اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی کشتار شیعیان پاکستان

  • با تأسف و تأثر فراوان در طی هفته‌های گذشته شاهد جنایات جریان تکفیری افراطی و وهابی در جهان اسلام و بخصوص علیه شیعیان مظلوم پاکستان هستیم، جریانی که وحدت و اقتدار امت اسلامی را با مشکلات جدی مواجه کرده و به جای مبارزه با نظام کفر جهانی به مسلمان‌کشی روی آورده و در جامعه اسلامی به بدترین وجه ایجاد اختلاف می‌کند.


اکنون که موج بیداری اسلامی سراسر دنیای اسلام را فرا گرفته است و همگان را به وحدت و یکدلی در برابر سالها ظلم، خیانت و جنایت‌ رژیم‌های وابسته به قدرت‌های استکباری فرا می‌خواند مسلمانان باید بیش از گذشته مراقب نقشه‌های شوم دشمنان اسلام باشند.

  • از آنجا که جنگ شیعه و سنی و ایجاد اختلاف باعث به هدر رفتن قوای اسلامی در شرایط فعلی جهان اسلام می‌شود به نظر می‌رسد راهبرد دینی و عقلانی تقریب بین مذاهب و تلاش برای تقویت وحدت اسلامی کارآمدترین راه چاره مقابله با جریان افراطی و تکفیری وهابیت است.
  • با توجه به دستور شارع مقدس در دفاع از جان، مال و ناموس مسلمانان به عنوان مسئولیت همگانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همصدا با خیل عظیم مردم و علمای جهان اسلام ضمن محکومیت جنایات فجیع جریان تروریستی وهابیت در پاکستان و تسلیت به خانواده‌های دغدار، از دولت پاکستان انتظار دارد با اقدامات سریع و قاطعانه از تکرار این جنابات ممانعت نموده و عاملین این جنایات را به سزای عمل خود برسانند.

                 و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
                                    محمد یزدی
    رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *