آیت الله بهشتی:

وحدت باعث استقرار و استحکام امت اسلامی می‌‌شود

آیت الله احمد بهشتی

آیت‌الله بهشتی با اشاره به دستاوردها و حمایت‌های انقلاب اسلامی از اهل سنت داخل و خارج اظهار داشت: انقلاب اسلامی بعد از پیروز شدن به دنبال اسلام ناب محمدی بوده است؛ یکی از برنامه‌های انقلاب حمایت از اهل سنت در کشور و محرومیت زدایی است که مبادا اهل سنت احساس کنند تبعیض میان مذاهب است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی تمام مذاهب را از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، احترام وحرمت به شخصیت افراد به یک چشم نگاه کرده است و با اقلیت‌های مذهبی با همان شیوه مواسات رفتار داشته است.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: مسائل مهمی در این حوزه مهم مطرح است؛ ابتدا مسئله وحدت اسلامی که یکی از آن مسائل مهم در دنیای امروز جهان اسلام به شمار می‌رود و دین مبین اسلام بسیار برآن تکیه و تاکید کرده است.

آیت‌الله بهشتی، افزود: امت شما امت واحده است و درهم ریخته نیست، در حقیقت وحدت، امت اسلامی را استقرار و استحکام می‌بخشد، لذا تحقق امت واحده در گرو تقوای الهی پیشه کردن و رضای خداست؛ امتی که دارای جمعیت بالایی بر روی کره زمین است و در هر نقطه دنیا حضور دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که توحید، تقوا را تقویت نماید می‌تواند آن وحدتی که ضرورت دارد را محقق کند؛ از این جهت در زیر پرچم وحدت، عزت، عظمت، قدرت و شوکت خود حفظ خواهد شد و بالعکس اگر تقوا، توحید و عبادت نباشد وحدت دچار آسیب خواهد شد و دشمن بر سر ما خواهد کوبید و مسلمانان را گرفتار تر خواهد کرد و بر اختلافات می‌افزاید.

منبع: تقریب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *