روحانیون حج باید شبهات را شناخته و به مبارزه با آن بپردازند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مصباح یزدی در دیدار مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره بر ضرورت تقویت نقش روحانیون در کاروان های حج و عمره تاکید کرد.

۱۳۹۰/۰۵۴/۰۵


  • در ابتدای این دیدار حجت الاسلام نجفی روحانی، ضمن خیر مقدم گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کرد وگفت: در سال جاری تاکنون برنامه ها با موفقیت انجام شده است و این موفقیت مدیون هماهنگی و تلاش همه نیروها و الطاف خدای بزرگ و عنایت پیامبراکرم(ص) وائمه مظلوم بقیع بوده است.
  • وی در ادامه، برگزاری جلسات انس و معرفت در هتل ها، انجام مراسم های باشکوه دعای روح بخش کمیل ودعای ندبه، همایش های متعدد برای زوج های جوان دانشجویی وغیر دانشجویی، و همایش های ویژه کاروان های اهل سنت، برگزاری زیارت دوره ویژه و مدینه شناسی مصور برای دانشگاهیان و طلاب، جلسات هم اندیشی با نخبگان وتشکیل حلقات قرآنی در مسجد النبی(ص) و مسجد شجره و برنامه های پرسش و پاسخ و مسابقات، گردهمایی روحانیون و مدیران ومسئولین فرهنگی هتل ها را گوشه ای از فعالیت های بعثه مدینه منوره برشمرد.
  • آیت الله محمدتقی مصباح یزدی ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده گفت: فعالیت ها و برنامه های خوبی صورت گرفته که جای خوشحالی است.
  • وی طی سخنانی موسم عمره مفرده و حج را فرصت بسیار ارزشمند برای خودسازی خواند و اظهار داشت: حالا که خداوند این فرصت وتوفیق حضور در سرزمین وحی را به ما داده است بایدبه خوبی استفاده کنیم قدردان نعمت باشیم.
  • آیت الله مصباح یزدی با اشاره به گزارش مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت: کلیدی ترین کار کاروان ها به دست روحانیون است هر چه در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری شود، بهره برداری بیشتر خواهد شد.
  • وی در ادامه افزود: آموزش های ضمن خدمت در طول سال برای روحانیون بسیار مفید و لازم است تا اطلاعات خود را به روز کنند و با دست پر در این سفر معنوی با مردم همراه شوند.
  • عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر روز شبهات جدیدی مطرح می شود که روحانیون باید شبهات روز را شناخته و به مبارزه آن بپردازند.
  • آیت الله مصباح یزدی در ادامه اضافه کرد: لازم است روحانیونی که انتخاب می شوند به صورت رسمی برای آن ها دوره های آموزشی برگزار شود و به آن دسته از کسانی که در این دوره ها موفقیت به دست می آورند گواهی نامه پایان دوره بدهید تا مشخص شود که دوره های تخصصی و آموزشی را با موفقیت و به صورت کامل طی کرده اند.
  • وی با توجه به راه اندازی پژوهشکده حج گفت: باید در متون و مواد آموزشی که به روحانیون حج داده می شود دقت بیشتر صورت بگیرد و از کسانی که در این خصوص تجربه عملی دارند و ارتباط مستمر با عمره گزاران داشته اند بهره بگیرند تا محتوای آموزشی آن بسیار غنی و قوی باشد.
  • رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله عمری اظهار داشت: ایشان نزدیک به یکصد سال از عمر خود را در ترویج فرهنگ شیعی صرف کرد و وجودش برای شیعیان نعمت بزرگی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *