حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین

عصر امروز جمعه مورخ 1393/02/12 جناب آقاي دكتر علي لاريجاني رياست محترم و نماينده مردم شريف استان قم در مجلس شوراي اسلامي در محل دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اعضاي جامعه مدرسين ديدار كردند.

در ابتدای این دیدار ریاست محترم مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات انجام شده در مجلس در ارتباط با مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور ارائه نمود.

ایشان در ادامه به پیگیری های انجام شده در ارتباط با مسائل مختلف استان قم از جمله اختصاص بودجه جهت تکمیل کامل پروژه آب آشامیدنی استان قم و طرح های نیمه تمامی مانند مونوریل، مترو، توسعه بیمارستان ها و دیگر پروژه های این استان توضیحاتی ارائه کردند.

دکتر علی لاریجانی در ادامه با اشاره به مسائل گوناگون کشور از جمله مذاکرات هسته ای، تحریم ها، مسائل منطقه ای، سوریه، عراق، افغانستان و دیگر مسائل توضیح کاملی ارائه نمود.

در ادامه این دیدار اعضای محترم جامعه مدرسین به ارائه دیدگاه های خود در مسائلی همچون، حجاب و عفاف، سیاست خارجی، جدی گرفتن مسائل علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پیگیری مطالبات کارشناسی شده از سوی مقام معظم رهبری، در اختیار گذاشتن سرمایه های در گردش برای پروژه های صنعتی ای که پیشرفت قابل توجه ای داشته اند، اختصاص بودجه به مسائل فرهنگی جهت عملیاتی کردن فرهنگ، بحث معماری اسلامی در شهر مقدس قم، پیگیری ارزش های اصیل اسلامی و توجه به نظارت حاکمیت در این زمینه، طرحی برای تکثیر نسل، بیکاری جوانان و ….. پرداختند و خواستار پیگیری این مسائل از طریق مجلس و ارگانهای اجرایی کشور شدند.

در پایان این جلسه جناب آقای دکتر علی لاریجانی ضمن تشکر از دغدغه های به حق اعضای جامعه مدرسین، توضیحاتی پیرامون مسائل طرح شده ارائه و تصریح کرد پیگیری جدی دغدغه های علما و اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

گزارش تصویری این دیدار:

{gallery}stories/news_pic/3732{/gallery}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *