استقلال حوزه خواسته جدی مراجع تقلید است

محمود عبداللهی

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با تاکید بر لزوم حفظ استقلال حوزه های علمیه آن را خواسته جدی مراجع معظم تقلید توصیف کرد. ۱۳۹۰/۰۲/۲۵

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، عضو شورای عالی حوزه های علمیه طی سخنانی در نشست مشترک اعضای این شورا با اعضای شورای استانی حوزه علمیه فارس تصریح کرد: مراجع معظم تقلید بر استقلال حوزه تاکید بسیاری داشته و دارند به ویژه در رابطه با حوزه های علمیه شهرستان ها و استان ها این مطالبه به طور جدی وجود دارد.

وی همچنین با بیان این که یکی از اهداف مهم تشکیل شورای عالی حوزه های علمیه تاکید بر استقلال حوزه بوده است، افزود: هدف این بود که این شورا بتواند با کمک علمای شهرستان ها و مدیریت‌های استانی مشکلات حوزه را با عنایت به مساله استقلال مرتفع سازد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: انصافا نسبت به گذشته در حوزه گام های بسیار خوبی برداشته شده و تحولات زیادی صورت گرفته است، اما با توجه به رسالت عظیم حوزه های علمیه هنوز جای کار فراوانی در این خصوص احساس می شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم کار جمعی و تعامل مناسب در اداره بهتر حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخشی از مشکلات و کاستی های موجود ناظر به مدیریت ها و اختلاف سلایق است که البته این مشکلات با تعامل و تدبیر عزیزان در استان ها و شهرستان ها قابل حل است.

حجت الاسلام و المسلیمن عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تربیت استاد در طرح های دراز مدت حوزه ابراز داشت: هم اکنون به طوری جدی نیازمند اساتید در برخی مناطق هستیم و باید در این خصوص فکری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *