در دیدار وزیر بهداشت با آیت الله حسینی بوشهری تأکید شد:

سلامت و امنیت دو عنصر ضروری در تأمین نشاط جامعه

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم مقابله با تهدیدات دشمنان در دو عرصه سلامت و امنیت تأکید کرد و نشاط و شادابی جامعه را در گرو تأمین این دو عنصر کلیدی دانست.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سلامت و امنیت را دو عنصر ضروری در تأمین نشاط و شادابی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: سلامت و امنیت دو مسئله مهمی هستند که اسلام توأمان به آن‌ها توجه کرده است. یعنی تنها در صورت وجود هر دو، جامعه‌ی شاداب و با نشاطی را شاهد خواهیم بود.

وی لزوم برنامه ریزی دقیق جهت مقابله با تهدیدات دشمنان در دو عرصه سلامت و امنیت را مورد تأکید قرار داد و افزود: بارها مشاهده کرده‌ایم که دشمنان در مواقع بحرانی مانند دوران همه گیری ویروس کرونا و در رابطه با بیماری‌های خاص، از ورود اقلام دارویی مورد نیاز کشور، جلوگیری کرده‌اند و حتی به صورت رسمی ما را در این خصوص تحریم نموده‌اند.

امام جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر ادامه داد: دشمنان در بحث امنیت نیز تلاش کردند تا به کشور لطمه بزنند و از خلأ ناشی از عدم حضور دانشجویان در مراکز تحصیلی در سال‌های اخیر، استفاده کردند تا بذر شومی را در دل‌های آنان بکارند؛ اما به حمدالله به اهداف خود دست نیافتند و امید است با سعه صدر مسئولان، این خلأ به زودی جبران شود.

وی در ادامه خواستار برنامه ریزی جدی در جهت افزایش روند جوانی جمعیت شد و خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) بحث جوانی جمعیت است که باید با برنامه ریزی مناسب، قراردادن مشوق‌های لازم و رفع موانع، فرهنگی که اکنون حاکم بر جامعه است، اصلاح شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: شکی نیست که دشمنان در صدد تقلیل جمعیت مسلمانان در سراسر جهان هستند و در نتیجه مسئله کاهش جمعیت باید به عنوان خطری فوری و جدی مورد توجه تمامی مسئولین قرار گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه شهدای سلامت را مورد اشاره قرار داد و افزود: در دوران اوج گیری کرونا در کشور، تمامی مردم به ویژه کادر درمان، طلاب و دانشجویان به صحنه آمدند و جهاد سلامت شکل گرفت و تعداد زیادی جان خود را از دست دادند تا سلامت جامعه تأمین شود. من بر روح پاک این عزیزان درود می‌فرستم و برای خانواده‌های آنان طلب صبر دارم.

موضوع مهاجرت پزشکان، کمبود برخی اقلام دارویی و لزوم تقویت استانداردهای سلامت در جامعه نیز از دیگر مسائلی بود که در این دیدار مورد تأکید قرار گرفت.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، دکتر بهرام عین اللهی گزارشی از اقدامات صورت گرفته از ابتدای دوران تصدی خود در وزارت بهداشت ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *