همایش معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و ائمه جماعات مساجد قم برگزار شد

بدون تصویر

حداد عادل: مساجد مهم ترین فصل مشترک مردم و روحانیت است

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حداد عادل، روز پنج شنبه در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن همایش های این نهاد حوزوی برگزار شد، با بیان اینکه مساجد به عنوان پایگاه معرفی اسلام و یکی از خاستگاه های انقلاب به شمار می آید، از مسجد به عنوان وسیع ترین و مهم ترین فصل مشترک روحانیت و مردم یاد کرد.

وی با بیان اینکه اگر مساجد درست اداره شوند می توانیم به آینده اسلام و مسلمانان امیدوار باشیم، مردمی اداره شدن مساجد را با برنامه ریزی نظام به صورت کلان برای مساجد در تضاد ندانست.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب مساجد تبدیل به یک کانون پویا و فعال شده است، به تبیین وظایف ائمه جماعات پرداخت و ابرازداشت: امامان جماعات در درجه نخست باید نگهبان اعتقادات مردم و جامعه باشند، در بین مردم محله زندگی کنند و پاسخگوی شبهات و سؤالات آنان باشد و در جهت تعمیق باورهای دینی آنها تلاش کند.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه روحانیت برای تعمیق و تقویت پایه های اعتقادی مردم باید قرآن را محور قرار دهند، بر ضرورت فرهنگ سازی جهت ترویج نهضت ترجمه خوانی قرآن کریم تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر وظایف ائمه جماعات، اظهار داشت: ائمه جماعات در کنار اینکه به مسائل اخلاقی جامعه را توجه می دهند، نباید از بیان مسائل سیاسی و بصیرت دهی به جامعه غفلت کنند.

وی با بیان اینکه مساجد باید کانون بصیرت باشد تا مردم در فتنه ها دچار تحیر نشوند، اظهار داشت: حمایت از انقلاب منحصر به نیروها و مراکز تعریف شده متعارف نیست، همان گونه که مساجد در پیروزی انقلاب کانون غیر قابل انکاری بود، برای حفظ انقلاب و در مقابل هر خطر و دشمنی مساجد باید چنین نقشی را داشته باشند.

حداد عادل فتنه را آمیزه ای از حق و باطل ذکر و با بیان اینکه مساجد برای حفظ انقلاب باید کانون بصیرت باشد، رسالت ائمه جماعات را در راستای بصیرت افزایی مهم و سنگین توصیف کرد.

وی در ادامه از بسیج به عنوان پشتیبان انقلاب یاد کرد و با تجلیل از خدمات ارزنده آنان در عرصه های مختلف، ابرازداشت: الان در ظاهر آمریکایی شاخ و شانه می کشند اما در واقع جرات نمی کنند قدم به کشور ما بگذارند و یکی از دلایل هراس شان نقش غیر قابل انکار مساجد است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه شکست خورده است، بیان داشت: اینها به این خاطر به منطقه لشکرکشی کردند که انقلاب اسلامی ایران را محدود کنند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه در عوض آمریکایی ها دچار شکست شده و الان ناچار به خروج از عراق شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *