آیت الله حسینی بوشهری:

نباید اجازه دهیم جامعه دینی دچار استحاله شود

آیت الله حسینی بوشهری

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در همایش طرح جهادگران تبیین به بایسته‌ها و الزامات حوزه علمیه انقلابی پرداخت و اظهار داشت: جهاد تبیین تنها در مورد مسائل جامعه نیست، بلکه باید در رابطه با مسائل درون حوزه و پیرامون آن نیز به تبیین پرداخت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۴ در جمع مجمع نمایندگان به موضوع حوزه انقلابی و پیشینه آن اشاره کردند، افزود: به عقیده من حوزه شیعه در طول تاریخ یک حوزه انقلابی بوده و همیشه درگیر با جبهه مقابل بوده است در حقیقت برای حفظ هویت دین، تمامیت دین، حریم دین، حدود دین و جایگاه دین حوزه شیعه همیشه انقلابی بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: حوزه انقلابی در طول تاریخ سعی کرده جامعه را دیندار و مومنین را هدایت کند، این کار مهمی بوده و محور آن نیز فقهای شیعه در حوزه های علمیه بودند.

وی با اشاره به اینکه اولین اقدام حوزه علمیه انقلابی در طول تاریخ این بوده است که جامعه دینی با جامعه کفار آمیخته نشود، افزود: کفار نباید سبیل بر مومنین پیدا کنند، جامعه مومنین باید ممتاز بماند و آمیخته با جامعه کفار نشود.

وی با بیان اینکه آمیخته شدن جامعه کفار و جامعه مومنین و دیندار آسیب‌های فراوانی به دنبال داشته است و امروز رگه‌هایی از آن را می‌بینید، اضافه کرد: مرزها شکسته شده است گاهی سخنی از افراد جامعه مسلمان بیان می شود که گویی در جامعه غیر اسلامی زندگی کرده است، یکی از دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی این است که جامعه دینی در مقابل جامعه کفر دچار استحاله نشود.

 

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *