بازدید معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین از بخش خلجستان استان قم

روز یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با سفر به بخش خلجستان استان قم از نزدیک در جریان مسائل فرهنگی و اجتماعی این بخش قرار گرفت.

هیأت اعزامی این معاونت در ابتدای سفر با حضور بر سر مزار شهدای گمنام شهر دستجرد ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند و سپس در دفتر امام جمعه محترم بخش حضور یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماشاءالله ابراهیمی امام جمعه محترم بخش خلجستان با بیان اینکه در این بخش ۵ روحانی مستقر مشغول فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی می‌باشند خواستار تخصیص بودجه لازم برای استقرار روحانیون بیشتر در بخش شدند.

ایشان همچنین گفتند برای ماه محرم از طرف اهالی روستاها و شهر دستجرد ۴۰ روحانی درخواست شده است.

امام جمعه محترم خلجستان در ادامه گزارشی از تأسیس حوزه علمیه برادران در بخش ارائه داده و فرمودند: در این حوزه ۲۵ طلبه مشغول تحصیل است که تمامی آن‌ها دارای مدرک بالای دیپلم هستند.

در ادامه سفر معاون محترم جامعه مدرسین در جلسه هماهنگی روحانیون و مسئولین هیئات مذهبی بخش خلجستان که در اداره تبلیغات اسلامی شهر دستجرد برگزار شده بود حضور یافته و به ایراد سخن پرداختند.

حجه الاسلام والمسلمین آشتیانی با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السّلام به حاضرین با استناد به روایتی از امام صادق علیه‌السّلام ذکر بیان اهداف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السّلام در هیئات مذهبی را وظیفه سنگین روحانیون و مسئولین هیئات مذهبی دانستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی با بیان تعبیر ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج‌البلاغه گفتند: حضرت امام حسین علیه‌السّلام آقا و سرور کسانی است که زیر بار ظلم و ذلت نرفته و نمی‌روند لذا باید روحانیون و مسئولین هیئات و ذاکرین و مادحین اهل بیت علیهم‌السّلام با تأسی به سالار شهیدان این فرهنگ را برای مردم بیان نمایند.

عضو محترم جامعه مدرسین در ادامه افزودند: همانطور که آن روز حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السّلام با ۷۲ نفر در مقابل ۳۰هزار نفر ایستاد، انقلاب اسلامی ما نیز در برابر دنیای ظلم ایستاده است و اگر ما در این دنیای پر از ظلم، زبان به ضعف بگشاییم معلوم است که در مسیر امام حسین علیه‌السّلام نیستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه بازدید خود با حضور در مدرسه علمیه سجادیه شهر دستجرد و دیدار با مدیر و اساتید و طلاب آن مدرسه به ایراد سخن پرداختند.

 

 

ایشان به طلاب توصیه نمودند خوب درس بخوانند و با توجه به نیاز امروز جامعه به روحانیون باسواد و بابصیرت نسبت به مسائل فرهنگی و مذهبی دغدغه داشته باشند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین گفتند: از آنجا که در آستانه ماه محرم هستیم و این ماه، ماه امر به معروف و نهی از منکر است باید تمام سعی و تلاش خود را در احیای این دو فریضه مهجور و متروک مصروف داریم.

ایشان یکی از مصادیق این دو واجب الهی را فضای مجازی دانسته و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی خواستار توجه ویژه روحانیون و مبلغین نسبت به آن شدند.

در ادامه ایشان با اشاره به فرمایش حضرت آیت الله مشکینی رحمه‌الله‌علیه گفتند: این عالم بزرگوار می‌فرمودند بهترین عزت این است که انسان شاگرد امام صادق علیه‌السّلام باشد و شما طلاب عزیز باید افتخار کنید که به عنوان شاگرد امام صادق علیه‌السّلام و سرباز حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه می‌باشید.

در ادامه نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه محترم بخش خلجستان اقامه گردید.

در پایان مدیریت حوزه علمیه سجادیه شهر دستجرد گزارشی از روند شکل‌گیری این حوزه بیان نموده و خواستار توجه جدی و بیشتر حوزه علمیه قم به آن حوزه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *