مسئولان موضوع حقوق‌های نامشروع را به طور جدی پیگیری کنند

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: جرم کشتار انسانهای بی‌گناه در منطقه متوجه حامیان تروریستهای تکفیری است که البته خود آنها نیز به‌تدریج در حال آسیب دیدن از تروریزم هستند اما این گناه و جرم آنها فراموش نخواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی، برافروخته بودن شعله‌های جنگ و ناامنی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، لیبی و یمن را مایه تأسف خواندند و افزودند: مردم یمن اکنون یکسال و سه ماه است که در زیر بمبارانها قرار دارند اما باید به این مردم و رهبری حکیمانه آنان آفرین گفت که در چنین شرایطی و در هوای گرم، راهپیمایی روز جهانی قدس را با عظمت برگزار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه هدف اصلی قدرتهای استکباری از به‌راه انداختن جنگ و ناامنی و تروریسم در منطقه، به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین است، گفتند: مبارزه برای آزادی فلسطین یک مبارزه اسلامی و همگانی است که ادامه این حرکت، وظیفه همه مسلمانان است و قرار دادن موضوع فلسطین در چارچوب یک موضوع داخلی و عربی صِرف، کاری غلط است.

ایشان همچنین با اشاره به موضوع حقوق ها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه و با تأکید بر اینکه چنین برداشت‌های نامشروعی از بیت المال، گناه و خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است، افزودند: در این موضوع، در گذشته، قطعاً کوتاهی ها و غفلتهایی شده است که باید جبران شود اما مسئولان باید موضوع حقوق‌های نامشروع را به طور جدی پیگیری کنند و اینگونه نباشد که سر و صدایی به پا و بعد هم قضیه به فراموشی سپرده شود. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در این موضوع، باید دریافت‌‌های نامشروع باز گردانده شود و افرادی که مرتکب بی‌قانونی شده‌اند، مجازات و افرادی هم که از قانون سوءاستفاده کرده‌اند، برکنار شوند، زیرا آنان لیاقت حضور در مراکز و مسئولیتها را ندارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی تلاش دارند تا از این موضوع، مستمسکی بر ضد نظام ایجاد کنند، گفتند: افرادی که دریافت‌های نامشروع داشته‌اند در مقایسه با مدیران پاک‌دست نظام، اندک هستند اما همین اندک نیز، مضرّ و عیب است و باید برطرف شود. ایشان یکی از علل وقوع پدیده زشت حقوقهای نامشروع را آسیبهای ناشی از «مستی اشرافی‌گری» دانستند و تأکید کردند: هنگامی که در جامعه، «اشرافی‌گری، اسراف و تجمل»، ترویج می‌شود، نتیجه آن بروز پدیده‌های زشتی همچون دریافتهای نامشروع است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید مجدد بر لزوم برخورد جدی با این موضوع خاطرنشان کردند: مسئله عزل و برکناری و بازگرداندن اموال به بیت‌المال باید در دستور کار مسئولان باشد، زیرا افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس است و اگر پیگیری لازم نشود، از اعتماد مردم به نظام اسلامی کاسته خواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کاهش اعتماد مردم به نظام را فاجعه خواندند و تأکید کردند: مسئولان باید با پیگیری و اقدامات قاطعانه، اعتماد مردم را حفظ کنند. (خ-۱۲۹۹)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *