جانشین فرماندهی انتظامی استان قم: نیروی انتظامی عملیات اعتقادی را در اولویت قرار داده است

سرهنگ حمیدرضا اسدی، جانشین فرماندهی انتظامی استان قم در نشست مسؤولین امر به معروف و نهی از منکر استان قم که شامگاه شنبه مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۰۴ در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: هیچ استانی در بحث نهی از منکر همانند استان قم شکوفا نیست و در آن همچون قم، با مجرمین برخورد نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: نیروی انتظامی در بحث امر به معروف و نهی از منکر، تنها نهی از منکر را پی گرفته و در تقابل با منکرات، خبره شده است؛ اما در برخی شرایط نهی کردن خود سبب ترویج منکر می‌شود.

سرهنگ اسدی با بیان این‌که عملیات‌های نیروی انتظامی از چندین قسم اعتقادی و انتظامی و روانی برخوردارند، اظهار داشت: نیروی انتظامی به این نقطه رسیده که عملیات اعتقادی را تقویت کند و پس از انجام این شیوه و در صورت نیاز وارد عملیات انتظامی شود.

وی با بیان این‌که امر و نهی مسؤولان امر به معروف باید با هم همخوانی داشته باشد،‌ گفت: نباید طوری باشد که برخی در جلسات داعی برخورد با منکرات داشته باشند و در خفا ضمانت فعل منکر کسی را بکنند که البته هنوز چنین موضوعی رخ نداده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با بیان این‌که می‌بایست در امر به معروف و نهی از منکر، وحدت رویه‌ای وجود داشته باشد تا فعالیت‌های آمران به معروف مشترک باشد، ابراز کرد: امر به معروف از بافت و مشارکت جامعه است و مانور مشترکی که قرار است در آینده‌ای نزدیک برگزار شود نیز از جهت رخداد وحدت رویه است.

وی عنوان کرد: اخیرا طرحی در میان مسؤولان امر به معروف در حال بررسی است که بر اساس آن، باید خانه به خانه و کوچه به کوچه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

سرهنگ اسدی با بیان این‌که امر به معروف باید در سطح خارج از استانی کار شود تا در استان اثرگذار باشد، گفت: کسانی که از شهرهای دیگر وارد قم می‌شوند باید از قبل ورود به این شهر کریمه خود را ملزم به حجاب و دوری از منکرات کنند که این با وحدت رویه مشترکی امکان پذیر است که قرائت واحدی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *