آیت الله العظمی جوادی آملی:

منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی رفع این خطر هم به عهده ایران است

آیت الله العظمی عبد الله جوادی آملی

آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی و هیئت همراه ضمن تقدیر از فعالیت های آستان قدس رضوی در حوزه بین الملل و همچنین خدمات به زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام، بیان داشتند: امور مربوط به زائرسرا و فعالیت هایی که در این حوزه گزارش دادید، همه اینها مقدس است و باید باشد، ولی یکی از مهمترین رسالت‌های آستان قدس رضوی، تربیت محقق است؛ اینکه بخش علمی آستان قدس رضوی نیز تقویت شود.

ایشان بیان داشتند: امام رضا علیه السلام هم مسائل فقه و احکام و مسائل شریعت را به خوبی بیان می کردند و هم احتجاجات عقلی را دقیق ذکر می کردند، ما مأموم همین امام هستیم و باید در این زمینه ها نیز پیرو آن حضرت باشیم.

معظم له اظهار داشتند: ما همه در کنار سفره امامان نشسته‌ایم و باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم به عهده ایران است، برای اینکه در کشورهای دیگر، امام و امام مدار هست، اما امامت نیست! و اساس کار، این امامت و این تفکر اهل بیت و تفکر شیعه است که باید گسترش پیدا کند.

ایشان بیان داشتند: مردم ما واقعاً شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند، اما این محبت، مادامی که معقول نباشد پیشرفتی در زندگی و جامعه حاصل نخواهد شد.

 

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *