حکومت سعودی، لایق اداره‌ی حرمین شریفین نیست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام، کوتاهی و بی‌کفایتی آل‌سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی‌لیاقتی این شجره‌ی خبیثه‌ی ملعونه در تصدی و اداره‌ی حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می‌گویند و در حادثه بی‌تقصیرند، بگذارند یک هیأت حقیقت‌یاب اسلامی – بین‌المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزودند: حادثه‌ی منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سکوت دولت‌ها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت ۷ هزار زائر بی‌گناه را، «بلای بزرگ امت اسلامی» خواندند و افزودند: حساس نبودن در قبال مسائلی نظیر حادثه‌ی سخت و جانکاه منا، مصیبت واقعی جهان اسلام است. رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: ملت ایران شجاعانه در مقابل جهالت و گمراهی آل‌سعود ایستاده و مواضع قرآنی و بر حق خود را، با افتخار و صریح بیان می‌کند و ملت‌ها و کشورهای دیگر نیز باید شجاعانه، گریبان سعودی‌ها را بگیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بی‌کفایتی سعودی‌ها و ناامنی تحمیل‌شده از سوی آنان بر حجاج خانه‌ی خدا، حقیقتاً نشان داد این حکومت، لایق اداره‌ی حرمین شریفین نیست که این واقعیت باید در جهان اسلام ترویج شود و جا بیفتد. رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان حامیان رژیم سعودی را شریک جنایات این رژیم در فاجعه‌ی منا خواندند و افزودند: رژیم بی‌شرم سعودی به پشتوانه‌ی همراهی آمریکا، وقیحانه در مقابل مسلمانان ایستاده و در یمن، سوریه، عراق و بحرین خونریزی می‌کند، بنابراین آمریکا و دیگر حامیان ریاض در جرم و جنایات سعودی‌ها شریکند.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: واقعیت ماجرا این است که سعودی‌های منفور، یک گروه در درون جهان اسلام هستند که برخی از آنها دانسته و برخی نادانسته به دشمنی با مسلمانان مشغولند و جهان اسلام باید با ایستادگی در مقابل آنان، از اربابان سعودی‌ها یعنی آمریکا و انگلیس خبیث اعلام برائت و بیزاری کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان دستگاه‌های مختلف ازجمله وزارت امور خارجه، بعثه، سازمان حج و بنیاد شهید را به ادای کامل و پیگیری جدی وظایف خود درقبال حادثه‌ی عظیم منا فراخواندند. (خ-۱۳۰۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *