هشتمین همایش مبلغات استان قم برگزار شد

هشتمین همایش مبلغات استان قم به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین در روز پنج شنبه 1393/01/28  با حضور جمعی از اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ اساتید، مبلغات و مسئولین حوزه‌های علمیه خواهران، جامعه الزهرا(س) و دفتر تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

در ایتدای این همایش حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه و مردم ضمن عرض خیر مقدم خدمت مبلغات مکرم به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان با تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، بر اهمیت تبلیغ و مبارزه با جهالت و شبهات تأکید کردند و به بیان جایگاه رفیع مبلغین و مبلغات در قیامت بر اساس روایات پرداختند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به دغدغه فراوان مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به موضوع فرهنگ اشاره کردند و گفتند: ایشان در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی بیان داشته‌اند که بنده در عرصه فرهنگ به معنای واقعی کلمه احساس نگرانی می‌کنم و حقیقتاً دغدغه دارم به نحوی که انسان به خاطر آن شب‌ها بیدار شود و به درگاه خدا تضرع کند.

ایشان با اشاره به شعار سال ۹۳ به بررسی وظایف مبلغات در این حوزه پرداختند.

در ادامه جلسه برخی از اساتید و مسئولان خواهر به ایراد نظرات خود پرداختند که اهم نکات ذکر شده بدین شرح  است:

۱ـ اهمیت تبلیغ نوین و حمایت مسئولان از فعالیت در حوزه فضای مجازی

۲ـ تأمین امنیت شغلی خواهران مبلغ و ایجاد بیمه برای آنان

۳ـ ایجاد هماهنگی میان نهادهای تبلیغی

۴ـ آموزش مبلغات برای حضور فعال در عرصه جنگ نرم

۵ـ پرورش تخصصی مبلغات در حوزه‌های گوناگون مورد نیاز

۶ـ استفاده از پایان‌نامه‌ها و مقالات خواهران در جامعه

۷ـ توجه به تبلیغ چهره به چهره

بعد از نظرات خواهران و استماع اعضای محترم جامعه مدرسین؛ حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی عضو جامعه مدرسین و مدیر محترم حوزه‌های علمیه خواهران به ایراد سخن پرداختند.

ایشان نیز با ذکر فضائل حضرت زهرا(س)، روز ولادت ایشان را تبریک گفته و در اهمیت تبلیغ گفتند: مبلغین پا جای پای انبیاء می‌گذارند لذا باید به رموز تبلیغ انبیاء توجه کنند. در ادامه ایشان به بررسی ویژگی‌های تبلیغ پیامبر اکرم(ص) پرداختند.

ایشان با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری«مدظله العالی» که می فرمایند:(حتی دولتی‌های لائیک نسبت به فرهنگ بی‌تفاوت نیستند)؛ فرمودند: نظام اسلامی یک تمکن و نعمت است که خدا به ما داده است که باید در الگو و عمل اسلامی شود.

ایشان به وجود ۴۰۶ واحد آموزشی حوزه‌های خواهران اشاره و وظایف حوزه در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را خطیر  ارزیابی کردند.

با توجه به سخنان خواهران؛ ایشان به تصویب بیمه تأمین اجتماعی برای خواهران مبلغ اشاره کردند. همچین بیان داشتند که در سال گذشته ۲۳۰۰ وبلاگ‌نویس خواهر در حوزه علمیه شناسایی شدند که اکنون به ۴۰۰۰ نفر رسیدند و بازدید ماهیانه از وبلاگ آنان به بیش از یک میلیون بازدید در ماه می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *