آیت‌الله مروی:

حمایت از آرمان فلسطین وظیفه همه مسلمانان است

آیت الله جواد مروی

آیت‌الله مروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و هیأت همراه در سفر تبلیغی خود به تایلند در محل پارلمان با رئیس مجلس این کشور، آقای وان محمد نور ماتا دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار آیت‌الله مروی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس مسلمان و دانشمند مجلس ملی تایلند و معاونان و مشاوران وی اظهار داشت؛ با وجود اینکه روابط رسمی دو کشور ایران و تایلند به ۷۰ سال قبل باز می‌گردد، روابط مردمی دو ملت سابقه‌ای ۴۰۰ ساله دارد.

وی افزود: این روابط با مهاجرت شیخ احمد قمی از ایران به تایلند آغاز می‌‎شود. این شخصیت خدوم که در نزد حاکمان تایلند به اخلاق و امانت داری شهره بود، توانست مناصب مهمی، از جمله صدارت اعظم و شیخ الاسلامی را کسب کرده و به ملت تایلند و دین اسلام خدمت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: با نگاهی گذرا، همراهی و حمایت حکومت از شهروندان مسلمان و اعطاء آزادی‌های مدنی و دینی به آنان برای برپائی شعائر و مناسک دینی خود در سطح جامعه و در مساجد و حسینیه‌های مسلمانان قابل مشاهده است.

وی با اشاره به این که حمایت مسلمانان از آرمان فلسطین، وظیفه همگانی است، عنوان کرد: آنچه مایه مسرت است حمایت مسلمانان تایلند اعم از شیعیان و اهل سنت از مردم مظلوم غزه در مقابل ددمنشی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی ‌می‌باشد. در این حمایت مجلس ملی‌ تایلند خصوصا رئیس مسلمان و دانشمندآن نقش قابل‌توجهی داشته‌اند.

 

منبع: رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *