آیت ­الله حسینی بوشهری:

نگرانی ما از داخل کشور است

سید هاشم حسینی بوشهری

آیت ­الله حسینی بوشهری: امروز دشمن با چند هزار سایت علیه ما تلاش می‌کند؛ ترس ما از این سایت‌­ها نیست؛ بلکه نگرانی ما از داخل خود کشور است. ۱۳۹۰/۰۳/۰۷

 به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت ­الله حسینی بوشهری در جلسه عمومی طلاب و فضلای بوشهر که در مدرسه علمیه امام عصر(عج)، برگزار شد، گفت: یکی از عوامل تهدیدکننده اعمال انسان­ها، سبک­شمردن نماز، دشمنی با مومنان، منت­گذاشتن هنگام انجام کار و عُجب و خودبزرگ­بینی است.

عضو خبرگان رهبری به روایتی از امام جواد(ع) اشاره و خاطرنشان ساخت: در روایتی از امام جواد(ع) آمده که شما انسان­ها باید صبر را پیشه کنید؛ فقر را در آغوش بگیرید؛ دنبال لذت­ها و کامجویی­های دنیا نباشید؛ با هوای نفس سرسختانه مبارزه کنید و بدانید که از دید خداوند متعال پنهان نیستید.

وی به فرارسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد اشاره کرده و اظهار داشت: این روزها یادآور نام، عظمت، فداکاری و گذشت امام خمینی(ره) است و ما را به یاد این عزیز از دست رفته می­اندازد.

امام جمعه قم ادامه داد: در حوزه چیزی بهتر از درس و بحث و تحقیق و تدریس وجود ندارد؛ اما انسان­هایی هستند که با احساس تکلیف به دنبال مسائلی مهم­تر می­روند؛ طلاب و روحانیون شهید مصداق بارز این مسئله هستند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امام خمینی(ره) با احساس تکلیف وارد سیاست شد و در آن روز ریسک بالایی را انجام داد؛ چون در آن روزها ورود یک روحانی به جرگه سیاست کار سختی بود و حرف و حدیث­های زیادی را به دنبال داشت.

*نظر علامه امینی در مورد امام خمینی(ره)

عضو خبرگان رهبری به جمله­ای از علامه امینی در رابطه با امام خمینی(ره) اشاره کرده و اذعان داشت: ایشان در رابطه با امام(ره) فرمود: “الخمینی ذخیره الله للشیعه”  امام خمینی(ره) ذخیره الهی برای شیعه است.

وی افزود: ما امام خمینی(ره) را از دست دادیم؛ اما امروز کشور به رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای درمسیر رشد و بالندگی قرار دارد و با رهبری ایشان به قله­های بلند و مرتفعی دست پیدا کرده­ایم.

*نگرانی ما از داخل کشور است

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این­که تعطیلات تابستانی حوزه پیش­روست، تصریح کرد: امروز دشمن با چندهزار سایت علیه ما تلاش می‌کند؛ ترس ما از این سایت­ها نیست؛ بلکه نگرانی ما از داخل خود کشور است.

*بودجه ­هایی که برای تخریب تشیع هزینه می­شوند!

امام جمعه قم ادامه داد: امروز فرقه­های انحرافی و ضاله، مسیحیت تبشیری، بهائیت و وهابیت به عنوان یک سم مهلک در حال کارکردن هستند و بودجه­های زیادی را در این زمینه خرج می­کنند، ما به عنوان یک طلبه نباید فرصت­ها را در تابستان از دست بدهیم، بلکه باید به دنبال دانش­افزایی در این زمینه­ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عوامل تهدیدکننده اعمال انسان­ها، گفت: یکی از عوامل تهدیدکننده اعمال، نداشتن ولایت است که شرط قبولی اعمال به شمار می­رود.

* توصیه‌ای به طلاب بوشهر

عضو خبرگان رهبری در پایان خطاب به طلاب استان بوشهر گفت: امروز در سایه رهبر معظم انقلاب، فضای کشور آمادگی لازم را برای کارکردن دارد و شما باید با حضور دراستان خود به کار و فعالیت در زمینه­های فرهنگی و …. مشغول شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *