جهاد اقتصادی با زیر سؤال بردن آمارهای مسئولان محقق نمی‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: لحن تخريبي و زير سؤال بردن آمارهاي مسئولان “جهاد اقتصادي ” كه يكي از مسائل مهم عدالت اجتماعي است و احتياج به همكاري همه دارد را زير سؤال برده و محقق نمي‌كند.
محمود عبداللهی

آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی‌ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “زیر سؤال بردن آمارهای مسئولان عالی سه قوه اقدامی نادرست است ” اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که یکی از ارکان به وجود آمدن نظام و انقلاب اسلامی یکپارچگی و وحدت بوده، طبیعی است که تداوم نظام و بقای آن نیز با حفظ یکپارچگی و وحدت محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر نظام می‌خواهد به اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود دست پیدا کند، باید یکپارچگی داشته باشد؛ اگر جمهوری اسلامی بخواهد الگوی یک اقتدار سیاسی برای کشورهای جهان باشد و آن‌را حفظ کند، باید وحدت داشته باشد.

عبداللهی با بیان اینکه موضع‌گیری‌های منفی نسبت گزارشات و اقدامات مسئولان و کسانی که به نظام خدمت می‌کنند، در جامعه ایجاد التهاب می‌کند و موجب تعارض در جامعه می‌شود، گفت: در این صورت وحدت نظام اختلال پیدا کرده و بی‌اعتمادی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: مسئولان و رسانه‌ها باید به‌گونه‌ای عمل کنند که یکپارچگی و وحدت حفظ شده و اعتماد نسبت به مسئولان از بین نرود، البته این به معنای بیان نکردن انتقادات یا اعمال نکردن نظارت نیست، بلکه منظور این است که این مسائل نباید رسانه‌ای شده و تریبون‌ها باز باشد بلکه می‌تواند غیرعلنی باشد؛ احیاناً اگر ضرورت دارد و اگر لازم است که علنی شود، آن هم به زبان منطقی و نه تخریبی باشد.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: لحن تخریبی که ایجاد التهاب کرده و گزارشات را زیر سؤال ببرد، برای مردم ایجاد نگرانی می‌کند و اهداف اجتماعی، اقتصادی و جهاد اقتصادی که یکی از مسائل مهم عدالت اجتماعی است و احتیاج به همکاری همه دارد را زیر سؤال می‌برد و مانع تحقق آن می‌شود.

وی در خاتمه خاطر‌نشان کرد:‌ از نظر شرعی و اخلاقی نیز تا اطمینان به مسئله‌ای نداشته باشیم، نباید آن‌را مطرح کنیم؛ جاهلانه و بر اساس شایعه و شنیده‌ها نباید اظهار‌نظر کرد، همچنین توصیه شده بر اساس شایعات نباید صحبت شود ‌و حتی اگر هم قطعی شود، باید به شکلی باشد که ایجاد بحران نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *