آیت الله فاضل لنکرانی:

از افتخارات روحانیت این است که اساسش بر ثقلین است

محمد جواد فاضل لنکرانی

آیت الله فاضل لنکرانی در آغاز درس خارج اصول در نخستین روز دروس سال تحصیلی جدید، طی سخنانی پیرامون بدعت در دین مبدا فتنه ها، گفت: این از افتخارات روحانیت است که اساسش بر ثقلین و قرآن و عترت است، اساسش بر این است که حق را بفهمد. متأسفانه یک عده‌ای که نمی‌توان گفت فقط با اساس روحانیت مخالفند بلکه بالاتر از این، با اساس دین مخالفند، می‌گویند روحانیت برای مردم چه آورده؟ جز خرافیه چیزی آورده؟ تصریح هم می کنند، آیا اینها می‌فهمند که این حرفشان به این معناست که قرآن و سنت خرافه است، روزه و حج و زکات و جهاد و همه اینها خرافه است، مگر روحانیت غیر از این برای مردم گفته است؟ جرات نمی کنند بگویند دین خرافه است چنین می گویند.

عضو جامعه مدرسین افزود: واقعاً آدم تعجب می‌کند روحانیتی که این همه آثار علمی از خودش به جا گذاشته، این همه کتب علمی، تفسیر، اخلاق، تاریخ، اینها را چه کسانی نوشته اند؟ کتاب‌هایی که در کتابخانه‌های امروز در دسترس همگان است را چه کسانی نوشته‌اند؟ روحانیت نوشته، و منبع روحانیت هم یا قرآن است یا عترت.

وی ادامه داد: چطور کسی به خودش اجازه می‌دهد در این زمان و آن هم بعد از این انقلاب بزرگ که عظمت دین اینطور آشکار شده چنین نسبت ناروایی دهد؟ البته نمی‌گوئیم هر کسی هر کاری کرده صحیح بوده، اشتباه هم زیاد بوده، کارهای مأیوس کننده زیاد شده، ولی چرا ما اساس را خراب کنیم؟ بگوئیم روحانیت برای مردم فقط خرافه آورده؟

عضو جامعه مدرسین افزود: من نمی‌توانم بگویم این حرف بی انصافی است بلکه این نسبت حاکی از یک کینه‌ به اصل دین است، تا چنین کینه‌ای نباشد آدم چنین تعبیری نمی‌کند، بیائید منطقی حرف بزنید، ببینید روحانیت کجا یک حرفی را به عنوان خرافه آورده؟ روحانیت محکم‌ترین سد در مقابل خرافات است، اگر روحانیت نبود امروز کشور را خرافه گرفته بود.

 

منبع: رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *