رئیس ستاد انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم منصوب شد

حجه الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ روزی بود که امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران پیامی خطاب روحانیون، مراجع تقلید و مدرسین و نیز طلاب حوزه‌هاى علمیه و ائمه‌ جمعه و جماعات سراسر کشور صادر فرمودند که به منشور روحانیت مشهور شد.

امام راحل در این پیام حوزه‌های علمیه و روحانیون را حاملان امانت وحی نامیده و فرمودند: «سلام بر حماسه سازان همیشه‌ جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ ساخته‌اند. »

در بخش دیگری از این پیام بر ضرورت استفاده جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اندیشه فضلای جوان در ابعاد مختلف رشد و ارتقا حوزه‌های علمیه تاکید کرده بودند به همین دلیل اعضای این نهاد مقدس و انقلابی نیز که در سال‌های پیش و پس از انقلاب همواره یار و مددکار ولی امر دوران و رهبری نظام اسلامی بودند این فرمان را به گوش جان شنیدند و بلافاصله در راستای انجام اقدامات عملی دست به برنامه‌ریزی زدند.

تشکیل مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اقدامی بود که در این زمینه صورت گرفت و امام راحل نیز در هفتم اردیبهشت ۶۸ مرقومه‌ای خطاب به جامعه مدرسین ابلاغ فرمودند و از تشکیل چنین نهادی ابراز خرسندی کردند.

این مجمع تاکنون شش دوره فعالیت خود را سپری کرده و دوره چهار ساله ششم نیز رو به اتمام است به همین دلیل بر اساس روال دوره‌های گذشته، شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از تشکیل جلسه در تاریخ ۲۹/۰۶/۱۳۹۲ جناب حجه الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال را به عنوان مسئول ستاد انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزید. و پس از جلسه مورخ ۳۰/۰۶/۱۳۹۲ هیات رئیسه محترم جامعه، حضرت آیت الله یزدی ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی حکمی حجه الاسلام والمسلمین فرخ فال را به این سمت منصوب نمود.

متن حکم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

‏حجهالاسلام والمسلمین جناب آقای حاج شیخ احمد فرخ فال «زید عزه الشریف»

سلام علیکم
با نظر به مصوبه جلسه مورخ ‎۲۹‏/‎۶‏/‎۹۲ ‏شورای عالی جامعه مدرسین و جلسه مورخ ‎۳۰‏/‎۶‏/‎۹۲ ‏هیات رئیسه جامعه مدرسین مبنی بر برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه  قم و باتوجه به مراتب فضل، تعهد، مهارت و تجربه مفید جنابعالی در امور هماهنگی و ارتباطات با طلاب و فضلاء، جنابعالی را به عنوان مسئول ستاد هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم منصوب می‌نمایم‎.‏

امید است با هماهنگی با معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین که متولی این امور می‌باشد و سایر مراکز و بخش‌های مربوطه در چارچوب آئین‌نامه‌انتخاباتی مجمع نمایندگان، وظایف محوله را به نحو شایسته به انجام رسانده و در حسن برگزاری انتخابات مجمع موفق و مؤید باشید‎.

محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *