ارتباط روحانیت با مساجد توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه‌ عليه نظام و حوزه علميه توطئه‌هايي وجود دارد، گفت: ارتباط روحانيت با مساجد توطئه دشمنان را خنثي مي‌كند.
محمد رضا آشتیانی - آیت الله آشتیانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی سه‌شنبه شب در بیست و دومین همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت است، اظهار داشت: در این ماه گناهان بخشیده و درهای آسمان به روی انسان‌ها گشوده می‌شود.
وی افزود: در این ماه بخشش خداوند به طور ویژه شامل حال انسان‌ها می‌شود و همگان می‌توانند از این نعمت بهره‌مند شوند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خداوند در ماه مبارک رمضان باران رحمت خویش را بر انسان می‌بارد و همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر از مراقبات مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی نقل کردند، روزه در این ماه تکلیف نیست بلکه تشریف و تکریم است.

وی بیان داشت: رحمت ویژه خداوند در این ماه موجب توجهات و نیکی به انسان می‌شود و به همین دلیل است که همگان این ماه را ماه بندگان می‌دانند.

آشتیانی با بیان اینکه رحمت خداوند به دو گروه مختص و مشترک تقسیم می‌شود، گفت: خداوند رحمت مشترک را به همه بندگان اختصاص می‌دهد اما همانطور که امام صادق(ع) می‌فرماید رحمت مختص ویژه پیامبر، اولیای خاص و ائمه معصومین است.
وی افزود: رحمت خداوند برای بندگان آنچنان گسترده است که می‌گویند ابلیس هم روز قیامت طمع می‌کند که مشمول رحمت الهی قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: خدا بنده‌ها را برای تقریب به خود آفریده و از نظر استعداد این سکوی پرش را برایش قرار داده که اگر انسان خودش بخواهد می‌تواند به آن دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه دنیای انسان نباید به هر قیمتی فروخته شود، عنوان داشت: همانطور که امام علی(ع) می‌فرمایند اگر انسانی دنیایش را به غیر بهشت بفروشد ضرر کرده است.

ائمه جماعات مساجد سفیران هدایت هستند

آشتیانی خطاب به ائمه جماعات مساجد استان خاطرنشان کرد: شما سفیران هدایت و ارشاد هستید و خدا این توفیق را به شما داده است تا در مسیر انبیای الهی گام بردارید.

وی اضافه کرد: ائمه جماعات مساجد باید تلاش کنند تا در هر زمان انسان‌ را نجات داده و او را احیا کنند و به طور قطع این عمل دارای ارزشی بسیار بالا و غیرقابل توصیف است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسی که دلش خدایی و فکرش آسمانی شد به آسانی امور غیرخدایی را به دل راه نخواهد داد، گفت: چنین فردی اسیر لذات دنیایی نخواهد شد.

وی بیان داشت: جز شرک هر گناهی توسط خداوند بخشوده می‌شود و انسان‌ها باید بدانند که هیچگاه نباید از رحمت خداوند مایوس شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت انس جامعه با قرآن کریم، تصریح کرد: همانطور که در قرآن کریم آمده است اگر فردی از گناه توبه کند از رحمت بی‌انتهای پروردگار بهره‌مند خواهد شد.

در ۵ استان کشور خشکسالی وجود دارد

آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۵ استان کشور خشکسالی شدیدی وجود دارد، اظهار داشت: هر سال متوسط بارش در استان قم ۱۲۰ میلی‌متر بود که امسال این میزان کمتر شده است.

وی افزود: مصرف آب در استان قم به ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار لیتر در ثانیه رسیده است و خدا رحمت کند امام خمینی(ره) را که اگر سد ۱۵ خرداد را نمی‌ساخت نمی‌دانستیم از ۸ سال پیش با خشکسالی باید چگونه روبه‌رو می‌شدیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین به حسادت جامعه جهانی به ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران یک لحظه نمی‌گذارند که این نظام راحت باشد.

وی ادامه داد: دشمنان همواره تلاش دارند با تهاجم فرهنگی به ایران لطمه وارد کنند و به عنوان مثال مراسم آب بازی در یک پارک به راه انداختند که نیروهای نظامی و انتظامی به خوبی وارد عمل شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی در نظام حاصل شده ‌و دشمن هم به این پیشرفت معترف است و حتی اگر امروز آنها می‌خواهند به سوریه حمله کنند به دلیل هم‌پیمانی این کشور با ایران است.

وجود توطئه‌هایی علیه حوزه

آشتیانی بیان داشت: ‌علیه حوزه توطئه‌هایی وجود دارد اما باید روحانیون به ویژه ائمه جماعات مساجد توطئه دشمنان را از میان ببرند.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط روحانیت با مساجد موجب خنثی شدن توطئه دشمنان است و همه باید تلاش کنند تا مساجد آباد شده و جوانان جذب مساجد شوند.

وی در پایان با اشاره به بیداری ملت‌های منطقه خاطرنشان کرد: اینکه فرعون مصر را داخل یک قفس محاکمه می‌کنند هشدار به همه جباران و سران جانی عرب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *