همایش مشترک معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین با دبیران معارف و مربیان تربیتی آموزش و پرورش استان قم

حجت الاسلام اشکوری: احزاب نباید باشگاه قدرت باشند./ رئیس دانشگاه پیام نور قم : عالمان دین و معلمان صفات الهی را در وجود انسان ها شکوفا کنند/ ناصر حمزه ای: جامعه مدرسین همواره به دنبال تحقق آرمان های امام و انقلاب بوده است
بدون تصویر

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام سیدعبدالمجید اشکوری از اساتید حوزه و دانشگاه، در همایش مشترک معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین با دبیران معارف و مربیان تربیتی آموزش و پرورش قم، ضمن تحلیل گفتمان مسائل سیاسی کشور، انتخابات را از مهم ترین مسائل پیش روی نظام دانست.

وی در تعریف خود از گفتمان اظهار داشت: گفتمان منظومه منسجمی از اندیشه ها است که افزون بر بنیان های معرفت انسانی، راهبردهای عملی در عرصه سیاست و اداره اجتماع را شامل می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه استمرار گفتمانی را مهم ترین پایه امنیت ملی ذکر و تصریح کرد: اگر رقابت های سیاسی بر محور یک گفتمان بچرخد، انتخابات یک امر درون گفتمانی است و اگر چنانچه این تنظیم به هم بخورد امنیت نیز با چالش مواجه می شود.

وی با بیان اینکه فتنه گران همواره به دنبال این بوده اند که انتخابات را از یک گفتمان درون گفتمانی به بین گفتمانی تبدیل کنند، بیان داشت: دشمنان و فتنه گران در انتخابات آتی مجلس نیز همین قصد را دارند و می خواهند فضای کشور را چالشی و امنیتی کنند.

حجت الاسلام اشکوری در ادامه حرکت در صراط مستقیم را مستلزم تبعیت از ولایت دانست و با بیان اینکه هر کس معتقد به این اصول نبود غیر خودی است و باید کنارش گذاشت، ابرازداشت: جریان هایی که می خواهند در جامعه حاکم شوند باید بر پایه اصول اسلامی حرکت و رفتار کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه احزاب نباید باشگاه قدرت باشند، اضافه کرد: جریانی که در رقابت های انتخاباتی با این اصول حرف می زند با دو جریان دیگر مواجه است، یک جریان اصول را قبول ندارد و در مقابل نظام ولایی دم از نظام دموکراتیک می زند و می گوید باید جامعه را براساس قوانین عرفی اداره کرد نه شرعی و همچنین تاکید می کنند که باید جامعه را با تساهل و تسامح اداره کرد. این جریان ها در دوره هایی حضور داشتند و بدیهی ترین اصول و ارزش ها را زیرپا گذاشته و حتی در رسانه ها و مطبوعات خود، قرآن را هم زیر سؤال بردند و آیات قرآن را الهام شاعرانه توصیف کردند.

ریس دانشگاه پیام نور قم: عالمان دین و معلمان صفات الهی را در وجود انسان ها شکوفا کنند

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حجت الاسلام کرمی، در همایش مشترک جامعه مدرسین و دبیران و مربیان معارفی و تربیتی آموزش و پرورش قم که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام، تاکید کرد: اگر دانش آموزان با تعالیم اسلامی تربیت شوند آینده انقلاب بیمه خواهد بود.

حجت الاسلام کرمی رسالت آموزش و پرورش را در این عرصه بسیار مهم و سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: کسانی که متصدی کار هدایت و تعلیم و تربیت دینی هستند از جمله عالمان دینی و معلمان و دبیران باید صفات الهی را در وجود انسان ها شکوفا کنند.

وی در ادامه به بیان نکات روانشناسی پرداخت و ضمن تشریح ویژگی های دوره نوجوانی خاطرنشان کرد: دوره نوجوانی دوره رشد و تکامل فرد است و نوجوان در تکاپوی امید و رسیدن به آمال و آرزوهای ریز و درشت است.

حجت الاسلام کرمی کار برای مقاطع سنی نوجوان و جوان را نیازمند لحاظ کردن بایدها و نبایدهایی دانست و ابراز داشت: اگر ما نتوانیم راهکار و راه چاره درست جلوی نوجوانان قرار دهیم، آمال و آرزوهای انحرافی و باطل جای آرزوهای حقیقی را خواهد گرفت و طبیعتا نوجوانی که با افکار انحرافی رشد کند نمی تواند برای جامعه مفید باشد.

رییس دانشگاه پیام نور قم در بخش دیگری از سخنان خود غیبت کردن را از گناهان کبیره خواند و ضمن ابراز تاسف از عادی شدن آن در بین مردم گفت: متاسفانه در سطح جامعه و رسانه ها مطالبی منعکس و بیان می شود که به هیچ وجه با تعالیم دینی سازگاری ندارد.

جامعه مدرسین همواره به دنبال تحقق آرمان های امام و انقلاب بوده است

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ناصر حمزه‌ای در همایش مشترک معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین با دبیران معارفی و مربیان تربیتی آموزش و پرورش قم که در محل سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد، جامعه مدرسین را از استوانه های مهم و تاثیر گذار انقلاب دانست.

وی با بیان اینکه حضرت امام راحل همواره تاکید می کردند که باید نگاه ما در حرکت های اجتماعی و سیاسی به جامعه مدرسین باشد، تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همواره در پی تحقق آرمان های انقلاب، امام و رهبری بوده است و ما برخود وظیفه می دانیم که با این نهاد برجسته تعامل داشته باشیم.

حمزه ای در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری همایش مشترک معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و سازمان آموزش و پرورش، تبادل نظر مربیان و دبیران تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش و تعمیق باورهای دینی در بین دانش آموزان و مدارس استان را از مهم ترین اهداف همایش ذکر کرد.

وی در ادامه از ثبت بیش از ۲۲۰ هیات مذهبی دانش آموزی در قم خبر داد و با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانش آموزان سراسر کشور، از مشارکت ۳۲ هزار دانش آموز قمی در این طرح خبر داد.

حمزه ای همچنین از اجرای طرح مرجع شناسی در مدارس استان خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری معلمان و دبیران به ویژه دبیران معارف و قرآنی این طرح به خوبی اجرا شود و ثمرات خوبی را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *