌کنیم. اگر ایران می‌خواهد در رویکرد جدید خود جدیت نشان دهد، باید اقدامات تنش زا و تشدید کننده در منطقه و همچنین در برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

سیدحسن نصرالله در سلامت کامل است
تسنیم/ منابع آگاه نزدیک به مقاومت اطلاع دادند که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پی حمله فراگیر تروریستی رژیم صهیونیستی آسیبی ندیده است و ایشان در سلامت کامل به سر می‌برد. رسانه‌های صهیونیستی از جمله کانال ۱۳ نیز از قول منابع امنیتی رژیم خبر داده بودند که عملیات تروریستی فراگیر علیه پیجر‌ها فعال در لبنان به دبیرکل حزب الله لبنان آسیبی وارد نکرده است. حمله تروریستی عصر دیروز رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۱۱ نفر و زخمی شدن ۴۰۰۰ نفر از جمله مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت شده است.

حملات گسترده سایبری به زیرساخت‌های اسرائیل از مبدأ عراق
تسنیم/ ده‌ها وب سایت شرکت‌ها، شوراهای محلی و وبگاه‌های خبری اسرائیلی بامداد امروز (چهارشنبه) مورد حمله سایبری قرار گرفتند و این حمله تا لحظه تنظیم این خبر ادامه دارد.طبق گزارش‌ها حمله سایبری به وب‌سایت عبری «واللا» منجر به از دسترس خارج شدن موقت آن شد. وب‌سایت شهرداری بئر السبع، شورای شهرک‌های نتانیا، ریشون لتسیون،، طبریا، بسمه طبعون، بده یانوح-جت، یروحام، دالیه الکرمل، افرات، حوره، غدیرا، المغار، یادی ۲، زخرون یعقوب، کفار سابا و کریات شمونا مورد حمله سایبری قرار گرفته و برخی اطلاعات داخل آن به سرقت رفته است. همچنین شرکت «حاییم بافاریه» که در زمینه مدیریت مالی، حقوق و دستمزد و صورتحساب فعالیت می‌کند نیز مورد حمله قرار گرفته است. وبسایت رسمی شرکت هواپیمایی حیفا، مؤسسه بیمه ملی اسرائیل، وب‌سایت رزرو اتوبوس، وب‌سایت بیمارستان «ایتالیایی» در شهر ناصره نیز هدف این حمله سایبری قرار گرفته‌‌اند.گروه عراقی «نیو سایبر» مسئولیت این حمله گسترده را بر عهده گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *