خلاصه بیانات حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی در برنامه تلویزیونی شبکه قم

بركات سفر مقام معظم رهبري (دام ظله العالي) به قم: حضرت امام (ره) فرمودند: اگر قلب الهي شود هر آنچه از آن صادر مي‌شود الهی است. اين در مقام معظم رهبري (دام ظله العالی) تجلي دارد. سفر سال گذشته ايشان داراي بركات فراوانی برای همه بوده است.
محمد رضا آشتیانی - آیت الله آشتیانی

۱- وحدت بخشی: یکی از برکات سفر حضرت ایشان به قم، تحکیم پیوندهای وحدت بخش بین مردم و مسؤولین، مردم و روحانیت، بین نهادهای حوزوی و نظام اسلامی با نظرات مراجع عظام و ائمه جماعات و مجموعه فعالان استان بود این کار با هیچ برنامه و ابزار دیگر گروهی اعم از حوزوی و کشوری تحقق یافتنی نبود.

۲- امیدبخشی: ملتی شکست خواهد خورد که امید خود را از دست بدهد. امید، مهمترین انگیزه برای حرکت به سوی آینده است. امید باعث انسجام ملت می‌شود. دشمنان روی دو عامل برنامه‌ریزی می‌کنند: یکی شکستن وحدت، دیگری ایجاد یأس و ناامیدی در مردم. در سفر مقام معظم رهبری امید و عشق موج می‌زد. و این امید و نشاط در سفرهای ایشان استمرار دارد. پیوند بین اقشار مستحکم شد و دلها به ولایت پیوند خورد.

۳- دلسوزی مردمی: اگر حضرت نبی اکرم(ص) فرمودند: سید القوم خادمهم، امروز در رفتار پدرانه مقام معظم رهبری تجلی دارد توجه به نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مردم از ویژگی‌های رهبران دینی است.

۴- اعتلای ارزشهای اسلامی: تحقق خواسته امام(ره) که همه چیز را برای اسلام عزیز می‌خواستند در مدیریت با اقتدار مقام معظم رهبری تجلی دارد. حضور ایشان، خون تازه‌ای در رگهای حوزه علمیه تزریق کرد تا با شبهات و ناتوی فرهنگی مقابله کنند و این نهضت را بیمه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *