آیت الله العظمی سبحانی تأکید کرد:

ضرورت طراحی منظومه تبلیغی در حوزه برای شناسایی نیازهای مردم و جامعه

آیت الله العظمی جعفر سبحانی

آیت الله العظمی سبحانی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه شأن تحصیل و کسب دانش جزء جدایی ناپذیر طلبگی است، افزود: براساس هدف تاسیس حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون بعد از کسب مدارج علمی، باید به مواطن خود بازگشته و به رسالت‌های تبلیغی خود بپردازند.

این مرجع تقلید در ادامه ضمن انتقاد از تمرکز طلاب و روحانیون در قم و مشهد و لزوم حضور اجتماعی این قشر در تمام مناطق کشور و در بین مردم، گفت: تجمع روحانیون در این دو شهر درحالیست که امروز بسیاری از روستاها و مساجد در کشور، فاقد روحانی بوده و شئون روحانیت روی زمین مانده است.

وی در خصوص لزوم ساماندهی و مدیریت طلاب و روحانیون، به ضرورت ارتباط تنگاتنگ و تعامل سازنده مرکز خدمات و مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کرده و یادآور شد: هم افزایی این نهادها می‌تواند در بکارگیری و ساماندهی طلاب در شئون حوزوی خود، در مساجد، روستاها و شهرها، بسیار موثر و سازنده باشد.

ایشان همچنین با تاکید بر ضرورت طراحی نظامی در حوزه برای شناسایی نیازهای مردم و جامعه، اظهار داشت: برنامه ریزی و ریل گذاری برای انجام رسالت تبلیغ نیازمند مطالعه و بررسی و تدوین نظام دقیق نیاز سنجی از عموم جامعه و در نهایت طراحی منظومه تبلیغی جامع برای پوشش و رفع این نیازهاست.

منبع: رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *