خبر روز ۱۴۰۲/۰۱/۲۶

**پیام جامعه مدرسین در پاسداشت حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس** آیت‌الله العظمی نوری همدانی: همه بدانند رژیم صهیونیستی در روزهای پایانی عمر خود قرار گرفته است** آیت‌الله اعرافی: علائم شکست صهیونیست‌ها به برکت محور مقاومت آشکارتر شده است** آیت‌الله اراکی: امروز جهان در حال جبهه گیری در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی است** آیت‌الله فاضل لنکرانی: هسته مقاومت در دنیا روز به روز قوی‌تر می‌شود
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
 جهان در حال حرکت به سمت پایان هژمونی آمریکاست
سید حسن نصرا… دبیرکل حزب‌ا… لبنان در سخنرانی مراسم روز جهانی قدس که در ضاحیه جنوبی برگزار شد گفت: روز قدس، پیامی برای حمایت از ملت فلسطین است و به آنها می‌گوید شما تنها نیستید. همبستگی در روز جهانی قدس، پیامی به دشمن مخابره و نگرانی و وحشت صهیونیست‌ها را دوچندان می‌کند. وی افزود: ما امروز با اعتماد جشن می‌گیریم و احساس امنیت، قدرت و عزت داریم اما رژیم اسرائیل، در تمام جبهه‌های خود اعلام آماده‌باش و علیه کشورهای اطراف تهدیداتی توخالی مطرح کرد. دبیرکل حزب‌ا… لبنان با بیان این‌ که منطقه غرب‌آسیا دیگر اولویت آمریکا نیست گفت: اولویت‌های دیگری مانند جنگ با روسیه و تقابل با چین، آمریکایی‌ها را مشغول خود کرده و این تحول بین‌المللی، فواید مثبتی برای محور مقاومت و نتایج منفی برای رژیم اسرائیل به دنبال دارد. عادی‌سازی روابط سوریه و کشورهای عربی و تلاش ترکیه برای احیای روابط خود با دمشق، تحولات مهمی هستند. یمن که ما از روز اول همراه‌شان بودیم، شاهد تحولات مثبتی است. وی به توافق ایران و عربستان‌سعودی اشاره کرد و گفت: توافق ایران و عربستان‌سعودی ثاثیر بسزایی بر منطقه دارد و فرآیند عادی‌سازی روابط رژیم‌صهیونیستی و برخی کشورهای عربی را کند خواهد کرد؛ فرآیندی که عملکرد احمقانه کابینه فاسد و جنایتکار اسرائیل به کند شدن آن کمک کرد.
 تسریع در مولدسازی
خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: معتقدیم باید به ‌سرعت ثمره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت و اجازه‌ای که رهبر معظم انقلاب در این زمینه صادر کردند را به کام مردم در استان‌ها بچشانیم. این تغییرات به تصویب رؤسای هر سه قوه رسیده و ابلاغ شده است.

 همشهری 
 تلاش برای تغییر جایگاه تاریخی مسجدالاقصی خطرناک است
محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر قطر گفت: نقض‌های صورت گرفته توسط اسرائیل در ‌ماه رمضان در قدس، یک هشدار خطرناک از طریق تحمیل واقعیت جدید برای تغییر جایگاه تاریخی مسجدالاقصی است و این امر قابل‌قبول نیست.
 آمریکا و اروپا از حمایت اوکراین دست بردارند
ویکتور اوربان، نخست‎وزیر مجارستان گفت: جنگ روسیه و اوکراین درصورتی پایان خواهد یافت که آمریکا و اروپا دست از حمایت کی‌یف بردارند. اوکراین از نظر اقتصادی کشوری ورشکسته است و بدون کمک و حمایت‌های مالی و نظامی غرب نمی‌تواند دوام بیاورد. حالا سؤال اینجاست که آیا باید از این کشور حمایت کرد.
 توافق برای تبادل ۹۰۰زندانی میان انصارالله و عربستان
انصارالله یمن و عربستان سعودی صدها اسیر جنگی را مبادله کردند. براساس توافقی که بین طرف‌های درگیر در یمن حاصل شده است، قرار است تا حدود ۹۰۰ زندانی در مبادله اسرا آزاد شوند. روز جمعه عبدالقادر اولمرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن گفت: امروز ۲۵۰ اسیر که در سواحل لحج و الضالع اسیر شده‌ بودند را در مقابل ۶۹ اسیر دریافت کردیم. مبادله این اسرا همزمان با مذاکراتی صورت گرفته که طی چند روز گذشته میان هیأت اعزامی عربستان سعودی و انصارالله یمن در صنعا جریان داشته است. براساس گزارش الجزیره، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که مدیریت تبادل اسرا را بر عهده دارد، روز جمعه اعلام کرد که هواپیماهای این سازمان، زندانیان آزاد شده را بین ۶ شهر یمن و عربستان سعودی جابه‌جا خواهد کرد. گفت‌وگوها میان هیأت سعودی و یمنی به دنبال مذاکرات دیپلماتیک میان ریاض و تهران صورت می‌‍‌گیرد که به احیای روابط سیاسی ۲کشور پس از ۷سال قطع رابطه منجر شد. روز پنجشنبه نیز هیأت اعزامی ریاض به یمن اعلام کرده که گفت‌وگوهای صلح با انصارالله پیشرفت کرده و البته رفع اختلافات باقی مانده به گفت‌وگوهای بیشتری نیاز دارد.

 کیهان 
 شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل
دیروز آزادگان جهان به خیابان ها ریختند و همت خود برای آزادی قدس و نابودی اسرائیل را به نمایش گذاشتند.همپای آزادگان عالم، دیروز ملت بزرگ ایران اسلامی در روز جهانی قدس و در بیش از ۱۰۰۰ شهر و روستا به میدان آمدند و رهایی قدس و اضمحلال رژیم صهیونیستی را فریاد زدند.خروش ملت در روز قدس در حالی بود که شب قبل آن، سومین شب از لیالی قدر بود و مردم بصیر و مؤمن ایران اسلامی به شب زنده داری و دعا و مناجات پرداخته بودند. دیروز در ایران اسلامی حماسه‌ای بزرگ علیه اسرائیل به وسعت ایران اسلامی خلق شد و تصاویری زیبا از حضور همه اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در ایستادگی پای آرمان قدس چشم‌ها را به خود خیره کرد. ملت عزیز ایران نشان داد لحظه‌ای از آرمان فلسطین کوتاه نمی آید و اسرائیل را متلاشی خواهد کرد.
 نشانه‌های فروپاشی رژیم صهیونیستی آشکار شده است
آیت‌الله رئیسی روز جمعه و مصادف با ۲۳ ماه رمضان از حوالی خیابان کارگر به جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در پایتخت پیوست. حضور رئیس جمهور در جمع راهپیمایان با استقبال پرشور مردم همراه بود و آنان با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» با رئیس جمهور همراهی کردند. رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس با بیان اینکه نشانه‌های فروپاشی رژیم صهیونیستی آشکار شده است، تاکید کرد: این جمعیت در سراسر جهان اسلام نشان می‌دهد آزادی قدس بسیار نزدیک است؛ نزدیک‌تر از آنچه می‌شود تصور کرد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به حضور پرشور مردم تهران در راهپیمایی روز قدس گفت: این اجتماع و اجتماعاتی که در سراسر عالم اسلام برگزار می‌شود؛ پشتوانه‌ای برای مردم فلسطین، لبنان و مبارزان و مجاهدان مقاومت است که بدانند تنها نیستند و در این میدان همه از آن‌ها حمایت می‌کنند .رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: عادی سازی روابط با دولت‌های منطقه به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز نبوده و نخواهد بود.
 عماد افروغ، جامعه‌شناس درگذشت
دکتر عماد افروغ، جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده، بامداد جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ به ‌دلیل عوارض ناشی از بیماری سرطان درگذشت. او در مجلس هفتم شورای اسلامی، ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس را عهده‌دار بود.

 ایران
 سه چهره دولت جای خود را به نیروهای جدید دادند
داوود منظور، رئیس سابق سازمان مالیاتی جایگزین مسعود میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه شد، سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر سابق جهاد کشاورزی جای خود را به سیدمحمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور داد و خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز به عنوان مدیرعامل صندوق شکوفایی و نوآوری منصوب شد. برای این تغییرات اهداف چندی چون افزایش کارآمدی دولت، بهبود عملکرد و هم افزایی و رفع چالش‌های اقتصادی برشمرده شده است. اما در این میان یک استثنا هم وجود دارد. بنا بر گفته و تأکید سخنگوی دولت، علت جابه‌جایی رئیس سازمان برنامه و بودجه، بیماری قلبی مسعود میرکاظمی بوده که بارها این مسأله را با رئیس جمهور در میان گذاشته و درنهایت فروردین ماه امسال، از سوی آیت‌الله رئیسی اجابت شده است. بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، ضمن تشریح جزئیات این تغییرات، آن را در راستای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران عنوان کرد و گفت: «برنامه دولت از آغاز فعالیت این بوده که مدیران‌، مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند و این در پیام‌نوروزی رئیس جمهور هم مورد تأکید قرار گرفت.»
 اعزام گروه‌های بازرسی مشترک به استان‌ها برای بررسی طرح نهضت ملی مسکن
رئیس جمهور در ششمین جلسه شورای‌عالی مسکن که صبح پنجشنبه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مسکن را اهم مسائل کشور و مهم‌ترین دغدغه مردم دانست و تأکید کرد: دولت تأمین مسکن را با تلاش مضاعف و بی‌وقفه پیگیری می‌کند. آیت‌الله رئیسی در این جلسه ضمن استماع گزارش عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی پروژه‌های مسکن، تصریح کرد: براساس قانون باید ۲۰ درصد تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن تخصیص یابد و اگر بانکی به قانون عمل نکرده باید در این خصوص پاسخگو باشد. همچنین آیت‌الله رئیسی با اشاره به عملکرد استانداران در پیگیری سیاست‌های دولت در حوزه مسکن خواستار پاسخگویی آن دسته از استان‌هایی شد که مأموریت خود را به درستی انجام نداده‌اند و گفت: وزرای کشور و راه و شهرسازی موظف هستند در اسرع وقت یک گروه بازرسی به استان‌هایی که طبق گزارشات موجود عملکرد ضعیفی در این حوزه داشته‌اند، اعزام کنند تا موضوع را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

 وطن امروز
 آغاز بزرگ‌ترین رژه دریایی در حمایت از انتفاضه فلسطین
بزرگ‌ترین رژه دریایی در حمایت از انتفاضه فلسطین و قدس شریف در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه مقاومت آغاز شد. این رژه دریایی بین‌المللی با فرمان فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روبه‌روی تنگه هرمز آغاز شد که در آن کشورهای جمهوری اسلامی ایران (خلیج فارس، دریای مازندران و دریای عمان)، عراق، لبنان، سوریه و یمن مشارکت دارند. ۲۷۰۰ شناور بسیج دریایی مردمی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین مظلوم در این رژه حضور یافتند.
 هیچ نقطه‌ای از سرزمین‌های اشغالی از موشک‌های ایران در امان نیست
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز هیچ نقطه‌ای از سرزمین‌های اشغالی نیست که از بُرد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران و نیروهای محور مقاومت در امان باشد. امیر سرتیپ حیدری در آیین روز جهانی قدس در اجتماع مردم کرمانشاه گفت: اگر در گذشته جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ با رژیم غاصب صهیونیستی به جنگ می‌پرداختند، امروز آنها قادرند در آنی از زمان صدها موشک را بر سر این رژیم کودک‌کش بریزند. وی اضافه کرد: امروز غاصبان صهیونیست با چنان فشاری از سوی محور مقاومت مواجه شده‌اند که مجبورند در اطراف خود دیوار وسیعی احداث و با نصب گنبد آهنین اندکی احساس آرامش کنند. امیر حیدری یادآور شد: این رژیم غاصب که زمانی رویای توسعه از نیل تا فرات را در سر می‌پروراند، امروز به دلیل سیاست‌های ایران اسلامی و همراهی دیگر ملت‌های مسلمان جهان، مجبور شده است از همه شعارهای گذشته خود عقب‌نشینی کند. وی اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی و اقدامات جبهه مقاومت، امروز وضعیت رژیم اشغالگر فلسطین به شکل دوقطبی درآمده و با تداوم این شرایط و با اذعان خود سردمداران این رژیم، شاید آنها حتی ۱۰ سال آینده خود را نیز به چشم نبینند. فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با حفظ شعار نه شرقی نه غربی توانسته است خود را با ۲ قدرت بزرگ جهان هموزن و شرایطی را فراهم کرده که این قدرت‌ها به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک ایران، به سوی وی دست یاری دراز کنند.
 مردمی‌سازی اقتصاد مطالبه امروز کشور از همه دستگاه‌هاست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: امسال روز قدس متفاوتی را تجربه کردیم، از این جهت که هیچگاه رژیم صهیونیستی اینقدر مستاصل و بیچاره و در محاصره نبوده که الان است. از طرفی جبهه مقاومت هیچ‌وقت اینقدر سرحال و فعال نبوده است. امروز بعد از لیله‌القدر شاهد حضور روشن و معنادار و قوی مردم در راهپیمایی هستیم و خداوند این عمل صالح بزرگ را از همه شما مومنان در جهان قبول کند و ان‌شاءالله امام راحل ما و شهدای بزرگی که این میراث را برای ما گذاشتند از این راهپیمایی بزرگ میلیونی شاد و خرسند کند. حاج‌علی‌اکبری با اشاره به شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) نیز گفت: مردمی‌سازی اقتصادی کشور راه نجات اقتصاد و اعتلای کشور است و دولت باید مداخله خود را در این باره به حداقل برساند. سپردن کار به مردم و مردمی‌سازی اقتصاد کشور از نگاه رهبر حکیم راهکار اصلی است و دولت باید دست و پای خود را و مداخله‌اش را هر چقدر می‌تواند در امور اقتصادی کوتاه کند.

 جوان
 حضور صهیونیست‌ها در هر منطقه‌ای تنش‌آفرین است
فرمانده کل ارتش خطاب به کشور همسایه شمالی، جمهوری آذربایجان گفت: حضور رژیم صهیونیستی به عنوان منفور‌ترین رژیم در جهان در هر نقطه از جغرافیای منطقه باشد باعث ایجاد تنش می‌شود که همه ناظران آگاه بر آثار آن هستند.سرلشکر موسوی در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در تبریز، با تأکید بر اینکه روز قدس یادگار امام است و هر چه زمان می‌گذرد ژرفای اندیشه و راهبرد این مرد جهانی بیشتر نمایان می‌شود، ادامه داد: روز قدس نمایانگر اهمیت فلسطین در جهان اسلام است، زیرا مسئله فلسطین منحصر به اشغال فلسطین نیست بلکه نمادی از درگیری جبهه کفر استکبار با اسلام و مسلمین است.

 خراسان 
 دادگاه متهمان حوادث هشتم مهر زاهدان اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
ابوالفضل ماهگلی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به این که اظهارات شکات و متهمان قضایی حوادث هشتم مهر زاهدان اخذ شده، دادگاه رسیدگی به این موضوع اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده ما در دادسرا و کارشناسی‌های انجام شده، مشخص شد برخی از افرادی که اقدام به تیراندازی کردند، در این زمینه دچار افراط و تفریط شده‌اند.
 حضور و نقش‌آفرینی روحانی در انتخابات مجلس قطعی است
تسنیم نوشته که روحانی که جلسات انتخاباتی خود را از چند ماه پیش آغاز کرده است اخیرا جلسات خود را به صورت هفتگی برگزار می‌کند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حضور و نقش‌آفرینی وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی است.برخی نزدیکان وی گفته‌اند که باید برنامه‌ای منظم برای ارائه یک لیست واحد انتخاباتی با محوریت و حمایت روحانی تدارک دیده شود.

 مردم سالاری 
 تاکید کشورهای همسایه افغانستان بر حل مشکلات کابل
چهارمین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان روز پنجشنبه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد. وزیران خارجه چین، ایران، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست حضور داشتند.«حسین امیرعبداللهیان» در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در سمرقند در نشست چهارجانبه ایران، روسیه، چین و پاکستان که پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان برگزار شد بر ضرورت راه حلهای منطقه‌ای برای مسائل منطقه از جمله مشکلات افغانستان تاکید شد.»‌‎وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار داشت: توصیه اکید ما به هیأت حاکمه افغانستان عمل به وعده خود مبنی بر تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام افغانستان است.‌
 تکذیب ادعای روزنامه ینی شفق علیه سفیر ایران
سفارت ایران در آنکارا ادعای یکی از نشریات ترکیه درباره برگزاری ضیافت‌های افطار در سفارت ایران را «بی اساس و دروغ محض» خواند. در پی مطالب منتشر شده در روزنامه ینی شفق که در آن از دیدارها و برنامه‌های سفارت ایران در این کشور در ماه رمضان انتقاد شده و ادعایی درباره دعوت از برخی گروه‌ها و جریانات در این مهمانی‌ها مطرح شده بود، سفارت ایران در بیانیه‌ای گفت: آنچه روزنامه ینی شفق به سفیر جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است، تماما بی‌اساس و دروغ محض است. در ادامه این بیانیه آمده است: در هیچ یک از این ضیافت‌های افطار که به رسم هر ساله برگزار می‌شوند، درباره چنین مسائلی بحثی انجام نگرفت و حتی اشاره‌ای هم به آن‌ها نشد.نگرش و رفتار جمهوری اسلامی ایران، همواره احترام به اصول دموکراسی در ترکیه و مداخله نکردن در امور داخلی یک کشور دوست و برادر بوده است. سفارت ایران در آنکارا در ادامه بیان کرد: درباره موضوع سوریه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از شرکای روند صلح آستانه هستند.

 قدس 
 دعوت شریف از رئیسی
«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: گفت‌وگوی تلفنی سازنده‌ای با جناب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران داشتم. وی افزود: ما موضوعات مختلف مرتبط با همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان و همچنین نقض حقوق بشر توسط رژیم اسرائیل را مورد بررسی قرار دادیم. نخست وزیر پاکستان توافق تاریخی ایران و عربستان را برای صلح و ثبات منطقه‌ای مهم دانست و ضمن تبریک این تحول به دکتر رئیسی از وی برای سفر به پاکستان دعوت کرد.
آیت‌الله رئیسی پنجشنبه‌شب در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز نگرانی عمیق از تحولات اخیر فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در هتک حرمت مسجد الاقصی ابراز امیدواری کرد کشورهای اسلامی با تشکیل جبهه واحد و منسجم مانع از تداوم اقدامات ددمنشانه صهیونیست‌ها شوند. رئیس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه دو کشور ابراز امیدواری کرد این روابط به‌ویژه در حوزه اقتصادی و انرژی بیش از پیش گسترش یابد.دکتر رئیسی گفت: سیاست تقویت روابط با همسایگان و توسعه روابط با کشورهای اسلامی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است.
 ترویج اقتصاد تعاونی یکی از اهداف ماست
مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ترویج اقتصاد تعاونی یکی از اهداف ماست، تصریح کرد: بخش تعاون باید ۲۵درصد اقتصاد کشور را تشکیل دهد و سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی در این راستا دنبال شود. وی افزود: هنر خلق ثروت این است که اشتغال و درآمد داشته باشد، بر این اساس خود را موظف به رفع موانع تولید و تسهیل راه‌اندازی کسب‌و‌کار مردم می‌دانیم.
 فعالیت جریان صدر متوقف شد
اخبار منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از آن است سید مقتدی صدر فعالیت جریان صدر را به مدت یک‌سال متوقف کرده است. براساس اخبار رسیده، او دلیل این تصمیم را وجود برخی افراد فاسد در این جریان عنوان کرده است. در پی اعلام این تصمیم، فعالیت حساب‌های کاربری متعلق به آن‌ها در شبکه‌های مجازی از جمله توییتر نیز متوقف شده است. رهبر جریان صدر در پیامی در توییتر نوشت: «من یک فرد خواستار اصلاح برای عراق هستم و نمی‌توانم جریان صدر را اصلاح کنم».

 ابتکار
 استیضاح وزیر صمت در دستور کار دوباره مجلس
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: امروز ناتوانی وزارت صنعت در مورد مشکلات صنایع خودروسازی محرز است و طی هفته آینده استیضاح وزیر صمت در دستور صحن مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت. آزادیخواه با بیان اینکه بعید است تاکنون فاجعه صنعت خودرو در حوزه کیفیت و قیمت به کسی ضربه نزده باشد، افزود: یکی از مهمترین مُسکن‌ها برای صنعت خودرو، واردات و ایجاد بازار رقابتی است که متأسفانه تاکنون انجام نشده است.
 دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: همان طوری که بارها اعلام شده است تاکنون دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته است. سنگدوینی با اشاره به شایعات مطروحه مبنی بر افزایش قیمت بنزین، بیان کرد: تاکنون چندین بار این شایعات در فضای مجازی منتشر شده و هم اعضای کمیسیون انرژی و هم شخص وزیر نفت و هم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی این موضوع را تکذیب کرده و تاکید داشته که دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

 اطلاعات
 ایران بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیاست
صندوق بین‌المللی پول از افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اقتصاد ایران را در این سال به ‌عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول در مورد میزان تولید ناخالص داخلی ۱۹۳ کشور جهان در سال ۲۰۲۲، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در این سال به یک هزار و ۵۹۶ میلیارد دلار رسیده که این رقم ۱۴۱ میلیارد دلار نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.ایران با تولید ناخالص داخلی یک هزار و ۵۹۶ میلیارد دلاری خود در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان بیست و دومین قدرت بزرگ اقتصادی جهان در این سال شناخته شده که بر این اساس اقتصاد ایران از اقتصادهای ۱۷۱ کشور دیگر دنیا بزرگ‌تر است و ۲۱ کشور تولید ناخالص داخلی بیشتری نسبت به ایران در این سال داشته‌اند.
 عدم صدور ویزای آمریکا برای لاوروف، صدای روسیه را درآورد
تعلل عمدی واشنگتن در صدور روادید برای ورود وزیر خارجه روسیه به آمریکا برای حضور در نشست‌های سازمان ملل، صدای مسکو را در آورد و سفیر روسیه تاکید کرد که واشنگتن باید بدون هیچ قید و شرطی اجازه ورود هواپیمای وزیر امور خارجه روسیه را بدهد. آناتولی آنتونوف گفت: آمریکا باید به پرواز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به نیویورک چراغ سبز نشان دهد تا او بتواند در نشست های سازمان ملل در پایان ماه آوریل شرکت کند. گفتنی است آمریکا چندین مقام روسی از جمله لاوروف را تحریم کرده است.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:
همه بدانند رژیم صهیونیستی در روزهای پایانی عمر خود قرار گرفته است
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس طی سخنانی گفت: با عنایت پروردگار متعال امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری اتحاد دارد و با توکل به خداوند متعال مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است.
وی با بیان اینکه امروز بر همه آزادیخواهان به خصوص مسلمانان لازم است با وحدت و یکپارچگی از این حرکت حمایت کنند، افزود: همه بدانند رژیم صهیونیستی در روزهای پایانی عمر خود قرار گرفته و ان‌شاءالله فرمایش امام عزیز برای ریشه کنی این غده سرطانی محقق خواهد شد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران با تکیه بر عنایت خداوند متعال و حمایت ملت شریف ایران مستحکم‌تر خواهد بود و با حفظ وحدت و خدمت بیشتر و حل مشکلات خصوصاً معیشت این مردم وفادار به اسلام و انقلاب، نقشه دشمنان را علیه ملت خنثی خواهد شد.

پیام جامعه مدرسین در پاسداشت حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پاسداشت حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، پیامی بدین شرح صادر نمود:حضور پر شور و مؤمنانه مردم شریف ایران و همچنین ملت‌های مسلمان و آزادی‌‎خواه جهان در راهپیمایی روز قدس، امسال نیز در تاریخ مجاهدت‌های ضد استکباری ثبت و ضبط شد. این حماسه ماندگار، سقوط این پایگاه ظلم و ستم صهیونیستی را به تحقق نزدیک‌تر کرده است. راهپیمایی روز قدس، برکاتش را بر جهان اسلام نازل خواهد کرد و این مجاهدت که در راستای مبارزه با ظلم و پشتیبانی از مظلوم است، در درگاه الهی اجری عظیم دارد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به پاسداشت حضور باشکوه مؤمنین روزه دار در راهپیمایی روز جهانی قدس، خداوند منان را حمد و سپاس گفته و این حرکت بزرگ را ارج می‌نهد. امید است حکام کشورهای اسلامی نیز در مسیر حق خواهی و ظلم ستیزی، با همراهی و همبستگی با مردم خود، به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابند.

امروز جهان در حال جبهه گیری در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی است
رسا/ آیت‌الله اراکی در حاشیه راهپیمایی مردم قم در روز قدس گفت: روز قدس روز بزرگی است. این روز مختص به مسجد الاقصی نیست، روز قدس روز خیزش جهانی علیه نظام استکباری حاکم در جهان و آغاز یک تغییر بزرگ در نظام حاکم جهان است. عضو جامعه مدرسین افزود: روز قدس امروز در جهان اسلام از عظمت و شکوه خاصی برخوردار است. امروز در عراق، هندوستان، افغانستان، پاکستان، سوریه، الجزایر و فلسطین اشغالی، مساله پیوستگی در جبهه مقاومت محقق شده است. این مساله به معنی آغاز به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است.
استاد حوزه علمیه قم اظهارکرد: امروز اتحادیه اروپا دم از جدایی از آمریکا می‌زند و جهان از تک قطبی آمریکا در حال جبهه گیری در مقابل آمریکا است. شعار مرگ برآمریکا در حال تحقق و به ثمر نشستن است. امروزه شاهد مرگ تدریجی استکبار جهانی هستیم. تحولات امروزه نشانه زوال و موت این روند جهانی هست.

علائم شکست صهیونیست‌ها به برکت محور مقاومت آشکارتر شده است
رسا/ آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه قم با تجلیل از شرکت باشکوه در راهپیمایی روز قدس به مسئله فلسطین و لزوم آزادسازی آن اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله فلسطین، هم مسئله انسانی است؛ چراکه در فلسطین حق انسان‌ها زیر پا گذاشته شده و می‌شود، هم یک مسئله اسلامی است به این خاطر که مسلمانان از کشور خود رانده شده‌اند و هم یک مسئله ملی است که باید با غاصبان فلسطین مقابله و مبارزه شود و راه ما راه مقابله و ایستادگی برای آزادی فلسطین است و پیام راهپیمایی‌های امروز مردم در روز قدس نیز مبارزه و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین است.
امام جمعه قم در پایان خطاب به دولت‌های منطقه و اسلامی بیان داشت: سخن من با دولت‌های اسلامی و منطقه این است که باید آنان روابط خود را در همه سطوح با رژیم غاصب اسرائیل قطع کنند و روابط سیاسی فرهنگی خود را با این رژیم منحوس کنار گذاشته و در تمامی مجامع بین‌المللی از مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند و امروز به شکر خدا و به برکت محور مقاومت، علائم شکست رژیم غاصب صهیونیستی از هر روز دیگر آشکارتر و روشن تر شده است.

هسته مقاومت در دنیا روز به روز قوی‌تر می‌شود
رسا/ آیت‌الله فاضل لنکرانی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی، گفت: مردم مسلمان و روزه دار در ایران و غیر ایران بر اساس یک وظیفه شرعی، انسانی و اجتماعی، روز قدس را که از یادگارهای امام بزرگوار و مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است با حضور پرشکوه خود گرامی می‌دارند. وی ادامه داد: امروز اسرائیل بزرگ‌ترین دشمن اسلام است؛ چرا که به دنبال هدم و نابودی اسلام است. عضو جامعه مدرسین دشمنی اسرائیل با اسلام را مهم‌ترین دلیل مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی دانست و ابراز داشت: مقابله با این رژیم غاصب در انقلاب ما یک شعار سیاسی محض نیست؛ بلکه شعاری برخاسته از تکلیف دینی است و مردم متدین و انقلابی هم به تکلیف دینی شان عمل می‌کنند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه هسته مقاومت در دنیا روز به روز در حال قوی‌تر شدن است خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی شاهد از بین رفتن این رژیم جنایتکار کودک کش که آرزوی همه مسلمان‌هاست، باشیم.

گسترش دامنه اعتراضات در فرانسه
تسنیم/ اعتراضات در فرانسه در پی تصویب قانون جنجالی بازنشستگی گسترش یافته و نیروهای پلیس به درگیری با معترضان پرداختند. «نانت» به عنوان ششمین شهر بزرگ فرانسه شاهد اعتراضات گسترده به تصویب قانون جنجالی افزایش سن بازنشستگی بوده است. معترضان اقدام به آتش زدن لاستیک در مسیر عبور قطار سریع السیر در این شهر کردند. از شهر «رن» فرانسه هم خبر می‌رسد که معترضان به یک مرکز پلیس حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. رسانه‌های خارجی از تنش و ناآرامی در پاریس در پی تصویب قانون جنجالی افزایش سن بازنشستگی خبر دادند و گزارش دادند که معترضان سطل‌های زباله و موتورسیکلت‌ها را به آتش کشیدند.

حمله سایبری جدید به رژیم صهیونیستی
تسنیم/ منابع عبری از حمله سایبری به سایت‌های بانک‌ها و پست رژیم صهیونیستی خبر دادند. منابع اسرائیلی از حمله سایبری گسترده به بانک‌های رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرده تا این لحظه سایت بانک‌های مزراحی، دیسکانت، بن لئومی و بانک قدس هدف حمله قرار گرفته و از دسترس خارج شده‌اند.

هرگونه اقدام صهیونیست‌ها علیه ایران نابودی آنها را تسریع می‌کند
فارس/ سخنگوی سپاه درباره اظهار نظر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم به تنهایی می‌تواند به ایران حمله نظامی انجام دهد، گفت: این اظهار نظر صهیونیست‌ها سخن جدیدی نیست و آن‌ها مطلب مذکور را بارها تکرار کرده‌اند. اما، شاید یک پیام داشته باشد و آن پیام، این است که شرایط آمریکایی‌ها در منطقه به گونه‌ای است که امکان حمایت از صهیونیست‌ها را ندارند. سردار رمضان شریف تاکید کرد: صهیونیست‌ها می‌دانند اگر عملیات نظامی و یا اقدامی را علیه ما آغاز کنند، پایان این اقدام با آنها نیست و قطعاً نابودی آنها را تسریع می‌کند. وی افزود: آمریکایی‌ها به تعبیری تلاش می‌کنند خود را در دامن صهیونیست‌ها نیندازند چون می‌دانند اگر صهیونیست‌ها اقدامی علیه ما انجام دهند، مقابله به مثل ما دامان پایگاه‌های حامی صهیونیست‌ها را خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *