رفتار قبیله‌ای در عرصه سیاست و اقتصاد محکوم و مردود است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری رفتار قومی و قبیله ای در عرصه سیاست و اقتصاد را محکوم و مردود دانست و جایگاه جمهوری اسلامی را در عرصه های بین المللی بسیار برجسته توصیف کرد.
آیت الله عبدالنبی نمازی

آیت الله عبدالنبی نمازی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه کاشان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی، ابراز داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس تقسیم بندی که خود ایشان داشتند سه بخش بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بخش نخست بیانات ایشان مربوط به فضائل ماه مبارک رمضان و آثار و برکاتی که روزه ماه مبارک رمضان دارد بود و ایشان در این زمینه نکات بسیار خوبی را بیان کردند.

امام جمعه کاشان افزود: ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات داخل کشور پرداختند و کارنامه عملکرد نظام اسلامی را بیان کردند و نگاه ایشان به این مسائل یک نگاه کارشناسانه و منصفانه بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: ایشان نقاط قوت نظام را در عرصه های مختلف تبیین کردند و تعبیری داشتند مبنی بر اینکه اصلی ترین نقطه قوت نظام توانایی غلبه بر انواع تهدیدات بوده است که این تعبیر بسیار رسا و زیبا بود.

آیت الله نمازی تصریح کرد: نظام اسلامی در طول بیش از سه دهه از عمر با برکت خود با تهدیدات مختلفی مواجه بوده و با اقتدار و صلابت از آن عبور کرده است.

وی افزود: همچنین در عرصه جنگ نرم نیز نظام اسلامی علی رغم اینکه دشمن از ابزار و امکانات پیشرفته استفاده می کند، دشمنان را ناکام گذاشته است.

آیت الله نمازی ایمان، توسل به اهل بیت(ع) و برنامه های دینی و مذهبی را از جمله نقاط قوت نظام اسلامی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ارزیابی و تاکید کرد: ایشان گفتند بعضی ها اظهار می کنند که جایگاه جمهوری اسلامی در نظام بین الملل منفی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که من کاملا مخالف این سخن هستم، چرا که امروز جایگاه ما بسیار بالا است و نشانه آن نیز این است که کشورهای مختلف بپاخاسته بیداری الگوی خود را جمهوری اسلامی ایران عنوان می کنند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیر گذار و با نفوذ در فضای بین المللی شناخته می شود و برخی ها ناآگاهانه می گویند جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی منفی است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در ادامه با اشاره به فرازهای دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی تاکید کرد: ویژگی نظام های توحیدی و اسلامی این است که مبتنی بر پشت پا زدن به دنیا است.

وی اضافه کرد: در نظام های الهی و اسلامی برای رهبران اولین شرط زهد، پرهیز از دنیا خواهی، دنیا طلبی و رفاه زدگی و رفاه طلبی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بحمدلله ما این حالت را از اول پیروزی انقلاب اسلامی تا دوران جنگ داشتیم و در همه جا این فرهنگ حاکم بود، بعد از پایان جنگ فرهنگ حاکم جبهه به حاشیه رفت و گرایش به رفاه طلبی فزونی یافت و این یک تهدید جدی است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: ایشان گفتند سرگرم شدن به مسائل حاشیه ای، غفلت از روحیه ایثار و جهاد و غفلت از نفوذ دشمن در عرصه رسانه و بی مبالاتی نسبت به حفظ بیت المال و رفتار های قبیله ای در عرصه سیاست امری مضر است.

آیت الله نمازی تصریح کرد: تدبیر کسانی که در نظام اسلامی متصدی هستند نباید مبتنی بر امور قبیله ای باشد، چرا که این مساله عوارض بسیاری را به دنبال دارد و امری مردود است.

وی اظهار داشت: اگر خدایی ناکرده بعضی از مسؤولان و نهادها رفتارشان در مدیریت سازمانی و اداری قبیله ای باشد، این روش مردود و مذموم است.

آیت الله نمازی رفتار قبیله ای در عرصه سیاست و اقتصادی را محکوم و مردود دانست و تاکید کرد: همه امور در نظام اسلامی باید بر اساس شایسته سالاری و صلاحیت افراد و گروه ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *