تبیین جریان حق و باطل برای جامعه بسیار مهم است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در دیدار با دبیر و معاونین بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر، با بیان اینکه رهبری جریان حق را انبیا و اولیای الهی به عهده داشته‌اند، گفت: همواره در تاریخ بشر دو جریان حق و باطل وجود داشته‌اند و تبیین این مسئله در جامعه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه همه انبیای الهی دعوت‌کننده امت به‌ سوی زندگی توحید و حقانیت بودند، اظهار کرد: پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- ۲۳ سال خستگی ناپذیر دعوت تبلیغی را انجام دادند و امروز آثار تبلیغی زیبای پیامبر اسلام را در جای جای دنیا می‌توان مشاهده کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان همچنین با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون حضرت علی -علیه السلام- و معرفی حضرت به عنوان چهره‌ای شاخص گفت: از سخنان پیامبر اسلام و نیز قرآن کریم و همچنین ورق زدن تاریخ این‌طور برداشت می‌شود امیرالمؤمنین -علیه السلام- کسی است که به عنوان اسوه و الگو برای جوامع مختلف معرفی شده است.

وی با اشاره به اقدامات صاحبان ادیان و مکاتب برای تقویت نفوذ و اثرگذاری دین در دل جامعه، گفت: اولین روش، تبلیغ و اطلاع رسانی است؛ اما دومین روش که نسبت به روش نخست تأثیرگذاری بیشتری هم دارد، معرفی الگو است.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین اضافه کرد: مخاطبان در روش دوم به رفتار و ادبیات الگوی معرفی شده توجه می‌کنند که این موضوع می‌تواند در ایجاد جاذبه موثرتر باشد.

 

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *